...در حال بارگذاری

خرید انواع اجاق گاز استیل و مزایا و معایب آن ها

مزایای و معایب گاز استیل فردار و رومیزی یا صفحه ای و نحوه تمیز کردن آنها. معرفی برندها و مراکز خرید گازهای استیل با بهترین قیمت

مزایا و معایب خرید گاز استیل فردار و رومیزی یا صفحه ای و نحوه تمیز کردن آنها. معرفی بهترین برندها و مراکز خرید انواع اجاق گازهای استیل با ارزان ترین قیمت

خرید گاز استیل یکی از قدیمی ترین انواع اجاق گازها محسوب می شوند که هنوز هم طرفداران بسیاری دارد. امروزه تولید کنندگان بنا بر نیازها و علایق خریداران، مدل ها و انواع مختلفی از این گازها، مانند گازهای صفحه ای یا رومیزی روکار و توکار را تولید می کنند. شناخت ویژگی ها و انواع آن ها باعث انتخاب بهتر مشتریان می شود. این مقاله از سایت چوبکاران به معرفی کامل اجاق گازهای استیل پرداخته است.

برای مشاوره یا خرید همین حالا تماس بگیرید.

09909277303

خرید گاز استیل و انواع آن

اجاق گاز یکی از لوازم و تجهیزات مورد نیاز برای هر خانه و ساختمان است. یکی از قدیمی ترین گازهایی که توسط شرکت های سازنده روانه بازار شد، گازهای استیل بود. استیل به دلیل صرفه اقتصادی، وزن و خصوصیات و ویژگی های منحصر به فردش، گزینه مناسبی برای تولید یک اجاق گاز خوب بود. کیفیت این اجاق گازها به گونه ای بود که حتی امروزه نیز با پیشرفت تکنولوژی و فناوری های ساخت گازها، چیزی نتوانسته است جای آن ها را بگیرد.

البته در حال حاضر به دلیل تحولات مختلف در دکوراسیون داخلی منازل و متفاوت شدن علایق و نیازهای افراد، انواع مختلفی از آن ها روانه بازار شده اند. به طوری که امروزه تعداد شعله های آن ها بسیار متنوع شده است و به صورت 1 تا 6 یا حتی 7 شعله نیز ساخته می شوند. به غیر از این گازهای استیل انواع مختلف دیگری دارند که در ادامه به توضیح آن ها خواهیم پرداخت.

خرید انواع گاز استیل

گازهای فردار

یکی از انواع گازهای استیل که همه ما در خانه ها دیده ایم، اجاق گازهای فردار هستند. این گازها علاوه بر اینکه شعله های مختلفی روی خود دارند، به فر نیز مجهز هستند. یکی از معایب این گازها این است که حمل و جابجایی آن ها کمی سخت است. علاوه بر این برای جای دادن آن ها در آشپزخانه احتیاج به تعبیه فضای اضافی و زیاد برای آن ها می باشد. اما از مزایای آن ها این است که با خرید آن ها دیگر نیازی به خرید فرهای توکار، مایکروفر و مایکروویو نیست. ابعاد این فرها نیز به گونه ای است که می توان حجم زیادی غذا با آن ها طبخ کرد.

گازهای رومیزی استیل

امروزه فضای خانه ها روز به روز در حال کوچک شدن است. به همین دلیل استفاده بهینه از فضای مکانی مانند آشپزخانه بسیار مهم است. همانطور که گفته شد، اجاق گازهای فردار اکثرا فضای زیادی را به خود اختصاص می دهند. به همین دلیل تولید کنندگان به فکر تولید گاز استیل رومیزی افتادند که بتوانند این کمبود فضا را جبران کنند. این گازهای رومیزی که به گاز صفحه ای نیز مشهور هستند نوع جدیدی از اجاق گازها هستند که اغلب روی کابینت قرار داده می شوند. به همین دلیل نیز فضای بسیار کمتری نسبت به دیگر گازها اشغال می کنند. این گازها از نظر نحوه نصب و حتی مدل دو نوع مختلف دارند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

گاز رومیزی روکار

اگر به شکل گازهای استیل رومیزی دقت کرده باشید، متوجه می شوید که برخی از آن ها پایه دار بوده یا لبه های آن ها مشخص است. به این گازها، گازهای رومیزی روکار گفته می شود. گازهای روکار مزیت بزرگی دارند و آن هم امکان جابجایی و حمل آن هاست. بنابراین در صورتی که بخواهیم تغییر دکوراسیون بدهیم یا بخواهیم جابجایی خانه انجام دهیم، به راحتی می توانیم این گازها را جابجا کنیم. علاوه بر این عدم نیاز به نصب آن ها نیز یکی دیگر از مزایای بزرگ آن ها محسوب می شود. اما از معایب آن ها، امکان جابجا شدن آن ها هنگام طبخ غذا است. البته امروزه تولید کنندگان تدابیری برای تکان نخوردن آن ها و خطر واژگون شدنشان اندیشیده اند که این مشکل را نیز حل کرده است.

گاز استیل رومیزی توکار

گاز رومیزی توکار

نوع دیگری از گازهای استیل، گازهای رومیزی است که به صورت توکار نصب می شود. این گازها به دلیل نحوه نصب به خصوصشان، باید به گونه ای ساخته شوند که لبه های آن ها هنگام نصب پنهان باشد. جای این گازها باید توسط کابینت سازان به درستی اندازه گیری شده و روی کابینت تعبیه شود. نصب و اتصال آن ها نیز در اکثر مواقع باید توسط نصاب انجام شود. از مزایای آن ها زیبایی منحصر به فردی است که به محیط آشپزخانه می بخشند. اما در عین حال، عدم امکان جابجایی راحت و بی دردسر آن ها می تواند برای برخی دیگر عیب این نوع از اجاق گازها محسوب شود.

مزایای استفاده از گاز استیل نسبت به گازهای شیشه ای

جدیدترین مدل اجاق گازها، گازهای شیشه ای هستند. در این نوع، به جای استیل، از شیشه های سفید یا مشکی استفاده شده است. اما سوال بسیاری از افراد این است که در مقابل گازهای شیشه ای، گاز استیل خوبه؟ برای اینکه بدانیم کدام یک از گازها برای آشپزخانه ما مناسب است بهتر است مقایسه کوتاهی در مورد این دو نوع گاز داشته باشیم:

  • اولین نکته این است که قیمت اجاق گاز استیل از اجاق گازهای شیشه ای کمتر و مناسب تر است.
  • گازهای شیشه ای اگر با متریال خوبی ساخته نشده باشند، با گرم و سرد شدن امکان شکسته شدنشان وجود دارد.
  • تمیز کردن این دو اجاق گاز شبیه هم است، اما جای لکه های آب روی گازهای شیشه ای، مخصوصا آن هایی که مشکی هستند، بیشتر از استیل می ماند.
نحوه تمیز کردن گاز استیل

نحوه تمیز کردن گاز استیل

درست است که امروزه کیفیت ساخت گازهای استیل بسیار بالاست و حتی برخی از آن ها ضد خش تولید شده و هنگام تمیز کردن به راحتی خراب نمی شوند، اما در هر صورت باید اصول تمیز کردن آن ها را بدانیم تا کمترین آسیب را به آن ها وارد کنیم. علاوه بر این موادی که به کار می بریم باید به طور کامل نقاط و لکه های چربی و کثیفی را از سطح گاز پاک کنند. در گذشته سطح گاز را با آب و کف مایع ظرفشویی پاک می کردند.

اما امروزه گاز پاک کن های بسیار خوبی در بازار وجود دارند که علاوه بر میزان پاک کنندگی بالا، آسیبی نیز به استیل نمی زنند. این گاز پاک کن ها دو منظوره هستند و باعث براق شدن سطح گاز نی می شوند. یک نکته بسیار مهم برای پاک کردن این گازها وجود دارد و آن هم این است که بهتر است هنگام کثیف شدن گاز، بلافاصله آن را تمیز کنید و نگذارید لکه ها کهنه شوند.

بهترین برندهای ایرانی و خارجی گاز استیل

هنگام خرید یک کالا، علاوه بر شناخت مزایا و ویژگی های آن، باید با برندها و مارک های برتر سازنده آن ها نیز آشنا بود. در حال حاضر شرکت های مختلف خارجی و ایرانی دست به ساخت و تولید این گازها می زنند. در میان تولید کنندگان ایرانی، به نظر می رسد کیفیت اجاق گاز استیل البرز، اخوان و اسنوا بهتر از سایر برندهای ایرانی است.

در میان برندهای مختلف خارجی، مارک های مختلفی هستند که می توانند با هم رقابت کنند. از میان آن ها برند بوش، سامسونگ و ال جی توانسته است نظر مشتریان بیشتری را در ایران به خود جلب کند. البته به طور قطع زمانی که کالای ایرانی می خریم، قیمت کمتری می پردازیم. به طور مثال قیمت گاز رومیزی استیل البرز، از گازهای برند بوش کمتر است. اما کیفیت گازهای بوش بسیار بالاتر از برند استیل البرز است.

روش های خرید گازهای استیل

برای خرید این گازهای دو روش وجود دارد. هر کدام از این روش ها مزایا و معایب خاص خود را دارند که هر فردی بنا بر اولویت ها و شرایط خود یکی از آن ها را که مناسب تر است برای خود انتخاب می کند. این دو روش نیز عبارت است از:

خرید حضوری گاز

یکی از روش هایی که از ابتدا رواج داشته است، خرید حضوری از نمایندگی ها و فروشگاه های سطح شهر است. یکی از مزایای این روش مشاهده کالا از نزدیک است. از معایب آن ها نیز صرف هزینه و وقت زیاد برای مراجعه به مراکز خرید است. علاوه بر این با خرید حضوری تنها می توانیم به فروشگاه های محدودی که در اطرافمان است سر بزنیم.

خرید اینترنتی اجاق گاز استیل

خرید اینترنتی گاز استیل

شاید شما هم خرید اینترنتی گاز رومیزی استیل از دیجی کالا را تجربه کرده اید. خرید اینترنتی و آنلاین نیز یکی از روش های خرید این محصولات است. از مزایای این روش صرفه جویی در هزینه و وقت برای خرید کالا و مشاهده فروشگاه های مختلف حتی در شهرهای مختلف است. به همین دلیل می توان به راحتی محصولات مختلف فروشگاه های متفاوت را با چند کلیک از نظر مدل، قیمت و کیفیت با هم مقایسه کرد.

معرفی بهترین مراکز خرید و فروش گاز استیل

چنانچه قصد خرید یکی از انواع اجاق گاز رومیزی یا فر دار را دارید، باید علاوه بر پیدا کردن یک برند معروف که کالایی با کیفیت و قیمت مناسب داشته باشد، به دنبال مرکز فروش معتبری نیز باشید. این مرکز فروش باید مناسب ترین قیمت را همراه با خدمات پس از فروش و تعویض کالا داشته باشد. برای آشنایی با بهترین مراکز فروش اجاق گازها در ایران می توانید به سایت چوبکاران مراجعه کنید. این سایت مرجع کاملی از فروشندگان یراق آلات کابینت و یراق آلات کمد دیواری و لوازم آشپزخانه است. برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 09909277303 تماس بگیرید و با کارشناسان این مرکز صحبت کنید.

برای مشاوره یا خرید همین حالا تماس بگیرید.

09909277303

چنانچه قصد خرید و مشاهده محصولات را دارید اینجا کلیک کنید.

۲۸ آبان ۱۴۰۲ (شناسه مقاله: 96)
لطفاً با ثبت نظرات و انتقادات خود به بهبود این مقاله کمک کنید.
هنوز نظری ثبت نشده است.
برای ثبت نظر  وارد شوید.
نظرات کاربران