...در حال بارگذاری

انواع کابینت پلیمری + مزایا و معایب کابینت پلاستیکی فشرده آشپزخانه

بررسی مزایا و معایب کابینت پلیمری. ویژگی های انواع کابینت پلاستیکی فشرده آشپزخانه ( پی وی سی و ای بی اس ) و بهترین مراکز خرید آنها

بررسی مزایا و معایب خرید کابینت پلیمری ارزان قیمت ویژگی های انواع کابینت پلاستیکی فشرده آشپزخانه ( پی وی سی PVC و ای بی اس ABS ) و بهترین مراکز خرید و فروش

پیش از اینکه تصمیم به خرید و سفارش ساخت یکی از انواع کابینت ها را برای آشپزخانه خود بگیریم، باید اطلاعات کاملی در مورد انواع کابینت پلیمری به دست بیاوریم. از آنجایی که شناخت مزایا و معایب و قیمت کابینت پلاستیکی فشرده آشپزخانه به ما در انتخاب بهتر کمک می کند، در این مقاله از سایت چوبکاران قصد داریم به معرفی کامل این محصولات و معرفی بهترین مراکز خرید کابینت های پلیمری یا پی وی سی بپردازیم.

برای مشاوره یا خرید همین حالا تماس بگیرید.

09909277303

برای خرید و مشاهده محصولات نیز می توانید اینجا کلیک کنید.

معرفی کابینت پلیمری

استفاده از کابینت ها از دیرباز جزء لاینفک خانه ها و آشپزخانه ها بوده است. نحوه ساخت آن ها و موادی که برای تولید آن ها به کار برده می شود در طی گذر زمان به دلایل مختلفی متحول شده است. از قدیم الایام، از متریال های مختلفی برای ساخت کابینت های آشپزخانه استفاده می شده است. در ابتدا تنها جنسی که برای ساخت آن ها به کار برده می شده، چوب بوده است. اما با روی کار آمدن فلزات و امکان استفاده آن ها برای ساخت کابینت ها، کابینت های فلزی نیز در کنار کابینت های چوبی روی کار آمدند.

اما دشواری استفاده از چوب به دلیل قیمت و وزن زیاد باعث شد کابینت های ام دی اف روانه بازار شده و بتوانند مشتریان زیادی را به سمت خود جذب کنند. اما امروزه ساخت کابینت ها با مواد پلاستیکی یا ترموپلاستیک که به آن مواد پلیمری گفته می شود نیز بسیار رواج پیدا کرده است. این کابینت ها به خصوص برای کسانی که نمی خواهند هزینه زیادی برای نصب و ساخت کابینت ها صرف کنند بهترین گزینه است. این محصولات ویژگی هایی دارند که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

مزایا و معایب کابینت پلیمری

مزایا و معایب استفاده از صفحه کابینت های پلیمری

بررسی مزایا و معایب یک محصول پیش از خرید، باعث خرید و انتخاب آگاهانه می شود. همین امر نیز باعث رضایت کامل مشتریان از خرید و هزینه ای که برای آن پرداخت کرده اند می شود. کابینت های پلیمری مزایا و معایب خاص خود را دارند. هر کدام از این مزایا ممکن است برای برخی از افراد عیب محسوب شود و حتی معایب نیز ممکن است قابل چشم پوشی برای برخی از مشتریان باشد. در ادامه به بررسی مزایا و معایب این محصولات می پردازیم.

مزایای خرید کابینت پلیمری

ویژگی های اساسی و مزایایی که می توان برای کابینت های پلیمری نام برد عبارت است از:

  • بزرگترین ویژگی و مزیت آن ها، ضد آب و ضد رطوبت بودن آن هاست. به همین دلیل قارچ نیز کمتر در درزهای آن ها تشکیل می شود.
  • این کابینت ها بر خلاف کابینت های چوبی و ساخته شده با ام دی اف هایگلاس، ضد قارچ و حمله حشرات هستند.
  • ساخت این کابینت پلاستیکی، با رنگ های متنوع و طرح های مختلف امکان پذیر است. چرا که این کابینت ها قابلیت رنگ پذیری خوبی دارند.
  • وزن این کابینت ها بر خلاف کابینت های فلزی و چوبی کم است.
  • درصد خرابی آن ها نیز مانند زنگ زدگی و خرابی در اثر ضربه و خط و خش نیز بسیار کم تر است.
  • از مواد تشکیل دهنده آن ها می توان از این متریال برای ساخت سنگ کابینت پلیمری نیز استفاده کرد.
کابینت پلاستیکی آشپزخانه

معایب کابینت های پلاستیکی آشپزخانه

معایبی که بسیاری از افراد برای کابینت پلاستیکی بر می شمارند نیز عبارتند از:

  • به دلیل عدم سازگاری با محیط زیست و ماندگاری آن ها در طولانی مدت پس از زباله شدن و شیمیایی بودنشان بسیاری از افراد با استفاده از آن ها مشکل دارند.
  • این کابینت ها عایق حرارت نیستند و حتی گاهی در برابر نور مستقیم خورشید در طولانی مدت نیز آسیب پذیر هستند.
  • برخی از مواقع و در کیفیت های مختلف، قیمت صفحه کابینت پلاستیکی به نسبت کابینت های ام دی اف بالاتر است. بنابراین قیمت کابینت پلیمری نیز یکی دیگر از معایب آن ها به حساب می آید.

خرید انواع کابینت پلاستیکی آشپزخانه

کابینت های پلاستیکی با مواد مختلفی ساخته می شوند. در واقع هنگام ساخت کابینت های پلیمری، مواد ترموپلاستیک و پلیمری، با مواد دیگری مخلوط شده و طی مراحل مختلفی به متریالی تبدیل می شوند که می توان با آن ها طرح های مختلف کابینت را ساخت. هر کدام از این مواد نیز علاوه بر کیفیت های مختلفی که برای کابینت ها به ارمغان می آورند، ویژگی ها، مزایا و معایب، قیمت ها و حتی طرح ها و رنگ های متفاوتی دارند. این ویژگی های متفاوت باعث می شوند افراد مختلفی با انواع سلیقه ها، نیازها و سطح درآمد بتوانند به راحتی از بین آن ها کالای مورد نظر خود را انتخاب کنند. مهمترین انواع این کابینت ها پی وی سی و ای بی اس هستند که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

کابینت pvc

پی وی سی یکی از متریالی است که برای ساخت دسته ای از کابینت پلیمری به کار برده می شود. این کابینت ها از ورقه های پی وی سی که ضخامتی 1.5 تا 2 سانتی متر دارند ساخته می شوند. مزایای آن ها نیز عبارت است از:

قیمت کابینت پلاستیکی آشپزخانه
  • ورقه های پی وی سی به دلیل استحکام بالا و ویژگی های ساختشان، عمر بالایی دارند.
  • پی وی سی ها ضد رطوبت و مقاوم در برابر رطوبت هستند.
  • این ورقه ها عایق حرارت و گرما هستند و با گرما تغییر شکل نمی دهند.
  • وزن آن ها نیز کم است و مشکلات درب های سنگین را ندارند.
  • ورقه های پی وی سی ضد حمله حشرات مانند موریانه هستند و بیماری های قارچی در آن ها تولید نمی شود.
  • ابعاد صفحه کابینت پی وی سی قابل تغییر به دلخواه و سلیقه مشتریان است.

معایب این ورقه های پی وی سی نیز شامل موارد زیر است:

  • هر چه کیفیت ورقه های پی وی سی بیشتر باشد، قیمت آن ها نیز بیشتر می شود. به طوری که از قیمت کابینت ام دی اف گران تر می شوند.
  • این ورقه ها جذب طبیعت طولانی مدت دارند و به دلیل تولید شدن با مواد شیمیایی، برای محیط زیست، بافت خاک و حیوانات مضر هستند.

کابینت ABS

کابینت های ای بی اس نیز دسته ای دیگر از کابینت های پلیمری محسوب می شوند. این کابینت ها معمولا از کلاف چوب ساخته می شوند که روی آن ها ورقه ای از ام دی اف پوشیده شده است. روی آن ها نیز به مواد پلیمری ای بی اس آغشته شده و پس از آن با مواد و روکش رزین پوشیده می شود. کیفیت آن ها به گونه ای است که قیمت نهایی آن ها کمتر از کابینت های پی وی سی می باشد. اما این کابینت ها نیز مزایای بسیاری مانند موارد زیر دارند.

فروش کابینت پلیمری
  • این کابینت پلاستیکی در هر ابعادی که مشتری بخواهد تولید می شود.
  • کابینت های ای بی اس مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت و آب دارند و با برخورد با رطوبت آسیب ندیده و تغییر شکل نمی دهند.
  • این ورقه ها نیز عمری نسبتا طولانی دارند.

اگر در مورد معایب آن ها بخواهید نیز باید بدانید معایب آن ها مانند کابینت های پی وی سی است. چرا که به راحتی جذب طبیعت نمی شوند.

همچنین بخوانید: قیمت کابینت های گلاس

معرفی بهترین مراکز خرید و فروش کابینت پلیمری

زمانی که تصمیم به خرید یکی از انواع کابینت پلاستیکی می گیریم، تنها اطلاع از ویژگی ها و مزایا و معایب آن ها کافی نیست. بلکه باید مرکز فروشی را انتخاب کنیم که انواع کابینت ها، اعم از کابینت های پلیمری، چوبی، فلزی و ساخته شده با ام دی اف را داشته باشند تا بتوانیم تمامی آن ها را از نظر کیفیت ساخت، طرح، رنگ و قیمت با هم مقایسه کرده و بهترین آن ها را مطابق سلیقه و نیاز خود انتخاب کنیم. یکی از روش ها برای انجام این کار این است که به سایت چوبکاران سر بزنیم و از بین فروشگاه های معتبر که در این سایت معرفی شده است یکی را انتخاب کنیم.

برای مشاوره یا خرید همین حالا تماس بگیرید.

09909277303

برای خرید کابینت پلیمری نیز می توانید اینجا کلیک کنید.

۱۴ اسفند ۱۴۰۲ (شناسه مقاله: 95)
لطفاً با ثبت نظرات و انتقادات خود به بهبود این مقاله کمک کنید.
هنوز نظری ثبت نشده است.
برای ثبت نظر  وارد شوید.
نظرات کاربران