...در حال بارگذاری

قیمت پارکت لمینت خرید و نصب لمینت کفپوش ارزان 1402

در این مقاله تلاش می شود 4 عامل اصلی که بر قیمت پارکت لمینت تاثیرگذار است به صورت موشکافانه ای مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد. پیشنهاد می کنم قبل از خرید پارکت لمینت حتما این مقاله را بخوانید تا با دید بهتر و اطلاعات بیشتری اقدام به خرید پارکت کنید.

قیمت پارکت لمینت ایرانی و خارجی چقدر است؟ قیمت پارکتهای چوبی، لمینت و پی وی سی چه تفاوتی با هم دارند؟ چه عواملی بر قیمت خرید پارکت لمینت کفپوش تاثیر می گذارد؟

در حال حاضر در اکثر خانه ها و ساختمان ها، نصب و خرید پارکت های لمینت جایگزین پارکت های چوبی و حتی سنگ به عنوان کفپوش شده اند. اما هنوز هم بسیاری از ما به طور کامل با این پارکت ها آشنا نیستیم و شاید تنها به دلیل اینکه قیمت پارکت لمینت مناسب تر است، آن ها را جایگزین متریال دیگر می کنیم. اما باید پیش از خرید به درستی قیمت آن ها را بررسی کرده تا بدانیم آیا خرید آن ها نسبت به کیفیتی که دارند به صرفه است یا نه. در این مقاله از سایت چوبکاران قصد داریم به طور کامل قیمت پارکت لمینت ایرانی و خارجی را بررسی کرده و به توضیح عوامل موثر بر گران یا ارزان شدنشان بپردازیم.

برای مشاوره یا خرید همین حالا تماس بگیرید.

09909277303

قیمت پارکت لمینت چقدر است و چگونه محاسبه می شود؟

از دیرباز چوب در زندگی انسان ها نقش بسیار حیاتی ایفا می کرده است. از چوب برای ساخت لوازم منزل و تزئینات داخلی ساختمان ها نیز استفاده می شده است. دلیل آن نیز زیبایی و دوام چوب و حسی است که این متریال از طبیعت به همراه خود آورده و به خانه ها منتقل می کند. در این میان یکی از زیباترین کفپوش ها، کفپوش هایی هستند که با چوب طبیعی ساخته می شوند. اما یکی از بزرگترین مشکلاتی که افراد با پاکت های چوبی دارند، قیمت بالای آن است. چرا که چوب یک متریال بسیار ارزشمند و با کیفیت است و مزایا و ویژگی های بسیار زیادی نیز دارد.

اخیرا برای تمامی کسانی که به طرح چوب علاقه دارند اما نمی خواهند هزینه زیادی برای کفپوش کردن ساختمانشان مصرف کنند، پارکت های لمینت ساخته شده است. این کفپوش ها تنوع بسیار بالا، طرح های زیبا و بسیار نزدیک به طرح چوب طبیعی و وزنی مناسب دارند.

انواع قیمت پارکت لمینت

قیمت پارکت لمینت بسیار مناسب تر از چوب های طبیعی است؛ به همین دلیل نیز افراد زیادی استفاده از آن را ترجیح می دهند. قیمت پارکت لمینت بر اساس متر مربع حساب می شود و استفاده از آن برای خانه هایی که دکوراسیون داخلیشان طرح چوب است بسیار مناسب است.

تفاوت قیمت پارکت لمینت ضدآب و پارکت چوب و پی وی سی چقدر است؟

کفپوش های ساختمان را می توان به 3 دسته تقسیم کرد: پارکت چوب، پارکت لمینت و پارکت پی وی سی. برخی از افراد قصد دارند بر اساس قیمت این کفپوش ها تصمیم خود را برای خرید و انتخاب نوع کفپوش بگیرند. بنابراین برای این افراد ضروری است که بدانند قیمت پارکت لمینت سفید براق، قهوه ای و کرمی و دیگر رنگ ها، نسبت به قیمت پارکت های چوب و پی وی سی گران تر است یا ارزان تر.

آنچه باید بدانید این است که قیمت پارکت لمینت ارزان تر از پارکت های چوبی است. چرا که چوب یک ماده طبیعی بوده که قیمت به نسبت گرانی نسبت به مواد مصنوعی دارد. اما در اکثر مواقع قیمت پارکت های لمینت از پارکت های پی وی سی بیشتر است. چرا که کیفیت پی وی سی از پارکت لمینت پایین تر است.

تفاوت قیمت پارکت لمینت ایرانی و خارجی چقدر است؟

همه ما می دانیم که زمانی که کالای خارجی را انتخاب می کنیم، به احتمال زیاد باید قیمت بیشتری نسبت به زمانی که کالای ایرانی می خریم پرداخت کنیم. اگر کمی در مورد قیمت این محصولات تحقیق کرده باشید می بینید که قیمت گذاری پارکت لمینت نیز از این قاعده مستثنی نیست. به همین خاطر است که قیمت پارکت لمینت ترکیه ای و اروپایی، نسبت به پارکت های ایرانی بیشتر است. دلایل زیادی مانند نوسانات نرخ ارز، هزینه گمرک و هزینه باربری باعث این افزایش قیمت می شود.

قیمت پارکت خارجی

اما باید این نکته را نیز در نظر بگیرید که کیفیت مواد اولیه و کیفیت ساخت محصولات خارجی نیز کمی از محصولات ایرانی بهتر است. اما این به این معنی نیست که پارکت های ایرانی بی کیفیت هستند. چرا که در سال های اخیر شرکت های بسیار معتبری دست به تولید پارکت در ایران زده اند که محصولاتشان همپای محصولات خارجی است.

اگر در مورد تفاوت قیمت پارکت لمینت ایرانی و خارجی نیز سوال می کنید باید بدانید این اختلاف نسبت به برندهای مختلف فرق می کند. برخی از بهترین برندهای ایرانی، از نظر قیمت چیزی از برندهای متوسط خارجی کم ندارند. اما باز هم گاهی این تفاوت قیمت به متری 500 هزار تومان نیز می رسد.

4 عامل تاثیرگذار بر قیمت پارکت لمینت

بسیاری از ما در اطراف خود کسانی را دیده ایم که قیمت یک کالا برایشان مهمترین نکته قابل توجه قبل از خریدن یک محصول و در مرحله انتخاب است. برخی از ما حتی بر اساس قیمت آن محصول بودجه ای برای خرید کنار می گذارند و سعی می کنند بهترین و مناسب ترین نوع و مدل را بر اساس قیمت، طرح، رنگ و امکانات انتخاب کنند. در این میان کسانی نیز هستند که می خواهند قبل از کفپوش کردن ساختمانشان اطلاعات کاملی در مورد قیمت پارکت لمینت به دست بیاورند. در واقع خود ما هم زمانی که بدانیم کدام پارکت ها گران تر و کدام یک ارزان تر هستند، روند خرید برایمان روشن تر و هموارتر می شود.

پارکت های ارزان قیمت

از طرفی اگر بخواهیم لیست کاملی از انواع قیمت پارکت لمینت به دست بیاوریم تقریبا کار غیر ممکنی است. چرا که قیمت پارکت ها نیز مانند سایر محصولات ممکن است به سرعت تغییر کند. تنها کاری که می توانید برای بررسی قیمت پارکت ها انجام دهیم اینست که عوامل تاثیرگذار بر قیمتشان را بشناسیم. در ادامه 4 مورد از عوامل مهمی که در قیمت گذاری پارکت ها مهم هستند را شرح خواهیم داد.

1- برند سازنده پارکت لمینت

اگر به قیمت پارکت لمینت دقت کرده باشید متوجه شده اید که هیچ دو برندی قیمتی دقیقا یکسان ندارند. به طور مثال قیمت پارکت لمینت آرتا با قیمت محصولات برندی با همین کیفیت فرق دارد. آنچه باید هنگام خرید پارکت ها در نظر بگیرید این است که به تناسب قیمت و کیفیت محصولات برند توجه کنید. درست است که همیشه قیمت پایین نشان دهنده کیفیت پایین نیست، اما گاهی پارکت هایی که خیلی ارزان هستند بسیار بی کیفیت بوده و عمر بسیار کمی نیز دارند. علاوه بر این باید محصولات یک برند را از فروشگاه های معتبر بخرید تا مطمئن باشید کالای اصل را دریافت می کنید نه تقلبی.

قیمت انواع پارکت

2- کیفیت ساخت پارکت لمینت

کیفیت ساخت نیز یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت پارکت لمینت ایزوفام و مارک های دیگر است. پارکت ها عموما از یک لایه بالانس برای جلوگیری از خمیدگی پارکت، یک لایه اچ دی اف برای بالا بردن مقاومت پارکت، یک بخش چاپی لمینته برای ساخت ظاهر پارکت و لایه ای شفاف برای جلوگیری از سایش لمینت تشکیل شده اند. هر کدام از این لایه ها باید کیفیت بسیار عالی و خوبی داشته باشند. در غیر این صورت پارک ها به سرعت خراب شده و از بین می روند. جالب اینجاست که در برخی از مواقع قیمت این پارکت های بی کیفیت، با قیمت پارکت لمینت روستر و دیگر مارک های با کیفیت یکسان است.

به یاد داشته باشید اگر می خواهید پارکت های با کیفیت بخرید باید دقت کنید که پارکت استاندارد AC داشته باشد. این استاندارد که از کیفیت پایین AC1 تا کیفیت بالا AC6 درجه بندی شده است نشان می دهد که میزان مقاومت محصول در برابر خط و خش چقدر است.

3- تاثیر ضخامت بر قیمت پارکت لمینت

در حال حاضر پارکت های لمینت با ضخامت های مختلف، یعنی بین 8 تا 12 میلی متر در بازار وجود دارند. پارکت هایی که ضخامت بالاتری دارند، از کیفیت بالاتری نیز برخوردارند. علاوه بر این پارکت های ضخیم تر برای سطوح ناهموار و دارای پستی و بلندی مناسب تر است. همچنین این پارکت ها عایق خوبی برای صدا و حرارت هستند. به همین دلیل است که قیمت پارکت لمینت نسبت به ضخامت آن ها تغییر می کند.

علاوه بر این باید به شیارهای دورتادور لمینت که کلیک نام دارند نیز دقت کنید. کلیک های بزرگتر نشان دهنده کیفیت بالاتر و بالطبع قیمت بالاتر پارکت های لمینت است. چرا که این شیارها باعث می شوند قطعات پارکت راحت تر در هم قفل شوند.

خرید پارکت لمینت

4- فروشگاه عرضه کننده پارکت لمینت

از دیگر عوامل مهم و تاثیرگذار بر قیمت پارکت لمینت پالاز و دیگر مارک ها فروشگاهیست که انتخاب می کنید. درست است که شرکت ها و برندهای مختلف مسئول ساخت و تولید این پارکت ها هستند، اما قیمت عرضه محصولات این برندها در فروشگاه های مختلف متفاوت است. به همین خاطر است که به طور مثال قیمت پارکت لمینت دنیز در یک فروشگاه ارزان تر و در فروشگاهی دیگر گران تر است.

به همین خاطر است که باید سعی کنید برای خرید پارکت های لمینت از یک برند خاص، به فروشگاه هایی که نمایندگی آن برند را دارند مراجعه کنید. همچنین برای اینکه قیمت پارکت های لمینت برای شما مناسب تمام شود باید فروشگاهی را انتخاب کنید که علاوه بر عرضه کالاهای اصل و با کیفیت و داشتن مجموعه ای متنوع از انواع پارکت ها، انواع پارکت لمینت را با بهترین قیمت عرضه کند.

برای مشاوره یا خرید همین حالا تماس بگیرید.

09909277303

برای شناخت بهترین فروشگاه ها می توانید به سایت چوبکاران مراجعه کنید. این سایت یک منبع معتبر و جامع برای آشنایی با فروشگاه های ام دی اف هایگلاس، پله چوبی دوبلکس،چسب سیلیکونی،چسب گرانول پی وی سی، انواع چوب طبیعی، انواع سنگ روی کابینت، انواع کانتر آشپزخانه و مراکز تولید مصنوعات چوبی است. برای خرید پارکت لمینت نیز می توانید اینجا لینک کلیک کنید تا شما را به تعدادی از فروشندگان انواع پارکت متصل کنیم.

۲۸ بهمن ۱۴۰۲ (شناسه مقاله: 30294)
لطفاً با ثبت نظرات و انتقادات خود به بهبود این مقاله کمک کنید.
هنوز نظری ثبت نشده است.
برای ثبت نظر  وارد شوید.
نظرات کاربران