...در حال بارگذاری

خرید رویه درب ملامینه ارزان + بررسی مزایا و معایب

رویه درب ملامینه چیست و چگونه ساخته می شود؟ بررسی مزایا، معایب و ویژگی های روکش های ملامینه و معرفی بهترین مراکز خرید آنها

خرید رویه درب ملامینه یکی از پر کاربردترین و محبوب ترین روکش هایی است که برای درب های ورودی و داخلی ساختمان استفاده می شود. ویژگی ها و مزایای این درب ها بسیار است. علاوه بر این نقاط ضعف مخصوص به خود را نیز دارند که باعث محدودیت استفاده آن ها برای مقاصد به خصوص می شوند. در این مقاله از سایت چوبکاران قصد داریم به معرفی کامل این روکش ها و درب ها و مراکز خرید و فروش رویه درب ملامینه بپردازیم.

برای مشاوره یا خرید همین حالا تماس بگیرید.

09909277303

رویه درب ملامینه چیست و چگونه ساخته می شود؟

ساخت درب های ساختمانی با ام دی اف مزایای بسیاری دارد. به همین دلیل نیز امروزه بیشتر تولید کنندگان برای ساخت انواع تجهیزات چوبی به جای استفاده از چوب راش، چوب روسی و چوب پلی وود از ورقه های ام دی اف یا نئوپان استفاده می کنند. این ورقه ها از ترکیب خرده های چوب با مواد پلیمری ساخته شده و قیمت و وزن کمتری نسبت به تخته های چوب دارند. اما این ورقه ها را نمی توان بدون روکش برای ساخت وسایل و لوازم مختلف به کار برد. چرا که علاوه بر ظاهرشان، مقاومت کمی نیز در برابر خط و خش، حرارت، رطوبت و ضربه دارند.

امروزه روکش های مختلفی مانند هایگلاس، پلی وود و لمینت برای پوشاندن ورقه های ام دی اف و نئوپان وجود دارد. در این میان یکی از بهترین و پر مصرف ترین این روکش ها، روکش ملامینه است. از این روکش ها به میزان زیادی به عنوان رویه درب ملامینه در اصفهان و تبریز و سایر شهرهای دنیا استفاده می شود. اما اگر برای شما نیز جالب است که بدانید این رویه های درب چوبی را با چه مواد و متریال و به چه شیوه ای می سازند، در ادامه شما را با نحوه ساختشان آشنا می کنیم.

خرید درب ملامینه ارزان

نحوه ساخت رویه درب ملامینه

روکش درب ملامینه یا LPM 13 یکی از محبوب ترین روکش ها برای ساخت وسایل چوبی است. تولید کنندگان رویه درب ملامینه در تهران، اردبیل و شهرهای دیگر دنیا، این روکش را از ترکیب کاغذهای تزئینی یا دکور با چسب های ملامین فرم آلدئید می سازند. به همین دلیل نیز این روکش ها مستقیم روی چوب زده می شوند و احتیاج به چسب زدن مجدد ندارند. از آنجایی که آغشته کردن وسایل ساخته شده با ام دی اف یا نئوپان پس از ساخت به این روکش ها سخت است، تولید کنندگان مختلف در کارخانه ها و کارگاه ها، دست به تولید ورقه های ام دی اف و نئوپان ملامینه کرده اند.

رویه درب ملامینه چه معایب و مزایایی دارد؟

هر کدام از روکش هایی که برای ورقه های ام دی اف به کار برده می شود، ویژگی های به خصوص به خود را دارند. برخی از آن ها درصد بالاتری مقاومت در برابر حرارت دارند و برخی دیگر کاملا ضد آب هستند. اما به طور کل استفاده از آن ها برای تمامی ورقه های ام دی اف و نئوپان و بالا بردن میزان مقاومت و عمرشان لازم و ضروری است. بالا بودن درخواست این روکش ها نشان دهنده ویژگی های مناسب و منحصر به فردشان است.

اما از آنجایی که به طور قطع تمامی این روکش ها در کنار مزایا، معایب خود را نیز دارند، شناخت آن ها به انتخاب و خریدی بهتر کمک زیادی می کند. بنابراین از آنجایی که شناخت مزایا و معایب رویه درب ملامینه مهم است در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

همچنین بخوانید: روکش ملچ اوجا

خرید رویه درب ملامینه

مزایای رویه درب ملامینه

اول از هر چیز باید بدانید زمانی که یک کالا یا محصول طرفداران زیادی دارد، حتما ویژگی های منحصر به فردی برای خریداران دارد. از آنجایی که درب های ملامینه بسیار خریده و استفاده می شوند نیز بالطبع مزایای بسیاری نیز دارند. چرا که در حال حاضر روکش های بسیاری تولید می شوند که به راحتی می توانند به جای رویه های درب ملامینه برای ورقه های ام دی اف و نئوپان به کار برده شوند. برخی از مهمترین ویژگی های آن ها عبارتند از:

  • اولین نکته مثبتی که باید در نظر بگیریم، قیمت رویه درب ملامینه است. این روکش نسبت به برخی از روکش ها به خصوص روکش های چوب طبیعی، ارزان تر هستند. به همین دلیل استفاده از آن ها به صرفه تر است.
  • این روکش ها باعث بالا رفتن مقاومت ورقه های ام دی اف و نئوپان در برابر رطوبت و آب می شوند.
  • ظاهر آن ها نیز نسبت به ورقه های خام ام دی اف و برخی دیگر از روکش ها زیباتر است. علاوه بر این تنوع بالایی نیز در طرح و نقش دارند.
  • روکش ملامینه تا درصد خوبی باعث مقاومت ورقه ها در برابر خط و خش می شوند.
  • حرارت و نور خورشید نیز تا حد بسیار کمی می توانند تاثیر منفی روی ورقه های ملامینه بگذارند.
  • روکش کردن ورقه های ام دی اف و نئوپان با ملامینه باعث می شود ساخت وسایل و لوازم مختلف با آن ها بسیار راحت و با سرعت بالایی باشد.
معایب درب ملامینه

معایب رویه درب ملامینه

دانستن معایب یک کالا می تواند ما را در مسیر بهتر و دقیق تری برای انتخاب بیندازد. چرا که برخی از این معایب به گونه ای هستند که نباید آن ها را برای کاربردهای خاصی استفاده کرد. به همین منظور برای اینکه انتخاب دقیق تری داشته باشیم در ادامه با هم به بررسی معایب رویه درب ملامینه می پردازیم:

  • این روکش ها به طور کامل نمی توانند ورقه های ام دی اف و نئوپان را در برابر رطوبت ایمن و مقاوم کنند. بنابراین اگر به طور مستقیم روی آن ها آب بریزد یا به میزان زیادی در برابر رطوبت قرار بگیرند، خراب شده، باد می کنند و تبله می کنند.
  • روکش های ملامینه مقاومت کافی در برابر مواد اسیدی، حرارت و شعله های آتش را ندارند و به راحتی از بین می روند.
  • ظاهر این روکش ها مات است و مانند برخی دیگر از روکش ها براق نیست. به همین دلیل از نظر زیبایی در درجه پایین تری از آن ها قرار دارند.
  • این روکش ها سطح صاف و یکدستی را نمی سازند. به همین دلیل ورقه های ام دی اف و نئوپان که با ملامینه روکش می شوند، گاهی لبه هایی با رنگ و ظاهری متفاوت دارند.

کاربرد ورقه های ام دی اف ملامینه

مزایا و ویژگی هایی که رویه درب ملامینه در مشهد و شهرهای دیگر دارند باعث می شوند در کل دنیا مصرف آن ها نسبت به روکش های دیگر بالاتر باشد. به طور کلی طبق آماری که وجود دارد، درصد استفاده از آن ها 37 درصد است. این مقدار به تناسب روکش های چوب طبیعی که 27 درصد است زیاد به نظر می رسد. اما به هر حال معایبی که در بالا برای آن ها ذکر شد باعث می شود در همه جا و برای همه کاربردها نتوان از آن استفاده کرد.

به طور مثال به دلیل اینکه رطوبت روی آن ها تاثیر منفی می گذارد، نمی توان از آن ها برای ساخت کابینت ها استفاده کرد. اما در مقابل از آن ها برای ساخت میزهای مختلف، کمدهای دیواری، درب های داخلی ساختمان، میز تی وی، دیوار جداکننده یا پارتیشن و دیوارکوب استفاده می شود.

قیمت رویه درب ملامینه

معرفی بهترین مراکز خرید رویه درب ملامینه

اگر شما هم یکی از خریداران رویه درب ملامینه اسپینر یا سایر برندها هستید، ابتدا باید بهترین مراکز خرید این محصولات را بشناسید. در حال حاضر فروشگاه های زیادی در شهرهای مختلف دنیا مشغول فروش انواع مدل ها و رنگ های این ورقه های ام دی اف یا نئوپان روکش شده با ملامینه هستند. یک فروشگاه معتبر باید این درب ها را با کیفیت های عالی، مناسب ترین قیمت و در طرح های بسیار متنوع به خریداران عرضه کند. برای شناخت این مراکز می توانید به سایت چوبکاران مراجعه کنید.

برای مشاوره یا خرید همین حالا تماس بگیرید.

09909277303

این سایت یک مرجع کامل برای شناخت فروشگاه های یراق آلات کابینت، یراق آلات فلزی، یراق آلات درب و کمد دیوار و انواع سنگ اسلب است. برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 09909277303 تماس گرفته و با کارشناسان این مرکز صحبت کنید. برای شناخت مراکز فروش درب ملامینه اینجا کلیک کنید.

۱۳ آذر ۱۴۰۲ (شناسه مقاله: 111)
لطفاً با ثبت نظرات و انتقادات خود به بهبود این مقاله کمک کنید.
هنوز نظری ثبت نشده است.
برای ثبت نظر  وارد شوید.
نظرات کاربران