...در حال بارگذاری

قیمت چوب توسکا کیلویی + معرفی فروشندگان چوب توسکا 1402

قیمت چوب توسکا چگونه محاسبه می شود؟ هنگام خرید چوب توسکا کیلویی به چه مواردی توجه کنیم؟ بهترین فروشگاه های خرید و فروش این محصول در بازار ایران را چطور پیدا کنیم؟

چوب یکی از مواد اولیه و اساسی برای تولید لوازم و وسایل مورد نیاز زندگی انسان است. در واقع این چوب ها از هر درختی تهیه شده باشند زیبایی و ویژگی های خاص خود را دارند. در این میان خرید چوب توسکا بسیار رایج است؛ چرا که این چوب یکی از چوب های بسیار پرکاربرد در صنایع مختلف است. اما مانند قیمت سایر چوب ها، محاسبه قیمت چوب توسکا و پیدا کردن مناسب ترین چوب از نظر قیمت در بازار امروز کاریست که نیاز به تخصص و تجربه دارد.

 اما شاید با کمی کسب اطلاعات در این رابطه بتوانید مقدمات یک خرید مناسب را فراهم کنید. به همین دلیل در این مقاله از سایت چوبکاران قصد داریم به بررسی قیمت چوب توسکا و نکات مهمی که باید هنگام خرید چوب توسکا در نظر بگیرید بپردازیم و در انتها تعدادی از فروشندگان انواع چوب توسکا را به شما معرفی می کنیم.

برای مشاوره یا خرید همین حالا تماس بگیرید.

09909277303

قیمت چوب توسکا

همه ما نیاز داریم پیش از خرید یک کالا، اطلاعات درست و دقیقی در مورد قیمت آن به دست بیاوریم. به طور مثال می خواهیم بدانیم قیمت آن چگونه محاسبه می شود یا قیمت محصول چه حدودی است. این بهترین کار است، چرا که با این کار می توانیم بودجه خود را بر اساس آن تنظیم کنیم. اما به دست آوردن اطلاعات در مورد قیمت چوب توسکا کمی سخت است. چرا که قیمت چوب به طور مداوم و تحت تاثیر عوامل مختلف در کشور در حال تغییر است. اما با کمی مطالعه در این رابطه می توانیم بهترین قیمت خرید چوب توسکا را پیدا کنیم.

قیمت چوب توسکا چگونه محاسبه می شود؟

گاهی خرید چوب توسکا در رشت و شهرهای دیگر برای برخی از افراد که در زمینه خرید چوب مهارت و تجربه ندارند همراه با تحمل زیان مالیست. چرا که فروشندگان و عرضه کنندگان به دلیل عدم آشنایی با نحوه تعیین قیمت چوب توسکا و سایر انواع چوب، هنگام محاسبه قیمت به آن ها حقیقت را نگفته و قیمت هر تخته چوب را بیشتر از حد معمول اعلام می کنند. بنابراین پس از اینکه اقدام به خرید چوب توسکا کنید باید بدانید قیمت چوب توسکا کیلویی است یا هنگام خرید قیمت هر متر مکعب چوب توسکا از شما گرفته می شود.

قیمت چوب توسکا کیلویی

در این رابطه باید بدانید برخی از فروشندگانی که قصد سودجوی دارند، قیمت چوب توسکا را بر اساس قیمت یک تخته چوب محاسبه می کنند. در چنین شرایطی ممکن است یک تخته چوب ابعاد کمتری نسبت به سایر تخته ها داشته باشد و قیمت آن به اندازه تخته چوبی با ابعاد بالاتر حساب شود. بنابراین بهتر است هنگام خرید قیمت را بر اساس متر مکعب و حاصل ضرب طول، عرض و ضخامت تخته چوب در نظر بگیرید و ابعاد چوب را نیز به دقت چک کنید.

آیا قیمت چوب توسکا ایرانی از چوب های توسکای خارجی کمتر است؟

چوب توسکا علاوه بر اینکه از جنگل های ایران برداشت می شود، از کشورهای همسایه یا کشورهای اروپایی نیز وارد ایران می شود. در این میان برخی از افراد که علاقه دارند به جای چوب های ایرانی، چوب های خارجی را بخرند به این امید که کیفیت بالاتری داشته باشد. اما باید بدانید قیمت چوب توسکا که وارد ایران می شود به مراتب بیشتر از چوب های ایرانی است؛ چرا که نوسانات ارزی، نرخ گمرک و هزینه حمل و نقل روی آن کشیده می شود.

قیمت چوب توسکا هنگام خرید عمده و جزئی چقدر تفاوت دارد؟

قطعا شما هم شنیده اید و می دانید که اگر به میزان زیادی از یک محصول نیاز دارید، باید آن را به تعداد زیاد و به اصطلاح به صورت عمده بخرید؛ چرا که قیمت آن برای شما به صرفه تر تمام می شود. این مساله در خرید چوب توسکا شمال نیز وجود دارد و قیمت چوب توسکا هنگام خرید عمده به صرفه تر از خرید جزئی آن است.

اما سوال اینجاست که آیا این تفاوت آنقدری هست که با توجه به نیاز اندکمان به این چوب، آن را به صورت عمده بخریم و باقی آن را در گوشه ای انبار کنیم؟ در پاسخ باید بگوییم بهتر است این کار را انجام نداده و به میزان نیازتان بخرید؛ چرا که ممکن است چوب بلااستفاده بماند و حشرات به آن حمله کرده یا در اثر برخورد رطوبت خراب شود.

قیمت چوب توسکا کیلویی

نکات مهم هنگام خرید چوب توسکا یا وسایلی که با آن ساخته شده اند!

اگر قصد خرید چوب توسکا را دارید و می خواهید با آن وسایل چوبی متعددی بسازید باید به نکاتی که در ادامه گفته می شود دقت کنید. این نکات باعث می شود در انتها از خرید و محصولی که تولید کرده اید رضایت کامل داشته باشید.

1. هنگام خرید چوب توسکا به درجه بندی کیفی آن دقت کنید!

شاید شما نیز به این دقت نکرده باشید که چوب ها نیز مانند سایر مواد اولیه مورد نیاز برای ساخت وسایل و لوازم زندگی بشر، کیفیت های متفاوتی دارند. بنابراین چوب توسکا نیز مانند سایر چوب ها گرید بندی خاصی نسبت به کیفیت آن دارد. این گرید بندی که هنگام خرید چوب توسکا باید به آن دقت کنید، معمولا چوب ها را در چهار دسته A، B، C و گاهی D قرار می دهد.

چوب هایی که در بهترین دسته گرید بندی واقع شده اند از بهترین جا برش داده شده اند، به نحو مطلوبی خشک شده و رطوبت از بافت آن ها گرفته شده است و از استحکام بسیار بالاتری نیز برخوردارند. البته باید در نظر داشته باشید که قیمت چوب توسکا که بهترین کیفیت را داشته باشد بالاتر محاسبه می شود.

2. قبل از خرید چوب توسکا از سلامت آن مطمئن شوید!

علاوه بر گرید بندی چوب، مشکلات دیگری نیز ممکن است برای چوب ها پیش بیاید که ممکن است هر خریداری را از خرید خود پشیمان کند. به طور مثال ممکن است حشره ها به بافت چوب هایی که در انبار بوده اند حمله کرده باشند، قارچ به بافت چوب آسیب زده باشد و لکه های قهوه ای و سیاه روی آن ایجاد شده باشد و چوب دارای حفره های بسیار و ترک زیاد باشد. بنابراین هنگام خرید چوب توسکا باید به این مورد توجه کنید و در صورت مشاهده مشکل تمامی موارد را در قیمت چوب توسکا در نظر بگیرید.

قیمت هر کیلو چوب توسکا

3. پیش از خرید چوب توسکا ابعاد آن را بررسی کنید!

چوب توسکا برای موارد بسیاری خریداری می شود. برخی از آن برای ساخت استند استفاده می کنند و برخی آن را برای ساخت مبلمان، میز و صندلی به کار می برند. به همین دلیل است که ابعادی که هر فرد و هر سازنده ای نیاز دارد متفاوت است. اگر قصد ساخت میز و صندلی دارید باید تخته چوب هایی را هنگام خرید چوب راش انتخاب کنید که ابعاد بیشتری داشته باشند تا برش های شما بدون نقص در آید. اما هنگام خرید هر کدام از این تخته ها با ابعاد مختلف، قیمت چوب توسکا را نیز بررسی کنید.

4. قیمت چوب توسکا را پیش از خرید بررسی کنید!

نکته دیگر اینست که هنگام خرید چوب توسکا با قیمت های مختلفی مواجه می شوید، در واقع هر وارد کننده و عرضه کننده ای ممکن است قیمت چوب توسکا را با کمی زیاد و کم به خریدار عرضه کند. پس بهترین کار اینست که هنگام خرید به سراغ فروشگاه هایی بروید که بهترین قیمت را داشته و محصولشان را با قیمتی بالاتر از ارزش چوب نفروشند.

هنگام خرید اینترنتی چوب توسکا به چه نکاتی توجه کنیم؟

امروزه در کنار خرید اینترنتی محصولات مختلف خرید چوب توسکا به صورت آنلاین و اینترنتی نیز بسیار رواج پیدا کرده است. اما از آنجایی که خرید چوب حساسیت های به خصوص خود را دارد، بهتر است هنگام خرید و پیش از پرداخت قیمت چوب توسکا به صورت اینترنتی به نکات مهمی در این زمینه توجه کنید:

قیمت چوب توسکا برای مبل
  • اگر می خواهید بهترین فروشگاه، انبار یا نمایشگاه چوب را به صورت اینترنتی پیدا کنید فکر خوبیست، چرا که با این کار می توانید بهترین عرضه کنندگان را از سراسر کشور بشناسید. اما بهتر است خرید خود را به صورت حضوری انجام داده یا پیش از خرید نمونه کار را از نزدیک ببینید.
  • اگر قصد خرید چوب توسکا به صورت اینترنتی را دارید حتما قیمتی که در سایت مورد نظرتان می بینید را با قیمت این چوب ها در انبارهای مختلف چک کنید.
  • از اعتبار فروشگاهی که از آن به صورت اینترنتی خرید می کنید مطمئن شده و سپس قیمت چوب توسکا را بپردازید.

قیمت چوب توسکا به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت چوب توسکا مانند سایر انواع چوب کمی بالاست. نیمی از نوسانات آن نیز به دلیل قیمت چوب در بازار جهانی است. اما جدای از این عوامل بسیار دیگری وجود دارند که قیمت چوب توسکا را تعیین می کنند. اگر قصد خرید و فروش این چوب ها را دارید یا می خواهید با این ماده اولیه وسایلی تولید کرده، کسب و کاری راه بیندازید و از این طریق کسب درآمد کنید، باید پیش از خرید چوب توسکا در مورد این عوامل کمی بیشتر بدانید. در ادامه در مورد 2 مورد از این عوامل صحبت خواهیم کرد.

قیمت چوب بر اساس درجه بندی کیفی

اصلی ترین عامل در تعیین قیمت چوب توسکا کیفیت آن است. درست که تمامی الوار و تخته های چوب توسکا از یک نوع درخت تولید شده اند. اما درخت های توسکا بنابر اینکه در کجا رشد کرده اند، در چه سنی بریده شده اند، چطور فرآوری شده اند و در چه آب و هوایی رشد کرده اند کیفیت های مختلفی دارند. به همان نسبت هرچه با کیفیت تر باشند، قیمت آن ها نیز بالاتر می رود. اما پیش از خرید چوب توسکا باید بدانید چه ملاک هایی برای کیفیت چوب توسکا در نظر گرفته می شود و این کیفیت با چه چیزهایی تعیین می شود.

قیمت چوب توسکا قرمز
  • میزان رطوبت. بافت چوب پس از اینکه از درختان بریده می شوند تر هستند. اما برای اینکه بتوان وسایل با کیفیتی از آن ها ساخت باید آن ها را با روش های خاصی کاملا خشک کرد. چرا که چوب تر مقاومت بسیار کمتری نسبت به چوب خشک دارد، قارچ در بافت آن رشد کرده و استحکام پایین تری نیز دارد. بنابراین به علت اینکه نمی توان وسایل زیادتری با آن ها ساخت قیمت چوب توسکا تر کمتر از چوب توسکا خشک است.
  • میزان گره ها و ترک ها: بافت چوب به طور طبیعی و در اثر عوامل بسیاری، دارای گره ها، ترک ها و تو رفتگی های مختلفی است. اما باید بدانید چوب در محل این گره ها و ترک ها از استحکام بسیار کمتری برخوردار است. بنابراین زیاد بودن تعداد آن ها نشان دهنده کیفیت پایین چوب بوده و قیمت چوب توسکا نیز پایین تر می آید.
  • درجه کیفی چوب: چوب ها را بر اساس عوامل مختلفی درجه بندی کرده و به هر کدام از آن ها درجه های مختلفی از نظر کیفی داده می شود. هرچه این گرید و درجه بندی بالاتر باشد، قیمت چوب توسکا نیز بالاتر است. برخی از نکاتی که در این درجه بندی به آن دقت می شود شامل سن درخت، نحوه پوست کندن آن، چگالی، نفوذپذیری و تراکم چوب است.

قیمت چوب بر اساس ابعاد الوار

چوب توسکا پس از برش در ابعاد خاصی بریده شده که به آن الوار گفته می شود. استفاده از این الوار بسیار راحت تر است، می توان به راحتی آن ها را برش داد و برای ساخت محصولات مختلف از آن ها استفاده کرد. هرچقدر ابعاد این الوار بیشتر باشد، قیمت چوب توسکا نیز بیشتر است. همچنین الواری که به صورت عمده می خرید قیمت کمتری دارند تا زمانی که الوار را به صورت جزئی می خرید.

قیمت هر متر مکعب چوب توسکا

نحوه آشنایی با بهترین مراکز خرید چوب توسکا خشک

در حال حاضر در سراسر ایران فروشگاه ها و شرکت های بسیاری اقدام به فروش چوب توسکا کرده اند. اما همه ما دوست داریم که بهترین و معتبرترین آن ها را پیدا کنیم. از جمله معیارهای بهترین مرکز خرید چوب توسکا این است که بهترین و با کیفیت ترین چوب ها را بفروشند و قیمت چوب توسکا در آن مرکز مناسب ترین قیمت باشد. اما همه ما می دانیم که پیدا کردن بهترین فروشگاه کمی سخت است.

قیمت خرید چوب توسکا

اما ما به شما پیشنهاد می کنیم که برای اینکه نتیجه خرید برای شما رضایت بخش باشد به سایت چوبکاران مراجعه کنید. این سایت یک مرجع معتبر و جامع برای آشنایی با فروشگاه های مختلف صنایع چوبی و فلزی، وسایل و لوازم منزل، وسایل، تجهیزات و دستگاه های مورد نیاز برای ساخت لوازم چوبی و لوازم منزل است.

برای مشاوره یا خرید همین حالا تماس بگیرید.

09909277303

با مراجعه به این سایت حتی اگر خریدار چوب توسکا در قم هستید می توانید یک فروشگاه چوب توسکا را در شهرهای دیگر مانند تهران، اصفهان و رشت پیدا کنید. برای خرید چوب توسکا با بهترین قیمت می توانید اینجا کلیک کنید تا به تعدادی از فروشندگان انواع چوب توسکا متصل شوید.

۲۱ آبان ۱۴۰۲ (شناسه مقاله: 30264)
لطفاً با ثبت نظرات و انتقادات خود به بهبود این مقاله کمک کنید.
هنوز نظری ثبت نشده است.
برای ثبت نظر  وارد شوید.
نظرات کاربران