...در حال بارگذاری

همه آنچه باید در مورد سنگ اپن آشپزخانه بدانید!

ویژگی های سنگ اپن آشپزخانه جدید و مناسب. معرفی بهترین سنگ های طبیعی و مصنوعی برای اپن به همراه بهترین فروشگاه ها برای سنگ اوپن

ویژگی های سنگ اپن آشپزخانه جدید و مناسب. معرفی بهترین سنگ های طبیعی و مصنوعی برای اپن به همراه بهترین فروشگاه ها برای سنگ اوپن

اگر می خواهید سنگ اپن آشپزخانه خود را به گونه ای انتخاب کنید که کاربردهای مختلفی داشته و متناسب با شیوه ساخت ساختمان و دکوراسیون داخلی ساختمان شما باشد، باید در مورد انواع سنگ هایی که برای روی اپن استفاده می شوند مانند گرانیت، سنگ های مصنوعی، مرمر بیشتر بدانید. در این مقاله از سایت چوبکاران علاوه بر شناخت انواع این سنگ ها، قیمت خرید آن ها را نیز بررسی کرده و به معرفی بهترین مراکز فروش این سنگ ها می پردازیم.

برای مشاوره یا خرید همین حالا تماس بگیرید.

09909277303

برای خرید و مشاهده لیست محصولات اینجا کلیک کنید.

نمونه رنگ کابینت

برای دیدن نمونه رنگ های کابینت اینجا کلیک کنید.

سنگ اپن آشپزخانه و ویژگی های آن

کابینت های آشپزخانه یکی از اجزای جدایی ناپذیر خانه ها هستند. اما نصب آن ها مستلزم قرار دادن تخته های چوب طبیعی یا مصنوعی یا انواع مختلف سنگ ها است. استفاده از هر کدام از این متریال برای اپن آشپزخانه مزایا و معایب مختص به خود را دارد. به همین دلیل نیز افراد بر حسب نیازها، هزینه ای که برای این کار کنار گذاشته اند و شیوه و مدل دکوراسیونشان، یکی از بهترین آن ها را انتخاب می کنند.

در این میان سنگ اپن آشپزخانه به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد می تواند به خوبی روی کابینت ها را بپوشاند. علاوه بر این به دلیل شیوه ساخت ساختمان های امروزی، این سنگ ها می توانند به راحتی به عنوان میز پذیرایی و حتی ناهارخوری مورد استفاده قرار بگیرند. طراحی اپن آشپزخانه برای برخی از افراد به اندازه ای مهم است که حاضرند هزینه بیشتری پرداخته و از سنگ اسلب برای اپن استفاده کنند. اما سنگ هایی که برای این منظور استفاده می شوند باید ویژگی هایی متناسب با مصارف اپن داشته باشند. این ویژگی ها را در ادامه شرح خواهیم داد.

ویژگی های سنگ اپن آشپزخانه

ویژگی های سنگ روی اپن آشپزخانه

برای انتخاب یک سنگ اپن آشپزخانه باید به موارد بسیاری دقت کنید. چرا که این سنگ ها تنها برای قرار گرفتن بالای کابینت نیستند و برای مقاصد مختلف دیگری نیز مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین باید یک سری ویژگی هایی داشته باشند که مناسب برای تمامی این موارد باشند. به طور کلی سنگی که انتخاب می کنید باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

  • در ابتدا باید مشخص کنید که چه معیاری برای شما مهم است قیمت، زیبایی و یا استحکام بالا، که هر کدام جای بحث زیادی دارد اولین جنس که ارزانترین هست ام دی اف 16 میل هست که پایینترین قیمت را دارد، زیبایی خوبی دارد اما پایین ترین استحکام را داراست به دلیل داشتن روکشی ضعیف و خط درزهایی که اگر آب به آن نفوذ کند کاملا از بین می رود و دومین انتخاب صفحات اچ پی ال هست که معمولا روی خود کابینت محاسبه می شود روکش قویی دارد. اما اگر آب به درزهای آن نفوذ کند از بین می رود و سومین انتخاب صفحات اچ پی ال با مغز فومیزه یا پلی وود هست که از صفحات قبلی گران تر و در صورت اینکه در کارخانه از چسب عالی برای چسباندن روکش به مغز صفحه استفاده کرده باشند گزینه بسیار عالی و به صرفه ای هست و مورد چهارم صفحات سنگ مصنوعی مانند کورین و کوارتز هستند که کاملا ضد آب اما قیمت بسیار بالایی دارند و مورد پنجم سنگ طبیعی که کاملا ضد آب اما قیمتشان از سنگ مصنوعی پایین تر است.
  • سنگی که انتخاب می کنید از نظر رنگ و مدل باید متناسب با رنگ های داخلی خانه و مدل هایی که انتخاب می کنید باشد.
  • سنگ ها علاوه بر پوشاندن روی کابینت تمام چوب، در اکثر اوقات به عنوان یک میز ناهار خوری نیز مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین لازم است ضد خط و خش باشند.
  • از آنجایی که امکان برخورد لوازم مختلف روی سنگ اپن وجود دارد، این سنگ ها باید نشکن بوده و در مقابل ضربه نیز مقاومت کافی را داشته باشند.
  • سنگ اپن آشپزخانه باید ضد رطوبت و ضد حرارت بوده و در مقابل آب و حرارت زیاد به راحتی خراب نشوند و آسیب نبینند.

انواع سنگ اپن آشپزخانه

امروزه علاوه بر سنگ های طبیعی که از معادن سنگ مختلف در سراسر جهان استخراج می شوند، از سنگ های دست ساز انسان و سنگ های مصنوعی نیز برای ساخت تجهیزات ساختمانی استفاده می شود. هر کدام از سنگ های طبیعی یا مصنوعی، ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. در حال حاضر نیز از انواع این محصولات برای ساخت سنگ اپن آشپزخانه استفاده می شود.

شناخت هر کدام از آن ها باعث می شود روند انتخاب شما و تجهیز کردن آشپزخانه ساختمانتان، جهت درستی بگیرد. پس از مطالعه آنچه در ادامه گفته می شود، باید نیازها، سلایق و اولویت های خود را در نظر گرفته و بهترین آن ها را انتخاب و نسبت به خرید بهترین طرح و مدل از هر کدام از این سنگ ها اقدام کنید.

سنگ گرانیک اپن آشپزخانه

سنگ گرانیت اپن آشپزخانه

حتما شما هم در برخی از فروشگاه ها یا خانه ها، سنگ اپن مشکی یا رنگی را دیده اید. اغلب این سنگ ها بر خلاف آنچه به نظر می رسد طبیعی و از نوع گرانیت هستند. سنگ اپن گرانیت به دلیل کیفیت، زیبایی و دوامی که دارد، به نسبت سنگ گرانی است. به غیر از قیمت سنگ گرانیت اپن آشپزخانه که برای برخی نقطه ضعف محسوب می شود، باید بدانید استفاده از این سنگ باعث بالا رفتن ارزش خانه شده و جلوه ای خاص به آشپزخانه می بخشد.

همچنین در برابر حرارت، لکه ها و خط و خش و خراشیدگی نیز مقاومت بالایی دارد. تنوع رنگ و طرح گرانیت بیش از 3000 نمونه است که این امر باعث سهولت انتخاب آن ها می شود.

سنگ مرمر

سنگ مرمر را همه ما زمانی که به عنوان سنگ برای پله و کفپوش استفاده شده اند دیده ایم. درون این سنگ ها طرح ها و رگه های بسیار زیبایی ایجاد شده است. به طوری که به سختی می توان دو قطه سنگ را مشابه هم پیدا کرد. اما با این حال به دلیل متخلخل بودن، خط و خشی که روی آن ها ایجاد می شود کمی استفاده از آن ها را به عنوان سنگ اپن آشپزخانه سخت می کند.

اما جای نگرانی نیست. چرا که با مهر و موم های جدید و روکش هایی که برای آن ایجاد شده است، می توان این مشکل را نیز بر طرف کرد. علاوه بر این مرمرها در برابر رطوبت، آب و حرارت زیاد بسیار مقاوم هستند.

سنگ مرمر اپن آشپزخانه

سنگ کوارتز

یکی دیگر از سنگ های طبیعی که از معادن استخراج می شوند، کوارتز است. کوارتز انواع مختلفی دارد که از با ارزش ترین و زیباترین آن ها می توان در صنعت جواهر سازی استفاده کرد. از نوع دیگر آن نیز برای ساخت سنگ اپن آشپزخانه استفاده می کنند. این سنگ در برابر گرما و مواد اسیدی مقاوم است. علاوه بر این آنتی باکتریال بوده و در برابر خط و خش و خراشیدگی نیز مقاومت بالایی دارد. کوارتز تنوع بالایی در طرح، رنگ و مدل دارد. از این سنگ در ابعاد بسیار متنوعی می توان استفاده کرد.

سنگ مصنوعی اپن آشپزخانه

در میان سنگ های طبیعی، به تازگی سنگ های دست ساز انسان نیز وارد بازار شده اند که کیفیت بالایی دارند. به همین دلیل نیز می توان از آن ها به راحتی و با پرداخت هزینه کمتری برای استفاده به عنوان مدل سنگ اپن آشپزخانه جدید استفاده کرد. در حال حاضر انواع مختلف سنگ های ساخت ایران یا ساخت شرکت های خارجی در بازار وجود دارند. به همین دلیل پیدا کردن بهترین آن ها کمی سخت شده است. آنچه در ادامه می خوانید، بهترین سنگ های مصنوعی مناسب برای اپن است.

سنگ کورین

کورین

یکی از سنگ های اپن آشپزخانه کورین است. کورین یک سنگ مصنوعی است که قابلیت این را دارد که به هر شکلی در بیاید. برش آن ها در هر ابعادی امکان پذیر است و تنوع رنگ بالایی نیز دارند. آسیب های احتمالی وارده به بافت آن ها قابل جبران بوده و به راحتی تعمیر می شوند. اما از معایب این سنگ ها این است که قابلمه داغ ممکن است به آن ها آسیب زده و خط و خش نیز به بافتشان آسیب می زند. اما ترمیم این آسیب ها امکان پذیر است.

دکتون

یکی از سنگ های اپن آشپزخانه سنگ دکتون است. این سنگ جزء سنگ های مصنوعی به حساب می آید. کیفیت ساخت و یک نواختی در طرح و نقش آن ها باعث شده است بیشتر افراد به خرید آن ها برای آشپزخانه خود ترغیب شوند. برش آن ها در هر ابعاد و اندازه ای امکان پذیر است. به طوری که می توان به طور یک تکه و بدون برش از آن ها برای روی اپن استفاده کرد. این سنگ ها ضد احتراق و آنتی باکتریال بوده و در برابر تغییرات زیاد دمایی نیز مقاوم هستند.

پرسلان اپن آشپزخانه

پرسلان

یکی از سنگ های مصنوعی که تشابه زیادی به سنگ های طبیعی دارد، پرسلان است. از این سنگ اپن آشپزخانه به دلیل کیفیت بالا، ارزان تر بودن نسبت به سنگ های مرمر و گرانیت و ظاهری زیبا، به راحتی می توان در انواع دکوراسیون ها استفاده کرد. سنگ پرسلان نسبت به ضربه و خط و خش مقاوم است. همچنین جذب آن ها بسیار کم بوده و تنوع رنگ و طرح بالایی نیز دارند. البته باید گفت فشارهای بسیار سنگین باعث ترک خوردن آن ها می شود.

مراحل نصب سنگ اپن آشپزخانه

نصب روکش سنگ اپن آشپزخانه یکی از کارهایی است که باید پس از ساخت و نصب کابینت و اسکلت کلی اپن آشپزخانه انجام شود. البته با توجه به سخت بودن و حساس بودن این کار لازم است از نصاب مخصوص به این کار بخواهید در محل حضور پیدا کند. اما اگر می خواهید مراحل نصب این سنگ ها را بدانید ما در ادامه شما را با آن ها آشنا خواهیم کرد.

  • ابتدا باید با حضور در فروشگاه های سنگ اپن یا سر زدن به سایت های اینترنتی، بهترین سنگ را برای اپن خود انتخاب کنید.
  • اندازه گیری دقیق کابینت ها و سنگ بر حسب فضای داخلی آشپزخانه و نیازهایتان، یکی دیگر از مراحلی است که باید با دقت و حساسیت زیادی انجام شود.
  • مرحله دیگر ایجاد یک قالب برای سنگ روی اپن است. با این کار تمامی فضاهایی که باید روی سنگ تعبیه شود مانند جای سینک، ایجاد شده و پیش بینی می شود.
  • مرحله بعدی که بسیار حساس است، برش سنگ بر حسب اندازه ها و قالبی است که برای آن ساخته شده است. برش و اندازه باید به طور دقیق انجام شود. تمامی فضاها نیز باید به خوبی داخل سنگ جای داده شوند.
  • پس از برش و اندازه گیری، سنگ به محل نصب انتقال داده می شود. انتقال سنگ به دلیل احتمال آسیب آن و سنگین بودنش کار مشکلی است.
  • سنگ ها را روی کابینت قرار می دهند و اصلاحات مورد نیاز را در محل با استفاده از ابزارهای مناسب انجام می دهند.
  • پس از اطمینان از اندازه ها آن را نصب می کنند.
  • مرحله آخر مرحله درزگیری است. این مرحله برای اپن هایی است که از چند تکه سنگ تشکیل شده اند. این کار اغلب با ماده رنگی اپوکسی انجام می شود.
  • در آخر نیز سنگ ها را با درزگیر سیلیکونی به کابینت می چسبانند.
مراحل نصب سنگ اپن آشپزخانه

قیمت سنگ اپن آشپزخانه

قبل از خرید انواع مختلف این سنگ ها، باید هزینه ای که برای این کار کنار گذاشته اید را بدانید. چرا که قیمت انواع مختلف سنگ ها، بر اساس میزان کمیاب بودنشان، کیفیت و مصنوعی یا طبیعی بودن آن ها با هم فرق دارد. این تخمین قیمت حتی برای خرید سنگ اپن آشپزخانه دست دوم نیز مورد نیاز است. بنابراین لازم است پیش از خرید در مورد قیمت آن ها از یک کارشناس سوال کنید.

اما به طور کلی آنچه باید بدانید این است که قیمت سنگ طبیعی از سنگ های مصنوعی بیشتر است. در میان سنگ های طبیعی نیز برخی از آن ها لوکس تر به حساب می آیند و خرید آن ها هزینه بیشتری برای شما در بر دارد. علاوه بر این قیمت خرید سنگ اسلب، از سنگ هایی که در ابعاد کوچک بریده شده اند بیشتر است. نکته آخر که در مورد قیمت این سنگ ها باید بگوییم این است که اگر قصد خرید کالای خارجی را دارید باید بدانید، کالاهایی که از خارج از کشور وارد می شوند، گران تر از سنگ های ایرانی هستند.

سنگ اپن آشپزخانه

هنگام خرید سنگ اپن آشپزخانه باید به چه نکاتی توجه کرد؟

سنگ های اپن چه مصنوعی باشند و چه طبیعی زیبایی خاص خود را دارند. هر کدام از آن ها برای یک فضا مناسبند و برای یکی از مدل های چیدمان به کار برده می شوند. اگر می خواهید پس از انتخاب سنگ اپن آشپزخانه از خرید و انتخاب خود راضی باشید باید از یک دکوراتور برای اینکار کمک بگیرید. علاوه بر این باید از کسانی که در زمینه سنگ متخصص هستند بخواهید بهترین سنگ را بر اساس نیازها، بودجه و فضایی که دارید به شما پیشنهاد دهند.

چرا که قیمت این محصولات کم نیست و اگر در انتخاب آن ها دقت نکنید پس از مدتی باید آن ها را تعویض کنید و دوباره برای خرید آن ها هزینه کنید. نکاتی که در ادامه گفته می شود می تواند شما را به انتخابی بهتر و دقیق تر نزدیک تر کند:

پیش از انتخاب و قبل از اینکه شیفته یکی از طرح ها و مدل های سنگ اپن آشپزخانه شوید، باید به این دقت کنید که چه نیازهایی دارد. اگر از سنگ اپن به عنوان میز کار استفاده می کنید باید سنگی را انتخاب کنید که در برابر خط و خش مقاوم بوده و با ریختن مواد غذایی مختلف لک نشود. همچنین اگر می دانید می خواهید از آن به عنوان میز غذاخوری استفاده کنید باید سنگی را انتخاب کنید که در برابر حرارت و اجسام سنگین مقاوم باشد.

سنگ آشپزخانه جدید
  • در درجه بعدی باید به فضای خود دقت کنید؛ چراکه طرح و رنگ سنگ باید با فضای شما متناسب باشد. سنگی را انتخاب کنید که علاوه بر اینکه با رنگ کابینت های شما تناسب داشته باشد، با رنگ دیوارها نیز سازگار باشد. همچنین رنگ نباید فضاهای کوچک آشپزخانه را کوچکتر نشان دهد. بنابراین بهتر است برای فضاهای کوچکتر از سنگ های تیره یا مشکی استفاده نکنید. همچنین اگر چیدمان و فضاسازی ساختمان شما لوکس است، بهتر است از سنگ های طبیعی مانند مرمر استفاده کنید.
  • سعی کنید چه زمان خرید حضوری و چه زمان خرید اینترنتی، فروشگاه و مرکز خرید معتبری برای خرید سنگ اپن آشپزخانه انتخاب کنید؛ چراکه سنجش کیفیت سنگ های طبیعی و مصنوعی برای کسانی که در اینکار مهارت و تخصص ندارند بسیار سخت است. به همین دلیل برخی از مواقع افراد از این مسئله شکایت می کنند که سنگی را به عنوان یک سنگ با کیفیت و با قیمت بالا خریده اند اما پس از مدتی مجبور شده اند آن را عوض کنند.
سنگ اوپن

معرفی بهترین مراکز فروش سنگ اپن آشپزخانه ایرانی و خارجی

اکنون که به طور کامل در مورد انواع، ویژگی ها، قیمت و مراحل نصب سنگ اپن آشپزخانه دانستیم، باید به دنبال بهترین مراکز فروش برای آن ها باشیم. مرکز فروشی که انتخاب می کنید، باید انواع سنگ های طبیعی و مصنوعی برای انتخاب راحت تر شما را داشته باشند. علاوه بر این کیفیت سنگ هایی که این مرکز عرضه می کند باید بسیار خوب بوده و قیمت آن نیز باید مناسب باشد.

برای مشاوره یا خرید همین حالا تماس بگیرید.

09909277303

چنانچه قصد دارید با بهترین مراکز فروش حضوری و اینترنتی این محصولات آشنا شوید، می توانید به سایت چوبکاران مراجعه کنید. برای خرید و مشاهده محصولات اینجا کلیک کنید.

۸ اسفند ۱۴۰۲ (شناسه مقاله: 104)
لطفاً با ثبت نظرات و انتقادات خود به بهبود این مقاله کمک کنید.
هنوز نظری ثبت نشده است.
برای ثبت نظر  وارد شوید.
نظرات کاربران