...در حال بارگذاری

خرید انواع چوب راش 1402 + ویژگی ها و کاربرد

معرفی و خرید انواع چوب راش ارزان قیمت و ویژگی ها و مشخصات فیزیکی و ظاهری آن. بررسی کاربرد و مقایسه قیمت انواع راش و معرفی بهترین مرکز خرید و فروش

همیشه چوب برای ساخت لوازم و وسایل مورد نیاز برای زندگی بشر بسیار پرطرفدار بوده است. در حال حاضر از چوب هایی مانند گردو، چوب روس، چوب راش، چوب بلوط و چوب توسکا برای تهیه وسایل چوبی منزل استفاده می شود. اگر می خواهید از وسایلی استفاده کنید که از انواع چوب راش برای ساخت آن ها استفاده شده است، باید در مورد مشخصات و ویژگی های این چوب، قیمت، انواع و کاربردهای آن اطلاعات کاملی داشته باشید.

چرا که به عنوان مثال تشخیص نوع چوب راش در مبل در پرداخت قیمت نهایی بسیار اهمیت دارد. در این مقاله از سایت چوبکاران، قصد داریم درباره انواع چوب راش ، قیمت و کاربرد آنها صحبت کنیم. و در انتهای مقاله تعدادی از فروشندگان چوب راش را به شما معرفی می کنیم.

برای مشاوره یا خرید همین حالا تماس بگیرید.

09909277303

معرفی چوب راش و مشخصات فیزیکی و ظاهری آن

از قدیم فضاهایی که در چیدمان داخلیشان به میزان بیشتری از چوب استفاده می شد، بیشتر می توانستند حس آرامش، شادابی و سرزندگی را به افراد القا کنند. همچنین در کنار ظاهر، بوی چوب نیز همیشه برای ما طبیعت را یادآوری کرده است. به همین خاطر هم بسیاری از اکثر افراد سالیان سال است نتوانسته اند هیچ چیز دیگری را جایگزین چوب کنند. مخصوصا اگر این چوب، انواع چوب راش باشد که کیفیتی خوب و قیمتی مناسب داشته باشد. درختان راش رنگی خاکستری و پوست صافی دارند؛ در ادامه در مورد ویژگی های کلی این چوب ها بیشتر می خوانیم:

ویژگی چوب راش

برای اینکه به طور کامل با انواع چوب راش آشنا شوید نیاز است تمام ویژگی های ظاهری و مشخصات آن را بشناسید. به همین جهت چند ویژگی بسیار مهم که باعث تمایز این نوع چوب با بقیه چوبهامی‌شود را باهم بررسی ‌می‌کنیم:

انواع چوب راش
  • رنگ: انواع رنگ چوب راش هنگامی که هنوز خام هستند، در قسمت بیرونی کرم رنگ می‌باشند. قسمت درونی هم صورتی و قهوه ای یا قرمز و سفید است. البته رنگ این چوب به مرور تیره و پس از بخاردهی طلایی می‌شود.
  • ظاهر: این نوع چوب، ریز الیاف و صاف و همچنین دارای بافت یکنواخت است که زیبایی این چوب ها را دو چندان می‌کند.
  • بافت: این چوب ها در دسته چوب نیمه سنگین بوده و بافتی سخت دارند. همزمان نیز بافت همگن و مقاوم در برابر قارچ و حشرات دارند. به دلیل استحکام ، کاربرد چوب راش در ساخت مبلمان زیاد است.
  • چسب خوری خوب: چوب راش قابلیت چسب خوری خوبی دارد و به راحتی می‌توان آنها را پرداخت کرد و برش زد و به هر چیزی تبدیل نمود.
  • مقاومت: متاسفانه مقاومت این چوب کم بوده و در برابر پوسیدگی مقاوم چندانی ندارد. این یکی از معایب انواع راش است.
  • دوام: در صورتی که این چوب به درستی خشک شود با دوام بوده و بافت مناسبی برای پرداخت و برش دارد. اما اگر به خوبی خشک نشود و در حالت نرم از آن استفاده شود به دلیل جذب رطوبت از هم باز می ‌شود.

خرید انواع چوب راش

دنیای چوب بسیار گسترده و متنوع است. هر نوع چوبی که بخواهید انتخاب کنید تاریخچه بلندی برای خود داشته و زادگاهی با تنوع آب و هوایی متفاوت دارد. انواع چوب راش هم دقیقا همین طور است. بعضی از این چوب ها در ایران به دست می‌آیند اما بعضی از آنها وارداتی هستند و از اروپا، آمریکا و بقیه نقاط جهان به دست خریدار می‌رسند؛ که در این صورت کیفیت و همه چیز این نوع چوب متفاوت است. بهتر است قبل از خرید، انواع این چوب ها را بشناسیم تا بنا بر بودجه خود بهترین نوع را انتخاب و خریداری کنیم.

چوب راش ایرانی

انواع چوب راش ایرانی

انواع چوب راش در ایران به دلیل در دسترس بودن و راحتی خرید، یکی از پر فروش ترین هاست. راش ایرانی، بافت همگن و ریزی دارد و رنگ بیرونی این چوب معمولا سفید مایل به صورتی است. رنگ داخلی این چوب نیز زرد روشن و یا صورتی و قرمز می‌باشد. البته یکی از معایب این چوب داشتن گره های زیاد است که متاسفانه همین موضوع می‌تواند مانع از خرید شما شود. به دلیل بهره برداری بی رویه از جنگلهای ایران، این چوب به سختی یافت می‌شود.

انواع چوب راش اروپایی

راش اروپایی، کمی روشن تر از چوب راش ایرانی است. که البته با کمک بخار دهی مناسب می‌توان رنگ آن را کمی تیره تر و به سمت چوب ایرانی درآورد. راش اروپایی نیز مانند بقیه انواع چوب راش، دارای تراکم بالا و قابل قبولی است. به دلیل چسب خوری مناسب و جذب بهتر رنگ، امکان تولید لوازم و وسایل با تنوع بالا در طرح و مدل با چوب راش اروپایی وجود دارد. 

چوب راش گرجستانی

وارد کننده انواع چوب راش، همیشه باید به دنبال بهترین محصول باشد. یکی از همین محصولات، انواع راش گرجستان است. جالب است بدانید که این چوب، زیر مجموعه چوب های راش اروپایی است. به همین خاطر ویژگی مشابهی با چوب راش اروپایی دارد و یکی از پر کاربردترین چوب ها در بین چوب های موجود در ایران است.

چوب گرجستان در شرایط گلخانه ای پرورش می‌یابد و از آنجایی که با ضخامت 5 تا 7 سانتی متری وارد ایران می‌شود، برای نجاران تازه کار بهتر است. در کل کار کردن با چوب راش گرجستانی به دلیل نبود گره، نسبت به راش ایرانی راحت تر است‌ اما متاسفانه کیفیت بالایی ندارند.

خرید و فروش چوب راش

چوب راش آلمانی

راش آلمانی هم یکی از زیر مجموعه های چوب راش اروپایی است. کیفیت این چوب از چوب گرجستان بالاتر است و به خاطر چگالی بالایی که دارد بسیار منحصر به فرد است. ضخامت این چوب هنگامی که وارد ایران می‌شود 3 تا 7 سانتی متر است و در مقایسه با بقیه انواع چوب راش کیفیت بالایی دارد.

چوب راش ترکیه

چوب راش ترکیه نیز یکی از چوب های وارداتی و زیر مجموعه چوب های اروپایی است که در ایران به وفور از آن استفاده می شود. از نظر ظاهر این چوب ها شبیه به آلمانی هستند اما کیفیت پایین و در حد چوب گرجستان دارد. در کل شاید عجیب باشد اما چوب ایرانی به دلیل سازگار بودن با آب و هوای ایران، برای ساخت مصنوعات چوبی در ایران مناسب تر از چوب گرجستان و ترکیه است‌.

همچنین بخوانید: چوب راش بهتره یا روس

کاربرد چوب راش

پس از آنکه به طور کامل با انواع چوب راش از منظر مبدا آنها آشنا شدید ، وقت آن است که بدانید اصلا هر کدام از آنها چه کاربردی دارند و در کل از چوب راش چه استفاده‌ هایی می‌شود. این موضوع مهم است چرا که به شما این قابلیت را می‌دهد تا در هنگام خرید بسته به نیاز و کاربردی که از چوب انتظار دارید خرید خود را انجام دهید.

چوب راش ارزان قیمت
  • هیزم: این چوب به دلیل شکاف خوری بالایی که دارد، می‌تواند به عنوان هیزم استفاده شود و ساعت ها با شعله خوب بسوزد.
  • ساخت مبلمان و وسایل چوبی: انواع راش به دلیل استحکام بالایی که دارند معمولا در صنعت مبلمان سازی و یا درب و پنجره استفاده می‌شوند‌. از آنجایی که این چوب رنگ ملایمی دارد، انواع مبل با چوب راش قابل ست شدن با همه سایر وسایل در خانه است.
  • آلات موسیقی: چوب راش گونه ای از چوب های جنگلی است و در ساخت آلات موسیقی کاربرد فراوانی دارد.

مقایسه قیمت خرید انواع چوب راش

قیمت انواع چوب راش در خرید شما بسیار اهمیت دارد. هر کدام از انواع این چوب را که انتخاب کنید، بسته به کیفیت و بافتی که دارد، قیمت متفاوتی نیز دارد. همانطور که گفتیم چوب راش آلمانی به خاطر چگالی بالا، گرانتر از بقیه همنوعان خود است. چوب راش گرجستانی نیز به نسب راش ایرانی ارزانتر است. در کل چوب های راش اروپایی از ایرانی گرانتر هستند چرا که هزینه گمرک و حمل و نقل روی آن ها کشیده می شود.

برای مشاوره یا خرید همین حالا تماس بگیرید.

09909277303

بهترین مرکز برای خرید انواع چوب راش

در کل بهترین میزان رضایت از خرید را وقتی دارید که جنس با کیفیت و با قیمت مناسب تهیه کنید. به همین جهت در خرید انواع چوب راش نیز باید به دنبال بهترین فروشگاه باشید. با سایت چوبکاران می توانید علاوه بر آشنایی با مراکز فروش انواع چوب، از قیمت انواع مبل چوب راش نیز مطلع شوید. حتی می‌توانید هر کالای مرتبط با محیط کار و منزل خود را به راحتی تهیه کنید. برای خرید انواع راش نیز می توانید روی کلمه اینجا کلیک کنید تا به تعدادی از فروشندگان متصل شوید.

۱۹ دی ۱۴۰۲ (شناسه مقاله: 30240)
لطفاً با ثبت نظرات و انتقادات خود به بهبود این مقاله کمک کنید.
هنوز نظری ثبت نشده است.
برای ثبت نظر  وارد شوید.
نظرات کاربران