...در حال بارگذاری

انواع ماشین آلات صنایع چوب قیمت خرید و کاربرد آن

از انواع دستگاه ها و ماشین آلات صنایع چوب برای چه مواردی استفاده می شود؟ معرفی بهترین مراکز خرید و فروش ماشین آلات نجاری دست دوم و نو با قیمت ارزان

فرقی نمی کند که کارگاهی کوچک دارید یا یک تولیدی بزرگ. اگر می خواهید فعالیت شما درآمد زا بوده و صرفه اقتصادی چشمگیری داشته باشد ملزم به خرید ماشین آلات صنایع چوب هستید. این ماشین آلات نجاری و دستگاه های صنایع چوب انواع و قیمت های مختلفی دارند که برای ساخت محصولات چوبی مختلفی به کار برده می شوند. این مقاله از سایت چوبکاران به معرفی انواع و بهترین مراکز فروش این دستگاه ها می پردازد.

برای مشاوره یا خرید همین حالا تماس بگیرید.

09909277303

برای خرید و مشاهده محصولات اینجا کلیک کنید.

ماشین آلات صنایع چوب چیست؟

در گذشته به دلیل نبود انواع دستگاه صنایع چوب و ماشین آلات چوبی، تمامی فعالیت ها هنگام تولید یک وسیله چوبی، با دست انجام می شد. این مساله دلیل اصلی گران بودن، کند بودن روند تولید و کم بودن تنوع و مدل محصولات چوبی بود. اما امروزه برخلاف گذشته تمامی کارها به صورت ماشینی انجام می شود. به همین دلیل است که زحمت تولید کنندگان لوازم چوبی بسیار کم شده است. البته می توان گفت میزان دقت و کیفیت نیز تا حدودی بیشتر شده و تعداد لوازم چوبی موجود در بازار نیز افزایش یافته است.

درست است که تولید ماشین آلات صنایع چوب و دستگاه های نجاری توسط کشورهای مختلفی انجام می شود و همین امر باعث تفاوت کیفیت و قیمت این دستگاه ها شده است، اما باید بدانیم به طور کل قیمت این دستگاه ها تقریبا بالاست. اما اهمیت استفاده از این دستگاه ها تا جایی است که کارگاه ها یا تولیدی کوچک و بزرگی حتی اگر هزینه خرید دستگاه خراطی و تهیه این دستگاه ها را نداشته باشند، اقدام به خرید ماشین آلات صنایع چوب دست دوم یا خرید اقساطی ماشین آلات نجاری کرده و کار خود را با آن ها شروع می کنند. انواع مختلف این ماشین ها و دستگاه ها، کاربردهای مختلفی دارند که در ادامه به توضیح آن ها خواهیم پرداخت.

انواع ماشین آلات صنایع چوب

خرید انواع ماشین آلات صنایع چوب

کارخانه هایی که در حال حاضر در کشورها و شهرهای مختلف به تولید لوازم و وسایل چوبی مشغول هستند یا به صورت تمام اتوماتیک و با استفاده 100 درصدی از ماشین آلات صنایع چوب کار می کنند، یا به صورت نیمه اتوماتیک و استفاده 70 تا 80 درصدی از این دستگاه ها. در واقع کمتر کارگاهی پیدا می شود که هنوز مشغول به ساخت وسایل چوبی به صورت دست ساز کند. شناخت انواع این ماشین آلات می تواند در انتخاب بهتر آن ها و استفاده صحیح از آن ها کمک کند. در درجه اول تقسیم بندی زیر برای آن ها در نظر گرفته می شود:

  • دستگاه های صنایع چوب و نجاری خانگی: این دستگاه ها علاوه بر ابعاد کوچک تر، قدرت و سرعت کمتری دارند و برای تولید محصولات با تعداد کم مناسب هستند.
  • دستگاه های صنعتی: این دستگاه ها ابعاد بزرگ تری دارند و با قدرت و سرعت بالاتر قادر هستند تولید را در تعداد زیاد انجام دهند.

غیر از لیست ماشین آلات صنعت چوب در تهران، اصفهان و شهرهای دیگر که در زیر مجموعه های صنعتی و خانگی جای می گیرند،کاربردهای مختلف آن ها نیز باعث می شود تقسیم بندی های دیگری نیز برای آن ها در نظر گرفته شود که در ادامه با مهمترین آن ها آشنا می شویم.

ماشین آلات cnc صنایع چوب

هنگام مراجعه به مراکز فروش ماشین آلات صنایع چوب و فلز پارس و برندهای دیگر، یکی از اولین دستگاه هایی که می بینید، دستگاه سی ان سی چوب است. خرید دستگاه سی ان سی برای کسانی که قصد حک کردن طرح های مختلف روی چوب را دارند الزامی است. طرح مورد نظر چه ساده باشند و چه پیچیده، به سیستم های کامپیوتری کوچکی داده شده و توسط مته هایی در محورهای ایکس، وای و زد روی چوب حک می شود. این دستگاه ها اندازه های مختلف و قیمت های متفاوتی دارند.

خرید ماشین آلات چوب

ماشین آلات صنایع چوب در خط رنگ

کاربرد ماشین آلات صنایع چوب که در کارگاه های بزرگ و کوچک استفاده می شود پس از ساخت وسیله چوبی، زمانی است که آماده سازی نهایی صورت می گیرد. این دستگاه ها شامل:

  • دستگاه خشک کن: برای خشک کردن چوب های مرطوب و مقاوم سازی آن ها یا خشک کردن رنگ
  • دستگاه رنگ پاش: برای رنگ کردن سطح چوب
  • دستگاه سنباده زن: برای صیقلی کردن و صاف کردن سطح چوب

هر کدام از این دستگاه ها نیز بر اساس نوع ساختشان با انواع مختلف رنگ ها سازگار هستند. بنابراین هنگام انتخاب باید بدانیم قصد کار کردن با رنگ های پلی اورتان را داریم یا پلی استر، پایه حلال یا یو وی.

ماشین آلات صنایع چوب صفحه ای برای تولید ام دی اف

این دسته از ماشین آلات صنایع چوب برای ساخت و تولید صفحه ها و ورقه های ام دی اف مورد استفاده قرار می گیرند. این دستگاه ها هر کدام وظایف و کاربردهای متعددی دارند. انواع مهم آن ها عبارتند از:

  • خرید دستگاه پرس چوب و وکیوم: جهت پرس الیاف و تبدیل آن ها به صفحات ام دی اف مناسب هستند.
  • دستگاه دورکن و برش میزی: این دستگاه ها وظیفه برش صفحات ام دی اف و حتی چوب را دارند.
  • دستگاه لبه چسبان: دستگاه لبه چسبان برای چسباندن نوارهایی مانند نوار پی وی سی به لبه های ام دی اف و در آوردن آن ها از حالت زبر و خشن به کار می رود.
  • ماشین روکش زن: برای روکش کردن ام دی اف با موادی مانند ملامینه
  • چوب خرد کن: این دستگاه جهت تبدیل چوب به الیاف برای ساخت ام دی اف و نئوپان استفاده می شود.
ماشین آلات صنایع چوب و ام دی اف

ماشین آلات مکنده صنایع چوب

هنگام انجام فعالیت های مختلف روی چوب، مانند برش و حکاکی با دستگاه های سی ان سی، خرده های چوب سطح کار را می پوشانند و باعث می شوند نتوانیم به خوبی به کار خود ادامه دهیم. برای برطرف کردن این مشکل ماشین آلات صنایع چوب با نام مکنده ها تولید می شود که با قدرتی که دارند این خرده ها را از سطح چوب دور می کنند.

دستگاه های کمپرسور باد

کمپرسور باد برای تامین انرژی و نیروی وسایلی مانند میخکوب ها، منگنه کوب ها و دستگاه های لبه چسبان، پنل بر و غیره به کار می روند. بنابراین به دسته ای از دستگاه ها و ماشین آلات صنایع چوب نیاز دارند که این نیروی هوا را برای کامل تر کردن کارشان فراهم کند.

دستگاه های ترمو وود

رطوبت، حمله حشرات، سرما و گرمای شدید از جمله عوامل آسیب زا برای بافت چوب و ام دی اف یا نئوپان هستند. برای حل این مشکل دسته ای از ماشین آلات صنایع چوب به نام ترمو وود تولید می شوند که در مراحل مختلف با افزایش و کاهش دما به بافت درونی و بیرونی چوب، مقاومت آن را بالا می برند.

خرید ماشین آلات صنایع چوب

ماشین آلات نجاری

چوبکاران و تولید کنندگان لوازم چوبی : به اصطلاح به آن دسته از ماشین آلات صنایع چوب که روی چوب طبیعی کار می کنند، دستگاه های نجاری یا ماشین آلات نجاری می گویند. این ماشین آلات شامل دستگاه هایی از جمله رنده، گندگی و کم کنی، اره فلکه می شوند. هر کدام از آن ها نیز کاربردهای مختلفی دارند و در ابعاد مختلفی تولید می شوند. قیمت آن ها نیز نسبت به کیفیت و کاراییشان متفاوت است.

هنگام خرید ماشین آلات صنایع چوب چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

اگر به قیمت ماشین آلات صنایع چوب دقت کرده باشید می بینید که قیمت آن ها بالاست. به همین دلیل نیز هنگام خرید آن ها باید دقت بالایی به خرج دهید. همچنین با توجه به کاربردی که هر کدام از آن ها دارند و نیازهای متفاوتی که هرکدام از خریداران دارند باید به نکات بسیار دیگری نیز هنگام خرید آن ها توجه کنید. در ادامه سعی کرده ایم این نکات مهم هنگام انتخاب و خرید ماشین آلات صنایع چوب را بیان کنیم:

خرید انواع ماشین آلات صنایع چوب
  • پیش از خرید باید نیازسنجی دقیقی انجام دهید و از خود بپرسید چه مقدار از دستگاهی که می خرم استفاده می کنم، چند ساعت در روز با آن کار دارم، آیا این وسیله را برای کارهای جزئی داخل خانه می خواهم یا کارگاه. بر اساس پاسخ هایی که به این پرسش ها و پرسش های مشابه می دهید و کاربردی که دستگاه برای شما دارد باید نسبت به انتخاب ماشین آلات صنایع چوب اقدام کنید.
  • در حال حاضر برندهای مختلف ایرانی و خارجی اقدام به ساخت و عرضه ماشین آلات صنایع چوب کرده اند. پیش از خرید باید نسبت به این برندها و کیفیت محصولاتشان تحقیق کنید و مناسب ترین آن ها را انتخاب کنید.
  • قیمت هر کدام از ماشین آلات صنایع چوب متفاوت است. برخی از آن ها ارزان تر و برخی گران تر هستند. خرید شما باید متناسب با بودجه ای که دارید و کاربردی که ماشین برای شما دارد باشد.
  • برای خرید هر کدام از ماشین آلات صنایع چوب و به نسبت فضایی که برای کار در اختیار دارید به ابعاد و اندازه، امکاناتی که ماشین دارد و رومیزی یا پایه دار بودن آن دقت کنید.
  • برخی از ماشین ها چند کار را با هم انجام می دهند. پیش از خرید به نیاز خود دقت کنید؛ چرا که شاید بهتر باشد به جای خرید 2 ماشین، دستگاهی را بخرید که کاربرد هر دو ماشین را داشته باشد. در مقابل گاهی نیازی نیست پول بیشتری بدهید و یک ماشین مجهزتر بخرید. چرا که امکاناتی که آن دستگاه دارد به درد شما نمی خورد و تنها پول اضافه ای پرداخت کرده اید.

آیا خرید ماشین آلات صنایع چوب دست دوم به صرفه است؟

همانطور که گفته شد قیمت ماشین آلات صنایع چوب زیاد است. بنابراین یکی از راهکارها برای پرداخت قیمت پایین تر، خرید دستگاه های دست دوم است. اگر می خواهید ببینید اینکار باعث ضرر شما می شود یا نه باید بگوییم در بسیاری از مواقع کیفیت و عمر یک دستگاه بسیار پایین است و شما می توانید یک دستگاهی که در حد نو هست را با پول کمتری بخرید.

خرید ماشین آلات صنایع چوب دست دوم

اما اگر دستگاه معیوب است، نیاز به تعمیر دارد، به میزان زیادی از آن استفاده شده است و قدیمی است، شاید بهتر باشد پول بیشتری پرداخته و ماشین آلات صنایع چوب مورد نیازتان را نو بخرید. همچنین اگر قصد خرید دست دوم دارید باید از افراد یا مراکز معتبر خرید کنید و حتما پیش از پرداخت پول دستگاه را از نزدیک دیده و از سالم بودن آن مطمئن شوید.

معرفی بهترین مراکز فروش ماشین آلات صنایع چوب

همانطور که می دانیم قیمت ماشین آلات صنایع چوب پایون، ویراتک، کاراچوب، نوین چوب و دیگر برندهای این محصولات زیاد است. بنابراین هنگام خرید آن ها باید به درستی نیاز خود را ارزیابی کرده و بهترین نوع را نسبت به کاری که انجام می دهیم انتخاب کنیم. اما انتخاب یک مرکز خرید مناسب نیز به اندازه انتخاب یک دستگاه، مهم است.

برای مشاوره یا خرید همین حالا تماس بگیرید.

09909277303

اگر به دنبال بهترین مراکز خرید این ماشین آلات هستید، می توانید به سایت چوبکاران مراجعه کنید و با معروف ترین آن ها آشنا شوید.چوبکاران یکی از سایت های مرجع برای معرفی فروشگاه های یراق آلات کابینت، یراق آلات فلزی و دستگاه ها و تجهیزات تولید محصولات چوبی است.

برای خرید و مشاهده محصولات اینجا کلیک کنید.

۱۰ آبان ۱۴۰۲ (شناسه مقاله: 88)
لطفاً با ثبت نظرات و انتقادات خود به بهبود این مقاله کمک کنید.
هنوز نظری ثبت نشده است.
برای ثبت نظر  وارد شوید.
نظرات کاربران