...در حال بارگذاری

آنچه باید در مورد مدل طراحی اپن آشپزخانه با مواد مختلف بدانیم!

نکات مهم در طراحی اپن آشپزخانه جدید و شیک. معرفی مراکز معتبر برای خرید و ساخت مدلهای مختلف اپن سنگی، ام دی اف، چوبی، کناف و گچ

نکات مهم در مدل طراحی اپن آشپزخانه جدید و شیک. معرفی مراکز معتبر برای خرید و ساخت مدلهای مختلف اپن سنگی، ام دی اف، چوبی، کناف و گچ

امروزه شرکت های بزرگی کار طراحی اپن آشپزخانه را به شکل ساده و شیک یا مدرن، به عهده دارند. در کنار آن خود افراد نیز برای اینکه طبق سلیقه خود دکوراسیون خانه شان را بچینند، حساسیت بسیار بالایی در مدل اپن آشپزخانه و روییه کابینت نشان می دهند. در این مقاله از سایت چوبکاران در رابطه با طراحی انواع اپن های آشپزخانه با سنگ، گچ، کناف، چوب و ام دی اف صحبت می کنیم. در پایان نیز بهترین طراحان اپن ها را در مدل های مختلف معرفی خواهیم کرد.

برای مشاوره یا خرید همین حالا تماس بگیرید.

09909277303

اهمیت طراحی اپن آشپزخانه در دکوراسیون خانه

روی کابینت های آشپزخانه از دیر باز توسط سنگ یا چوب پوشیده می شد. این کار باعث حفاظت از لوازم داخل کابینت و استفاده از فضای روی کابینت اپن آشپزخانه می شود. اما امروزه برخلاف گذشته می توان از متریال مختلفی برای طراحی اپن آشپزخانه استفاده کرد. علاوه بر این تغییر دکوراسیون آشپزخانه ها باعث شده است افراد بخواهند از این فضا برای همدست شدن طراحی داخلی ساختمان و یا متنوع و زیبا جلوه دادن آن استفاده کنند.

طراحی اپن آشپزخانه

در حال حاضر انتخاب مدل اپن آشپزخانه جدید و شیک بسیار مهم است. از دلایل اهمیت آن نیز عبارتند از:

  • در حال حاضر اپن آشپزخانه علاوه بر حفاظت لوازم داخل کابینت، جایگزین میز ناهار خوری یا خوردن و آشامیدن مواد غذایی شده اند. بنابراین باید به بهترین شکل طراحی شوند.
  • همخوانی رنگ و طرح روی کابینت، می تواند به طراحی فضای داخلی بسیار کمک کند.
  • از آنجایی که آشپزخانه ها به شکل اپن در آمده اند، روی کابینت کاملا از پذیرایی مشخص است و همین مساله باعث مهم جلوه دادن آن ها می شود.
  • فضای داخلی ساختمان با طراحی صحیح اپن ها، بازتر یا برعکس جمع و جورتر به نظر می رسند.
  • امروزه طراحی شیک و مدرن روی کابینت و اپن و استفاده از سنگ های با ارزش و قیمتی، می تواند باعث بالا رفتن ارزش خانه شوند.

در طراحی اپن آشپزخانه از چه موادی استفاده می شود؟

همانطور که گفتیم در گذشته تنها از سنگ های مرمر یا چوب برای روی کابینت استفاده می شد. علاوه بر این به میزان کمتری از این متریال استفاده می شد و ظاهر آن ها نیز به دلیل اینکه اپن نبودند چندان پیدا نبود. همچنین تغییرات اساسی در کاربرد آن ها باعث شده است اهمیت جنس و کیفیت متریالی که برای طراحی اپن آشپزخانه کوچک و بزرگ استفاده می شود بسیار بیشتر شود. در تغییراتی که در طراحی آن ها ایجاد شده است سعی می شود از مواد بسیار با کیفیت و متنوعی استفاده شود. در ادامه سعی کرده ایم متداول ترین متریالی که برای ساخت روی کابینت ها به کار برده می شود را معرفی کنیم.

طراحی اپن آشپزخانه با ام دی اف

طراحی اپن آشپزخانه با ام دی اف

بسیاری از افراد ترجیح می دهند برای ساخت اپن آشپزخانه از ورقه های ام دی اف استفاده کنند. این روش اگر چه از استقامت کمتر برخوردار است، اما بسیار مقرون به صرفه است. استفاده از ام دی اف برای طراحی اپن آشپزخانه و روییه کابینت چندان توصیه نمی شود. چرا که این ورقه ها در برابر خط و خش، رطوبت، حرارت و سرما و گرمای شدید مقاوم نیستند.

اپن آشپزخانه استیل

استیل یکی از مواد و متریالی است که کمتر برای ساخت و طراحی اپن آشپزخانه دیده ایم. اما امروزه به دلیل مقاومت و استحکام بالا از استیل برای ساخت اپن ها استفاده می کنند. رویه اپن هایی که با استیل ساخته می شوند می توانند از مواد مختلفی مانند سنگ های طبیعی و مصنوعی ساخته شوند.

طراحی اپن آشپزخانه با کناف و گچ

استفاده از گچ، آجر و مصالح ساختمانی و ساخت و طراحی اپن آشپزخانه با گچ از دیر باز رواج داشته است. در حال حاضر نیز بسیاری از افراد ترجیح می دهند هنگام ساختمان سازی این قسمت از خانه را با این مصالح تکمیل کنند. علاوه بر گچ، امروزه از کناف نیز برای ساخت اپن ها استفاده می شود.

مدل طراحی اپن آشپزخانه با چوب

طراحی اپن آشپزخانه با چوب

چوب های درختان مختلف مانند گردو و چوب روسی نیز یکی از متریالی هستند که برای طراحی اپن آشپزخانه مناسب هستند. به خصوص برای خانه هایی که از چوب برای ساخت بیشتر فضاهای آن ها استفاده شده است. چوب ها علاوه بر اینکه برای اپن به کار برده می شوند، برای ساخت رویه کابینت ها و به عنوان تخته کار نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

طراحی اپن آشپزخانه با سنگ

فرقی نمی کند که ساخت و طراحی اپن آشپزخانه با سنگ آنتیک باشد یا مصالح دیگر، چرا که در هر صورتی می توان از سنگ ها برای ساخت روی کابینت ها و پایه آن ها استفاده کرد. سنگ ها به مراتب سنگین تر از متریال دیگر هستند. اما مقاومت اکثر انواع آن ها بالاتر از دیگر مواد مورد استفاده برای اپن ها هستند. برای استفاده از سنگ اپن آشپزخانه می توان از بین سنگ های طبیعی انتخاب خود را انجام دهیم.

مهمترین آن ها نیز سنگ کوارتز، مرمر و گرانیت هستند که بیشتر برای روی کابینت استفاده می شوند. علاوه بر این سنگ های مصنوعی مناسب برای اپن نیز در بازار وجود دارند که علاوه بر کیفیت بالا و ظاهری زیبا، قیمت کمتری نیز نسبت به سنگ های طبیعی دارند. بهترین نحوه برش و ابعاد سنگ ها برای روی اپن نیز، سنگ های اسلب است. نصب سنگ اسلب باعث ایجاد درزهای کمتری در اپن می شود.

مدل های مختلف اپن

اگر سری به سایت های طراحی دکوراسیون داخلی زده باشید، متوجه مدل های جدید اپن آشپزخانه شده اید. در واقع در حال حاضر علاوه بر تحولات اساسی در متریالی که برای طراحی اپن آشپزخانه به کار برده می شود، امروزه تغییرات بسیار زیادی در مدل آن ها نیز ایجاد شده است. هر کدام از این مدل ها کارایی های مختلف و زیبایی منحصر به فرد دارند که بر حسب علایق و اولویت های متفاوت انتخاب می شوند. این مدل ها به طراحان داخلی ساختمان کمک می کنند تا بهترین سبک را در طراحی خود پیاده کنند. مهمترین این مدل ها را نیز در ادامه توضیح خواهیم داد.

اپن آشپزخانه جزیره و معلق

یکی از تحولات بزرگی که امروزه در طراحی اپن آشپزخانه مدرن داده شده است، ایجاد و ساخت آن ها به شکل جزیره است. در این شیوه از طراحی آشپزخانه تنها یک راه ورود ندارد. بلکه در واقع هیچ مانعی برای رفت و آمد به آن در نظر گرفته نشده است. تنها بخشی به عنوان جزیره، بین سالن نشیمن یا سالن پذیرایی و آشپزخانه قرار داده شده است تا به شکل نمادین این دو محیط را از هم جدا کند.

اطراف این اپن ها به طور معمول صندلی هایی مانند صندلی تونت قرار داده می شوند تا بتوان از این اپن جزیره به عنوان میز پذیرایی یا ناهار خوری نیز استفاده کرد. علاوه بر این رویی این کابینت ها به طور معمول پهن تر در نظر گرفته می شوند. اپن های معلق نیز که امروزه در بسیاری از آشپزخانه ها مورد استفاده قرار می گیرند، بدون پایه بوده و تنها از یک جهت به دیوار یا کابینت متصل هستند.

مدل اپن آشپزخانه جدید و شیک

اپن آشپزخانه چهارگوش یا بیضی

شیوه ساخت آشپزخانه ها و کابینت ها در گذشته باعث می شد تنها بتوان صفحه های روی کابینت را به شکل چهار گوش برش داد. اما امروزه با روی کار آمدن طرح های متنوع، می توان اشکال دیگری به این سنگ یا چوب یا متریال دیگر داد. یکی از متداول ترین این طرح ها، طراحی اپن آشپزخانه به شکل بیضی و حتی دایره ای است. گوشه نداشتن این اپن ها باعث بخشیدن جلوه ای آرام به ساختمان می شود. این شیوه به خصوص برای اپن های جزیره به کار برده می شود. در صورتی که استفاده از این شیوه برش و این طرح برای کابینت های که به دیوار متصل بوده و در گوشه هستند بسیار سخت اما قابل اجرا است.

اپن آشپزخانه باریک یا پهن

در گذشته ابعادی که برای ساخت روی کابینت در نظر گرفته می شد تقریبا یکسان بود. برای این کار استانداردهایی در نظر گرفته می شد. اما امروزه این ابعاد کاملا مطابق با سلیقه سفارش دهندگان و خریداران قابل تغییر است. به خصوص اگر بخواهیم برای طراحی اپن آشپزخانه ها از سنگ های مصنوعی و چوب استفاده کنیم. چرا که برش آن ها در ابعاد مختلف بسیار راحت تر از ام دی اف و سنگ های طبیعی است.

از آنجایی که در حال حاضر بسیاری از افراد از اپن ها برای میزهای ناهارخوری و غذاخوری استفاده می کنند، می توان عرض آن ها را پهن تر از حالت معمول در نظر گرفت تا قرار دادن وسایل روی آن ها راحت تر باشد. اما اگر فضای ساختمان و آشپزخانه کوچک است، روی کابینت باید باریک تر باشد تا فضای کمتری اشغال کند.

طراحی منحنی وار اپن آشپزخانه

طراحی اپن آشپزخانه به شکل ال یا منحنی

در قدیم اکثر آشپزخانه ها و کابینت آن ها به شکل گوشه دار و در خطوط صاف ساخته می شدند. اما تغییرات در طراحی امروزه باعث شده است بتوان آن ها را به شیوه های دیگری نیز ساخت. به همین دلیل هنگام ساخت اپن یا جزیره در حال حاضر می توان آن را علاوه بر گوشه دار و ال مانند، به شکل منحنی و نیم دایره نیز ساخت. در این صورت سنگ، چوب یا سایر متریالی که برای ساخت روی کابینت و طراحی اپن آشپزخانه استفاده می شوند نیز باید به همان شکل ساخته شوند.

در این صورت بهترین کار این است که از ورقه های ام دی اف و روکش کردن آن ها یا از سنگ های مصنوعی برای روی کابینت استفاده کرد. چرا که برش چوب و سنگ به شکل منحنی کمی سخت هست اما قابل اجرا است. علاوه بر این اگر بخواهیم از سنگ های اسلب استفاده کنیم، مقدار زیادی از آن را باید برش داده و دور بریزیم.

ساخت اپن آشپزخانه

معرفی معتبرترین مراکز خرید اپن آشپزخانه

اگر قصد دارید حین خرید سنگ اپن آشپزخانه و سفارش کابینت های آشپزخانه، مدل، طرح، جنس و اندازه لازم برای طراحی کانتر آشپزخانه را نیز در نظر بگیرید، باید یکی از مراکز فروشی را انتخاب کنید که علاوه بر داشتن متریال مختلف، بهترین طراحی را با مناسب ترین قیمت برای اپن شما انجام دهند. شناخت این مراکز برای طراحی مدل اپن آشپزخانه جدید و شیک از طریق مراجعه به سایت چوبکاران امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 09909277303 تماس بگیرید و با متخصصان این مرکز صحبت کنید.

برای مشاوره یا خرید همین حالا تماس بگیرید.

09909277303

برای خرید و سفارش ساخت اپن آشپزخانه اینجا کلیک کنید.

۱۱ بهمن ۱۴۰۲ (شناسه مقاله: 106)
لطفاً با ثبت نظرات و انتقادات خود به بهبود این مقاله کمک کنید.
هنوز نظری ثبت نشده است.
برای ثبت نظر  وارد شوید.
نظرات کاربران