...در حال بارگذاری

قیمت خرید هود شومینه ای و عوامل تاثیر گذار بر آن

آیا قیمت هود شومینه‌ای بیشتر از سایر مدلهاست؟ چه عواملی باعث تفاوت قیمت هود شومینه‌ای میشود؟ چگونه پیش از خرید از قیمت هود مطلع شویم؟

آیا قیمت هود شومینه‌ای بیشتر از سایر مدلهاست؟ چه عواملی باعث تفاوت قیمت هود شومینه‌ای میشود؟ چگونه پیش از خرید از قیمت هود مطلع شویم؟

هود شومینه‌ای یکی از مدل‌های مختلف هودهای آشپزخانه است که کاربردهای بسیاری دارد. اما آیا قیمت هود شومینه‌ای از سایر مدل‌ها بیشتر است؟ چه عواملی بر قیمت هودهای شومینه‌ای تاثیر می‌گذارد؟ از کجا می‌توانیم پیش از خرید، از قیمت آن‌ها مطلع شویم؟ پاسخ این سوالات را در این مقاله از سایت چوبکاران با هم می‌خوانیم؟

با هود شومینه‌ای بیشتر آشنا شویم

پیش از اینکه در مورد قیمت هود شومینه‌ای صحبت کنیم، بهتر است کمی با این هودها و کاربردشان آشنا شویم. حتما شما هم هنگام آشپزی کردن در محیط بسته آشپزخانه متوجه پخش شدن بوی مواد غذایی، روغن و دود حاصل از پخت و پز در فضا شده‌اید. این مشکل به خصوص در آشپزخانه‌های امروزی که به حالت اپن ساخته می‌شوند بیشتر آزار دهنده است. چرا که بو و دود به سرعت در فضای ساختمان پخش شده و باعث آزار افرادی که در پذیرایی یا سالن هستند می‌شود. این مشکل تنها با نصب مناسب ترین هود برای آشپزخانه حل می‌شود.

اما اینکه کدامیک از مدل‌های هود را نصب کنیم و کدامیک از انواع آن‌ها برای ساختمان ما مناسب هستند نیز بسیار مهم است. یکی از انواع این هودها، هود شومینه‌ای است. این هودها بدنه‌های کشیده‌ای دارند و صفحه هود به صورت صاف ساخته شده و کاملا موازی با صفحه گاز استیل قرار می‌گیرند. استفاده از این هودها برای گازهایی که روی اپن‌های جزیره قرار داده شده‌اند و برای کسانی که نمی‌خواهند هودشان حالت مخفی داشته باشد بسیار مناسب است. اگر شما هم لازم دارید پیش از انتخاب و خرید، در مورد قیمت هود شومینه‌ای بیمکث و سایر برندها بیشتر بدانید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

مقایسه قیمت هود شومینه‌ای نسبت به مدل‌های دیگر هود

بیشتر ما زمانی که در میان مدل‌ها و طرح‌های مختلف هود آشپزخانه، تصمیم به خرید هود شومینه‌ای می‌گیریم، اولین سوالی که از خود می‌پرسیم این است که آیا قیمت هود شومینه‌ای نسبت به سایر مدل‌ها بیشتر است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم نمی‌توان به طور قطع گفت قیمت این هودها از هودهای کتابی و یا هودهای مخفی کمتر یا بیشتر است.

چرا که قیمت هودها چندان بستگی به مدل و طرح ندارد. بلکه این تفاوت قیمت مربوط به کیفیت ساخت، ابعاد و قابلیت‍‌های مختلف آن‌هاست. به طور مثال اگر عکس هود شومینه‌ای را دیده باشید، متوجه می‌شوید که متریال زیادی برای ساخت بدنه آن‌ها نسبت به هود مخفی یا هودهای زیر کابینتی به کار برده شده است. همین امر باعث می‌شود کمی قیمت گذاری متفاوتی داشته باشند.

چه عواملی باعث کم یا زیاد شدن قیمت هود شومینه ای می شود؟

همانطور که گفته شد، تفاوت قیمت در میان انواع هودهای شومینه‌ای به وضوح دیده می‌شود. در برخی از مواقع قیمت هود شومینه‌ای مربوط به برندها و شرکت‌های مختلف حتی تا 3 میلیون تومان نیز تفاوت دارد. اما دلایل این تفاوت قیمت برای خریداران و مشتریان نا مشخص است. ولی از آنجایی که بیشتر ما هنگام خرید یک کالا، به قیمت آن اهمیت زیادی می‌دهیم، دوست داریم در مورد این دلایل و عوامل تاثیر گذار بر قیمت هودها بیشتر بدانیم. در ادمه 4 مورد از این عوامل را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

1- قیمت هود شومینه‌ای خارجی نسبت به هودهای ایرانی

یکی از عوامل بسیار شناخته شده و موثر در قیمت هود شومینه‌ای، تفاوت قیمت کالاهای خارجی و ایرانی است. همه ما زمان خرید هودهای آشپزخانه، با پیشنهادهای مختلفی از طرف فروشنده مبنی بر خرید محصول خارجی مواجه شده‌ایم. اما زمانی که قیمت آن‌ها را پرسیده و با قیمت محصولات ایرانی مقایسه کرده‌ایم، از قیمت پیشنهادی کالای خارجی تعجب کرده‌ایم. این امری طبیعی است و عوامل زیادی باعث آن شده که در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • نوسانات ارزی و تبدیل دلار و یورو به ریال باعث بالا رفتن قیمت محصولات خارجی می‌شود.
  • کالاهای خارجی زمان ورود به خاک ایران، باید هزینه گمرک پرداخت کنند که این هزینه به قیمت محصولات اضافه می‌شود.
  • قیمت مواد اولیه به کار برده شده در ساخت هودهای خارجی بیشتر است. بنابراین در اکثر مواقع کیفیتی بهتر و قیمت بیشتری دارند.
  • برندهای سازنده محصولات خارجی، در بیشتر مواقع شهرت بیشتری نسبت به برندهای ایرانی دارند. همین باعث گران شدن هودهای خارجی می‌شود.

2- تاثیر کیفیت ساخت و امکانات بر قیمت هود شومینه‌ای

موثرترین عامل در بالا رفتن یا پایین آمدن قیمت هود شومینه‌ای کن، جنرال و سایر برندها، کیفیت ساخت آن‌هاست. عوامل مختلفی تعیین کننده کیفیت ساخت هودها هستند. از قطعات موتور گرفته تا تعداد موتورها، نوع فیلترها و تعدادشان و میزان مکش آن‌ها. در ادامه سعی کرده‌ایم مهمترین آن‌ها را توضیح دهیم:

  • میزان تولید صدا: یک هود با کیفیت و خوب، کمترین صدای ممکن را تولید می‌کند. چرا که هر چه صدا کمتر باشد، آرامش افراد هنگام روشن کردن هود نیز بیشتر است. به همین دلیل هودهای کم صداتر قیمت بیشتری نیز دارند.
  • قدرت و دور موتور: هودهای شومینه‌ای نیز مانند سایر هودها، می‌توانند یک، دو یا سه موتور داشته باشند. علاوه بر این قدرت هر کدام از این موتورها و میزان مکششان نیز با هم متفاوت است. هر چه تعداد این موتورها بیشتر بوده و قدرت مکش بیشترین نیز داشته باشند، کیفیت هود بهتر و قیمت هود شومینه‌ایی نیز بالاتر است.
  • نوع فیلتر: به طور کلی هودها دو نوع فیلتر دارند، اول فیلترهای قابل شست و شو یا الومینیومی و دوم فیلترهای ذغالی که فقط در مواقعی استفاده می‌شود که آشپزخانه خروجی هوا برای هود نداشته باشد که هر چند یکبار این فیلتر باید شستشو یا تعویض شود. استفاده از هر کدام از این فیلترها در قیمت گذاری تاثیر می‌گذارند.

3- تاثیر ابعاد، جنس بدنه و مدل هود شومینه‌ای بر قیمت آن

در حال حاضر تولید کنندگان به دلیل رقابتی که با هم دارند، سعی می‌کنند تنوع ویژه‌ای در طرح، مدل و ظاهر هودها ایجاد کنند. به همین دلیل نیز زمانی که برای خرید آن‌ها به فروشگاه‌های مختلف مراجعه می‌کنیم، مدل‌های متفاوتی از آن‌ها می‌بینیم. از آنجایی که ظاهر مدل و طرح نیز در قیمت هود شومینه‌ای استیل البرز و سایر مارک‌های این محصولات تاثیر می‌گذارد، در ادامه سعی می‌کنیم انواع آن‌ها را معرفی کنیم:

  • ابعاد مختلف هود شومینه‌ای: این مدل از هودها، مانند سایر هودهای آشپزخانه در ابعاد و سایزهای مختلفی تولید می‌شوند. هر چه هود بزرگ‌تر باشد، قیمت آن نیز بیشتر است.
  • جنس بدنه هودها: بدنه هو‌ها می‌توانند از استیل، شیشه یا هر دوی این‌ها باشد. بنابراین بر این اساس قیمت گذاری‌های متفاوتی نیز دارند.
  • شکل ظاهری و مدل هود شومینه‌ای: برخی از انواع این هودها، صفحه نمایش و دکمه‌های لمسی دارند. حتی به گونه‌ای ساخته شده‌اند که با کنترل از راه دور کار می‌کنند. به همین دلیل قیمت هود شومینه‌ای لمسی و کنترلی، بیشتر از مدل‌ها ساده است. البته مجهز بودن آن‌ها به چراغ و تعداد آن‌ها نیز در قیمتشان تاثیر می‌گذارد.

4- نقش برند سازنده بر قیمت هود شومینه ای

عامل دیگری که در قیمت این هودها تاثیر می‌گذارد، برند و شرکت سازنده آن‌هاست. اگر دقت کرده باشید هیچ دو هودی با مشخصات کاملا یکسان اما از دو برند متفاوت، قیمت یکسانی ندارند. به طور مثال قیمت هود شومینه‌ای مس با قیمت یک هود از برند کن یا استیل البرز با همان مشخصات یکسان نیست و اندکی با هم متفاوت است. علت تفاوت قیمت هود شومینه‌ای برندهای مختلفی نیز عبارت استاز:

  • سیاست گذاری‌های شرکت و برند برای تعیین قیمت
  • قیمت مواد اولیه به کار برده شده برای ساخت آن‌ها و کیفیت محصول
  • شهرت برند و محبوبیت آن در میان خریداران

اگر شما هم قصد دارید هزینه کمتری برای خرید هود شومینه‌ای بپردازید، باید به سراغ برندهایی بروید که محصولات با کیفیت خود را با قیمتی کمتری به فروش می‌رسانند.

چگونه پیش از خرید، از قیمت هود شومینه ای مطلع شویم؟

مطالبی که در بالا گفته شد، تنها برای این مناسب بود که علت گران یا ارزان بودن یکی از هودهای شومینه‌ای را بدانیم. اما بیشتر ما به دنبال این هستیم که پیش از خرید قیمت تقریبی محصولات برندهای مختلف را بدانیم تا بتوانیم بر اساس بودجه‌ای که برای خرید هود در نظر گرفته‌ایم، بهترین مدل و بهترین برند را انتخاب کنیم.

می‌توانیم به جای اینکه با صرف وقت و انرژی بسیار به فروشگاه‌های مختلف سطح شهر مراجعه کرده و از فروشندگان در مورد قیمت هود شومینه‌ای داتیس یا مارک‌های دیگر سوال کنیم، کمی در اینترنت جستجو کنیم. به طور مثال می‌توانیم قیمت هود شومینه‌ای را در دیجی کالا یا سایت‌های فروشگاهی معتبر دیگر جستجو کرده و علاوه بر قیمت دقیق هر کدام از مدل‌ها، از تخفیف‌هایی که این سایت‌ها در نظر گرفته‌اند نیز با خبر شویم.

معرفی بهترین فروشگاه‌ها برای خرید هود شومینه ای

یکی دیگر از مواردی که هنگام مقایسه قیمت هود شومینه‌ای اخوان، بیمکث یا مارک‌های دیگر باید به یاد داشته باشید، انتخاب فروشگاه و مرکز فروش برای این منظور است. چرا که هر کدام از فروشگاه‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، قیمت گذاری‌های متفاوتی دارند. برای اینکه بهترین این فروشگاه‌ها را بشناسید بهتر است سری به سایت چوبکاران بزنید. برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 09022062942تماس گرفته و با مشاورین این مرکز صحبت کنید. علاوه بر این برای خرید اینترنتی هود شومینه‌ای می‌توانید اینجا کلیک کنید.

۲۸ آبان ۱۴۰۲ (شناسه مقاله: 30123)
لطفاً با ثبت نظرات و انتقادات خود به بهبود این مقاله کمک کنید.
هنوز نظری ثبت نشده است.
برای ثبت نظر  وارد شوید.
نظرات کاربران