...در حال بارگذاری

چگونه کانتر آشپزخانه را انتخاب کنیم؟ خرید انواع مدل 2024

برای تهیه انواع کانتر آشپزخانه باید چه نکاتی را مورد توجه قرار داد؟ و همچنین کانتر آشپزخانه را باید از کدام فروشگاه ها تهیه کرد؟

مهمترین قسمت در اشپزخانه، خرید کانتر آشپزخانه است. در واقع اگر مدل، طرح، اندازه و متریال آن را درست انتخاب نکنیم، پس از مدتی مجبور به تعویض آن می‌شویم. برای اینکه انتخاب درستی داشته باشیم، باید بدانیم ویژگی‌های یک کانتر چیست و با انواع مختلف آن‌ها نیز آشنا شویم. در این مقاله از سایت چوبکاران به طور کامل به بررسی این محصولات پرداخته و بهترین مراکز فروش آن‌ها را نیز معرفی خواهیم کرد.

برای مشاوره یا خرید همین حالا تماس بگیرید.

09909277303

کانتر چیست و کانتر آشپزخانه باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

کانتر آشپزخانه، یا پیشخوان را همه ما در خانه‌های امروزی دیده‌ایم. در واقع کانترها از زمانی که شکل آشپزخانه‌ها به اپن تغییر شکل دادند روی کار آمدند. کاربرد آن‌ها نیز پوشاندن روی کابینت، حفاظت از ظرف‌های داخل آن‌ها، حفظ زیبایی ظاهری آشپزخانه، و قرار دادن ظروف اضافه در جای مناسب است. اما این کاربردها به همین جا ختم نمی‌شوند. به طوری که برای برخی از افراد مصارفی غیر از زیبایی دارد و با گذاشتن صندلی‌های مناسب، از آن‌ها به عنوان میزهای غذاخوری استفاده می‌کنند.

برخی دیگر نیز استفاده بهینه تری از آن کرده و گازهای صفحه‌ای را روی آن قرار داده و از فضای آشپزخانه بهترین استفاده را می‌کنند. اما انتخاب آن‌ها چندان ساده نیست. کانتر آشپزخانه باید ویژگی‌هایی داشته باشد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

خرید کانتر آشپزخانه

ویژگی های یک کانتر آشپزخانه مناسب

همانطور که گفته شد، کانتر بخش مهمی از آشپزخانه محسوب می‌شود. بنابراین قبل از اینکه در مورد انواع کانتر آشپزخانه صحبت کنیم، بهتر است بدانیم مشخصات و ویژگی‌های یک پیشخوان مناسب چیست. مهمترین ویژگی‌های آن‌ها عبارت است از:

  • اولین ویژگی کانتر، همخوانی آن با دکوراسیون داخلی پذیرایی و آشپزخانه است. متریال دیگری که در آشپزخانه و پذیرایی به کار برده‌اید، رنگ و جنس آن‌ها باید با اپن آشپزخانه همخوانی داشته باشد.
  • پیشخوان آشپزخانه جایی است که با اشیاء تیز، برنده و سنگین سر و کار دارد. بنابراین باید در برابر خط و خش و ضربه محکم باشد.
  • از آنجایی که احتمال برخورد اجسام و شکستگی آن‌ها وجود دارد، پیشخوان باید حالت نشکن داشته باشد.
  • مدل و طرح پیشخوان باید متناسب با نیازهای افراد باشد. به طور مثال اگر می‌خواهید از آن به عنوان میز ناهار خوری کم جا مستطیل استفاده کنید، باید ابعاد آن را پهن‌تر انتخاب کنید.
  • کانتر در اکثر اوقات در معرض رطوبت و حرارت است. بنابراین باید با متریالی ساخته شود که در برابر این دو عامل محیطی مقاوم باشد.

با انواع کانتر بیشتر آشنا شوید!

در حال حاضر دکوراسیون منازل تفاوت بسیاری با گذشته پیدا کرده است. به همین دلیل نیز معماران سعی می‌کنند از مدل‌های مختلف و متفاوت‌تر کانتر آشپزخانه استفاده کنند. هر کدام از این مدل‌ها برای دکوراسیون‌های مختلف مناسب هستند. علاوه بر این هر کدام از این طرح‌ها نیز با متریال مختلفی ساخته می‌شوند. برای اینکه بهترین مدل و جنس کانتر را انتخاب کنید، باید با هر کدام از این طرح‌ها و مزایا و معایب متریال به کار برده در هر کدامشان آشنا باشید.

انواع کانتر آشپزخانه

به طور مثال اگر میزان استفاده شما از اپن زیاد است، داشتن یک پیشخوان با جنس شیشه برایتان مناسب نیست. یا اگر یک کانتر ارزان قیمت می‌خواهید، نباید از سنگ های اسلب برای آن استفاده کنید. در ادامه به طور دقیق‌تر به بررسی انواع کانتر آشپزخانه می‌پردازیم:

اشکال مختلف کانتر آشپزخانه

اگر به ظاهر انواع کانتر آشپزخانه دقت کرده باشید، اولین چیزی که به چشم شما می‌آید اشکال مختلفی است که هر کدام دارند. برخی از آن‌ها کوچک و برخی بزرگ هستند. برخی حالت مدرن دارند و برخی دیگر کلاسیک هستند. به طور کل اپن‌ها از نظر ظاهر به دسته‌های زیر تقسیم بندی می‌شوند:

  • کانتر بدون پایه: سبک جدیدی از کانترها به گونه‌ای ساخته می‌شوند که پایه ندارند. این پیش خوان‌ها یا توسط سیم‌های مخصوصی از سقف آویزان است و یا به صورت یک طرفه به دیوار متصل شده‌اند. استفاده از این نوع چندان برای قرار دادن وسایل سنگین مناسب نیست.
  • اپن‌های جزیره: به اپن آشپزخانه یک تکه که مانند یک میز جلوی آشپزخانه قرار گرفته است، جزیره گفته می‌شود. با قرار دادن انواع صندلی اپن دور این کانترها، می‌توان از این مدل به عنوان میز غذاخوری نیز استفاده شود. ظاهر آن‌ها می‌تواند به شکل یک نیم دایره نیز در نظر گرفته شود.
  • اپن ال شکل: ظاهر این کانترها مانند دو میز به هم چسبیده است. این اپن‌ها از یک یا دو طرف باز هستند. لبه‌های آن‌ها نیز می‌تواند تیز یا منحنی مانند باشد.
انواع مدل کانتر آشپزخانه

کانتر آشپزخانه با چه متریالی ساخته می شوند؟

آنچه باید هنگام انتخاب و خرید کانتر آشپزخانه در نظر بگیرید این است که در حال حاضر آن‌ها را با متریال مختلفی می‌سازند. ممکن است برای ساخت بدنه و اسکلت اپن با گچ و سیمان، کناف یا چوب و فلز استفاده شود، اما رویه آن‌ها با متریال متنوع‌تری ساخته می‌شوند. هر کدام از آن‌ها نیز بر اساس قیمت مواد اولیه، معایب و مزایای آن‌ها، میزان مقاومت و کیفیتشان، قیمت‌های متفاوتی دارند. به طور کلی کانترها را از متریال زیر می‌سازند:

  • استیل ضد زنگ: یکی از قدیمی‌ترین کانترها، کانترهای استیلی هستند. این اپن‌ها در برابر ضربه و اجسام سنگین مقاوم هستند. اما هنگام برخورد اجسام سر و صدای زیادی تولید کرده و در برابر خط و خش نیز مقاومت چندانی ندارند.
  • چوب طبیعی: یکی دیگر از متریال پر طرفدار برای کانتر آشپزخانه، چوب طبیعی است. از کانتر چوبی آشپزخانه می‌توان به عنوان تخته کار نیز استفاده کرد. البته باید در نظر گرفت که چوب در برابر خط و خش چندان مقاوم نیز و کانتر چوبی ممکن است با ضربه حالت فرو رفتگی نیز پیدا کند.
  • ورقه های ام دی اف: استفاده از ورقه های ام دی اف نیز در حال حاضر بسیار پر طرفدار است. علت آن نیز سبک بودن، مقاومت نسبی و قیمت مناسبشان است. البته برای اینکه رویه اپن آشپزخانه ظاهری زیبا داشته باشد و در برابر خط و خش، حرارت و رطوبت نیز مقاوم باشد، باید ورقه‌های ام دی اف را با روکش های مرغوبی پوشاند.
  • اپن های لمینتی: این اپن‌ها با بهترین مواد پلیمری ساخته می‌شوند. اپن‌های لمینتی رنگ و طرح متنوعی دارند و قیمت آن‌ها نیز بسیار مناسب است. اما در برابر حرارت زیاد مقاوم نبوده و استحکام بالایی در برابر ضربه نیز ندارند.
  • سنگ های اسلب طبیعی: سنگ اسلب نیز می‌تواند برای کانتر استفاده شود. البته باید در نظر بگیرید که علاوه بر زیبایی چشم نواز، قیمتشان نیز بسیار زیاد است. بهترین سنگ‌ها برای این منظور گرانیت، مرمر، مرمریت و کوارتز است.
  • سنگ های مصنوعی: کیفیت سنگ مصنوعی به سنگ طبیعی بسیار نزدیک است. با این تفاوت که قیمت پایین‌تری دارند. بنابراین برای سنگ اپن آشپزخانه بسیار مناسب است.
  • شیشه نشکن: برای اپن‌های تزئینی و لاکچری که بدون پایه هستند، می‌توان از شیشه‌های نشکن استفاده کرد.
کانتر آشپزخانه کوچک

معرفی بهترین مراکز سفارش و خرید کانتر آشپزخانه

از تمامی نکاتی که در بالا گفته شد، می‌توانید برای انتخاب بهتر و خرید مدل مناسبی از کانتر آشپزخانه استفاده کنید. اما در نظر داشته باشید که اگر فروشگاه مناسبی برای خرید در نظر نداشته باشید، ممکن است کیفیت کانتری که انتخاب می‌کنید آنچه می‌خواهید نباشد یا شکل، ظاهر و مدل آن نامناسب از آب در بیاید. اکنون که با ضرورت وجود یک فروشگاه معتبر آشنا شدید، می‌توانید به سایت چوبکاران سر زده و با مراکز خرید کانتر آشپزخانه در سراسر کشور آشنا شوید.

برای مشاوره یا خرید همین حالا تماس بگیرید.

09909277303

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره 09909277303 تماس گرفته و با مشاورین این مرکز صحبت کنید. علاوه بر این برای خرید و مشاهده محصولات نیز می‌توانید اینجا کلیک کنید.

۱۷ بهمن ۱۴۰۲ (شناسه مقاله: 30126)
لطفاً با ثبت نظرات و انتقادات خود به بهبود این مقاله کمک کنید.
هنوز نظری ثبت نشده است.
برای ثبت نظر  وارد شوید.
نظرات کاربران