...در حال بارگذاری

روش تولید مصنوعات چوبی در انواع مختلف چگونه است؟

شرکت ها و مراکز تولید مصنوعات چوبی از چه مواد و چه روشهای ساختی استفاده می کنند؟ معرفی بهترین کارخانه جات ساخت انواع مصنوعات چوبی کوچک در کشور

تولید مصنوعات چوبی در حال حاضر و با وجود پیشرفت تکنولوژی با مواد و روش های مختلفی انجام می شوند. هر شرکت و کارخانه تولید این مصنوعات نیز چه در شیراز و اصفهان باشند و چه در شهرهای دیگر، محصولاتشان را با کیفیت ساخت متفاوتی به بازار عرضه می کنند. شناخت انواع این کالاها و بهترین مراکز تولیدشان که در این مقاله از سایت چوبکاران معرفی می شوند، می تواند به افراد در انتخاب بهتر و دقیق تر کمک کند.

برای مشاوره یا خرید همین حالا تماس بگیرید.

09909277303

برای آشنایی با تولید کنندگان مصنوعات چوبی نیز اینجا کلیک کنید.

مصنوعات چوبی و انواع آن

چوب یکی از بهترین متریالی است که از قدیم تا زمان حال مورد استفاده انسان ها بوده است. یکی از مصارف چوب، تولید لوازم و وسایل خانگی و تجهیزات ساختمانی است. تولید این وسایل و تجهیزات به دلیل ویژگی های مثبت و مزایایی که چوب دارد، روز به روز در حال گسترش است. به همین دلیل نیز در حال حاضر تولیدی مصنوعات چوبی در شیراز، اصفهان و شهرهای دیگر ایران روز به روز در حال گسترش است.

هر کدام از آن ها نیز به ساخت انواع مختلف این محصولات مانند کابینت، کمدهای دیواری، مبلمان، صندلی تونت، میزهای پذیرایی، وسایل آشپزخانه و پذیرایی، تخت و دکوراسیون مشغول هستند. انواع ماشین آلات صنایع چوب یا دستگاه های خراطی که برای ساخت این محصولات به کار برده می شوند شامل دستگاه های سی ان سی، دستگاه لبه چسبان و انواع دستگاه های دورکن است. این مصنوعات چوبی انواع مختلفی از نظر جنس، انواع روکش و روش های اتصال دارند که در ادامه به شرح هر کدام از آن ها می پردازیم:

تولید انواع مصنوعات چوبی

تولید انواع مصنوعات چوبی از نظر جنس و متریال

اولین تقسمت بندی، جنس و متریالی است که در ساخت این محصولات به کار برده می شود. به طور کلی یک تولید کننده مصنوعات چوبی، از انواع مختلف چوب ها به طور کامل یا به شکل تخته های سه لایه، ام دی اف و نئوپان استفاده می کنند.

  • چوب راش: چوبی کرم یا قرمز رنگ با بافت ریز و نیمه سنگین که در جنگل های مرطوب رشد پیدا می کنند.
  • چوب ملچ: چوب ملچ به دلیل مقاومت در برابر ضربه، بسیار مناسب برای ساخت روکش است. جهت خرید روکش ملچ اوجا می توانید روی این لینک کلیک کنید.
  • چوب گردو: یکی از بهترین چوب ها که بافت ریز و استحکام بالایی دارد چوب درخت گردو است.
  • چوب چنار: چوب چنار نیز شهرت بسیاری به دلیل مقاومت و رنگ زیبای کرم متمایل به قرمزش دارد.
  • چوب بلوط: چوبی با بافتی درشت و نیمه سنگین به رنگ قهوه ای تیره و روشن.
  • چوب روسی: چوب های ساخته شده از نراد، نوئل و کاج که در جنگل های کشور روسیه رشد می کنند به چوب روسی معروف هستند.
  • چوب های ساخته شده به روش ترموود:انواع چوب هایی که با روش چوب ترموود ساخته می شوند، مستحکم تر و مقاوم تر شده و برای تولید مصنوعات چوبی ظاهری زیباتر پیدا می کنند.
  • انواع ام دی اف و نئوپان: ام دی اف و نئوپان از خورده های چوب ساخته می شوند. این خورده ها با مقدار مشخصی موم و رزین مخلوط شده و در معرض گرما به شکل تخته در می آیند.
نمونه رنگ کابینت

برای دیدن نمونه رنگ های کابینت اینجا کلیک کنید.

تولید انواع مصنوعات چوبی با روکش های مختلف

در یک طرح توجیهی مصنوعات چوبی، تعیین روکش و بستر روکش از اهمیت زیادی برخوردار است. چرا که امروزه برای تولید مصنوعات چوبی از انواع روکش ها استفاده می شود تا علاوه بر زیبا ساختن ظاهر محصولات، مقاومت آن ها را نیز بالاتر ببرند. از آنجایی که چوب برای ساخت روکش نیز بافت مناسبی دارد، می توان از انواع چوب های طبیعی برای ساخت روکش های طبیعی استفاده کرد.

انواع این چوب ها نیز عبارتند از: بامبو، توس، چوب گیلاس، افرا، بلوط، بلوط سفید، ساج، گردو. برای تخته های ام دی اف و نئوپان نیز می توان از انواع روکش های مصنوعی مانند درب ملامینه، هایگلاس، پی وی سی، اچ پی ال، لمینت و روکش کاغذی استفاده کرد.

تولید مصنوعات چوبی

تولید مصنوعات چوبی با روش های اتصال مختلف

در یک کارخانه تولید مصنوعات چوبی اصفهان، شیراز، تهران یا شهرهای دیگر، از انواع روش ها برای اتصال قطعات چوب برای ساخت یک وسیله استفاده می شود. این روش ها هر کدام مناسب برای دسته ای از محصولات هستند. رایج ترین آن ها نیز عبارتند از:

  • روش کنشکاف: در این روش، روی یکی از قطعات، شیاری متناسب با قطر قطعه چوب دیگر ایجاد شده تا بتوان راحت و به صورت کشویی آن دو را به هم متصل کرد.
  • اتصال زبانه و شیار: این نوع اتصال که به کام و زبانه نیز معروف است با ایجاد یک شیار روی یک قطعه و یک برآمدگی روی قطعه دیگر چوب قابل انجام است.
  • روش لب به لب: در این روش از چسب چوب یا دستگاه میخ کوب برای اتصال لب به لب دو قطعه از چوب یا تخته ام دی اف و نئوپان استفاده می شود.
  • اتصال چفت و بست: از این روش بیشتر برای اتصال چهارچوب و پایه برای نشیمن استفاده می شود.
  • روش فارسی بر: در این روش دو قطعه با زاویه های 45 درجه برش داده شده تا بتوان با کنار هم قرار دادن آن ها زاویه ای 90 درجه به دست آورد و آن ها را به هم متصل کرد.

مراحل ساخت در کارگاه تولید مصنوعات چوبی

یک شرکت تولید مصنوعات چوبی، پس از اینکه نوع چوب، روکش و روش اتصال را انتخاب کرد، باید وارد مرحله ساخت شود. این کار مراحلی دارد که در حال حاضر در اکثر تولیدی ها، با استفاده از دستگاه های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک انجام می شود. مراحل ساخت یک وسیله چوبی در ادامه توضیح داده می شود.

مراحل ساخت مصنوعات چوبی

ساخت اسکلت مصنوعات چوبی و اتصال

پس از انتخاب نوع چوب، باید با توجه به نوع وسیله ای که قصد ساخت آن را داریم، برش چوب انجام شود. این برش ها با استفاده از دستگاه های اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک برش انجام می شود. با این کار قسمت هایی مانند پایه مبل عینا شبیه هم برش داده می شوند. پس از آن نیز برای تولید مصنوعات چوبی، باید قطعات را به هم اتصال داد. برخی از اوقات مرحله اتصال پس از مرحله سمباده زنی و بتونه کاری انجام می شود. این روند بسته به نوع وسیله در حال ساخت دارد.

سمباده زنی و بتونه کاری

پس از برش و اتصال قطعه های چوب، باید سطح چوب به خوبی سمباده زده شده و در صورت نیاز نیز بتونه کاری شود. این مرحله از تولید مصنوعات چوبی به دلیل این است که رنگ و روکش به خوبی روی چوب چسبیده شده و ظاهری زیبا پیدا کند. سمباده سطح چوب را صاف و صیقلی کرده و از پوسته شدن آن زیر رنگ جلوگیری می کند. بتونه زنی نیز برای پر کردن تو رفتگی های عمیق روی سطح چوب است. بتونه ها معمولا از رنگ های روشن استفاده می شوند تا زیر رنگ اصلی مشخص نباشند.

رنگ کاری

آخرین خط تولید مصنوعات چوبی، رنگ کاری آن هاست. رنگ کاری چوب در تولیدی های کوچک به صورت دستی و در کارخانه های بزرگ با دستگاه انجام می شوند. بر اساس نوع جنس و چوبی که در ساخت این محصولات به کار برده شده است، پیش از رنگ ممکن است از مواد مختلفی استفاده شود تا چسبیدن رنگ را بیشتر کنند. در انتها نیز پس از رنگ کاری، می توان از مواد مختلفی مانند سیلر یا انواع تثبیت کننده های رنگ به عنوان محافظ کار استفاده کرد.

مراکز تولید مصنوعات چوبی

نکات مهم در خرید مصنوعات چوبی

فرقی ندارد که قصد دارید از کدام مراکز تولید مصنوعات چوبی، کالای مورد نظرتان را بخرید، در هر صورت خرید مصنوعات چوبی کاری ساده اما با پیچیدگی هایی خاص است. عدم دقت به نکات ظریف می تواند باعث انتخابی غلط شود. در این صورت تنها هزینه بی موردی برای خرید یک کالا کرده اید و یا نمی توانید از آن به نحو احسنت استفاده کنید یا باید آن را بلا استفاده به کناری بیندازید. برخی از نکاتی که هنگام خرید مصنوعات چوبی باید به آن ها دقت کنید را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

پیش از خرید مصنوعات چوبی به دقت نیازسنجی کنید

گاهی با پا گذاشتن به فروشگاه های مختلف و دیدن مصنوعات چوبی که هر کدام از نظر طرح و مدل زیبایی های خاص خود را دارند شگفت زده شده و بدون اینکه فکر کنیم که آن وسیله به چه کار می آید و در کجا باید از آن استفاده کرد، نسبت به خرید مصنوعات چوبی اقدام می کنیم. اما حقیقت این است که اگر پیش از خرید به دقت نیازهای خود را بررسی نکنیم انتخاب غلطی خواهیم داشت.

به این فکر کنید که یک وسیله چوبی می خرید که فضای کافی برای استفاده از آن را ندارید یا کاربرد زیادی برای شما نداشته و با هزینه ای که برای خرید آن صرف کرده اید می توانستید وسیله بهتر و متناسب تری را بخرید. بنابراین عدم نیازسنجی می تواند به ضرر شما تمام شود.

خرید مصنوعات چوبی

به قیمت مصنوعات چوبی دقت کنید

نکته بعدی دقت به قیمت خرید مصنوعات چوبی است. درست است که برخی از مصنوعات چوبی بسیار زیبا و خاص هستند، اما در برخی از مواقع قیمت بالای آن ها برای شما نامناسب است و کالای مشابهی با قیمتی مناسب پیدا کنید. اگر ندانید بودجه مناسبی که باید برای خرید یک کالای چوبی کنار بگذارید چقدر است و با قیمت تقریبی یک کالا آشنا نباشید، در انتها خریدی نامناسب داشته اید. همچنین باید دقت کنید که برخی از مراکز تولید مصنوعات چوبی قیمت را چیزی فراتر از واقعیت اعلام می کنند که این نیز در نهایت به ضرر شما تمام می شود.

مزایا و معایب خرید اینترنتی مصنوعات چوبی

در کنار روش خرید حضوری مصنوعات چوبی، در سال های اخیر روش خرید اینترنتی نیز روی کار آمده و رواج بسیاری پیدا کرده است. در این روش شما می توانید تنها با چند کلیک به فروشگاه های مختلفی که مصنوعات چوبی را به صورت اینترنتی و آنلاین به فروش می رسانند سر زده و پس از انتخاب بهترین محصول و پرداخت هزینه به صورت آنلاین، آن را درب منزل دریافت کنید.

قیمت مصتوعات چوبی کوچک

اهمیت خرید با این روش برای بسیاری از خریداران به اندازه ای است که در حال حاضر به دنبال مراکز تولید مصنوعات چوبی هستند تا بتوانند از آن ها به صورت اینترنتی خرید کنند. اما این روش مزایا و معایب خاص خود را دارد که در ادامه در مورد برخی از مهمترین آن ها صحبت خواهیم کرد:

  • یکی از مزایای خرید مصنوعات چوبی به صورت اینترنتی سهولت انتخاب است. شما تنها با چند کلیک می توانید محصولات تولید شده توسط فروشگاه ها و کارگاه های مختلف را دیدن کنید، آن ها را از نظر طرح و مدل با هم مقایسه کرده و بهترین آن ها را انتخاب کنید.
  • هنگام خرید اینترنتی مصنوعات چوبی نیازی به صرف وقت و انرژی زیاد ندارید. چراکه لازم نیست برای هر خریدی وقت خود را در خیابان های پر ترافیک و شلوغ صرف کنید و پول بنزین بدهید.
  • هنگام خرید اینترنتی و با گشتن به صورت آنلاین در فروشگاه های مختلف می توانید بهترین قیمت مصنوعات چوبی را پیدا کنید. حتی می توانید از تخفیف هایی که فروشگاه های مختلف می گذارند نیز باخبر شوید.
  • با خرید مصنوعات ام دی اف و چوبی به صورت اینترنتی می توانید به غیر از گشت و گذار در فروشگاه های سطح شهر محل زندگی تان، از فروشگاه هایی که در شهرهای دیگر فعالیت می کنند نیز دیدن کنید. بدون اینکه نیاز باشد به شهرهای دیگر سفر کنید.
  • یکی از معایب خرید مصنوعات چوبی به صورت اینترنتی این است که اگر فروشگاه معتبر نباشد پس از پرداخت هزینه کالایی که دیده اید را دریافت نمی کنید. امکان دارد کالایی که درب منزلتان می رسد خراب باشد یا اصلا در مقابل پول کالایی به دستتان نرسد. برای جلوگیری از بروز این مشکل باید اعتبار نماد اعتماد الکترونیکی را چک کرده و آدرس حضوری فروشگاه را نیز بررسی کنید.
ساخت مصنوعات چوبی

آشنایی با بهترین مراکز تولید مصنوعات چوبی

برای اینکه محصولات و وسایل چوبی را با بهترین کیفیت و قیمتی مناسب بخریم، باید شرکتی را پیدا کنیم که از اعتبار و تجربه کافی برای ساخت آن ها برخوردار باشد. شناخت بهترین مراکز تولید مصنوعات چوبی، به راحتی با مراجعه به سایت چوبکاران امکان پذیر است.

برای مشاوره یا خرید همین حالا تماس بگیرید.

09909277303

این سایت یک مرجع کامل برای شناخت و معرفی فروشگاه های یراق آلات کابینت، یراق آلات کمد دیواری، انواع سنگ اسلب و یراق آلات درب است. برای آشنایی با تولید کنندگان مصنوعات چوبی نیز اینجا کلیک کنید.

۱۲ اسفند ۱۴۰۲ (شناسه مقاله: 102)
لطفاً با ثبت نظرات و انتقادات خود به بهبود این مقاله کمک کنید.
هنوز نظری ثبت نشده است.
برای ثبت نظر  وارد شوید.
نظرات کاربران