...در حال بارگذاری

انواع چوب توسکا + معایب و مزایا، تشخیص کیفیت + معرفی فروشندگان چوب توسکا

خرید چوب توسکا ارزان قیمت به صورت کیلویی و عمده + کاربرد، مزایا و معایب. قیمت و معرفی بهترین مراکز خرید و فروش در بازار ایران، چگونگی تشخیص کیفیت انواع چوب توسکا

امروزه، مانند قدیم استفاده از چوب در بیشتر مکان‌ها اولویت افراد مختلف است. علت اصلی آن نیز طبع گرم و آرامش بخش چوب است. از آنجایی که فراوانی در انواع چوب زیاد است و چوب‌هایی مانند چوب توسکا، چوب روسی، چوب افرا، چوب راش و گردو بسیار پرکاربرد هستند، انتخاب از میان آن‌ها نیز کار سختی است. برای خرید چوب توسکا می توانید اینجا کلیک کنید.

جهت دریافت مشاوره بیشتر فقط کافیست با شماره تماس 09909277303 تماس حاصل فرمایید تا مشاورین چوبکاران به صورت تخصصی و گام به گام همراه شما باشند.

در این مقاله از سایت چوبکاران قصد داریم چوب توسکا که یکی از مناسب‌ترین و بهترین‌ترین چوب‌ها برای ساخت مبلمان، کف پوش‌، میز و صندلی است را معرفی کنیم. در ادامه به ویژگی‌ها و معایب و مزایای این چوب پرداخته و بهترین مراکز فروش این چوب‌ها را نیز معرفی خواهیم کرد:

انواع چوب توسکا

چوب توسکا و مشخصات آن

برای آنکه درباره چوب توسکا بیشتر بدانیم، ابتدا بهتر است اطلاعات کافی در مورد درخت توسکا داشته باشیم. درخت توسکا از جهاتی شبیه به درخت راش است اما رنگ روشن‌تری نسبت به راش دارد. به طوری که در ابتدا، زمانی که درخت قطع می‌شود، رنگ چوب سفید است. ولی رفته رفته به رنگ صورتی تغییر رنگ می‌دهد. درخت توسکا بیش از 30 گونه مختلف دارد که تنها دو گونه از آن در ایران یافت می‌شود. در گونه‌هایی از این درخت که در ایران رشد می‌کنند رنگ رایج چوب صورتی متمایل به قرمز است.

هر چقدر درخت توسکا پیرتر باشد، چوب نیز تیره‌تر می‌شود. این نوع درخت بیشتر در شمال ایران، ارمنستان و گرجستان یافت می‌شود که مانند چوب افرا، چوب راش و چوب روسی، استفاده‌های متنوعی از بیشتر قسمت‌های آن می‌شود. در ادامه مشخصات چوب توسکا را با هم بررسی می‌کنیم.

  • وزن چوب توسکا بین چهارصد و پنجاه تا پانصد کیلوگرم بر متر مکعب است. به همین دلیل جزء چوب‌های سبک به حساب می‌آید.
  • رنگ روی بافت آن به خوبی اثر می‌کند.
  • به دلیل بافتی که دارد به راحتی می‌توان روی آن با چسب و میخ کار کرد.
  • توسکا به خوبی صیقلی می‌شود.
  • توسکا یکی از نرم‌ترین چوب‌ها در بین انواع چوب به حساب می‌آید.

در کل با توجه به این ویژگی‌ها، این نوع چوب امروزه بسیار پرکاربرد است. اما پاسخ به این پرسش که چوب توسکا بهتره یا راش؟ باید بگوییم چوب راش در سالیان سال حرف اول را در صنعت مبلمان سازی و سازه‌های چوبی داشته و قابل مقایسه با توسکا نیست. اما باید گفت که قیمت چوب توسکا پایین‌تر است و بنابراین ممکن است در بیشتر مواقع طرفداران بیشتری داشته باشد.

کاربرد چوب توسکا

همانند تمام چوب‌هایی که در طبیعت وجود دارند، چوب توسکا نیز کاربردهای مختلفی دارد. نرمی و انعطاف پذیری این نوع چوب در میان نجاران زبانزد است و به همین دلیل می‌توان چه با دست چه با ماشین آلات صنایع چوب، می‌توان آن را به شکل‌های مختلفی در آورد. تنها باید توجه کرد که باعث ایجاد فرورفتگی بر روی چوب نشوید. بهتر است بدانید که کاربرد چوب توسکا برای انواع آن یکسان است و تفاوت چندانی ندارد. در ادامه با مهمترین آن‌ها آشنا می شویم:

چوب توسکا

چوب توسکا برای مبلمان و صندلی

چوب توسکا با وجود وزن کم و قرار گرفتن در گروه چوب‌های نیمه سخت، در زمینه تولید مبلمان و صندلی بسیار پرکاربرد است. امروزه توسکا برای ساخت مبلمان بسیاری استفاده می‌شود. چرا که با وجود وزن کم، دوام مناسبی دارد. اگر در اینترنت دیده باشید این چوب بسیار انعطاف پذیر و بسیار نرم است و همچنین طرح‌های ظریف دلخواه شما به راحتی روی آنها قابل اجراست.

چوب توسکا برای مبل، ساخت صندلی تونت یا صندلی لهستانی و همچنین در ساخت صندلی‌های چوبی اپن که مقاوم بودنشان مهم است نیز کاربرد بسیاری دارد. چرا که توسکا صندلی منعطف‌تری به شما تحویل می‌دهد. اما باید به یاد داشته باشید که استحکام بالایی ندارند و صرفا سبک هستند. بنابراین حتما قبل از نهایی سازی خرید به کیفیت چوب توسکا استفاده شده در محصول توجه کنید.

چوب توسکا برای کفپوش

از آنجایی که چوب توسکا در محیط های مرطوب و خشک مقاومت مناسبی دارد، یکی از گزینه هایی است که می توان در ساخت کفپوش منازل از آن استفاده کرد. توسکا به دلیل بافت انعطاف پذیر و یکنواختی که دارد، انتخاب بسیار خوب برای افرادی است که به فکر کفپوش کردن منازل خود هستند. این نوع چوب نمایان گر بافت روستایی و قدیمی است و مناسب افرادی با این سلیقه است. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که اجازه ندهید سطح کفپوش مرطوب بماند و حتما آن را خشک کنید.

چوب توسکا برای مبل

ساخت درب و پنجره

قرار گیری چوب توسکا در محیط مرطوب آسیبی به آن وارد نمی ‌کند. پس یکی از گزینه‌های مناسب برای مناطق مرطوب کشور محسوب می‌شود. تنها نکته حائز اهمیت این است که نباید سطح این چوب خیس باقی بماند و حتما باید خشک شود. چرا که لک شده و ظاهر زیبایی به منزل شما نمی‌دهد. به همین دلیل شاید بسیاری از سازندگان درب و پنجره چوبی از توسکا کمتر استفاده کنند.

ساخت سازه‌های موسیقی

چوب توسکا با توجه به بافت یکنواختی که دارد، در ساخت آلات موسیقی نیز کاربرد دارد. استفاده مرسوم از این چوب در زمینه ساخت سازهایی مثل گیتار الکترونیکی، سه تار و تنبور است. این چوب به راحتی صیقل خورده و زیبایی دو چندانی به سازه‌های موسیقی می‌دهد. همچنین به خاطر بافت نرم این چوب، حالت دهی راحت‌تری دارد و شکل نهایی محصول شما بسیار تمیزتر خواهد بود.

مزایا و معایب چوب های توسکا

مانند تمام چوب‌های موجود در طبیعت، چوب توسکا نیز علاوه بر مزایا و کاربردهای بسیار، معایبی نیز دارد. بنابراین بهتر است قبل از اینکه تصمیم بگیرید محصولاتی بخرید که در ساخت آنها از توسکا استفاده شده باشد، معایب و مزایای آن را به طور کامل بدانید تا تصمیم درست را برای خرید آن‌ها بگیرید.

چوب توسکا بهتر است یا راش

مزایای چوب های توسکا

مهمترین مزایایی که می‌توان برای این چوب‌ها در نظر گرفت عبارتند از:

  • یکی از مزایای استفاده از توسکا این است که این چوب بسیار جذب بالایی در برابر چسب دارد و به راحتی نیز صیقلی می‌شود.
  • این چوب به خاطر سبک بودن حمل و نقل راحت‌تری دارد.
  • نرم بودن این چوب باعث می‌شود به راحتی شکل بگیرد و پیج و مهره کردن آن بسیار راحت است.
  • پرداخت، رنگ پذیری و شکاف زدن چوب توسکا بسیار راحت‌تر از چوب‌های دیگر است.
  • به دلیل مقاومت در برابر رطوبت، مناسب ساخت و ساز در محیط‌های مرطوب می‌باشد.
  • چوب توسکا عامل رفع نیتروژن موجود در هواست و برای محیط زیست بسیار مفید است.

معایب توسکا

این چوب‌ها معایب بسیار کمی دارند. اما آگاهی از آن‌ها می‌تواند در انتخاب شما تاثیر گذار باشد. از جمله مهمترین آن‌ها نیز عبارتند از:

  • از جمله معایب چوب توسکا می‌توان به استحکام کم این چوب اشاره کرد. به همین خاطر در مقایسه با بقیه چوب‌ها کمتر استفاده می‌شود.
  • این چوب به دلیل بافت نرم، در برابر ضربه، خط و خش بسیار آسیب پذیر است.
رنگ چوب توسکا

قیمت چوب توسکا

قیمت چوب توسکا به نوع آن بستگی دارد. چوب توسکا انواع مختلفی دارد. اما معروف ترین آنها توسکای قرمز است که در دو درجه کیفی گره دار و ساده ارایه می ‌شود. آنچه باید بدانید این است که چوب توسکای قرمز گره دار ارزان تر از چوب ساده است. در کل چوب قیمت نسبتا بالایی دارد اما توسکا مناسب ترین قیمت را نسبت به چوبی مانند راش یا گردو داراست.

هر چند با این حساب کیفیت ساخت محصولات با این چوب پایین تر از بقیه چوب های هم دسته خودش است اما بسیار مقرون به صرفه است و کاملا مناسب بودجه شماست و می تواند پاسخگوی نیاز شما باشد.

کیفیت چوب توسکا

مراکز فروش بهترین چوب توسکا

با توجه به مطالبی که راجع به ویژگی، مزایا و معایب چوب توسکا گفتیم، اگر قصد خرید آن را دارید ، باید به دنبال بهترین مرکز فروش محصولات چوبی بگردید. چرا که چوبی که انتخاب می کنید تاثیر بسیاری روی ساخت محصولات مورد نظر شما از قبیل مبلمان، کفپوش و صندلی دارد. برای خرید چوب توسکا می توانید اینجا کلیک کنید.

جهت دریافت مشاوره بیشتر فقط کافیست با شماره تماس 09909277303 تماس حاصل فرمایید تا مشاورین چوبکاران به صورت تخصصی و گام به گام همراه شما باشند.

۱۰ اسفند ۱۴۰۲ (شناسه مقاله: 30139)
لطفاً با ثبت نظرات و انتقادات خود به بهبود این مقاله کمک کنید.
هنوز نظری ثبت نشده است.
برای ثبت نظر  وارد شوید.
نظرات کاربران