...در حال بارگذاری

خرید انواع درب چوبی ساختمان و درب اتاق + سازندگان انواع در ورودی

بررسی و خرید انواع درب چوبی ساختمان برای ورودی و اتاق خواب. معرفی بهترین مراکز خرید و فروش دربهای چوبی داخل منزل ضد آب، ضد حریق، ضد سرقت با بهترین قیمت ارزان

در ساختمان های امروزه از انواع درب چوبی به عنوان درب های ورودی یا داخلی ساختمان مانند اتاق ها و سرویس بهداشتی استفاده می شود. شناخت انواع آن ها، روکش هایی که برای آن ها به کار برده می شود و کاربردهای مختلفشان می تواند به شما در انتخاب و خریدی بهتر کمک کند. در این مقاله از سایت چوبکاران به معرفی و روش خرید انواع درب های چوبی منزل می پردازیم.

برای مشاوره یا خرید همین حالا تماس بگیرید.

09909277303

نمونه رنگ کابینت

برای دیدن نمونه رنگ های کابینت اینجا کلیک کنید.

آشنایی با انواع درب چوبی

یکی از بهترین متریالی که در کنار فولاد و استیل برای ساخت درب های داخلی ساختمان و حتی درب های ورودی استفاده می شود چوب است. درب های چوبی علاوه بر مزیت هایی که دارند، زیبایی چشم نوازی را به محیط می بخشند. همین امر باعث شده است هنوز هم انواع درب چوبی طرفداران بسیاری داشته باشد. این درب ها با متریال متفاوت و برای کاربردهای مختلف ساخته می شوند. انواع این درب ها را در ادامه توضیح خواهیم داد.

انواع درب چوبی

انواع درب چوبی از نظر نوع متریال

اولین چیزی که باید بدانیم این است که مغز درب های چوبی از متریالهای مختلفی ساخته می شوند. استفاده از هر کدام از این متریالها برای ساخت انواع درب چوبی ، مزایا و معایب خاص خود را دارد. پس از شناخت آن ها باید بر اساس اولویت ها، سلایق و هزینه ای که برای این کار کنار گذاشته ایم بهترین را برای ساختمان خود انتخاب کنیم.

برای خرید و مشاهده لیست محصولات اینجا کلیک کنید.

درب های ساخته شده با چوب طبیعی

از دیر باز از انواع چوب های طبیعی، برای ساخت لوازم و وسایل ساختمان از جمله درب های ورودی یا داخلی استفاده می شده است. امروزه نیز انواع درب چوبی با چوب های مختلف مانند گردو، راش، انواع چوب روس و بلوط ساخته می شود. ساخت درب چوبی اتاق یا ورودی ساختمان با این چوب ها باعث بالا رفتن کیفیت آن ها می شود.

درب های ساخته شده با ام دی اف یا نئوپان

ورقه های ام دی اف یا نئوپان از ترکیب مواد مخصوصی با خورده های چوب ساخته می شوند. این ورقه ها ضخامت استانداردی دارند. از این ورقه ها برای ساخت سایر لوازم چوبی مانند کمد ام دی اف نیز استفاده می شود. استفاده از آن ها برای ساخت انواع درب چوبی باعث می شود قیمت درب چوبی ارزان تر شود. علاوه بر این وزن آن ها نیز کمتر از چوب های طبیعی است.

قیمت درب چوبی

انواع روکش درب

فرقی نمی کند که درب های ساختمان از چوب طبیعی ساخته شده باشند یا تخته های ام دی اف و نئوپان. در هر صورت برای بالا بردن کیفیت ساخت انواع درب چوبی و بالا بردن مقاومت آن ها در برابر نور خورشید، حرارت، گرما و سرما و رطوبت، باید از روکش های مختلف برای ساخت آنها استفاده کرد. انواع این روکش ها را در ادامه معرفی خواهیم کرد:

روکش چوب طبیعی

یکی از بهترین روکش ها برای انواع درب های چوبی، روکش هایی هستند که از چوب طبیعی ساخته می شوند. استفاده از این روکش ها برای انواع درب، با چسب های مخصوص یا مکان پذیر است. برای ساخت این محصولات از انواع چوب هایی مانند انواع چوب های راش، چوب گردو، چوب بلوط، چوب ملچ، چوب زیتون استفاده می شود.

همچنین بخوانید: روکش ملچ اوجا

روکش های مصنوعی

در کنار انواع روکش های طبیعی، روکش های مصنوعی نیز برای انواع درب ها به کار برده می شوند. استفاده از آن ها بیشتر برای انواع درب اتاق خواب یا درب های داخلی ساختمان است که با ورقه های ام دی اف یا نئوپان ساخته می شوند. رایج ترین این روکش ها عبارتند از:

انواع درب چوبی از نظر کاربرد

تفاوتی ندارد که انواع درب چوبی سفید، مشکی و قهوه ای با چه متریالی ساخته شوند، چرا که از مدل های مختلفی آن ها برای درب های ورودی ساختمان به خصوص آپارتمان ها یا درب های داخلی ساختمان از جمله درب های اتاق خواب ها، سرویس های بهداشتی و حمام استفاده می شود. هر کدام از این درب ها بر اساس کاربردی که دارند باید ویژگی هایی داشته باشند. در ادامه در مورد انواع درب ها از نظر نوع کاربرد و مکان نصبشان بیشتر توضیح خواهیم داد:

انواع درب ورودی ساختمان

انواع درب ورودی ساختمان

نصب درب های ورودی ساختمان چه مربوط به خانه های آپارتمانی باشند و چه خانه های ویلایی از اهمیت بالایی برخورداند. این درب ها باید مقاومت، استحکام و طول عمر نسبتا خوبی داشته باشند. علاوه بر این زیبایی ظاهری آن ها نیز بسیار مهم است. این سری از انواع درب های چوبی را با بهترین روکش ها و بهترین جنس از یراق آلات درب می سازند تا بتوان با استفاده از آن ها به امنیت ساختمان نیز کمک زیادی کرد.

البته لازم است بدانید که برای این درب ها باید از بهترین یراق آلات استفاده کرد. چراکه اکثرا وظیفه آن ها جلوگیری از ورود افراد غریبه به داخل ساختمان و حفظ امنیت افراد داخل خانه و وسایل است. به همین دلیل بهترین یراق آلات کابینت برای آن ها استفاده می شود. برای این منظور دسته یراق آلات ضد سرقت که کیفیت بسیار بالایی داشته باشند بهترین گزینه است.

انواع درب چوبی داخل ساختمان

درب هایی که داخل ساختمان به کار برده می شوند، برای مواردی مانند درب های اتاق های مختلف مانند اتاق خواب، درب های سرویس های بهداشتی و حمام یا آشپزخانه های قدیمی نصب می شوند. درست است که انتظاراتی که از انواع درب چوبی داخل منزل داریم کمتر از درب های ورودی ساختمان است اما اکثر آن ها به دلیل اینکه به میزان زیادی از آنها استفاده می شود، باید بسیار مقاوم بوده و استحکام بالایی در برابر رطوبت و ضربه داشته باشند. در ادامه به تفکیک به بررسی ویژگی های هر کدام از این درب های داخلی ساختمان می پردازیم:

انواع درب چوبی اتاق: این درب ها به میزان بسیار کمی در برابر رطوبت و حرارت قرار می گیرند. بنابراین اشکالی ندارد اگر برای انواع درب چوبی اتاق از درب هایی استفاده کنید که ضد آب نیستند. اما اگر دقت کرده باشید این درب ها در معرض خط و خش و اجسام تیز هستند. بنابراین باید در برابر این مشکلات مقاوم باشند. پس بهتر است از روکش هایی برای آن ها استفاده کرد که در برابر ضربه و خط و خش مقاوم باشند.

انواع درب چوبی سرویس بهداشتی و حمام: از میان انواع درب چوبی ساختمان ، انتخاب درب های مخصوص سرویس بهداشتی و حمام بسیار حساس است. به این دلیل که ماهیت این دو فضا به گونه ای است که بسیار در معرض رطوبت و آب قرار می گیرند. به همین دلیل نیز اکثر درب هایی که برای این فضاها در ساختمان های مختلف نصب می شوند خراب و پوسته پوسته شده و باد می کنند. پس بهتر است برای سرویس بهداشتی و حمام از درب هایی استفاده شود که در ساخت آن ها از روکش های ضد آب استفاده شده باشد.

انواع درب چوبی تراس یا حیاط: در اکثر ساختمان ها برای تراس و حیاط از درب های فلزی استفاده می شود. اما اگر برای تراس و حیاط ساختمان خود انواع درب چوبی ساختمان را می پسندید، بهتر است از درب هایی استفاده کنید که روکش آن ها در برابر آب، رطوبت و نور آفتاب مقاوم باشند. چراکه معمولا درب های تراس و حیاط در معرض بارش باران و برف، گرد و خاک و نور آفتاب قرار می گیرند.

انواع درب چوبی از نظر نوع عملکرد

انواع درب هایی که برای ساختمان استفاده می شود، علاوه بر شکل و مدل، عملکردهای مختلفی دارند. برای هر کدام از انتظاراتی که از این درب ها داریم باید از متریال و روکش های مخصوصی استفاده کنیم. انواع این درب ها را در ادامه معرفی می کنیم.

خرید انواع در چوبی

درب های ضد سرقت

اکثر ساختمان ها، برای درب ورودی خود احتیاج به درب های ضد سرقت دارند. این درب ها باید از ورود افراد غریبه و سارقان به داخل منزل جلوگیری کنند. انواع درب های چوبی ضد سرقت از با کیفیت ترین متریال و روکش ها ساخته می شوند. به طوری که علاوه بر مغذی با کیفیت و روکش مناسب، باید در برابر حریق، ضربه، مواد اسیدی هر گونه دستکاری نیز مقاوم باشند. یراق آلات این درب ها نیز باید کاملا در برابر هر گونه عملیات سرقت مستحکم باشند.

درب های ضد حریق

همه ما می دانیم که ایجاد و بروز آتش سوزی در ساختمان ها امری اجتناب ناپذیر است. به همین دلیل باید ساختمان ها به گونه ای ساخته شوند که در برابر این اتفاق ایمن باشند و کمترین آسیب را ببینند. یکی از این لوازم ساختمانی که باید ضد حریق باشند، انواع درب های چوبی است. این درب ها باید بتوانند مدت زمان بیشتری در برابر حرارت زیاد و شعله های آتش مقاومت کنند تا باعث آسیب به افراد خانه نشوند. یراق آلات این درب ها نیز باید از بهترین مواد ساخته شوند.

درب های ضد آب

اکثر درب هایی که برای یک ساختمان به کار برده می شود، باید ضد آب باشند. انواع درب ضد آب در برابر رطوبت و آب مقاوم بوده و پوسته پوسته نشده، تغییر شکل و حالت نمی دهند و تبله نمی کنند. علاوه بر این باکتری و قارچ نیز باعث خراب شدن آن ها نمی شود. از این درب ها به خصوص برای درب های حمام و سرویس بهداشتی و درب های ورودی ساختمان استفاده می شود.

هنگام انتخاب و خرید انواع درب چوبی ساختمان باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای داشتن بهترین انتخاب، داشتن اطلاعات کافی در مورد انواع درب چوبی ساختمان کافی نیست. علاوه بر شناخت انواع درب چوبی اتاق یا درب های ورودی باید نکات مهمی که هنگام انتخاب و خرید آن ها مهم است را نیز بدانید. این نکات به شما کمک می کند که بهترین و مناسب ترین انتخاب را داشته باشید و بهترین درب را از نظر کاربرد برای ساختمان خود انتخاب کنید. در ادامه برخی از این نکات را توضیح می دهیم:

قیمت انواع درب چوبی اتاق و ساختمان

برای همه ما هنگام انتخاب یک کالا، بررسی قیمت بسیار مهم است. به خصوص اگر آن محصول قیمت بالایی داشته باشد. بنابراین اولین نکته هنگام خرید انواع درب چوبی ساختمان دقت و بررسی قیمت آن است. عوامل بسیاری روی قیمت درب ها تاثیر می گذارند. به طور مثال همیشه درب های ورودی ساختمان گران تر از انواع درب چوبی اتاق هستند؛ چراکه کیفیت و جنس یراق آلات آن ها بالاتر است.

علاوه بر این روکش های مختلف، جنس ورقه های ام دی اف یا بدنه ای که با چوب طبیعی ساخته شده است نیز روی قیمت تاثیر می گذارند. اما باید دقت کنید که هنگام خرید، دربی را انتخاب کنید که قیمتی متناسب با کیفیت داشته باشد.

کیفیت انواع درب چوبی ساختمان

انواع درب چوبی اتاق و ورودی ساختمان کیفیت های متفاوتی دارند. در واقع نحوه ساخت آن ها به گونه ای است که افرادی که در این زمینه سررشته ندارند به سختی می توانند کیفیت آن ها را بررسی کنند. به همین دلیل بهتر است هنگام خرید انواع درب چوبی ساختمان با یک فرد متخصص یا یک فروشنده مجرب و مطمئن مشورت کنید. در غیر این صورت ممکن است دربی که بدنه اصلی و مغزی آن ضخامت و کیفیت بسیار کمی دارد را با قیمت بالایی بخرید.

یا حتی ممکن است دربی که جنس روکش بسیار بدی دارد را به عنوان درب ملامینه انتخاب کنید و هزینه زیادی برای آن بپردازید. همچنین بهتر است دربی را انتخاب کنید که کیفیتی متناسب با کاربرد و جای نصب داشته باشد.

همچنین بخوانید: خرید انواع پالت چوبی

تناسب طرح و رنگ انواع درب چوبی اتاق و ساختمان

تناسب طرح و رنگ هنگام انتخاب بسیار مهم است. اگر نیاز به تعویض یکی از انواع درب چوبی اتاق یا یکی از درب های ورودی ساختمان خود دارید یا می خواهید به طور کلی درب های مناسبی برای ساختمان خود انتخاب کنید باید به طرح و رنگ آن ها نیز دقت کنید. طرح و رنگ انواع درب چوبی ساختمان باید با سایر درب های داخل خانه، دکوراسیون داخلی خانه شما و وسایلی که در ساختمان دارید متناسب باشد. گاهی برای یک ساختمان درب های رنگ چوب مناسب است و گاهی برای ساختمانی دیگر درب هایی با رنگ کرم زیباتر است.

برای مشاوره یا خرید همین حالا تماس بگیرید.

09909277303

معرفی بهترین مراکز خرید انواع درب چوبی

برای خرید انواع درب های چوبی باید مرکز فروشی را انتخاب کنیم که تنوع محصول بالا، اجناسی با کیفیت و قیمتی مناسب را برای انتخاب داشته باشند. بنابراین اگر شما قصد خرید یکی از این درب ها را دارید، می توانید به سایت چوبکاران سری بزنید و معتبرترین این فروشگاه ها را بشناسید. برای خرید و مشاهده محصول اینجا کلیک کنید.

۱۰ آبان ۱۴۰۲ (شناسه مقاله: 109)
لطفاً با ثبت نظرات و انتقادات خود به بهبود این مقاله کمک کنید.
هنوز نظری ثبت نشده است.
برای ثبت نظر  وارد شوید.
نظرات کاربران