...در حال بارگذاری

دستگاه دورکن پنل بر ؛ خرید دستگاه برش ام دی اف ارزان قیمت 1402

مشخصات و ویژگی های خرید انواع دستگاه دورکن (120، 220، ۳۰۰، ۳۲۰، 380) + معرفی بهترین و معتبرترین نمایندگی های خرید و فروش دستگاه پنل بر (دستگاه برش ام دی اف) با ارزان ترین قیمت

یکی از دستگاه های پر کاربرد شرکت و کارخانه جات دستگاه های چوب، خرید دستگاه دورکن یا همان پنل بر است. هم اکنون نمایندگی های بسیاری در سراسر کشور انواع مختلف دو تیغ و تک تیغ، و نمونه های مختلف 120، 300، 320،220 یا 380 سانتی متری دورکن را می فروشند. در این مقاله از سایت چوبکاران، علاوه بر معرفی معتبرترین این نمایندگی های فروش، به معرفی ویژگی ها، کاربردها و انواع دستگاه برش ام دی اف و این سری از محصولات شرکت و کارخانه جات می پردازیم.

برای مشاوره یا خرید همین حالا تماس بگیرید.

09909277303

برای خریدو مشاهده لیست محصولات اینجا کلیک کنید.

معرفی دستگاه دورکن یا پنل بر و کاربردهای آن

قبل از اینکه در مورد کیفیت دور کن و ویژگی ها و کاربردهایی که دارند صحبت کنیم، اجازه دهید به طور کلی با این دستگاه و نحوه کار کردن آن آشنا شویم. دستگاه دورکن که در بین چوبکاران و خراطان به میز برش نیز معروف شده است، یکی از پر کاربردترین ماشین های صنایع چوب است. کاربردهای آن باعث شده است امروزه خرید این دستگاه برش در کنار خرید دستگاه سی ان سی و دستگاه لبه چسبان یکی از ملزومات همه کارگاه های کوچک و بزرگ باشد.

وظیفه این دستگاه ها برش تخته های چوبی، ام دی اف، نئوپان و پی وی سی است. این برش ها با سرعت قابل توجهی و در زوایای مختلف و دقت بسیار زیادی ایجاد می شوند. در قدیم این کار به وسیله دست و ابزار دستی، و توسط استادکاران انجام می شده است. اما با آمدن این دستگاه ها کار کردن نیز برای نجاران و چوبکاران راحت تر شده است.

خرید دستگاه پنل بر ارزان

به همین دلیل است که روند کار نجاران و چوبکاران را تندتر کرده است. افزایش نیاز کارگاه ها و کارخانه جات به این دستگاه ها باعث شده است تولید کنندگان مختلفی در سراسر دنیا دست به ساخت انواع این دور کن ها بزنند و آن ها را با قیمت های مختلفی به بازار عرضه کنند.کاربردهای مختلف دورکن را در ادامه شرح داده می شود.

کاربرد خرید دستگاه دورکن یا پنل بر

همانطور که گفته شد وظیفه اصلی دستگاه دورکن، برش ورقه ها و تخته های چوب با ظرافت و دقت فزاینده است. به همین دلیل هم برای ساخت اکثر وسایلی که با چوب، ام دی اف هایگلاس و ملامینه، ورقه های پی وی سی و نئوپان ساخته می شوند به کار برده می شوند. امروزه نیز چوبکاران، کابینت سازان و نجاران از آن برای ساخت انواع کابینت، درب ها و پنجره های چوبی یا کمد ام دی اف، میز و قفسه های چوبی استفاده می کنند.

ویژگی های دستگاه دورکن یا پنل بر

دستگاه هایی که تولید می شود انواع مختلفی دارند. این تنوع مربوط به اندازه، سایز و ابعاد خود دستگاه یا تیغه ها، تعداد تیغ ها، دستی یا اتوماتیک بودن و دور موتور آن ها می شود. هر کارگاه یا تولیدی لوازم چوبی باید قبل از انتخاب و خرید آن ها، به این تفاوت ها دقت کند و یکی از بهترین آن ها را بر اساس نیازها و میزان تولید خود انتخاب کند.

به طور مثال برخی از آن ها دور موتور بالایی دارند و بالطبع قدرت و سرعت بالاتری نیز در برش دارند. اما دور موتور برخی دیگر کمتر است و قدرت و سرعت کمتری نیز دارند. در ادامه انواع این دستگاه ها را از نظر تفاوت اندازه و تعداد تیغه ها و دستی و اتوماتیک بودن آن ها توضیح خواهیم داد:

خرید دستگاه دورکن ام دی اف

دستی یا اتوماتیک بودن دستگاه برش ام دی اف

به طور کلی دستگاه های دورکن در دو نوع اتوماتیک یا دستی تولید می شوند. این تفاوت در مورد نحوه تنظیم زاویه برش است. در نوع دستی این دستگاه ها، زاویه برش با دست و توسط گونیاهای مخصوصی تنظیم می شود. اما در نوع اتوماتیک، این کار توسط صفحات لمسی و با کمک کنترل های پیشرفته ای که در دستگاه وجود دارد انجام می شود.

تفاوت تیغه ها از نظر ابعاد

ابعاد و اندازه تیغه یا اره این دستگاه ها متفاوت است. به طور مثال قطر تیغه یا اره می تواند بین 250، 300، 315 یا 400 میلی متر و ارتفاع آن ها نیز می تواند 0 یا 45، 80، 87 و 110 باشد. طول ریل های دستگاه دورکن معمولا در 3 اندازه مختلف ساخته می شوند. این اندازه ها عبارتند از:

  • دورکن 120
  • دورکن 220
  • دوکن 300
  • دورکن 320
  • دورکن 380

تفاوت دستگاه ها از نظر تعداد تیغ

این دستگاه ها دو نوع تک تیغ و دو تیغ دارند. نوع تک تیغ آن ها به نوع غیر خط زن نیز معروف هستند. اما به دستگاه های دورکن دو تیغ، خط زن یا خط زن دار نیز می گویند. در این نوع دستگاه ها دو موتور وجود دارد که یکی موتور اصلی است و یکی برای خط زدن استفاده می شود.

قیمت پنل بر

نکات ایمنی هنگام استفاده از دستگاه دورکن ام دی اف

فرقی نمی کند که کسب و کار شما چیست و می خواهید از کدامیک از انواع دستگاه دورکن استفاده کنید، در هر صورت این دستگاه می تواند خطراتی برای شما ایجاد کند که با رعایت نکات ایمنی هنگام استفاده از دستگاه می توانید این خطرات را از خود به دور کنید. در بسیاری از مواقع افرادی که با این دستگاه ها کار می کنند پیش از شروع کار حتما باید آموزش کامل در مورد این نکات ببینند. برخی از مهمترین این نکات عبارتند از:

پیش از شروع کار با دستگاه دورکن حتما باید لباس ایمنی بپوشید. این لباس ها شامل عینک، کلاه، دستکش و لباس مخصوص هستند.

  • پس از مدتی کار با دستگاه برش ام دی اف تنظیمات اره و گونیای این دستگاه ها به هم می ریزد. برای اینکه کار شما تمیزتر از آب در بیاید و مواد اولیه شما خراب نشود حتما باید پیش از شروع کار باید زاویه تیغه اره را با کمک گونیای مویی تنظیم کنید. این زاویه باید قائمه باشد تا مشخص کند دستگاه درست کار می کند.
  • شکاف بین تیغ اره و گونیا را نیز به وسیله دستگاه تنظیم زاویه از بین ببرید.
  • برای بررسی گونیای روی ریل از یک ورقه که اندازه آن با توجه به اندازه دستگاه انتخاب شده باشد استفاده کنید. پس از چند برش با چرخاندن پیچ رگلاژ آن را تنظیم کنید.
  • برای تنظیم مترها نیز با استفاده از پیچ رگلاژ، متر بالا را روی 130 تا 240، متر پایین را روی 10 تا 129 و متر پشت تیغ را روی 0 تا 120 تنظیم کنید.
  • ریل دستگاه هر روز باید به وسیله اسپری باد تمیز شود.
  • قرقره های بازوها نیز حتما باید هر روز چک شوند تا در صورت بروز آسیب روی آن ها، درست شده تا باعث لرزش دستگاه نشوند.
  • تسمه های دستگاه نیز باید ماهی یکبار بررسی شده و به آن ها رسیدگی شود.
قیمت خرید دستگاه برش ام دی اف

قیمت خرید دستگاه دورکن ام دی اف یا پنل بر

قیمت دستگاه هایی که برای تولید مصنوعات و کالاهای چوبی به کار برده می شوند معمولا زیاد است. این در حالی است که اکثر آن ها قیمت های متفاوتی نیز دارند. این به این معنی است که علاوه بر اینکه انواع مختلف دستگاه دورکن قیمت متفاوتی دارند، با رفتن به فروشگاه های مختلف نیز متوجه می شویم که یک دستگاه در مراکز فروش مختلف نیز با قیمت های متفاوتی ارائه می شود.

این به این دلیل است که عوامل مختلفی روی قیمت دستگاه دروکن تاثیر می گذارند. از آنجایی که اطلاع از قیمت این دستگاه ها پیش از خرید بسیار مهم است در ادامه برخی از مهمترین این عوامل را بررسی خواهیم کرد.

تعیین قیمت دستگاه دورکن بر اساس تعداد تیغه های دستگاه

همانطور که در بالا گفتیم تعداد تیغه هایی که در هر کدام از این دستگاه ها تعبیه شده است متفاوت است. بر همین اساس کاربرد آن ها نیز متفاوت است و در کارگاه های مختلف و برای تولید لوازم متفاوت از آن ها استفاده می شود. بنابراین منطقی است که قیمت دستگاه دورکن یا پنل بر، بر اساس تعداد این تیغه ها تنظیم شده و به بازار عرضه میشود. بنابراین پیش از خرید باید به نیاز خود دقت کنید و دستگاهی را بخرید که از نظر قیمت و تعداد تیغه ها برای شما مناسب باشد.

خرید دستگاه پنل بر ارزان قیمت

تاثیر ابعاد تیغه های دستگاه بر قیمت دستگاه پنل بر

ابعاد دستگاه و ابعاد تیغه ها تعیین کننده کاربرد آن ها در ساخت محصولات مختلف هستند. به همین دلیل است که این مسئله بر قیمت دستگاه پنل بر تاثیر می گذارد. هر چه ابعاد تیغه های دستگاه بیشتر باشد مسلما قیمت آن ها نیز بیشتر است. یکی از دلایل آن این است که مواد اولیه بیشتری برای ساخت آن ها به کار برده می شود.

تاثیر قدرت و کیفیت بر قیمت دستگاه دورکن

دستگاه های پنل بر هر کدام با تکنولوژی های ساخت مختلفی ساخته می شوند. برخی از آن ها بسیار قدرت مند تر و سریعتر هستند و برای کارگاه های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند. برخی دیگر نیز ساده تر ساخته شده اند و برای کارگاه های کوچک تر مورد استفاده قرار می گیرند. همین مساله تعیین کننده قیمت دستگاه دورکن یا دستگاه پنل بر است.

اتوماتیک یا دستی بودن دستگاه

همه ما می دانیم که در بسیاری از مواقع کاربرد دستگاه های اتوماتیک بیشتر از دستگاه های دستی است و کیفیت آن ها نیز بهتر است. به همین دلیل است که در اکثر مواقع قیمت دستگاه دورکن اتوماتیک از نوع دستی آن بیشتر است. البته استثناهایی نیز در این مورد وجود دارد. به طور مثال زمانی که کیفیت دستگاه دستی بهتر از دستگاه اتوماتیک باشد قیمت دستگاه دستی بیشتر است.

قیمت دستگاه دورکن

تاثیر ایرانی یا خارجی بودن دستگاه بر قیمت دستگاه دورکن ام دی اف

یکی از عوامل تاثیر گذار بر قیمت دستگاه دورکن ایرانی یا خارجی بودن آن هاست. اگر دقت کرده باشید در اکثر مواقع با رفتن به فروشگاه های مختلف دستگاه های خارجی به شما پیشنهاد می شود. بسته به اینکه این دستگاه ها ساخت کجا باشند قیمت های متفاوت و حتی بسیار زیادی دارند.

بنابراین مشخص می شود که قیمت دستگاه دورکن خارجی نسبت به قیمت دستگاه های ایرانی بیشتر است. علت آن نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد. برخی از این ها شامل نوسانات نرخ ارز، قیمت و هزینه گمرک، هزینه حمل و نقل، قیمت مواد اولیه و هزینه کارگر در کشورهای مختلف است.

البته ناگفته نماند که بسیاری از مواقع کیفیت دستگاه های پنل بر خارجی بهتر از دستگاه های ایرانی است. اما این به این معنا نیست که در ایران دستگاه های بی کیفیتی تولید می شود. در حال حاضر در ایران کیفیت برخی از دستگاه های برندهای مختلف با کیفیت برندهای خارجی برابری می کند. اگر می خواهید قیمت دستگاه دورکن برای شما مناسب تمام شود باید به دنبال دستگاه های ایرانی با کیفیت باشید.

تاثیر برندهای مختلف بر قیمت دستگاه دورکن

اگر دقت کرده باشید دستگاه های پنل بر تحت عنوان برندهای مختلف روانه بازار می شوند و اگر نگاهی به قیمت آن ها کرده باشید متوجه می شوید که قیمت آن ها با هم متفاوت است. برخی از این برندها بسیار گران تر و بسیاری از برندها ارزان تر هستند. اما شاید برای شما نیز این سوال مطرح شود که چرا قیمت آن ها متفاوت است. این به این دلیل است که کیفیت ساخت محصولات برخی از این برندها بالاتر است، بنابراین قیمت دستگاه پنل بر آن ها نیز بیشتر است.

نکته بعدی شهرت برند است. به همین دلیل است که قیمت دستگاه دور کن ویراتک، پایون، توکل، مولن و سعید هیچگاه با هم یکسان نیست. نکته بعدی این است که مدل، تکنولوژی ساخت، امکانات و ابعاد این دستگاه ها با هم یکسان نیست. نکته آخر نیز این است که سیاست گذاری برای تعیین قیمت در شرکت ها و کارخانه جات مختلف یکسان نیست و هر مجموعه ای به گونه ای متفاوت قیمت گذاری می کند.

قیمت دورکن یا پنل بر

بر اساس انواع مختلف این دستگاه ها و ویژگی هایی که هر کدام دارند، قیمت گذاری آن ها نیز با هم متفاوت است. عوامل موثر در قیمت دورکن های این شرکتها نیز، ابعاد اره اصلی، قدرت و سرعت اره اصلی، قدرت موتور، تک تیغ یه دو تیغ بودن آن و اتوماتیک یا دستی بودنشان است. علاوه بر این دورکنهای سری جدید، به دلیل کیفیت ساخت بهتر آن، قیمت بیشتری نسبت به مدل های قدیمی تر دارند. اما باید بدانید با خرید از بین کالاهای وارداتی، باید هزینه بیشتری بپردازید. اما یکی از مزایای خرید از شرکتهای ایرانی این است که همه محصولات آن ها گارانتی و ضمانت پس از فروش دارند.

نحوه خرید دورکن ام دی اف یا دستگاه پنل بر ارزان قیمت

برای خرید دستگاه دورکن یا برش ام دی اف، دو روش پیش رو دارید. یکی از آن ها خرید حضوری از فروشگاه ها یا نمایندگی های فروش است. با انتخاب این روش می توانید از نزدیک کیفیت، ابعاد و نوع این دستگاه ها را بررسی کرده و بهترین آن ها را برای خود انتخاب کنید.

روش دیگر نیز خرید آنلاین از فروشگاه های اینترنتی است. انتخاب این روش باعث می شود بتوانیم نمایندگی های فروش در سایر شهرها را نیز بررسی کرده و قیمت و کیفیت کالاهای بیشتری را به راحتی با هم مقایسه کنیم. این کار با صرف کمترین وقت و انرژی انجام می شود. البته لازم است از معتبر بودن سایت پیش از خرید مطمئن شوید و نمادهای اعتماد آن را بررسی کنید. همچنین می توانید برای خرید دورکن دست دوم در شیپور یا دیوار به دنبال بهترین کالا بگردید.

خرید دستگاه خط زن

معرفی معتبرترین مراکز فروش دورکن یا پنل بر ( خط زن )

اگر قصد خرید یکی از این دستگاه ها را برای تولیدی یا کارگاه خود دارید، بهتر این است که برای خرید دستگاه دورکن نمایندگی های آن را انتخاب کنید. این نمایندگی ها در شهرهای مختلف ایران وجود دارند. با انتخاب آن ها می توانید از خرید جنس اصل و با کیفیت و در عین حال با بهترین قیمت مطمئن باشید. برای آشنایی با بهترین این نمایندگی ها و فروشگاه ها، می توانید به سایت چوبکاران مراجعه کنید.

برای مشاوره یا خرید همین حالا تماس بگیرید.

09909277303

برای خرید و مشاهده لیست محصولات اینجا کلیک کنید.

۹ آبان ۱۴۰۲ (شناسه مقاله: 97)
لطفاً با ثبت نظرات و انتقادات خود به بهبود این مقاله کمک کنید.
هنوز نظری ثبت نشده است.
برای ثبت نظر  وارد شوید.
نظرات کاربران