...در حال بارگذاری

مراحل ساخت درب چوبی ساده + معرفی مواد و متریال برای تولید انواع آنها

برای ساخت درب چوبی کوچک اتاق یا درب سنتی و مدرن ورودی از چه موادی استفاده می شود؟ آموزش مراحل ساخت درب چوبی ساده ساختمان + معرفی بهترین مراکز تولید

در حال حاضر کارگاه ها و تولیدی های مختلفی مشغول ساخت درب چوبی هستند. هر کدام از این درب ها نیز بر اساس نوع ساختشان برای اتاق، باغ، حیاط، سرویس بهداشتی یا درب ورودی مورد استفاده قرار می گیرند. همینطور ویژگی ساخت درب های چوبی مانند ساده، مدرن، سنتی یا قدیمی، کوچک و بزرگ بونشان نوع کاربرد آن ها را مشخص می کند. در این مقاله از سایت چوبکاران علاوه بر شرح مواد به کار برده شده در تولید آن ها و مراحل ساخت درب ها، بهترین مراکز فروش آن ها را نیز معرفی خواهیم کرد.

برای مشاوره یا خرید همین حالا تماس بگیرید.

09909277303

نمونه رنگ کابینت

برای دیدن نمونه رنگ های کابینت اینجا کلیک کنید.

کاربردهای مختلف ساخت درب چوبی

امروزه تنوع درب های ساختمان که با چوب ساخته می شوند بسیار زیاد شده است. هر کدام از انواع درب چوبی، برای موارد خاص و مصارف مختلف ساخته می شوند. به طور مثال برخی از این درب ها برای اتاق ها و سرویس بهداشتی داخل خانه نصب می شوند و برخی دیگر برای درب های ورودی خانه و آپارتمان مناسب هستند. در واقع ترکیب مواد و متریال مختلف هنگام ساخت درب چوبی ساده یا لوکس، می تواند کاربردهای آن ها را به خوبی تغییر دهد. کاربردهایی که هر کدام از آن ها دارند عبارت است از:

  • درب های ضد سرقت: این درب ها بیشتر به عنوان درب های ورودی ساختمان به کار برده می شوند. ماهیت آن ها به گونه ای است که در برابر حرارت، مواد اسیدی، هر گونه برش و ضربه مقاوم هستند.
  • درب های ضد آب: درب های ضد آب به عنوان درب های داخلی ساختمان به خصوص درب های سرویس بهداشتی و حمام به کار برده می شوند. این درب ها در برابر رطوبت و آب مقاوم بوده و پوسته پوسته نشده، تبله نمی کنند و تغییر شکل نمی دهند.
  • درب های ضد حریق: استفاده از درب های ضد حریق باعث بالا رفتن ایمنی ساختمان می شود. قیمت ساخت درب چوبی ضد حریق به دلیل استفاده از مواد ضد حریق، ضد حرارت و مقاوم در برابر مواد اسیدی کمی بالاست.
ساخت درب چوبی

برای ساخت درب چوبی از چه موادی استفاده می شود؟

همانطور که در بالا اشاره کوچکی کردیم، درب های چوبی انواع مختلفی مانند ضد سرقت، ضد حریق، ضد آب دارند که برای درب های ورودی ساختمان یا اتاق ها و سرویس بهداشتی به کار برده می شوند. این به دلیل تحولات بزرگ در نیازهای بشر امروزی، زندگی شهر نشینی و حتی تغییرات اساسی در دکوراسیون و طراحی داخلی منازل است. در واقع کاربردهای مختلفی که دارند باعث به کار بردن انواع متنوع متریال، مواد مختلف برای مجهز کردن و تقویت کیفیت آن ها و حتی یراق آلات متفاوت برای تولیدشان می شود.

قبل از اینکه در مورد مراحل ساخت درب چوبی ریلی و لولایی بدانیم، باید بدانیم برای ساخت هر کدام از آن ها از چه موادی استفاده می شود. در ادامه به طور مختصر به این مواد و تجهیزات اشاره می کنیم:

متریال اصلی برای ساخت درب چوبی

آنچه باید در درجه اول در مورد ساخت درب چوبی بدانیم این است که امروزه علاوه بر استفاده از چوب های طبیعی، از متریالی مانند ورقه های ام دی اف هایگلاس ترک و نئوپان نیز برای تولید درب ها استفاده می شود. استفاده از این مصنوعات و این ورقه ها که از ترکیب خرده های چوب با مواد پلیمری ساخته شده اند، باعث کم شدن هزینه خرید این محصولات و پایین آمدن وزن آن ها می شود. انواع چوب های طبیعی که برای ساخت آن ها استفاده می شود نیز شامل چوب گردو، چوب بلوط، چوب راش و چوب های روسی است.

ساخت درب چوبی ساده

استفاده از روکش های مختلف برای درب

برای اینکه هنگام ساخت درب های چوبی شیشه خور یا ساده، تخته های چوب یا ورقه های نئوپان یا ام دی اف را در برابر رطوبت، نور آفتاب و حرارت مقاوم کرده و میزان استحکام و دوام آن ها را بالا ببریم، باید از انواع روکش ها برای تولیدشان استفاده کنیم. بهترین این روکش ها نیز عبارتند از: روکش درب ملامینه یا اچ پی ال، روکش های پلی وود، روکش ای بی اس، روکش هایگلاس و روکش پی وی سی. این روکش ها قادرند به نسبت ، درب ها را در برابر آسیب های احتمالی مقاوم کنند. هر چه کیفیت آن ها بیشتر باشد، کیفیت درب نیز بهتر می شود.

تجهیز کردن درب چوبی برای مقاصد مختلف

علاوه بر به کار بردن متریال اصلی برای ساخت درب چوبی، یراق آلاتی که برای انواع این درب ها به کار برده می شود نیز متفاوت است. به طور مثال برای ساخت یک درب ضد آب علاوه بر اینکه باید از روکش های مناسب استفاده کرد، باید یراق آلاتی انتخاب کرد که در برابر رطوبت مقاوم بوده و زنگ نزنند. یا برای یک درب ضد سرقت باید بهترین لولا، دستگیره و قفل را تهیه کرد تا در مقابل هر گونه برش و دستکاری مقاوم باشند. یراق آلات درب های ضد حریق نیز باید در برابر آتش و حرارت مقاوم باشند.

مراحل ساخت درب چوبی

مراحل مختلف ساخت درب چوبی

ساخت درب های چوبی قدیمی یا جدید با روش های مختلفی انجام می شود. روکش دادن به آن ها، مجهز کردنشان با مواد مختلف برای ضد حریق، ضد سرقت یا ضد آب کردنشان هر کدام روش های جداگانه ای دارند. اما برای اینکه بدانیم به طور کلی یک درب چوبی چگونه ساخته می شود در ادامه مراحل تولید یک درب چوبی ساده را شرح خواهیم داد:

1. اندازه گیری، برش و ساخت درب چوبی

اولین مرحله برای ساخت درب چوبی حیاط یا اتاق، اندازه گیری درب بر اساس قاب و اسکلتی است که در خانه برای آن در نظر گرفته شده است. این اندازه ها باید بسیار دقیق باشند. پس از آن باید قطعه چوب طبیعی یا ام دی افی که برای ساخت آن کنار گذاشته ایم را به دقت علامت گذاری کرده و پس از آن برش چوب را انجام دهیم.

اگر لازم است قطعات دیگری به این ورقه ها یا تخته ها متصل شود، این مرحله زمان مناسبی برای انجامش است. همچنین این مرحله بهترین زمان برای سمباده زنی و بتونه کاری است.

2. تعبیه جای مناسب برای لولا، قفل و دستگیره

پس از آن باید بدانیم لولا خرچنگی و دستگیره ها را باید کجا نصب کنیم. جای مناسب را برای آن ها بر حسب قاب درب و نوع دستگیره و قفل مشخص کرده، اندازه می زنیم و آن را روی درب ایجاد می کنیم. حتی لازم است جای پیچ ها را نیز مشخص کنیم.

ساخت در چوبی

3. رنگ کاری چوب

مرحله سوم در ساخت درب چوبی کوچک و بزرگ، رنگ کاری چوب است. این کار با رنگ های مخصوص چوب انجام می شود. قبل از رنگ کاری باید سطح چوب را به خوبی تمیز کنیم. علاوه بر آن لازم است از کیلر برای زیر رنگ و از سیلر برای روی رنگ و بهتر چسبیدن آن روی چوب و دوام بالاتر رنگ استفاده کنیم.

4. نصب یراق آلات و نصب درب

در آخرین مرحله از ساخت درب چوبی باغ یا ساختمان نیز باید در جاهایی که مشخص شده است، یراق آلات درب مانند لولا و قفل و دستگیره مخفی را نصب کنیم. اکنون که درب به طور کامل آماده است، باید آن را در جای دقیق متصل کنیم. پس از نصب نیز باید چندین بار درب را باز و بسته کنیم تا از درست بودن محل اتصال آن مطمئن شویم.

برای مشاوره یا خرید همین حالا تماس بگیرید.

09909277303

معرفی بهترین مراکز تولید و ساخت درب چوبی

هنگام خرید درب های چوبی، باید مراقب باشیم با کیفیت ترین محصول را انتخاب کنیم. چرا که کیفیت ساخت درب چوبی سنتی یا مدرن برای کسانی که تخصص در این زمینه نداشته باشند کمی سخت است. همین امر باعث می شود افراد به دنبال فروشندگان معتبر باشند. اگر به دنبال شناخت این مراکز هستید، می توانید به سایت چوبکاران سر بزنید.

برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 09909277303 تماس گرفته و با مشاورین این مرکز صحبت کنید. جهت آشنایی با مراکز معتبر ساخت درب چوبی اینجا کلیک کنید.

۱۰ اسفند ۱۴۰۲ (شناسه مقاله: 107)
لطفاً با ثبت نظرات و انتقادات خود به بهبود این مقاله کمک کنید.
هنوز نظری ثبت نشده است.
برای ثبت نظر  وارد شوید.
نظرات کاربران