...در حال بارگذاری

انواع سنگ طبیعی روی کابینت مزایا و معایب + اجرای سنگ روی کابینت

مزایا و معایب اجرای سنگ طبیعی روی کابینت و معرفی انواع آن ها. بهترین مراکز خرید و فروش سنگ طبیعی برای روی کابینت سفید یا مشکی با قیمت ارزان

مزایا و معایب اجرای سنگ طبیعی روی کابینت و معرفی انواع آن ها. بهترین مراکز خرید و فروش سنگ طبیعی برای روی کابینت سفید یا مشکی با قیمت ارزان در بازار ایران

از میان صفحه هایی که برای روی کابینت به کار برده می شود، اجرای سنگ طبیعی روی کابینت هنوز هم زیبایی خاص خود را دارد. استفاده از انواع این سنگ های طبیعی مزایا و معایبی دارد که پیش از انتخاب و خرید، باید آن ها را بدانیم. این مقاله از سایت چوبکاران به بررسی ویژگی های خرید انواع سنگ طبیعی روی کابینت آشپزخانه از نظر قیمت، زیبایی، کیفیت می پردازد. در انتها نیز بهترین مراکز فروش آن ها را معرفی خواهیم کرد.

برای مشاوره یا خرید همین حالا تماس بگیرید.

09909277303

برای خرید و مشاهده محصولات اینجا کلیک کنید.

بررسی مزایا و معایب سنگ طبیعی برای روی کابینت

همانطور که می دانید ساخت، یکی از ملزومات سفارش و نصب کابینت های آشپزخانه، سنگ های روی کابینت ها هستند. امروزه نسبت به زمان های قدیم که تنها از متریال بسیار محدودی برای ساخت آن ها استفاده می شد، تنوع ساخت آن ها بیشتر شده است. برخی از افراد که به دنبال قیمت سنگ اپن ارزان هستند، از سنگ های مصنوعی و پلیمری استفاده می کنند. این به دلیل گران بودن قیمت سنگ مرمر روی کابینت است.

برای ساخت صفحه روی کابینت و اپن برخی از افراد حتی چوب های با کیفیت را ترجیح می دهند. در این میان سنگ طبیعی روی کابینت هنوز هم پر کاربرد است و طرفداران زیادی دارد. این سنگ ها چه سنگ اسلب روی کابینت و چه روش های دیگری برای برش آن ها استفاده شده باشد مزایا و معایبی دارند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

مزایا و معایب سنگ طبیعی روی کابینت

مزایای خرید سنگ های طبیعی

درست است که سنگ های طبیعی هنوز هم زیبایی چشم نوازی دارند و باعث بخشیدن جلوه ای خاص به خانه شما می شوند، اما آنچه باعث شده است هنوز هم بسیاری از افراد ترجیح دهند از سنگ طبیعی برای روی کابینت های آشپزخانه خود استفاده کنند، ویژگی های منحصر به فرد آن ها نسبت به سنگ های مصنوعی و پلیمری است. هر کدام از انواع آن ها نیز مزایای مربوط به خود را دارند. اما به طور کلی ویژگی های سنگ طبیعی عبارت است از:

  • طبیعی بودن آن ها باعث حک شدن نقوش زیبا، نامتناسب و طبیعی شده است. همین مساله زیبایی آن ها را چند برابر کرده است.
  • برخی از این سنگ های طبیعی، مانند سنگ های تراورتن و مرمر، عایق صدا و حرارت نیز هستند.
  • بعضی از این سنگ های طبیعی، مانند گرانیت ضد خط و خش هستند و به راحتی می توان از آن ها برای روی کابینت ها استفاده کرد.
  • دوام و استحکام بسیار بالایی دارند و می توانند سال ها بدون هیچ آسیبی زیبایی خود را حفظ کنند.
  • رنگ هایی که دارند با وجود محدود بودن به گونه ای هستند که برای انواع دکوراسیون قابل استفاده بوده و با بیشتر رنگ ها ترکیب می شوند.
  • این سنگ ها جلوه ای لوکس و تجملاتی به خانه می دهند و برای مکان هایی مانند خانه های گران قیمت و هتل ها بسیار مناسب هستند.
خرید سنگ طبیعی روی کابینت

معایب سنگ صفحه کابینت آشپزخانه طبیعی

درست است که طبیعی بودن صفحه ای که روی کابینت ها نصب می شود مزایای بسیاری دارد، اما این صفحه ها ویژگی هایی دارند که برای بسیاری از افراد و برخی از خانه ها جزء معایبشان محسوب می شود. به همین دلیل پیش از خرید باید آن ها را بشناسیم تا بررسی دقیق تری رویشان انجام دهیم. برخی از این معایب عبارتند از:

  • قیمت انواع سنگ طبیعی روی کابینت از سنگ های مصنوعی و پلیمری بیشتر است. به همین دلیل بسیاری از افراد نمی توانند آن را تهیه کنند.
  • برخی از این سنگ ها که رنگ روشنی دارند، در مواجهه با لکه های رنگی و چربی تغییر رنگ می دهند و از بین می روند.
  • ترمیم سنگ های طبیعی در صورت آسیب دیدن بسیار سخت است. برخی از آن ها نیز تعمیر پذیر نیستند.
  • رنگ بندی آن ها نسبت به سنگ های مصنوعی محدودتر است.
  • سنگین بودن آن ها برای نحوه ساخت و مواد تشکیل دهنده برخی از کابینت ها عیب محسوب می شود.
  • برخی از این سنگ ها در مواجهه با نور آفتاب به مرور زمان تغییر رنگ می دهند.
  • پس از نصب به دلیل یک تکه نبودن سنگ ها، مرز بین دو سنگ مشخص است. این درزها در برخی از سنگ ها کاملا پیداست.
انواع سنگ طبیعی روی کابینت

نکات مهم هنگام استفاده از سنگ طبیعی

پیش از اینکه تصمیم به سفارش یکی از انواع این سنگ ها بگیریم، باید بدانیم به کار بردن آن ها شرایط خاصی دارد. در واقع ویژگی های سنگ مانند سنگین بودن، گران بودن و سختی برش آن ها باعث به وجود آمدن شرایط خاص نسبت به سنگ های مصنوعی روی کابینت می شود. آنچه باید در مورد استفاده از سنگ طبیعی روی کابینت به یاد داشته باشیم عبارت است از:

  • دقت کنید که سنگ از هر نوعی باشد به خوبی سابیده و صیقلی شده باشند و حالت زبری آن از بین رفته باشد.
  • از آنجایی که سنگ ها سنگین هستند، باید به جنس ساخت کابینت ها دقت کنیم. کابینت هایی که با ام دی اف ارزان و بی کیفیت ساخته شده اند، تحمل وزن سنگ ها را ندارند.
  • از آنجایی که قیمت این سنگ ها بالاست، باید به انتخاب رنگ آن ها دقت کرد. چرا که تعویض آن ها با وجود گران بودنشان سخت است.
  • برای نصب سنگ اسلب و اندازه گیری حتما از یک متخصص و نصاب خوب کمک بگیرید تا با توجه به تجربه ای که دارد بهترین کار را تحویل شما دهد.
اجرای سنگ طبیعی روی کابینت

انواع سنگ طبیعی روی کابینت

برای ساخت و نصب یک سنگ طبیعی روی کابینت، از انواع مختلفی از سنگ ها می توان استفاده کرد. این سنگ ها هر کدام ویژگی های منحصر به فردی دارند. حتی در ظاهر نیز تفاوت های بسیاری با هم دارند. به طوری که برخی از آن ها مانند گرانیت مشکی رنگ و برخی مانند مرمر سفید رنگ و یا به رنگ های روشن هستند. انتخاب هر کدام از آن ها علاوه بر بخشیدن جلوه ای خاص به آشپزخانه و کابینت ها، در هزینه ای که برای ساخت صفحه کابینت می کنید نیز تاثیر دارد.

البته باید این مورد را در نظر بگیرید که از یک سنگ مشخص مانند مرمر، کیفیت های مختلفی و تراکم های متفاوتی وجود دارد که همین مساله در تعیین قیمت آن ها نیز بسیار موثر است. در ادامه انواع این سنگ ها را که برای به کار بردن در آشپزخانه مناسب هستند معرفی خواهیم کرد:

  • سنگ مرمر: سنگ مرمر از دگرگونی سنگ های آهکی به وجود آمده است. این سنگ شفاف است و نور را از خود عبور می دهد. رگه های بسیار زیبایی دارد و در رنگ های خاکستری، سفید، خاکستری، ارغوانی، زرد، قرمز و سبز یافت می شود.
  • سنگ مرمریت: برخی سنگ مرمر و مرمریت را یکی می دانند. در صورتی که مرمریت جزئی از سنگ های رسوبی است که بر خلاف سنگ مرمر نور را از خود عبور نمی دهند. قیمت مرمریت نسبت به مرمر نیز کمتر است.
  • سنگ گرانیت: گرانیت نیز یکی دیگر از سنگ های طبیعی است که برای دکوراسیون داخلی استفاده می شود. این سنگ در برابر ضربه، حرارت، خط و خش و مواد اسیدی بسیار مقاوم و محکم است.
  • سنگ تراورتن: امروزه هنگام اجرای سنگ طبیعی روی کابینت، از سنگ های تراورتن که کیفیت های مختلف دارند استفاده می شود. این سنگ ها در برابر رطوبت، ضربه و سایش مقاوم هستند.
صفحه کابینت سنگ طبیعی

نکات مهم در مورد نگهداری از سنگ طبیعی روی کابینت

سنگ طبیعی روی کابینت قیمت بالاتری نسبت به سنگ های مصنوعی و کانترهای پلیمری دارد. بنابراین برای نگهداری از آن ها باید دقت بیشتری به خرج دهید. یک اشتباه کوچک می تواند باعث خراب شدن و از دست دادن زیبایی ظاهریشان شود. در ادامه نکات مهم در نگهداری از سنگ طبیعی روی کابینت را شرح می دهیم:

  • الکل برای سنگ های طبیعی مضر است و ممکن است باعث تغییر بافت و رنگ آن ها شود. بنابراین اگر می خواهید ظرفی که حاوی الکل است را روی سنگ طبیعی روی کابینت بگذارید، لازم است چیزی را زیر آن پهن کنید. همچنین از پاک کردن لکه ها با موادی مانند الکل و استون خودداری کنید.
  • درست است که دوام و ماندگاری سنگ ها بسیار زیاد است، اما باید بدانید اشیاء تیز می توانند روی آن ها خش بیندازند. سعی کنید هنگام قرار دادن چاقو و وسایل تیز روی سنگ ها دقت بیشتری به خرج دهید. همچنین اگر وسیله سنگینی روی آن ها می گذارید دقت کنید که از کشیدن آن ها روی سنگ خودداری کنید تا روی آن ها خش ایجاد نشود. می توانید زیر اشیاء سنگین وسیله صافی قرار دهید.
  • لکه های چربی به خصوص اگر همراه با ادویه ها و مواد غذایی رنگ دار باشند می توانند روی سنگ ها باقی مانده و شکل ظاهری آن ها را خراب کنند. بنابراین سعی کنید از ریختن غذا روی آن ها خودداری کنید. در صورت ریختن غذا روی سنگ طبیعی روی کابینت نیز باید بلافاصله آن را با کهنه ای نم دار و مواد شوینده مناسب برای سنگ پاک کنید.
  • مواد اسیدی می توانند تاثیر بدی روی سنگ طبیعی روی کابینت بگذارند. بنابراین از شستشوی سنگ ها با این مواد خودداری کنید. همچنین سعی کنید از ریختن مواد غذایی اسید مانند آب لیمو و سرکه روی سنگ خودداری کنید و در صورت ریختن آن ها روی سنگ به سرعت آن ها را پاک کنید.
  • برای اینکه سنگ شما همیشه به شکل اول باقی مانده و زیبای آن حفظ شود نباید خیلی زیاد آن را بشویید. برای تمیز کردن نیز باید از آب و اسفنج نرم استفاده کنید.
  • هیچگاه سنگ ها را خیس و نم دار به حال خود رها نکنید. این کار باعث ایجاد لک روی آن ها می شود.
  • یکی دیگر از دشمنان سنگ طبیعی روی کابینت وسایل داغ است. بنابراین باید از قرار دادن قابلمه یا ماهیتابه داغ روی سنگ ها خودداری کنید.
  • اگر می خواهید سنگ شما زیبایی ظاهری بسیاری پیدا کند به جای استفاده از مواد براق کننده که برای سنگ ها مضر است، از براق کننده های مخصوص سنگ استفاده کنید. با این کار باعث دوام بیشتر سنگ و زیبایی دو چندان آن می شوید.
  • سنگ طبیعی روی کابینت همیشه باید تمیز باشد. به جای استفاده از مواد مضر و برای تمیز و ضد عفونی کردن آن ها باید از مواد ضد عفونی کننده مخصوص سنگ ها استفاده کنید.
  • بهتر است مواقعی که از سنگ طبیعی روی کابینت استفاده نمی کنید پارچه ای روی آن بکشید تا لکه غذا روی آن ایجاد نشود.
قیمت سنگ طبیعی روی کابینت

معرفی بهترین مراکز خرید برای سنگ طبیعی مناسب روی کابینت

سنگ های طبیعی، هر کدام از معادن مختلف و با کیفیت های مختلفی در بازار وجود دارند. به همین دلیل علاوه بر اینکه نقوش آن ها با هم متفاوت است، قیمت های مختلفی نیز دارند. همین مساله باعث می شود که هنگام خرید، به دنبال یک مرکز فروش سنگ طبیعی روی کابینت معتبر و مطمئن باشیم.

خرید سنگ طبیعی روی کابینت

اگر شما هم به دنبال یکی از بهترین این فروشگاه ها هستید، بهتر است به سایت چوبکاران مراجعه کرده و با معتبرترین این مراکز در آنجا آشنا شوید. این سایت یکی از سایت های مرجع برای آشنایی با فروشگاه های یراق آلات کابینت، یراق آلات کمد دیواری و تجهیزات چوبی است.

برای مشاوره یا خرید همین حالا تماس بگیرید.

09909277303

برای خرید و مشاهده محصولات اینجا کلیک کنید.

۲ اسفند ۱۴۰۲ (شناسه مقاله: 60)
لطفاً با ثبت نظرات و انتقادات خود به بهبود این مقاله کمک کنید.
هنوز نظری ثبت نشده است.
برای ثبت نظر  وارد شوید.
نظرات کاربران