...در حال بارگذاری

لولا خرچنگی 180 درجه آرام بند + طریقه نصب 1402

خرید و فروش انواع لولا خرچنگی 180 درجه آرام بند ارزان قیمت + آموزش طریقه و نحوه نصب لولا خرچنگی کابینت 180 درجه آرام بند + قیمت و بهترین مراکز فروش در ایران

اگر برای انتخاب لولاهای کابینت به فروشگاه های مختلف سر زده باشید، قطعا یکی از پیشنهادات جذاب فروشنده، لولا 180 درجه آرام بند خرچنگی است. این لولاهای آرام بند کابینت، ویژگی های منحصر به فردی دارند که دانستن آن ها شاید به شما هم در انتخاب بهتر کمک کند. به همین دلیل در این مقاله از سایت چوبکاران تلاش کرده ایم به معرفی انواع توکار و روکار آن ها، بررسی ویژگی ها، آموزش نحوه نصب لولا آرام بند و در انتهای مقاله تعدادی از فروشندگان این لولا را به شما معرفی می کنیم.

برای خرید لولا 180 درجه آرام بند خرچنگی می توانید اینجا کلیک کنید.

برای مشاهده یا خرید همین حالا تماس بگیرید.

09909277303

لولا 180 درجه آرام بند خرچنگی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

یکی از مهمترین یراق آلات کابینت که نقش بسیاری در نحوه باز و بسته شدن درب آن ها و حتی ظاهرشان دارد، انواع لولا است. لولاها علاوه بر اینکه به ثابت نگه داشتن درب ها روی بدنه کمک می کنند، باعث باز و بسته شدن آن ها می شوند. لولاهایی که برای کابینت ها مناسب هستند، به لولاهای گازور معروف هستند.

لولاهای گازور به اندازه نگه داشتن درب های کابینت مقاوم بوده و اکثر آن ها نیز هنگام باز و بسته شدن درب، صدای کمی تولید می کنند. این دسته از یراق آلات فلزی، انواع مختلفی دارند. یکی از آن ها نیز لولا 180 درجه آرام بند خرچنگی است. منظور از 180 درجه بودن آن ها، باز شدن بیش از اندازه استاندارد آن هاست. در ادامه به طور دقیق تر و مفصل تر با ویژگی ها و خصوصیات این لولاها آشنا می شویم:

طریقه نصب لولا خرچنگی کابینت

ویژگی های لولا 180 درجه آرام بند خرچنگی

پیش از اینکه هر کدام از انواع لولا گازور را انتخاب کنیم، باید با ویژگی های آن ها آشنا شویم. چرا که نیازهای هر کدام از ما متفاوت است. علاوه بر این خانه هایی با چیدمان های متفاوتی داریم. آنچه باید در مورد خصوصیات لولا 180 درجه آرام بند خرچنگی بدانید عبارت است از:

  • مجهز به سیستم آرام بند: یکی از بهترین نوع لولاهای کابینت، لولاهایی هستند که به سیستم آرام بند مجهز هستند. به این لولاها، لولا گازور پمپی نیز گفته می شود. این لولاها با استفاده از پمپ هایی که دارند، سرعت بسته شدن درب را کم کرده و مانع به هم خوردن محکم درب کابینت می شوند.
  • زاویه دار بودن لولا: این لولاها جزء لولاهای زاویه دار به حساب می آیند. در واقع این لولاها به جای اینکه 110 درجه درب کابینت را باز کنند، 135 درجه باز می شوند. به همین منظور برای دسترسی بهتر و کامل تر به وسایل درون کابینت بسیار مناسب تر هستند.
  • مناسب برای نصب بر روی کابینت های سنگین: لولا 180 درجه آرام بند خرچنگی از استیل ضد زنگ ساخته شده و قدرت و استحکام کافی برای نصب بر روی درب های کابینت سنگین یا برخی از کمدهای دیواری کوچک را دارند.

انواع لولا 180 درجه آرام بند خرچنگی

شاید شما هم هنگام مراجعه به فروشگاه های یراق آلات کابینت و زمان انتخاب این محصولات، در مورد انواع لولا 180 درجه آرام بند خرچنگی شنیده باشید. باید به این نکته دقت کنید که انواع آن ها مربوط به نحوه نصبشان می شوند. شناخت آن ها و کسب اطلاعات کامل در مورد انواع لولا 180 درجه کابینت می تواند به شما در انتخاب بهتر و دقیق تر کمک کند.

لولا خرچنگی

لولا آرام بند توکار خرچنگی

یکی از انواع لولای کابینت آرام بند، به لولا 180 درجه آرام بند خرچنگی معروف است. دلیل توکار بودن آن ها این است که برای نصبشان لازم است یک حفره 35 میلی متری روی درب کابینت نصب کنیم. هنگام تولید لولا کابینت توکار نیز یک بیرون آمدگی به همین اندازه برای آن در نظر گرفته می شود که داخل این حفره ها قرار بگیرد. از مزایای لولا خرچنگی آرام بند توکار، سهولت رگلاژ کردن فنرهای موجود در آن هاست.

لولا آرام بند 180 درجه سه بعدی

این نوع لولا خرچنگی به این علت به سه بعدی معروف است که یک پیچ اضافه برای تنظیم لولا دارد که می توان با استفاده از این پیچ درب را بالا و پایین برد و راحت تر می توان درب را تنظیم کرد که گران ترین و مرغوب ترین لولا 180 درجه محسوب می‌شود.

نصب لولا خرچنگی

لولا 180 درجه آرام بند خرچنگی کلیپس دار و بدون کلیپس

تفاوت دیگری که انواع لولا 180 درجه آرام بند خرچنگی با هم دارند، مربوط به کلیپس دار بودن و بدون کلیپس بودن آن هاست که این نیز خود به نحوه نصب آن ها مربوط می شود. هنگام نصب لولا بدون کلیپس، جدا کردن درب کابینت، تنها با باز کردن پیچ های مخصوص امکان پذیر است.

اما لولا کلیپس دار به گونه ای ساخته شده است که می توان به راحتی درب کابینت را بدون احتیاج به باز کردن پیچ ها، از بدنه و قسمت اصلی لولا جدا کرد. برعکس اعتقاد برخی از افراد، لولاهای کلیپس دار مقاومت کافی را در برابر تحمل وزن های بالا را دارند و همچنان به عنوان لولا درب سنگین شناخته می شوند.

مراحل و نحوه نصب لولا خرچنگی کابینت

پیش از اینکه بدانیم چگونه یک لولا 180 درجه آرام بند خرچنگی را نصب کنیم، باید به این نکته دقت کنید که بهترین کار این است که نصب لولا را به نصابان مخصوص بسپارید. اما گاهی نیز پیش می آید که لازم است یکی از لولاهای کابینت را تعویض کنیم یا اینکه خودمان علاقه داریم بدون حضور نصاب این کار را انجام دهیم. به همین منظور در ادامه سعی کرده ایم مراحل نصب این لولاهای کابینت را به طور دقیق بیان کنیم.

نحوه بستن لولا خرچنگی

انتخاب بهترین نوع لولا 180 درجه آرام بند خرچنگی

در مرحله اول لازم است بهترین لولا را بر اساس آنچه در بالا در مورد انواع لولا 180 درجه آرام بند خرچنگی گفته شد، انتخاب کنید. به طور مثال اگر کابینت شما حفره مورد نیاز برای نصب لولا توکار را دارد، می توانید یکی از انواع کلیپسی یا بدون کلیپس آن را انتخاب کنید.

مشخص کردن جای لولا با اندازه گیری دقیق

یکی از مهمترین مراحل در نصب لولا 180 درجه آرام بند خرچنگی، مرحله اندازه گیری است. این مرحله اگر با دقت انجام نشود و اندازه ها به درستی زده نشود، درب و لولا نیز با هم چفت نشده و ظاهر کابینت نیز به طور کل بر هم ریخته و زشت نشان داده می شود. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم یه تکه چوب را با استفاده از گیره نگهدارنده ثابت نگه داشته و با استفاده از آن جای لولا را روی بدنه و کابینت مشخص کنید. بهتر است فاصله لولای بالایی و پایینی از لبه کابینت 9 تا 10 سانتی متر و از کنار سوراخ گازور باید 3 تا 4 میلیمتر فاصله داشته باشد.

تعیین جای پیچ لولا 180 درجه آرام بند خرچنگی

در این مرحله باید جای پیچ های لولا 180 درجه آرام بند خرچنگی را روی درب و بدنه کابینت مشخص کنید. این مرحله نیز به اندازه مشخص کردن جای لولا بسیار مهم است. بهترین کار این است که لولا را در جای مشخص شده روی درب و بدنه قرار دهید و جای پیچ ها را با استفاده از یک مداد، از داخل سوراخ ها علامت بزنید.

اتصال درب و لولا 180 درجه آرام بند خرچنگی

اکنون زمان آن است که درب را با استفاده از لولا به بدنه نصب کنید. این کار را با استفاده از یک پیچ گوشتی برقی انجام دهید. ابتدا لولا 180 درجه آرام بند خرچنگی را به بدنه نصب کنید. برای نصب درب بهتر است از یک شخص دومی کمک بگیرید تا درب را نگه داشته تا شما بتوانید لولا را به درب پیچ کنید. به یاد داشته باشید که در ابتدا لازم نیست همه پیچ ها را ببندید و بستن 4 پیچ موازی که روی لولا قرار دارند و حفره های بزرگ تری نیز دارند کافیست.

تنظیم محل دقیق درب با استفاده از پیچ های مخصوص

لولاهای گازور پیچ هایی دارند که به تنظیم درب و جای آن نسبت به بدنه کمک می کند. بنابراین پس از بستن پیچ ها، لازم است با استفاده از آن ها، فاصله بدنه و درب کابینت و فاصله درب کابینت را از بالا و پایین تنظیم کنید. با سفت تر کردن آن ها یا شل کردن آن ها به آهستگی می توانید جای درب را تنظیم کنید. پس از امتحان درب و زمانی که مطمئن شدید درب بدون هیچ فاصله ای بسته می شود، می توانید پیچ های کوچک دیگر را بسته و نصب را به پایان برسانید.

هنگام خرید لولا 180 درجه آرام بند خرچنگی به چه نکاتی توجه کنیم؟

زمانی که می خواهید دست به انتخاب کابینت بزنید یا می خواهید سفارش ساخت کابینت آشپزخانه را به تولیدی های مختلف بدهید، باید یا افراد متخصص و خود سازندگان مشورت کرده و از آن ها بخواهید بهترین و متناسب ترین گزینه را ینا بر فضایتان پیشنهاد دهند. در واقع درست است که لولا 180 درجه آرام بند خرچنگی ویژگی های منحصر به فردی دارد، اما خرید و انتخاب آنها بدون تخصص بسیار سخت است. بنابراین برای اینکه از نتیجه خرید و انتخاب خود رضایت کامل داشته باشید باید نکاتی که در ادامه بازگو می کنیم را در نظر داشته باشید.

نیازسنجی دقیق

اولین مرحله برای انتخاب بهترین و مناسب ترین لولا، نیازسنجی دقیق است. ابتدا باید با ویژگی های این لولا آشنا باشید و پس از شناخت نیازهای خود بدانید آیا به لولا 180 درجه آرام بند خرچنگی نیاز دارید یا باید به سراغ انواع دیگر لولا بروید. اگر درب کابینت شما حالت معمولی دارد و برای باز و بسته کردن آن نیازی به لولاهای درجه دار و خاص ندارید بهتر است از خرید آن ها صرفه نظر کنید. اگر تخصص کافی در این زمینه ندارید می توانید از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

خرید لولا 180 درجه خرچنگی

بررسی دقیق کیفیت

در حال حاضر انواع لولا 180 درجه آرام بند خرچنگی در دنیا تولید می شود. برخی از این لولاها کیفیت بسیار خوبی دارند و برخی دیگر کیفیتی معمولی دارند. علاوه بر این برخی از آن ها توسط شرکت ها و برندهای خارجی تولید شده و برخی دیگر ایرانی هستند. مهم نیست کدام یک از آن ها را انتخاب می کنید، تنها باید به کیفیت آن ها دقت کنید تا لولایی که می خرید عمری طولانی داشته باشد، به درستی کار کند و نیاز شما را به طور کامل برآورده کند.

بررسی دقیق قیمت لولا 180 درجه آرام بند خرچنگی

نکته آخر در نظر گرفتن قیمت لولا 180 درجه آرام بند خرچنگی است. درست است که کیفیت بسیار مهم است، اما نباید انتخابی ناآگاهانه داشته باشید و اجازه دهید فروشندگان به بهانه خرید لولایی با بهترین کیفیت بالاترین قیمت را از شما بگیرند.علاوه بر این باید بودجه ای که برای خرید این لولاها کنار گذاشته اید را نیز در نظر بگیرید. در واقع خرید شما باید آگاهانه باشد، به طوری که قیمت لولا باید مطابق یا بودجه ای که دارید باشد. به طور مثال اگر نمی خواهید برای خرید لولاها زیاد هزینه کنید نباید به سراغ لولاهای وارداتی بروید.

همچنین بخوانید:

ساخت میز تلویزیون با پالت چوبی

قیمت اره دیسکی

قیمت لولا 180 درجه

بهترین فروشگاه های لولا 180 درجه آرام بند خرچنگی را چگونه پیدا کنیم؟

در حال حاضر شرکت های مختلف خارجی و ایرانی تحت عنوان برندهای متعدد دست به ساخت و تولید لولا 180 درجه آرام بند خرچنگی زده اند. به همان نسبت نیز هر روزه به تعداد فروشگاه های عرضه کننده این لولاها نیز اضافه می شود. اما بی دقتی در پیدا کردن بهترین فروشگاه در بسیاری از مواقع منجر به خرید لولاهایی بی کیفیت یا گران تر از حد معمول می شود. اگر شما هم از جمله کسانی هستید که در پیدا کردن بهترین مراکز خرید لولاها دچار مشکل شده اید، به شما پیشنهاد می کنیم به سایت چوبکاران مراجعه کنید.

برای مشاهده یا خرید همین حالا تماس بگیرید.

09909277303

این سایت یک مرجع کامل و معتبر برای آشنایی با فروشگاه های یراق آلات فلزی، لولا منفی 45 درجه، لولا مثبت 45 درجه، انواع جک کابینت مانند جک پمپی، انواع ریل کابینت مانند ریل تاندوم باکس بلوم، ریل بدنه ال دی ال و ریل ساچمه ای است. علاوه بر این برای خرید لولا 180 درجه آرام بند خرچنگی می توانید اینجا کلیک کنید.

۲۴ آبان ۱۴۰۲ (شناسه مقاله: 30243)
لطفاً با ثبت نظرات و انتقادات خود به بهبود این مقاله کمک کنید.
هنوز نظری ثبت نشده است.
برای ثبت نظر  وارد شوید.
نظرات کاربران