...در حال بارگذاری

یراق آلات کمد دیواری چیست؟ بهترین مرکز فروش با قیمت ارزان

شناخت انواع یراق آلات کمد دیواری ریلی و لولایی به همراه کاربردشان، همراه با معرفی بهترین مراکز خرید یراق آلات با مناسب ترین قیمت

شناخت و خرید انواع یراق آلات کمد دیواری ریلی و لولایی به همراه کاربردشان، معرفی بهترین مراکز خرید و فروش یراق آلات کمد با ارزان ترین قیمت

استفاده درست و به جا از خرید یراق آلات کمد دیواری، علاوه بر بالا رفتن کیفیت ساخت این کمدها، باعث سهولت استفاده از آن ها نیز می شود. شناخت انواع یراق آلات داخل کمدهای دیواری و قیمت تقریبی آن ها باعث می شود هنگام سفارش، بهترین محصول را برای ساختمان خود انتخاب کنیم. این مقاله از سایت چوبکاران علاوه بر معرفی آن ها، نحوه شناخت بهترین مراکز فروششان را نیز شرح می دهد.

برای مشاوره یا خرید همین حالا تماس بگیرید.

09909277303

برای خرید و مشاهده محصولات اینجا کلیک کنید.

یراق آلات کمد دیواری چیست؟

در ابتدا اجازه دهید به طور اختصار بدانیم یراق آلات چیست؟ یراق آلات دسته ای از اتصالات و تجهیزات هستند که به ساخت و کارکرد بهتر محصولات مختلف کمک می کنند. بسته به اینکه برای ساخت چه کالایی به کار برده می شوند، کاربرد آن ها نیز متفاوت می شود. به طور مثال به آن دسته از اتصالات که برای ساخت کابینت به کار برده می شود یراق آلات کابینت، و آن هایی که در مبل ها استفاده می شوند، یراق آلات مبل گفته می شود.

در این میان انواع اتصالات نیز برای ساخت کمدهای دیواری مورد نیاز هستند. این لوازم گاهی باعث سهولت باز و بسته شدن درب کمد یا کشوهای داخل آن ها و گاهی باعث اتصال درب یا قفسه های داخل آن ها می شوند. در ادامه کاربرد و اهمیت آن ها را در ساخت کمدهای دیواری شرح خواهیم داد.

خرید یراق آلات کمد دیواری

کاربردهای یراق آلات داخل کمد دیواری

درست است که اندازه و قیمت یراق آلات کمد دیواری کمتر از متریال اصلی برای ساخت این محصولات است، اما اهمیت آن ها برای ساختشان بسیار زیاد است. به طوری که اگر به درست انتخاب نشده یا از بین بهترین محصولات گزینش نشوند، کیفیت کمد دیواری به طور کل زیر سوال می رود. کاربردهایی که انواع آن ها در ساخت یک کمد دارند نیز عبارت است از:

  • باعث اتصال بهتر اجزا به هم می شوند و از ایجاد سر و صدای زیاد هنگام باز و بسته کردن درب ها جلوگیری می کنند.
  • ظاهر کمدها را زیباتر نشان می دهند و باعث جلب مشتری بیشتری می شوند.
  • دسته ای از آن ها نیز باعث ایجاد نظم بیشتری در فضای داخلی کمد می شوند و کیفیت ساخت را بالاتر می برند.
  • از آسیب های احتمالی به بدنه کمد یا افراد هنگام استفاده جلوگیری می کنند.

انواع یراق آلات کمد دیواری

همانطور که گفته شد امروزه به دلیل دکوراسیون متفاوت ساختمان ها و اهمیت استفاده از فضا، کاربرد این اتصالات بسیار زیاد است. به همین دلیل مدل های یراق آلات کمد دیواری نیز کمی تغییر کرده اند. درست است که دسته ای از آن ها جزء یراق آلات درب چوبی و آشپزخانه محسوب می شوند، اما تولید کنندگان مختلف سعی کرده اند هنگام ساخت آن ها محصولات به خصوصی را برای کمدهای دیواری بسازند. در ساخت آن ها نیز سعی کرده اند از مواد مختلف استفاده کرده و مدل های بسیار جدیدی را برای آن ها در نظر بگیرند تا هر فرد با هر سلیقه و نیازی بتواند بهترین نمونه را برای خود انتخاب کند. در ادامه با مهمترین آن ها آشنا می شویم.

قیمت یراق آلات کمد دیواری

یراق آلات تزئینی

یراق آلات تزئینی ممکن است تنها جنبه زیباسازی محصولات را داشته باشند. البته برخی از آن ها نیز کاربردهای خاص خود را دارند و مانند دستگیره های فانتزی و گران قیمت، باعث زیبایی ظاهر نیز بشوند. این دسته از یراق آلات کمدهای دیواری معمولا قیمت بالاتری نسبت به محصولات ساده تر دارند. چرا که متریال آن ها گرانتر است و یا با روکش های گران قیمتی پوشیده شده اند.

دستگیره ها

دستگیره ها نیز دسته ای از یراق آلات کمد دیواری هستند که علاوه بر کمک به سهولت استفاده از آن ها، باعث تغییر و بهبود ظاهر آن ها نیز می شوند. امروزه این اتصالات از متریال مختلف مانند استیل، آهن، پلاستیک فشرده یا چوب ساخته می شوند. روکش های مختلفی نیز برای آن ها در نظر گرفته می شود که باعث جلوگیری از خط و خش شده و ظاهر آن ها را نیز بهبود بخشیده است.

علاوه بر این دستگیره های کمد دیواری جزء یراق آلاتی محسوب می شوند که تنوع مدل و طرح بسیار بالایی دارند و هر کدام از آن ها نیز برای افرادی با سلیقه ها و علائق مختلف مناسب هستند. در ادامه انواع آن ها را معرفی می کنیم.

دستگیره کمد دیواری
  • دسته ای از این یراق آلات کمد دیواری ، دستگیره های مناسب برای کمد دیواری ریلی یا H نامیده می شوند. این دستگیره ها معمولا کشیده بوده و به گونه ای هستند که دست دور آن ها قرار می گیرد تا بتوان درب را به راحتی به سمت چپ یا راست کشید و درب را باز و بسته کرد.
  • دستگیره های خطی نوع دیگر دستگیره ها هستند که معمولا با دو پیچ به درب کمد وصل می شوند. ظاهر آن ها کشیده بوده و در رنگ ها و طرح های مختلفی ساخته می شوند.
  • دستگیره های الماسی نوعی از یراق آلات کمد دیواری لوکس به حساب می آیند. ظاهر آن ها شبیه الماس بوده و از پلاستیک فشرده برش خورده یا شیشه ساخته شده اند.
  • دستگیره های دکمه ای که معمولا با یک پیچ متصل می شوند و در اشکال مختلفی مانند گرد، تخت، برجسته، مستطیل، مربع و لوزی ساخته می شوند.
لولای کمد دیواری

لولاها

لولاها جزء یراق آلات فلزی کمدهای دیواری هستند که وظیفه اصلی آن ها اتصال درب های کمد و بدنه آن هاست. علاوه بر این، این اتصالات باعث بهبود باز و بسته شدن درب می شوند و پیشرفته ترین آن ها باعث کاهش صدا و کاهش سرعت این کار نیز می شوند. لولاها انواع مختلفی دارند. مهمترین آن ها نیز عبارتند از: لولاهای گازور ساده یا زاویه دار، لولاهای مخفی، لولاهای بادبزنی و پروانه ای. در ادامه مهمترین آن ها را به اختصار معرفی خواهیم کرد.

  • لولا گازور ساده: لولاهایی که برای کمدهای ام دی اف و کابینت به کار برده می شوند به لولاهای گازور معروف هستند. جنس آن ها از استیل ضد زنگ است و نصب آن ها بسیار راحت بوده و مقاومت و استحکام بسیار بالایی نیز دارند.
  • لولا گازور زاویه دار: نوع دیگری از این دسته از یراق آلات کمد دیواری لولاهای گازور زاویه دار هستند. این لولاها برای باز و بسته کردن درب کمد بیش از اندازه و کمتر از اندازه استاندارد مناسب هستند. به طور مثال می توانند درب کمد را کمتر از نود درجه یا بیشتر از نود درجه باز کنند.
  • لولا آرام بند: لولاهایی که به سیستم آرام بند مجهز هستند پیش از بسته شدن درب، سرعت درب را برای بسته شدن می گیرند. به همین دلیل این دسته از یراق آلات کمد دیواری باعث آرام تر و بی صداتر بسته شدن درب کمد شده، میزان آسیب به درب کمد را کاهش داده و باعث آرامش افراد خانواده می شوند.
  • لولا مخفی: لولاهای مخفی به گونه ای ساخته شده اند که می توان آن ها را داخل شیارهایی که بر دیواره کمد یا درب آن تعبیه شده اند قرار داد. به همین دلیل نیز موقع باز ماندن درب آن ها چندان مشخص نیستند و به همین دلیل یه لولا مخفی معروف شده اند.
  • لولا گازور شیشه ای: این نوع یراق آلات کمد دیواری برای کمدهایی مناسب است که درب آن ها شیشه یا آینه است. این لولاها در انتهای خود قسمتی دارند که برای زمانی که می خواهید درب شیشه ای یا آینه دار را سوراخ کنید مورد استفاده قرار می گیرند.
لولا گازور

ریل های کشویی

امروزه دسته ای از کمدهای دیواری به جای درب های لولایی، درب های کشویی دارند. این کمدها برای خانه هایی که فضای کمی دارند بسیار مناسب هستند. برای تهیه اتصالات این کمدها باید به مراکز فروش یراق آلات کمد دیواری ریلی مراجعه کرد و بهترین ریل های کشویی را برای آن ها خرید. این ریل ها باز و بسته شدن درب ها را راحت تر می کنند، سر و صدای ایجاد شده را کم می کنند و حتی برخی از آن ها باعث بسته شدن آرام تر درب ها می شوند. انواع مختلف ریل ها نیز عبارتند از غلتکی، ریل ساچمه ای، تاندوم، تاندوم باکس، ریل های این لاین، تاپ لاین، وینگ لاین. همچنین برخی از این ریل ها برای کشوهایی که در کمدهای دیواری تعبیه شده اند مناسب بوده و برخی دیگر برای درب های ریلی کمد مناسب هستند. در ادامه برخی از مهمترین آن ها را معرفی می کنیم.

ریل کشویی
  • ریل های ساچمه ای برای کشو: این نوع یراق آلات کمد دیواری بعد از ریل های غلتکی ساخته شده اند و باز و بسته شدن درب های کشوی کمد دیواری با وجود آن ها بسیار راحت تر و روان تر شده است. این ریل ها با ساچمه هایی که درون یک ریل قرار گرفته اند باعث باز و بسته شدن درب کشو می شوند.
  • ریل های تاندوم برای کشو: مکانیزم ریل های تاندوم به گونه ای است که نصب آن ها راحت تر، مقاومتشان بیشتر و از نظر ظاهری نیز زیباتر هستند. ریل های تاندوم از بیرون کمتر قابل مشاهده بوده و حالت مخفی تری نسبت به ریل های ساچمه ای دارند.
  • ریل های این لاین برای درب: ریل های in-line برای کمد دیواری به گونه ای نصب می شوند که دو درب هنگام بسته شدن در یک خط قرار گرفته و هیچکدام از درب ها جلوتر یا عقب تر نخواهند بود.
  • ریل های تاپ لاین برای درب: درب کمدهایی که مکانیزم top-line دارند نیز در دو خط ریل متفاوت هستند اما دو ریل در موازات یکدیگر حرکت می کنند و ممکن است بتوان آن ها را از هر دو جهت و به طور همزمان باز و بسته کرد. به گونه ای که هنگام بسته شدن نیز یکی از درب ها جلوتر از درب دیگر قرار می گیرد.
  • ریل های وینگ لاین برای درب: درب کمدهایی که مکانیزم وینگ لاین دارند جزء یراق آلاتی هستند که هنگام نصبشان درب ها روی یکدیگر جمع می شوند.
  • ریل مخفی برای درب: مکانیزم نصب این دسته از یراق آلات کمد دیواری به گونه ای است که درب به طور کامل سطح بدنه را پوشانده و هنگام بسته شدن درب نیز ریل کمد دیواری نمایان نمی شود.

جک های نگهدارنده

درب برخی از کمدها به دلیل استفاده بهینه از فضا، به سمت بالا باز می شوند. در این صورت باید از جک های کابینتی استفاده شود تا بتوان جلوی بسته شدن آن ها را گرفت. این جک ها از استیل و فلز با کیفیت ساخته شده اند و انواع مختلفی دارند. بهترین این یراق آلات کمدهای دیواری نیز عبارتند از جک های نوع اونتوس، جک پمپی گازی، جک های ساعتی و بازویی. این جک ها قدرت زیادی در نگه داشتن درب های سنگین در هر شرایطی را دارند.

جک نگهدارنده

قیمت یراق آلات کمد دیواری

قیمت این اتصالات به عوامل مختلفی بستگی دارد. به همین دلیل است که مراکز فروش یراق آلات کابینت و کمد دیواری چند منظوره در تهران و در شهرهای دیگر، قیمت یکسانی برای یک کالا ندارند. اگر می خواهید قیمت تقریبی آن ها را به دست بیاورید می توانید علاوه بر جستجو در سایت های اینترنتی و گشتن بین برندهای مختلف و بررسی قیمت ها، عواملی که در زیر ذکر می شود را نیز در نظر بگیرید:

  • کالاهای خارجی از کالاهای ایرانی گران تر هستند. به طور مثال یراق آلات کابینت و کمد دیواری ام دی اف ترکیه ای و ایتالیایی، از محصولاتی که توسط برندهای مختلف ایرانی ساخته می شوند گران تر هستند.
  • اگر به سراغ برندهای معروف می روید، باید بدانید به دلایل مختلفی باید هزینه بیشتری برای این دسته از یراق آلات بپردازید.
  • کیفیت ساخت نیز اثر مستقیم در قیمت این اتصالات کمد دیواری دارند.
  • عامل آخر نیز که اکثر مشتریان با آن درگیر هستند، گران فروش بودن برخی از فروشگاه ها هستند.

معرفی بهترین مراکز فروش یراق آلات

برای اینکه بتوانیم بهترین نوع یراق آلات کمد دیواری را با بهترین قیمت بخریم، باید یکی از بهترین فروشگاه های موجود را پیدا کنیم. قبول داریم که جستجو بین فروشندگان و مراکز پخش مختلف و متعدد که امروزه با هم رقابت تنگاتنگی نیز دارند کمی سخت است. به همین دلیل سایت چوبکاران به عنوان مرجع بزرگ معرفی مراکز فروش یراق آلات بهترین گزینه برای کمک به شما در این زمینه است. این مرکز در سایت خود محصولات بهترین و مطمئن ترین تولیدکنندگان را برای رفاه حال مشتریان معرفی کرده است.

برای مشاوره یا خرید همین حالا تماس بگیرید.

09909277303

برای خرید و مشاهده محصولات اینجا کلیک کنید.

۸ آذر ۱۴۰۲ (شناسه مقاله: 69)
لطفاً با ثبت نظرات و انتقادات خود به بهبود این مقاله کمک کنید.
هنوز نظری ثبت نشده است.
برای ثبت نظر  وارد شوید.
نظرات کاربران