...در حال بارگذاری

خرید یراق آلات مبل (انواع تختخواب شو، راحتی و اداری) و کاربرد آن ها

خرید یراق آلات مبل سازی چیست؟ آشنایی با انواع ابزار و یراق آلات میز و مبلمان اداری، راحتی و تختخواب شو به همراه معرفی بهترین مرکز خرید و فروش در بازار ایران

خرید یراق آلات مبل و اتصالات و ابزار مربوط به مبل سازی، یکی از پر مصرف ترین محصولاتی است که در فروشگاه های مختلف عرضه می شوند. آشنایی با انواع یراق آلات مبل راحتی، تختخواب شو و مبلمان اداری می تواند به ما حتی در خرید ست مبلمان کمک کند. این مقاله از سایت چوبکاران پس از معرفی آن ها، نحوه انتخاب معتبرترین مراکز خرید و فروشگاه هایی را که محصولات با کیفیت را با قیمتی مناسب عرضه می کنند را نیز شرح خواهد داد.

برای مشاوره یا خرید همین حالا تماس بگیرید.

09909277303

یراق آلات مبل سازی چیست؟

ابتدا اجازه دهید توضیح دهیم که یراق آلات چیست؟ یراق آلات دسته ای از ابزار و اتصالات هستند که برای ساخت انواع محصولات و کالاهای مختلف مانند کابینت، تخت، کمد دیواری، مبل و سایر لوازم خانگی یا ساختمانی به کار برده می شوند. هر کدام از این ابزار و اتصالات باعث سهولت استفاده از وسایل یا اتصال آن ها می شوند.

یراق آلات مبل راحتی تختخواب شو یا مبلمان اداری نیز در ساختشان بسیار موثر هستند. در واقع هر کدام از آن ها در داشتن یک دست مبل با کیفیت و با دوام بسیار تاثیر گذارند. هر کدام از آن ها نیز بر اساس نوعشان، کاربردهای متفاوتی در ساخت مبلمان دارند و می توانند علاوه بر بهبود کیفیت آن ها، باعث زیبایی ظاهریشان نیز بشوند. در ادامه با انواع آن ها بیشتر آشنا می شویم.

انواع ابزار و یراق آلات مبل راحتی و سلطنتی

انواع ابزار و یراق آلات مبل راحتی و سلطنتی

یراق آلاتی که برای ساخت این محصولات به کار برده می شوند، چه یراق آلات فلزی باشند یا برنزی، کاربردهایی دارند که هر چند کم، اما در ساخت انواع مبلمان بسیار موثرند. هر کدام از آن ها نیز می توانند با متریال مختلف ساخته شوند. حتی اندازه ها و مدل ها و طرح های آن ها نیز بسیار متنوع است. اما از آنجایی که قیمت آن ها بر اساس ابعاد، کیفیت و متریال، بسیار متفاوت است، بهتر است پیش از خرید هر مبلمان، با انواع این یراق آلات مبل آشنا شویم. در ادامه توضیح مختصری از هر کدام از آن ها خواهیم داد:

پایه های مبل

پایه های مبل یکی از اجزای بسیار مهم این محصولات هستند. چرا که تمامی بار و وزن مبل و کسانی که روی آن می نشینند روی آن ها می افتد. بنابراین باید به اندازه کافی محکم و با کیفیت باشند. در گذشته این دسته از یراق آلات مبل تنها از چوب و متریال بدنه مبل ساخته می شد. اما امروزه با روی کار آمدن مبلمان های راحتی و مدرن، در اکثر مواقع این پایه ها از فلز و استیل ها و فولاد ضد زنگ ساخته می شوند.

مگر در مبل هایی که سبک سلطنتی دارند و باید از جنس چوب بدنه ساخته شوند. ارتفاع هر کدام از آن ها نیز متفاوت است و در برخی از ست های مبلمان که معمولا ارزان قیمت هستند، از پلاستیک فشرده نیز برای ساخت پایه مبل به کار برده می شود.

فروش یراق آلات مبل تختخواب شو

مکانیزم و یراق آلات مبل تختخواب شو

مبل های تختخواب شو امروزه در ساختمان هایی که فضای کمی دارند و می خواهند وسایل را به گونه ای بچینند که فضای خالی بیشتر باشد، بسیار مورد استفاده است. این مبل ها با استفاده از یراق آلات خاصی از مبل باز می شوند و به شکل تخت در می آیند. امروزه کیفیت آن ها به گونه ای شده است که می توان به مدت طولانی برای هر دو منظور از آن ها استفاده کرد. در ادامه چند مورد از یراق آلات آن ها را معرفی می کنیم.

جک های نگهدارنده

یکی از مهم ترین یراق آلات مبل که در مبلمان های تختخواب شو به کار برده می شوند، جک های نگهدارنده هستند. حتما دیده اید که این مبلمان ها زمانی که از حالت تخت خواب به شکل مبل در می آیند، باید در جای خود نگه داشته شده و به طرف پایین نیفتند. در چنین مواقعی باید جک های مناسبی برای آن ها به کار برده شود تا آن ها را در جای خود نگه دارند.

در واقع جک ها وظیفه نگه داشتن بخشی از مبل را دارند که تغییر شکل داده و به شکل تخت یا مبل در می آیند. دقت کنید که جنس این کالاها در میزان دوام محصول بسیار مهم است.

یراق آلات مبل

لولاها

فرقی نمی کند که این مبلمان ها از جلو باز می شوند یا پشتی آن ها به سمت زمین خوابیده و شکل تخت می شوند. در هر دو صورت نیاز به لولاهایی دارند که باز و بسته کردن آن ها را راحت کند و آسیب کمتری به ساختار مبل بزنند. به همین دلیل انواع لولاها به عنوان ابزار و یراق آلات مبل روی آن ها نصب می شود. جنس این لولاها در کیفیت این مبل ها بسیار تاثیر دارد. بنابراین بهتر است از فروشگاه های یراق آلات مبلمان اداری و راحتی بهترین آن ها را تهیه کنیم.

یراق آلات تزئینی مبل

برخی از ابزار و اتصالاتی که برای ساخت مبل به کار برده می شوند، حکم یراق آلات تزئینی را دارند. این دسته از یراق آلات مبل، کاربردشان زیبا ساختن ظاهر مبل ها و صندلی ها است. برخی از آن ها مانند نوار دور مبل یا نشان های روی دسته، به طور معمول برای تمامی انواع مبل ها مورد نیاز هستند و تنها برای مبلمان های سلطنتی و راحتی و اسپرت کمی مدل متفاوتی دارند. اما برخی دیگر مانند تاج و نما، مورد استفاده در مبلمان های لوکس و سلطنتی هستند.

در واقع این دسته از یراق آلات، برای ساخت این دسته از مبلمان ها بسیار ضروری هستند. گاهی نیز حتی از روکش های بسیار گران قیمت برای بالا بردن جلوه و ارزش آن ها استفاده می شود. در این صورت نیز قیمت کل ست مبلمان بسیار بالا می رود.

خرید یراق آلات مبل

فوم گرم و سرد

مبلمان ها، چه راحتی باشند و چه سلطنتی و اداری، باید درونشان فوم هایی گذاشته شود تا نرم شوند و قابل نشستن باشند. به همین دلیل نیز سازنده های مختلف از انواع فوم های سرد و گرم که از جمله یراق آلات مهم مبل هستند استفاده می کنند. فوم ها ابزارهایی هستند که از ترکیب مواد شیمیایی مختلف درست می شوند و بافتی یک دست تر، محکم تر و با دوام تر از اسفنج ها دارند.

فوم های سرد با دمای غیر مستقیم و حرارت کمتری درست می شوند و حالت ارتجاعی بیشتری دارند. بنابراین در مبل های راحتی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. اما فوم های گرم با حرارت بسیار زیادی ساخته می شوند و حالت ارتجاعی کمتری دارند. می توان از فوم های گرم در کف مبلمان استفاده کرد و فوم های سرد را روی آن ها به کار برد.

اسفنج

اسفنج ها نیز دسته ای از یراق آلات انواع مبل ها هستند که مانند فوم های سرد و گرم برای راحتی بیشتر آن ها به کار برده می شوند. اما در واقع این دو تفاوت هایی با هم دارند که روی کاربرد آن ها تاثیر می گذارد. اسفنج ها نسبت به فوم های گرم و فوم های سرد ماندگاری کمتری دارند. علاوه بر این پس از چندین بار فشار آوردن به آن ها، کم کم حالت ارتجاعی خود را از دست می دهند. به همین دلیل مناسب برای کف مبلمان نیستند.

به همین خاطر از اسفنج ها برای پشت مبلمان یا برای دسته های مبل بیشتر استفاده می شود. اسفنج هایی که تراکم بیشتری دارند عمر بیشتری نسبت به اسفنج های کم قطر و کم تراکم دارند.

یراق مبلمان

یراق آلات میز

یراق آلات میزهای پذیرایی که در ست کامل مبلمان قرار می گیرند نیز، جزء یراق آلات مبل قرار می گیرند. به همین دلیل نیز تولیدکنندگان باید هنگام انتخاب آن ها سعی کنند تطابق کامل بین اتصالات مبل و اتصالات میز بر قرار شود. این تطابق علاوه بر متریال ساخت به رنگ و شکل آن ها نیز بستگی دارد. بخشی از یراق آلات میز می توانند ریل های کشویی داخل میزها باشند. این ریل ها باعث راحتی باز و بسته شدن درب های کشوها می شوند.

دستگیره های کشوها نیز می توانند جزء این یراق آلات محسوب شوند. علاوه بر این میزها نیز یراق آلات تزئینی مخصوص به خود را دارند. پایه های استیل یا فلزی برخی از انواع میزها نیز از جمله اتصالات آن ها هستند که در ابعاد و اندازه های مختلف ساخته می شوند.

معرفی سایت مرجع برای خرید یراق آلات مبلی

پس از اینکه با انواع این یراق آلات آشنا شدیم، باید بتوانیم یکی از بهترین فروشگاه ها را برای انتخاب و خرید آن ها پیدا کنیم. چرا که امروزه تعداد آن ها روزبه روز در حال افزایش است و انتخاب یکی از بهترین آن ها کمی سخت است. یکی از بهترین روش های خرید یراق آلات مبل در شهرهای مختلف مانند تهران، مشهد و شیراز و سایر شهرهای کشور، مراجعه به یکی از معتبرترین فروشگاه های اینترنتی است.

برای مشاوره یا خرید همین حالا تماس بگیرید.

09909277303

اگر با سایت چوبکاران آشنا باشید می دانید که این سایت جزء معتبرترین سایت های مرجع برای شناخت فروشگاه های مناسب است. با مراجعه به این سایت می توانید با فروشگاه هایی که محصولاتی با کیفیت و قیمت مناسب را عرضه می کنند آشنا شوید. تولید کنندگان نیز با برقراری قرارداد همکاری در فروش می توانند میزان سود خود را بالا برده و در بین خریداران شناخته شوند.

برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 09909277303 تماس گرفته و با مشاورین این مرکز صحبت کنید برای خرید انواع مبل اینجا کلیک کنید.

۲۳ مهر ۱۴۰۲ (شناسه مقاله: 30114)
لطفاً با ثبت نظرات و انتقادات خود به بهبود این مقاله کمک کنید.
هنوز نظری ثبت نشده است.
برای ثبت نظر  وارد شوید.
نظرات کاربران