...در حال بارگذاری

صندلی تونت یا صندلی لهستانی چیست و انواع آن کدام است؟

منظور از صندلی تونت یا لهستانی چیست؟ معرفی بهترین مراکز خرید انواع صندلی لهستانی و تونت (دسته دار، چوبی، فلزی) به مناسب ترین قیمت

منظور از صندلی تونت یا لهستانی چیست؟ معرفی بهترین مراکز خرید انواع صندلی لهستانی و تونت (دسته دار، چوبی، فلزی) به مناسب ترین قیمت

صندلی تونت یکی از مدل های رایج در ساخت انواع صندلی است. به طوری که در حال حاضر بر خلاف صندلی های لهستانی قدیمی که با چوب ساخته می شد، از متریال دیگر نیز برای تولید انواع دسته دار و بی دسته آن ها استفاده می شود. برای اینکه بدانیم صندلی تونت چیست و با بهترین مراکز خرید انواع چوبی و فلزی آن ها در شهرهای مختلف آشنا شویم، با این مقاله از سایت چوبکاران همراه ما باشید.

برای مشاوره یا خرید همین حالا تماس بگیرید.

09909277303

صندلی های لهستانی یا صندلی تونت چیست؟

تونت یا مایکل تونت، نام یک نجار آلمانی – اتریشی است که برای اولین بار دست به تولید این صندلی ها زد. اما همانطور که می دانیم به این صندلی ها در کشور ما، صندلی لهستانی نیز گفته می شود. این نیز به دلیل این است که اولین بار یک فرد لهستانی این صندلی های تونت را وارد ایران و روانه بازار کرد. ویژگی این صندلی خم بودن چوب آن هاست. تونت اولین کسی بود که توانست با قرار دادن چوب راش در برابر فشار زیاد بخار آب، آن ها را به شکل خم در آورد. پس از خم کردن چوب ها نیز تکه های فلزی درون آن ها قرار داد و به آرامی و در مدت زمان طولانی آن ها را خشک و این خمیدگی را تثبیت کرد.

او از این چوب های خم در تولید محصولات مختلفی مانند صندلی استفاده کرد. اولین صندلی که تونت موفق به ساخت آن شد، صندلی شماره 14 نام دارد. این طرح از صندلی را در کافی شاپ ها و رستوران ها بسیار دیده ایم. زیبایی و تنوع ساخت این صندلی باعث شد به آن لقب پادشاه صندلی ها داده شود. تونت توانست پس از ثبت اختراع خود، همراه با پسرانش کارخانه جداگانه ای را برای تولید لوازم چوبی با این چوب های خم تاسیس کند و در فاصله اندکی بسیار ثروتمند شود. در حال حاضر نیز با وجود آمدن کارخانه جات مختلف و تولید زیاد این صندلی ها با طرح چوب خم، قیمت صندلی لهستانی اصل که برند تونت باشد بسیار بالاتر است.

کاربرد صندلی تونت چوبی

کاربردها و ویژگی های صندلی تونت چوبی

از انواع مختلف این صندلی ها امروزه در کافی شاپ ها، رستوران ها و منازل، صندلی های میز ناهار خوری چوبی یا دور طراحی اپن و جزیره آشپزخانه استفاده می شود. ساخت صندلی های مختلف به سبک صندلی تونت با سرعت بسیار زیاد و در فاصله بسیار کمی از تولید و ساخت آن توانست ابتدا در کشورهای قاره اروپا و سپس در قاره های دیگر رایج شده و جایگزین طرح های دیگر شود. این به دلیل ویژگی های منحصر به فرد این صندلی های لهستانی است که در ادامه به مهمترین آن ها اشاره خواهیم کرد:

  • ساخت این صندلی ها به دلیل برش های کم و نیاز اندک به پیچ و مهره کردن، بسیار راحت است.
  • وزن صندلی ها از سایر صندلی های چوبی کمتر است. یکی از دلایل آن نیز وزن سبک چوب راش یا چوب هایی است که این صندلی ها با آن ساخته می شوند.
  • حالت منحنی پشت این صندلی ها باعث شده است گودی کمر راحت تر درون آن ها جای بگیرد و فرد هنگام نشستن احساس راحتی بیشتری داشته باشد.
  • قیمت آن ها به دلیل کم بودن قیمت فروش چوب راش، از صندلی هایی که با چوب هایی مانند گردو ساخته می شدند کمتر است.
  • ساخت این صندلی ها به دلیل مدل متفاوتش توانست تحول عظیمی در طرح و مدل صندلی ها ایجاد کرده و محصولاتی با طرح مینیمال را روانه بازار کند.
  • انحناهای به کار گرفته شده در این صندلی ها به ایجاد تناسب در دکوراسیون خانه ها کمک کرده و محیط را آرام تر نشان می دهد.

آیا صندلی لهستانی با متریال دیگری غیر چوب ساخته می شوند؟

مدل های صندلی های تونت که اکثرا از ابداعات خود تونت بود، بسیار زیبا و تازه بود. علاوه بر این حالت منحنی آن، مدل مینیمال، متفاوت و ساده این صندلی به همراه وزن و قیمت پایین و با صرفه اقتصادی توانست به سرعت طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کند. به همین دلیل نیز طی سالیان طولانی مورد استقبال و تقلید سازندگان بسیاری قرار گرفت. به طوری که به تقلید از حالت خمیدگی آن ها، صندلی های لهستانی پلاستیکی و صندلی لهستانی فلزی تولید شد.

این صندلی ها از نظر قیمت با صندلی لهستانی قدیمی و چوبی متفاوت هستند. به طوری که تفاوت قیمت صندلی تونت لهستانی چوبی و صندلی های پلاستیکی و فلزی باعث شده است به آن ها صندلی لهستانی ارزان گفته شود. ساخت آن ها نیز به دلیل قابلیت انعطاف بالاتر پلاستیک و فلز راحت تر است و با سرعت بیشتری تولید می شوند.

مدل های مختلف صندلی لهستانی تونت

امکان خم کردن چوب در ساخت صنایع چوبی مختلف از جمله صندلی های تونت، باعث شده است دست سازندگان و تولید کنندگان مختلف در ایجاد مدل های متنوع بازتر باشد. به همین دلیل است که در حال حاضر علاوه بر استفاده از این سبک در ساخت صندلی ها، وسیله های دیگر نیز به این شکل ساخته می شود. به طوری که برخی از سازندگان علاوه بر ساخت مدل های مختلف صندلی و مبلمان نیز از این روش برای ساخت پارتیشن های چوبی و دیوارهای جداکننده چوبی، دیوار کوب ها و تخت خواب ها نیز استفاده می کنند. در ادامه سعی کرده ایم مدل های مختلف و صندلی های متعددی که در حال حاضر با این روش ساخته می شوند را معرفی کنیم.

صندلی لهستانی دسته دار

صندلی لهستانی دسته دار و بی دسته

صندلی های تونت در ابتدای کار به صورت بدون دسته ساخته شدند. زیبایی آن ها به اندازه ای بود که به سرعت مدل های مختلف از نوع بدون دسته ساخته و روانه بازار شد. اما پس از آن با گسترش تجربیات سازندگان و به وجود آمدن مدل های مختلف، صندلی های دسته دار نیز برای رفاه حال مشتریان و راضی کردن افراد مختلف با سلایق متفاوت ساخته شد. این صندلی ها برای استفاده در کافی شاپ ها، بارها و دور اپن بسیار پر کاربردتر بود. پس از آن نیز نوع پایه بلند آن تولید شد که به دلیل راحتی افراد هنگام استفاده از آن و دسترسی راحت تر به اپن، توانست به راحتی برای دور اپن و جزیره داخل آشپزخانه مورد استفاده قرار بگیرد.

صندلی گهواره ای یا راک به سبک لهستانی

صندلی های راک در ایران به صندلی های گهواره ای معروف هستند. این صندلی ها در اندازه های مختلف ساخته شده و برای مصارف ویژه تولید می شوند. تعداد آن ها در خانه ها معمولا محدود بوده و به خرید یک یا دو عدد از آن ها ختم می شود. برای ساخت آن ها به خصوص در قسمت پایین که صندلی از یک انحنا ساخته شده است و باعث تاب خوردن فرد می شود، از چوب خم و سبک ساخت صندلی های تونت استفاده شده است. برای قسمت های مختلف این صندلی ها نیز مانند دسته، پشتی صندلی و تزئینات دیگر آن نیز از همین چوب های خم استفاده شده است. از این صندلی ها علاوه بر خانه ها، در باغ ها و هتل ها نیز استفاده می شود.

مبلمان و نیمکت های سبک لهستانی

علاوه بر استفاده از چوب های خم برای ساخت صندلی های تونت نظری و دیگر مارک ها و صندلی های گهواره ای یا راک، امروزه از آن ها برای ساخت سایر وسایل چوبی نیز مانند مبلمان و نیمکت ها نیز استفاده می شود. به طوری که به جای ساخت نیمکت های بزرگ و کوچک برای حیاط خانه ها و باغ ها با چوب های صاف، از چوب خم استفاده می شود تا باعث راحتی بیشتر افراد و زیباتر شدن ظاهر آن ها شود. علاوه بر این امروزه در قسمت های مختلف برخی از مبلمان ها نیز از این چوب های خم استفاده شده و باعث زیبایی بیشتر آن ها می شود.

صندلی لهستانی قدیمی

معرفی بهترین مراکز خرید صندلی های تونت و لهستانی

مشتریان زیاد صندلی های تونت باعث شده است در حال حاضر در کشور ما تولید کنندگان و وارد کنندگان زیادی اقدام به فروش این محصولات کنند. به طوری که انواع مختلف این صندلی های لهستانی خارجی و ایرانی را با متریال مختلف و طرح ها و رنگ های متنوع قابل انتخاب است. اگر به دنبال بهترین مراکز فروش صندلی لهستانی در اصفهان، تهران و شهرهای دیگر کشور هستید، می توانید با مراجعه به سایت چوبکاران، با معتبرترین آن ها آشنا شوید.

چوبکاران یک سایت مرجع برای معرفی فروشگاه های یراق آلات کابینت، یراق آلات فلزی و دستگاه ها و تجهیزات مربوط به ساخت لوازم و وسایل چوبی است. برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 09909277303 تماس گرفته و با مشاورین این مرکز صحبت کنید.

برای مشاوره یا خرید همین حالا تماس بگیرید.

09909277303

برای خرید صندلی اینجا کلیک کنید.

۱۴ بهمن ۱۴۰۲ (شناسه مقاله: 79)
لطفاً با ثبت نظرات و انتقادات خود به بهبود این مقاله کمک کنید.
هنوز نظری ثبت نشده است.
برای ثبت نظر  وارد شوید.
نظرات کاربران