...در حال بارگذاری

نصب سنگ اسلب پشت تلویزیون روی دیوار کف و سقف + معرفی اجراکنندگان سنگ اسلب

نکات مهم و نحوه نصب سنگ اسلب پشت تلویزیون روی دیوار کف و سقف. معرفی بهترین اجرا کنندگان و متخصصین نصب سنگ اسلب با قیمت ارزان و ابزار مناسب در سراسر ایران

نکات مهم و نحوه نصب سنگ اسلب پشت تلویزیون روی دیوار کف و سقف. معرفی بهترین اجرا کنندگان و متخصصین نصب سنگ اسلب با قیمت ارزان و ابزار مناسب در سراسر ایران

امروزه استفاده از سنگ ها در دکوراسیون داخلی ساختمان ها و خانه ها بسیار رایج شده است. اما به دلیل ویژگی ها و خصوصیاتی که اسلب ها دارند، نصب سنگ اسلب روی دیوار پشت تلویزیون ، بین کابینت زمینی و هوایی، روی کابینت به عنوان صفحه، کف یا سقف نیز حساس تر و سخت تر است. در این مقاله از سایت چوبکاران علاوه بر معرفی انواع سنگ اسلب، به قیمت نصب سنگ اسلب و نکات مهمی که باید هنگام انجام این کار در نظر بگیرید می پردازیم. در پایان نیز شما را با بهترین نصابان اسلب آشنا می کنیم:

برای مشاهده یا خرید همین حالا تماس بگیرید.

09909277303

سمپل رنگ های کابینت ام دی اف

برای دیدن سمپل رنگ های کابینت ام دی اف کلیک کنید.

سنگ اسلب چیست و انواع آن کدام است؟

اگر شما هم برای انتخاب تجهیزات دکوراسیون داخلی ساختمان خود به فروشگاه های سنگ مراجعه کرده باشید، حتما با واژه سنگ اسلب آشنایی دارید. چنانچه آن ها را از نزدیک دیده باشید، متوجه ابعاد آن ها شده اید. در واقع اسلب به سنگ هایی گفته می شود که در ابعاد بزرگ تر از حد معمول بریده می شوند. ضخامت این سنگ ها بر نسبت به نوع آن ها متفاوت است. اما معمولا 2 تا 3 سانتی متر هستند. طول و عرض آن ها نیز معمولا بیشتر از 120 در 220 سانتی متر است.

استفاده از سنگ های اسلب در دکوراسیون داخلی، به دلیل یک تکه بودن آن ها و یک دست بودن نقوشی که روی آن هاست بسیار پرکاربرد است. به خصوص که زمان نصب اسلب برای قسمتی از خانه یا ساختمان، درزهای بسیار کمتری از آن ها مشخص می شود.

سنگ اسلب چیست

انواع سنگ اسلب

امروزه اسلب ها را از انواع مختلف سنگ های زیبا و گران قیمت ساخته می شوند. به دلیل قیمت بالای آن ها به طور معمول قسمت های کوچکی از خانه ها را با آن ها تزئین می کنند. سنگ هایی که در حال حاضر اسلب با آن ها تولید می شوند شامل موارد زیر می شوند:

سنگ مرمر از دگرگونی سنگ آهک به دست می آید. از این سنگ به طور گسترده در ساخت مجسمه استفاده می ‌شود. اما کاربرد هایی در صنعت ساختمان سازی هم دارد‌ و برای سنگ های پشت تلویزیون، نمای داخلی ساختمان و کف سالن از آنها استفاده می ‌شود. این نوع سنگ مقاومت زیادی در برابر سرما، گرما و ضربه دارند که همین ویژگی باعث ماندگاری طولانی مدت آن ها می‌ شود‌. سنگ مرمر وزن پایینی داشته و به همین خاطر در هنگام زلزله ثابت بوده و مشکل ساز نمی ‌شود.

سنگ مرمریت

مرمریت یک نوع سنگ آهکی است که از رسوبات دریاهای گرم و ترکیب آن ها با گرانیت ساخته شده است و بیشتر این سنگ‌ ها از هند وارد شده و به کل دنیا ارسال می ‌شوند. این سنگ به خاطر داشتن رگه ها و فسیل هایی که داخل خود دارد بسیار خاص و زیباست. به دلیل وجود ناخالصی در سنگ مرمریت، رنگ های متنوعی مثل کرم، قهوه ای، قرمز، صورتی، سیاه و خردلی در آن ها دیده می ‌شود. از کاربردهای مرمریت می‌ توان به استفاده از آن در نمای ساختمان، کف سالن های داخلی و خارجی اشاره کرد.

سنگ اسلب برای کف

سنگ گرانیت

سنگ گرانیت یکی از گونه های سنگ آذرین است. این سنگ به خاطر وزن زیاد، مقاومت و استحکام بالایی که دارد، در ساختمان سازی کاربرد زیادی دارد. همچنین به خاطر زیبایی که انواع این سنگ دارد، زینت بخش فضای داخلی و خارجی منزل شماست. سنگ گرانیت در برابر آب و مواد شیمیایی مقاوم است و به همین خاطر در محیط های صنعتی نیز کاربرد زیادی دارد. از سنگ گرانیت می‌توانید در کف پوش، محوطه سازی، دیوار پوش، سنگ آسانسور، پیشخوان و پله ها استفاده کنید.‌

سنگ کوارتز

سنگ کوارتز یکی از فراوان ترین مواد معدنی بر روی زمین است و ترکیب اصلی بسیاری از سنگ هاست. این نوع سنگ گران قیمت در برابر هوازدگی شیمیایی و مکانیکی مقاوم است و کوارتز شفاف با ارزش ترین در بین انواع این سنگ است. سنگ کوارتز به دلیل درخشش زیادی که دارد در ساخت انواع شیشه به کار می‌ رود و همچنین در صنعت نفت هم از آن استفاده می ‌شود. به علاوه به عنوان ساینده هم کاربرد دارد. بهترین زمان برای تشخیص رنگ کوارتز هنگام طلوع و غروب خورشید است‌.

سنگ تراورتن

سنگ تراورتن از رسوبات آب های گرم درست می ‌شود و رنگ های کرم، قهوه ای، قرمز و یا شکلاتی دارند‌. در کشور ما بیشتر از تراورتن در ساخت نمای ساختمان ها به خصوص برای ساختمان های بلند استفاده می‌ شود؛ چرا که وزن کم و ‌چسبندگی عالی با ملات و سیمان، باعث می‌شود در هنگام زلزله ثابت باشد و سقوط نکند. کاربرد دیگر این سنگ برای ساخت قرنیز و پوشش دیوارهای داخلی ساختمان است. از دیگر موارد استفاده از این سنگ می‌توان به ساخت پله، کف، آبنما و شومینه اشاره کرد.

نصب سنگ اسلب

سرامیک

سرامیک در حقیقت یک نوع کاشی است که برای کفپوش و یا برای پوشش بعضی از دیوارها از آن استفاده می‌شود. سرامیک به خاطر جذب پایین رطوبت و آب مقاومت بالایی دارد. از سرامیک می‌توان در تمام شرایط آب و هوایی و در ساخت دیوارهای راهرو، پارکینگ، لابی، کف، سرویس بهداشتی و آشپزخانه استفاده کرد. سرامیک ضخامت کم و وزن پایینی دارد به همین خاطر در چند سال اخیر به عنوان سنگ اسلب پشت تلویزیون هم کاربرد داشته است.

کاربردهای نصب اسلب در ساختمان های امروزی

مشخصاتی که این سنگ ها دارند، به همراه هزینه ای که باید برای خرید هر کدام از انواع آن ها پرداخت باعث می شود استفاده از آن ها منوط به خاص بودن فضا باشد. علاوه بر قیمت آن ها، از آنجایی که مشخصه اصلی آن ها خاص بودن طرح و یک تکه بودنشان است، باید هنگام نصب دقت کرد که حتی مقدار کمی از آن ها برش نخورد. به همین دلیل برای فضاهای کوچک یا جاهایی که نیاز به برش سنگ هست مناسب نیستند. مکان هایی که برای نصب اسلب مناسب هستند در ادامه توضیح داده می شوند.

نحوه نصب اسلب روی دیوار

نصب اسلب روی دیوار

یکی از کاربردهای سنگ اسلب، زیباسازی دیوارهاست. چرا که هر کدام از این سنگ ها زیبایی خاصی به محیط ساختمان می بخشند. علاوه بر این به دلیل بزرگ بودن مساحت آن ها، به خوبی می توان فضای بزرگی را با آن ها پوشاند. همین دلیل باعث شده است در خانه هایی که لوکس هستند، یا در ساختمان های اداری و تجاری که دکوراسیونی مدرن دارند بسیار از آن ها استفاده شود. این دیوارها نیز عبارتند از:

  • نصب سنگ اسلب روی دیوار گچی داخل خانه
  • نصب اسلب پشت تلویزیون یا میز تی وی
  • اسلب برای دیوار شومینه
  • نصب سنگ ها برای دیواره های آسانسور
  • دیوار هتل ها و مراکز تجاری
  • ایجاد دیوارهای کاذب یا دیوارهای جداکننده داخل ساختمان
  • نصب سنگ برای دیواره سرویس های بهداشتی
  • بین کابینت زمینی و هوایی
  • صفحه روی کابینت

نصب اسلب برای سقف

مانند نصب سرامیک اسلب روی دیوار، نصب سنگ برای سقف نیز رواج بسیاری پیدا کرده است. اگر به سقف هتل ها یا مراکز تجاری لوکس دقت کرده، یا به خانه هایی که گران قیمت هستند رفت و آمد کرده باشید، این سنگ ها را که به سقف نصب شده اند می بینید. نصب آن ها برای سقف باعث نورانی تر شدن فضای خانه و انعکاس نور بیشتری می شود. علاوه بر این نقوشی که برخی از این سنگ های اسلب دارند، به فضا جلوه ای خاص می بخشند.

نصب اسلب برای سقف

سنگ اسلب برای کف

یکی دیگر از کاربردهای این دسته از سنگ ها، نصب اسلب سرامیک، تراورتن یا مرمر و مرمریت برای کف ساختمان است. این مورد در خانه ها و ساختمان های لوکس کاربرد دارد. زمانی که از اسلب برای کف استفاده می شود، نباید از فرش یا لوازم دیگر برای پوشاندن آن ها به کار برد.

سنگ اسلب برای روی کابینت و پیشخوان

کسانی که آشپزخانه های لوکس دارند نیز می توانند برای روی کابینت یا اپن خود، از اسلب ها استفاده کنند. نصب اسلب برای روی کابینت و دیواره های آشپزخانه به طور همزمان نیز بسیار رواج دارد. علاوه بر این پیشخوان هتل ها، مراکز تجاری نیز جای بسیار مناسبی برای نصب آن هاست.

آیا نصب اسلب سنگ احتیاج به تخصص خاصی دارد؟

برخی از افراد به دلیل اینکه هزینه ای برای نصاب ندهند، می خواهند خودشان اقدام به نصب اسلب با چسب کنند. اما باید بگوییم اندازه گیری مساحتی که قصد دارید با این سنگ ها بپوشانید، فراهم سازی سطح پیش از نصب، و خود پروسه نصب آن ها احتیاج به دانش، تجربه و دقت خاصی دارد. توصیه ما این است که با توجه به هزینه ای که برای خرید اسلب کرده اید، به هیچ عنوان خودتان اقدام به انجام این کار نکنید.

نصب سنگ اسلب پشت تلویزیون

هنگام نصب اسلب به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

اگر چه نصب اسلب را به دست نصاب های مخصوص می سپارید، اما باید هنگام انجام این کار نکات بسیار مهمی را در نظر بگیرید. این کار باعث می شود هم کار نصاب را زیر نظر بگیرید و هم نتیجه کار چیزی باشد که مد نظرتان است. این نکات عبارتند از:

  • اگر قصد نصب اسلب را در خانه خود دارید، باید مناسب ترین جا را برای آن در نظر بگیرید. این مکان باید به خوبی قابل دیدن بوده و چیزی جلوی آن قرار داده نشود.
  • بهتر است پس از انتخاب این اسلب ها از فروشگاه، از خود آن ها بخواهید سنگ را همراه با نصاب مخصوص به محل نصب بفرستند و از حمل آن توسط خودتان خودداری کنید.
  • دقت کنید که دیوار، کف یا سقفی که قرار است سنگ روی آن نصب شود، به خوبی صیقلی و صاف شود.
  • مکان نصب سنگ ها، باید نسبت به ابعاد اسلب انتخاب شود. به طور مثال کوچک بودن دیوار باعث می شود مجبور شوید مقداری از اسلب را ببرید. این کار به هیچ عنوان توصیه نمی شود.
  • اگر اسلب ها نقش های موازی دارند، بررسی کنید آن ها دقیقا روبروی هم نصب شوند.

قیمت نصب سنگ اسلب

اگر برای نصب کابینت ها، کمدهای دیواری، کفپوش و دیوارکوب های ام دی اف یا چوبی از نصاب های مخصوص خودشان استفاده کرده باشید، می توانید تفاوت هزینه ای که نصاب ها برای نصب این سنگ های یکپارچه می گیرند را فهمیده باشید. خودتان می توانید حدس بزنید که چرا هزینه ای که آن ها می گیرند بالاتر است.

قیمت نصب سنگ اسلب

در واقع مشکل بودن کار آن ها، علاوه بر سنگین بودن وزن این سنگ های یکپارچه و حساس بودن کارشان باعث می شود علاوه بر نیاز به تخصص و دقت بیشتر، هزینه ای که می گیرند نیز بیشتر باشد. به این مسئله نیز دقت کنید که این بالا بودن قیمت نباید شما را وسوسه کند که خودتان در خانه این کار را انجام بدهید. چرا که نصاب ها علاوه بر دانش و تجربه کافی، ابزار نصب اسلب به خصوصی دارند که باعث بدون نقص شدن نتیجه می شود.

برای مشاهده یا خرید همین حالا تماس بگیرید.

09909277303

معرفی بهترین متخصصین جهت نصب اسلب

در بالا گفته شد که آنچه پس از انتخاب کیفیت و جنس سنگ اسلب مهم است، نحوه نصب آن است. به همین دلیل نیز باید به دنبال افراد متخصص و با تجربه برای نصب اسلب باشیم. برای آشنایی با بهترین نصابان می توانید به سایت چوبکاران مراجعه کنید.

جهت آشنایی با متخصصین نصب اسلب اینجا کلیک کنید.

۲۱ آبان ۱۴۰۲ (شناسه مقاله: 93)
لطفاً با ثبت نظرات و انتقادات خود به بهبود این مقاله کمک کنید.
هنوز نظری ثبت نشده است.
برای ثبت نظر  وارد شوید.
نظرات کاربران