...در حال بارگذاری

خرید واکس چوب انواع درب + بهترین پولیش واکس چوب برای مبل (1402)

خرید واکس چوب + معرفی انواع واکس چوب برای درب و مبل + طریقه ساخت واکس چوب طبیعی (گیاهی)

خرید واکس چوب: به اکثر کسانی که وسیله های چوبی در خانه دارند توصیه می شود از واکس چوب برای حفظ زیبایی و حفاظت از آن ها در برابر آسیب های مختلف استفاده کنند. اما کمتر کسی می داند که آن چیست، چه مزایا و کاربردهایی دارد و از چه موادی تشکیل شده است. در این مقاله از مرجع تبلیغات چوبکاران علاوه بر آشنایی کامل با این واکس ها، نحوه استفاده از آن ها و بهترین مراکز فروششان را نیز معرفی خواهیم کرد.

برای مشاوره یا خرید همین حالا تماس بگیرید.

09909277303

خرید واکس چوبی

برای دیدن نمونه رنگ های کابینت اینجا کلیک کنید.

واکس چوب چیست و چه کاربردی دارد؟

چوب یکی از مواد متریال مهم در زندگی انسان است. اهمیت این ماده در ساخت وسایل و تجهیزات زندگی بشر به دلیل زیبایی، تنوع رنگ و جنس، قیمت تقریبا مناسب و کیفیت بالا و عمر طولانی آن هاست. اما باید بدانید چوب نیز مانند دیگر متریال، احتیاج به نگهداری و مراقبت خاص و منظم دارد. نرسیدن به آن ها باعث کوتاه شدن عمر وسایل، از دست رفتن زیباییشان و حتی تغییر رنگشان می شود. این مساله به خصوص زمانی که روکشی برای آن ها استفاده نشده است بیشتر به چشم می خورد.

یکی از روش های مراقبت از آن ها، استفاده از مواد مختلف برای براق کردن و پرداخت چوب مانند خمیر پولیش چوب، واکس های مخصوص، وارنیش، لاک الکل، شلاک و روغن های مختلف است. یکی از بهترین این مواد، واکس چوب رنگی و قهوه ای است. واکس یک ماده پارافین مانند و جامد است که روی سطح چوب قرار گرفته و به آن براقیت و جلا می بخشد. اگر به دانستن کاربردهای مختلف آن ها علاقه دارید، با ادامه مطالب همراه ما باشید.

خرید انواع واکس چوب

کاربرد خرید واکس چوب

برای اینکه با کاربردهای واکس چوب قهوه ای یا طبیعی آشنا شویم، باید بدانیم این واکس ها از چه موادی تشکیل شده اند. مواد اصلی تشکیل دهنده این محصولات، موم عسل یا موم درخت نخل است. به همین دلیل استفاده از آن ها برای چوب های مختلف مانند چوب راش، چوب روسی، چوب گردو و بلوط و چوب ترموود می تواند درخشندگی و براق شدن را به ارمغان بیاورد. به همین دلیل هر فرد پس از خرید وسیله چوبی با ارزش، می تواند یکی از آن ها را برای طولانی تر شدن عمر وسیله خود و همچنین حفظ زیبایی آن خریداری کند.

علاوه بر این نجاران نیز پس از پایان مراحل سمباده زنی یا رنگ کاری چوب، و حتی بعد از زدن لاک الکل و شلاک از واکس چوب کارتوبا یا مارک های دیگر برای زیبایی بیشتر محصولات ساخته شده استفاده می کنند. علاوه بر این برخی از این واکس ها، ضد قارچ و ضد پوسیدگی نیز هستند و از چوب در برابر رشد میکروب ها و باکتری ها محافظت می کنند. همچنین از آنجایی که واکس چوب طبیعی و شیمیایی در برابر الکل و تینر مقاوم هستند، تاثیر و ماندگاری بیشتری نیز دارند.

خرید و فروش واکس چوب

استفاده از واکس برای لوازم چوبی چه مزیتی دارد؟

همانطور که گفته شد، محافظت از سطح چوب با واکس چوب سرو، گردو یا چوب بلوط بسیار اهمیت دارد. اما بهتر است به طور دقیق با مزایای آن ها آشنا شویم تا بدانیم عدم استفاده از آن ها می تواند چه مضراتی برای وسایل چوبی ما داشته باشد:

  • وسایل چوبی قدیمی به مرور زمان زیبایی ظاهری خود را از دست می دهند. استفاده از واکس برای وسایل قدیمی چوبی باعث جلای ظاهری آن ها و کاستن معایبشان می شود.
  • حین استفاده از وسایل چوبی، ممکن است روی آن ها خط و خش های سطحی ایجاد شود. واکس چوبی آرسس و مارک های دیگر می تواند این خطوط را محو کند.
  • سرما و گرمای شدید و تغییرات آب و هوایی شدید نیز از دیگر دشمنان چوب هستند. با استفاده از واکس می توانیم از آن ها در برابر این تغییرات محیطی محافظت کنیم.
  • واکس ها موادی دارند که باعث جلوگیری از تجمع باکتری ها در بافت چوب می شوند.
  • این محصولات تا اندازه ای می توانند از آسیب های وارده به چوب در اثر رطوبت و نور خورشید جلوگیری کنند.
  • چوب به مرور زمان ممکن است پوسته پوسته شود و از بین برود. واکس از خشک شدن سطح چوب جلوگیری کرده و روند خراب شدن و پوسته پوسته شدن آن ها را کندتر می کند.
  • گرد و غبار نیز یکی از عاملین کم شدن عمر وسایل چوبی و خراب شدن آن هاست. با حفاظت از چوب به وسیله واکس می توانیم از نفوذ آن ها به بافت چوب جلوگیری کنیم.
  • زیبایی ظاهری چوب نیز یکی دیگر از مزایای استفاده از آن است. این محصولات به چوب ظاهری چرم مانند و براق می دهند.
خرید واکس چوب قهوه ای

نحوه استفاده از واکس چوب

استفاده از هر محصولی روش مناسب خود را دارد. گاهی به کار بردن روش نامناسب حتی ممکن است به جای کمک و بر آوردن نیازهای شما باعث آسیب و ضرر مالی برای شما شود. بنابراین پس از خرید واکس چوب گلشاد یا مارک های دیگر این محصولات و قبل از اینکه از آن ها برای حفاظت و زیبایی لوازم چوبی خود استفاده کنید، باید بدانید بهترین روش مصرف آن ها چیست. چرا که استفاده صحیح از آن ها می تواند باعث ماندگاری و تاثیر بیشتر آن ها شود. در ادامه با بهترین روش استفاده از آن ها آشنا می شویم:

  • اولین نکته تهیه بهترین واکس چوب متناسب با رنگ وسیله شماست. چرا که هر کدام از وسایل چوبی رنگ به خصوص خود را دارند و واکس ها نیز بر اساس آن ها، با رنگ های مختلفی تولید می شوند.
  • درست است که نیاز نیست قبل از استفاده از واکس، چوب را سمباده بزنید، اما دقت کنید که سطح چوب را قبل از واکس زدن از هر گونه غبار یا آلودگی پاک کنید تا آن بهتر عمل کند.
  • واکس ها جامد هستند و برای استفاده بهتر از آن ها باید به حالت مایع در بیایند. بنابراین لازم است آن ها را در دمای محیط یا در جایی گرم بگذارید تا از حالت جامد به حالت مایع در بیایند و سپس از آن ها استفاده کنید.
  • بهترین وسیله برای واکس زدن چوب، پارچه یا فوم است.
  • پس از آغشته کردن پارچه یا فوم به واکس مایع، باید آن را مطابق با بافت چوب و به صورت دورانی روی چوب بمالید.
  • برای تاثیر و محافظت بیشتر واکس ها، باید چندین بار این کار را تکرار کنید. به این صورت که یک بار واکس را بزنید و پس از خشک شدن کامل آن روی سطح چوب، مجددا سطح را به واکس آغشته کنید.
واکس چوب برای درب

چگونه در خانه واکس چوب با کیفیت درست کنیم؟

قیمتی که واکس چوب دارد، بسته به اینکه ساخت چه کشوری باشد و کیفیت و حجم آن ها چقدر باشد متفاوت است. اما باز هم خرید آن ها برای برخی از افراد کمی سخت است. به همین دلیل بسیاری از افراد می خواهند به جای خرید آن از دیجی کالا، خودشان یکی از بهترین آن ها را در خانه تهیه کنند. ساخت و تهیه آن ها در خانه کار چندان سختی نیست و شما می توانید با کمی موم عسل و مواد دیگر، یک واکس با کیفیت برای خود داشته باشید. در ادامه دستور ساخت یکی از این واکس ها را با هم می خوانیم:

  • در ابتدا لازم است کمی موم خشک عسل ( به میزان 100 گرم ) تهیه کنید و آن ها را کمی خرد کنید.
  • اکنون به 900 گرم روغن ترباتین احتیاج دارید تا بتوانید موم های عسل را داخل آن حل کنید. روغن ترباتین یک ماده روغنی است. این ماده از تقطیر انگم درختان کاج به دست می آید.
  • در این مرحله باید ترباتین و موم عسل را روی حرارت غیر مستقیم گرم کنید. برای این کار لازم است ترباتین و موم عسل را درون ظرفی بریزید و آن را داخل یکی ظرف آب که روی حرارت است قرار دهید.
  • توجه کنید حرارت بسیار ملایم باشد تا این کار به آرامی انجام شود. علاوه بر این باید به صورت مداوم موم و ترباتین را هم بزنید.
  • پس از اینکه این دو ماده به طور کامل با هم مخلوط شدند، می توانید زیر حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید خنک شود.
  • پس از آن واکس را درون ظرف در داری ریخته و داخل یخچال نگهداری کنید تا به شکل جامد در بیاید. قبل از هر بار استفاده لازم است آن را کمی بیرون از فضای یخچال نگه دارید تا به حالت مایع در بیاید.
بهترین واکس چوب

معرفی بهترین مرکز خرید واکس چوب

بنابر آنچه گفته شد اگر شما هم انواع مختلف وسیله های چوبی در خانه دارید، باید در برابر آسیب های مختلف از آن ها محافظت کنید و یکی از بهترین واکس های مخصوص، به طور مثال واکس چوب اسکی یا مناسب برای سایر وسایل چوبی را برایشان بخرید. برای این منظور می توانید به سراغ فروشگاه های معتبر بزنید و یکی از بهترین این محصولات را انتخاب کنید.

برای مشاوره یا خرید همین حالا تماس بگیرید.

09909277303

برای شناخت این مراکز می توانید به سایت چوبکاران مراجعه کنید. برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 09909277303 تماس گرفته و با مشاورین این مرکز صحبت کنید. علاوه بر این برای خرید و مشاهده لیست این محصول اینجا کلیک کنید.

۱۰ اسفند ۱۴۰۲ (شناسه مقاله: 20104)
لطفاً با ثبت نظرات و انتقادات خود به بهبود این مقاله کمک کنید.
هنوز نظری ثبت نشده است.
برای ثبت نظر  وارد شوید.
نظرات کاربران