...در حال بارگذاری

قیمت چوب راش زیاد است یا نه؟

مقایسه قیمت چوب راش با قیمت سایر چوب های طبیعی. نحوه محاسبه قیمت راش چگونه است و چه عواملی روی آن تاثیر می گذارند؟ چوب های راش با بهترین قیمت را از کجا بخریم؟

مقایسه قیمت چوب راش با قیمت سایر چوب های طبیعی. نحوه محاسبه قیمت راش چگونه است و چه عواملی روی آن تاثیر می گذارند؟ چوب های راش با بهترین قیمت را از کجا بخریم؟

چوب راش یکی از بهترین گزینه ها برای ساخت مبلمان، دکور خانه ها و فروشگاه ها، کفپوش، دیوارکوب و ساخت میز و صندلی است. بنابراین در حال حاضر بسیاری از سازندگان و تولیدکنندگان خرید آن را جایگزین چوبی های طبیعی دیگر کرده اند. بسیاری از آن ها علت مصرف زیاد این چوب را مناسب بودن قیمت چوب راش می دانند. برای اینکه بدانیم آیا واقعا این چوب جزء چوب های ارزان است باید اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشیم. در این مقاله از سایت چوبکاران علاوه بر مقایسه قیمت چوب راش ایرانی و خارجی و سایر چوب های طبیعی، عوامل تاثیرگذار بر قیمت این چوب را نیز بررسی خواهیم کرد و در انتهای مقاله تعدادی از فروشندگان چوب راش را به شما معرفی می کنیم.

برای مشاوره یا خرید همین حالا تماس بگیرید.

09909277303

هزینه چوب راش نسبت به سایر چوب های طبیعی چگونه است؟

اولین سوالی که ممکن است به عنوان کسی که قصد خرید چوب راش را دارد برایتان پیش بیاید این است که قیمت چوب راش چه تفاوتی با سایر چوب های طبیعی دارد و آیا این چوب جزء چوب های گران محسوب می شود؟ در پاسخ باید بگوییم چوب راش جزء چوب های کیفیت متوسطی است که قیمت متوسطی نیز دارد. به طور مثال یکی از مهمترین تفاوت های چوب راش و روس کیفیت بالای چوب راش به نسبت چوب روس است، این در حالی است که قیمت این چوب تنها کمی از چوب روس بالاتر است. در مقابل کسانی که قصد خرید چوب هایی با قیمت مناسب را دارند بهتر است چوب های راش را جایگزین چوب های دیگر کنند؛ چرا که قیمت این چوب به نسبت چوب های گردو، قیمت چوب بلوط و ملچ پایین تر است.

قیمت چگونه محاسبه می شود؟

اگر تجربه کمی در خرید چوب های طبیعی داشته باشید، نمی دانید که زمانی که بحث سر قیمت چوب است، باید از چه طریقی درست یا غلط بودن آن را محاسبه کنید. چراکه نمی دانید آیا قیمت چوب بر اساس تعداد تخته ها حساب می شود و یا وزن یا ابعاد چوب معیار قیمت گذاری هستند. برای اینکه هنگام خرید چوب راش، از ضرر مالی تان جلوگیری کنید، باید بدانید قیمت چوب راش ایران و کشورهای خارجی چگونه محاسبه می شود.

قیمت چوب راش چگونه محاسبه می شود

قیمت این چوب نیز مانند سایر چوب ها معمولا بر اساس متر مکعب و حاصل ضرب طول، عرض و ضخامت چوب است. البته گاهی واحد قیمت گذاری یک تخته چوب است، اما باید بدانید اینکار گاهی باعث ضرر خریدار می شود. چرا که همه چوب ها ابعاد یکسان ندارند و گاهی برخی از تخته ها بسیار نازک، کوتاه یا کم عرض هستند. در صورتی که قیمت گذاری بر اساس تخته هایی با ابعاد بزرگ تر صورت گرفته است.

چه عواملی باعث تغییر قیمت می شوند؟

همه ما به عنوان خریدار حق داریم پیش از خرید در مورد قیمت چوب های راش اطلاعات کافی داشته باشیم تا بر اساس بودجه ای که برای این کار به کنار گذاشته ایم بهترین تصمیم را بگیریم. اما اگر به فروشگاه ها، انبارها یا مراکزی که عرضه کننده چوب راش هستند مراجعه کرده یا از افراد متخصص در مورد قیمت چوب راش رومانی، روسی یا اروپایی سوال کرده باشید، متوجه می شوید که برای این چوب قیمت های متفاوتی وجود دارد. حتی برخی از افراد که از قیمت امروز خبر دارند، به شما قیمت دقیقی نمی دهند و می گویند قیمت این چوب بستگی به عوامل بسیاری دارد.

برای اینکه بدانیم قیمت این چوب بر چه اساسی تعیین می شود و چه عواملی باعث ارزان یا گران شدن آن ها می شوند، لازم است در ادامه چند عامل مهم را باهم بررسی کنیم:

قیمت چوب راش

قیمت انواع چوب راش

اگر با چوب راش آشنایی کامل داشته یا در مورد آن کمی تحقیق کرده باشید، می دانید که چوب راش، از درختانی با همین نام به دست می آیند که در کشورهای مختلف از همه قاره ها رشد می کنند. در واقع درخت راش در تمامی قاره ها و در سرزمین هایی با آب و هواهای متفاوت وجود دارد. به همین دلیل است که معمولا این چوب را با انواعی که بر اساس محل رشد، رنگ و نوع بافت تقسیم بندی شده اند می شناسیم:

  • چوب راش آمریکایی
  • چوب راش اروپایی
  • چوب راش آسیایی
  • چوب راش ژاپنی
  • چوب راش برگ سرخسی
  • چوب راش سه رنگ
  • چوب راش گریان
  • چوب راش مسی

آنچه باید بدانید این است که قیمت هیچکدام از انواع چوب راش که در بالا ذکر شد یکی نیست. در واقع نوع این چوب، یکی از معیارهای تغییر قیمت آن است. به طور مثال قیمت چوب راش گرجستان و ایران نسبت به قیمت چوب های اروپایی پایین تر است. این به دلیل مقاومت بالاتر چوب های اروپایی و کیفیت بالای آن هاست.

وارداتی بودن چوب راش

اگر در ایران هستید و می خواهید یکی از انواع چوب هایی که قیمت مناسب تری دارند انتخاب کنید، باید بدانید قیمت چوب راش ایرانی نسبت به قیمت چوب های راشی که از خارج وارد ایران می شوند کمتر است. البته همیشه کیفیت بالاتر چوب های خارجی باعث این تفاوت قیمت نمی شود. تصور کنید چوبی که از جنگل های روسیه به دست می آید باید راه طولانی تری به شهر تهران طی کند تا چوب هایی که از جنگل های شمال یا جنگل های زاگرس برداشت می شوند. علاوه بر این چوب راش روسیه و کشورهای دیگر، با افزایش نرخ ارز، بالاتر می رود. گاهی نیز بالا بودن کیفیت چوب هایی مانند چوب راش اروپایی دلیل این افزایش قیمت می شود.

درجه بندی کیفی چوب راش

معیار دیگر در تغییر قیمت چوب راش عمده یا جزئی، درجه بندی چوب است. اکثر افرادی که با خرید و فروش انواع چوب سروکار دارند یا کارشان ساخت مصنوعات چوبی است، می دانند که چوب ها بر اساس میزان جای برش چوب، میزان سلامت چوب و لکه های روی آن و حفره هایی که روی چوب وجود دارد به گریدهای A، B و C تقسیم می شوند. چوب هایی که گرید A دارند یا درجه یک هستند از ناحیه درستی که نه به پوسته چوب و نه به لایه میانی نزدیک است برش داده شده اند. همچنین از نظر میزان قارچ زدگی چوب و وجود لکه های قهوه ای روی سطح آن در وضعیت بسیار مناسبی هستند. در این صورت مقاومت بسیار بالایی دارند و قیمتشان نیز بالاتر است.

قیمت خرید چوب راش

بر همین اساس چوب راش روسی، اروپایی یا آمریکایی که درجه کیفی B یا C دارند یا به اصطلاح درجه 2 و 3 هستند، کمتر است. چرا که ناحیه برش آن ها در نزدیکی پوسته یا لایه میانی است، مقاومت کمتری نسبت به چوب های درجه یک دارند و یا میزان وجود لکه های قهوه ای و حفره روی سطح آن زیاد است.

آیا قیمت چوب راش هنگام خرید اینترنتی بیشتر است؟

نکته مهم دیگری که باید هنگام خرید این چوب در نظر بگیریم این است که بدانیم آیا چوب راش ترکیه، اروپایی، آمریکایی یا ایرانی هنگام خرید اینترنتی بیشتر محاسبه می شود یا نه ؟ پاسخ این سوال به ما کمک می کند که بتوانیم بهترین روش خرید را از بین خرید حضوری و اینترنتی انتخاب کنیم. در واقع باید بدانید خرید اینترنتی و حضوری هیچ تاثیری بر قیمت این چوب نمی گذارند. آنچه مهم است قیمت گذاری فروشگاه های مختلف سطح شهر یا فروشگاه های آنلاین است. به همین دلیل است که برخی از اوقات یک چوب در یک فروشگاه گران تر و یک چوب ارزان تر است. بهترین کار این است که در میان فروشگاه و نمایشگاه های چوب سطح شهر و فروشگاه های آنلاین به دنبال بهترین قیمت فروش باشید.

قیمت چوب راش متری

برای خرید چوب راش کدام فروشگاه را انتخاب کنیم؟

در بالا به این نکته اشاره کردیم که قیمت چوب راش در فروشگاه های مختلف نیز متفاوت است. بنابراین اگر قصد خرید این چوب ها را دارید باید به سراغ یکی از معتبرترین مراکز فروش چوب راش بروید تا از نحوه قیمت گذاری و کیفیت چوب آن ها مطمئن باشید. برای پیدا کردن بهترین فروشگاه های چوب راش و سایر چوب ها مانند چوب روسی، چوب توسکا، چوب ترموود، چوب پلی وود و ماشین آلات صنایع چوب می توانید به سایت چوبکاران مراجعه کنید. این سایت یک مرجع کامل و معتبر برای آشنایی با فروشگاه های وسایل و تجهیزات چوبی ساختمان در سراسر شهرهای ایران است.

برای مشاوره یا خرید همین حالا تماس بگیرید.

09909277303

برای خرید و مشاهده محصولات می توانید روی کلمه اینجا کلیک کنید.

۱۰ اسفند ۱۴۰۲ (شناسه مقاله: 30241)
لطفاً با ثبت نظرات و انتقادات خود به بهبود این مقاله کمک کنید.
هنوز نظری ثبت نشده است.
برای ثبت نظر  وارد شوید.
نظرات کاربران