...در حال بارگذاری

با انواع آبچکان از نظر جنس، ابعاد، مدل و نحوه نصب بیشتر آشنا شویم!

معرفی انواع آبچکان استیل، رومیزی، بالای سینک، روی سینک، دیواری و بررسی مزایا، معایب و ویژگی های آن ها. نکات مهم برای خرید انواع آبچکان در بازار ایران

معرفی انواع آبچکان استیل، رومیزی، بالای سینک، روی سینک، دیواری و بررسی مزایا، معایب و ویژگی های آن ها. نکات مهم برای خرید انواع آبچکان در بازار ایران

اگر شما هم از جمله افرادی هستید که نمی توانید محصول مناسب را از میان انواع آبچکان استیل، پلاستیکی یا چوبی پیدا کنید، باید پیش از هر چیز با مدل های مختلف آن ها مانند آبچکان های رومیزی، دیواری، روی سینک، توکار و بالای سینک و مزایای و معایبشان آشنا شوید. در این مقاله از سایت چوبکاران سعی کرده ایم علاوه بر معرفی انواع آبچکان، نکات مهم هنگام انتخاب و خرید آن ها را نیز بازگو کنیم. در انتها نیز با نحوه آشنایی با بهترین فروشگاه های عرضه کننده آبچکان نیز آشنا خواهیم شد.

با انواع آبچکان ظرفشویی بیشتر آشنا شویم؟

آبچکان ها یکی از مهم ترین و ضروری ترین یراق آلات کابینت هستند. در حال حاضر آبچکان ها تنوع زیادی از نظر ابعاد، مدل، شکل، جای نصب و متریال دارند. شناخت انواع آبچکان می تواند ما را در مسیر مناسبی برای انتخاب بهتر و دقیق تر بیندازد. به همین دلیل تلاش ما در ادامه این مقاله این است که به طور دقیق آن ها را از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار دهیم.

ابعاد و اندازه آبچکان

اندازه متفاوت خانه های امروزی و نیازهای متفاوتی که هر فردی دارد باعث می شود هر کدام از ما به مدل های مختلفی از انواع آبچکان نیاز پیدا کنیم. گاهی یک آبچکان کوچک برای یک آشپزخانه مناسب تر است. اما برخی از خانه ها بر حسب تعداد افراد خانواده نیاز دارند آبچکان های بزرگ تری را بخرند. امروزه هر فردی با هر سلیقه و نیازی می تواند کوچک ترین و بزرگ ترین آبچکان ها را انتخاب کند. حتی برخی از آن ها دو طبقه ساخته شده که برای کسانی که ظرف های بیشتری دارند بسیار مناسب تر است. همچنین هر کدام از آن ها از نظر ظرفیت مناسب برای قرار دادن بشقاب، قاشق و چنگال، قابلمه و کاسه متفاوت هستند.

انواع آبچکان ها از نظر متریال

اگر شما هم جزء افرادی هستید که می خواهید غیر از استیل، متریال مختلف دیگری را برای خود انتخاب کنید تا بتوانید همخوانی انواع آبچکان را با سایر تجهیزات و وسایل خود حفظ کنید، باید بدانید در حال حاضر سازندگان این محصولات، تنوع کالاهای خود را با استفاده از متریال مختلف افزایش داده اند. موادی که برای ساخت آن ها به کار برده می شود عبارت است از:

  • انواع آبچکان استیل: آبچکان استیل یکی از رایج ترین نوع این محصولات است. کیفیت ساخت بالا، دوام و مقاومت زیاد و زیبایی آن ها باعث این محبوبیت شده است. علاوه بر این مدل های بسیار زیادی از آن ها در بازار وجود دارد که با هر سلیقه ای همخوانی دارد.
  • آبچکان های پلاستیکی: کمترین قیمت آبچکان مربوط به انواع آبچکان پلاستیکی است. این نوع در برابر آبچکان های استیل کیفیت پایین تری دارند. همچنین در اثر گذر زمان دچار جرم گرفتگی می شوند.
  • آبچکان چوبی: چوبی که برای ساخت آن ها به کار برده می شود باید از بهترین جنس باشد تا در برابر رطوبت باد و تبله نکند. در ساخت آن ها معمولا از استیل هم کمک گرفته می شود.
انواع آبچکان کابینت آشپزخانه

آبچکان های داخل سینک

اگر به دلیل جمعیت کم خانواده و دفعات کم پخت و پز، ظرف های کمی دارید و نیاز به آبچکان های بزرگ ندارید، یا اگر نمی خواهید از فضای کابینت خود برای نصب آبچکان استفاده کنید می توانید از نوع داخل سینک استفاده کنید. این آبچکان ها مدل جدیدی از انواع آبچکان استیل هستند. مدل آن ها مانند سبدهای کوچکی است که به راحتی در سینک گذاشته می شوند. به همین دلیل به راحتی در دسترس هستند و برای کسانی که می خواهند کودکان خود را به شستن ظرف و کمک کردن در کارهای خانه عادت بدهند نیز بسیار مناسب است.

این آبچکان ها برای آشپزخانه هایی مناسب است که فضای کمی دارند و به سینک های دوقلو مجهز هستند. انتهای آن ها معمولا پایه هایی وجود دارد که باعث ایجاد فاصله از کف سینک شده و روند خشک کردن ظرف ها را راحت تر می کنند.

انواع آبچکان روی سینک ظرفشویی

همه ما در خانه های جدید و خانه های قدیمی، آبچکان های پلاستیکی یا استیلی که روی سینی سینک قرار می گیرند را دیده ایم. در حال حاضر انواع آبچکان کابینت آشپزخانه که روی سینک ظرفشویی گذاشته می شوند به صورت یک طبقه و دو طبقه، با چوب، پلاستیک فشرده یا استیل ضد زنگ تولید می شوند. دسترس پذیری راحت آن ها، عدم نیاز به بالا بردن دست و خیس شدن لباس ها و استفاده بهینه از سینی سینک از جمله مزایای استفاده از آن ها برای بسیاری از افراد محسوب می شود.

انواع آبچکان

اما اشغال سینی سینک و پاشیدن آب روی ظرف های شسته شده هنگام ظرف شستن از جمله معایبی است که برای برخی از افراد قابل چشم پوشی نیست. به همین دلیل برخی ترجیح می دهند در برخی از مواقع جای این آبچکان ها را تغییر داده و به میز یا روی کابینت منتقل کنند.

انواع آبچکان بالای سینک

نوع دیگری از آبچکان ها که برای فضاهای محدود بسیار مناسب است، آبچکان های روی سینک است. این مدل آبچکان مزیت دسترس پذیری خوب انواع آبچکان سینک و عدم اشغال فضای زیاد آبچکان های توکار و دیواری را به طور همزمان دارد. این نوع با استفاده از دو پایه در اطراف سینک جای می گیرند. علاوه بر این جابجایی آن ها به راحتی امکان پذیر است و می توانیم از آن ها در جای بهتری نیز استفاده کنیم. پایه های آن ها از استیل یا پلاستیک فشرده ساخته می شود.

این آبچکان ها در انواع مختلف یک طبقه یا دو طبقه تولید می شوند. علاوه بر این در ابعاد مختلف بزرگ و کوچک ساخته می شوند. مزیت آن ها نسبت به آبچکان های تو کابینتی و دیواری، ارتفاع کمتر و دسترس پذیری بهترشان است.

انواع آبچکان بالای سینک

انواع آبچکان دیواری

برخی از افراد ترجیح می دهند به جای انواع آبچکان رومیزی، از مدل هایی استفاده کنند که به دیوار نصب شده و فضای زیادی اشغال نمی کنند. علاوه بر این اگر از آبچکان های توکابینتی خوشتان نمی آید و باز و بسته کردن درب آبچکان برای شما ناخوشایند است، می توانید آن ها را به دیوار وصل کنید. همچنین علاوه بر مدل هایی که با استفاده از پیچ و مهره به دیوار نصب می شوند، مدل های دیگری وجود دارند که حالت آویزی دارند.

با استفاده از مدل های آویزی، امکان جابجایی آن ها به راحتی وجود دارد. مدل های دیگری نیز وجود دارد که در سه گوشه دیوار نصب می شوند. عدم اشغال فضای سینک و رعایت بیشتر نظافت از جمله مزایای این مدل از آبچکان جدید است. اما برای افرادی که نمی توانند دست خود را بالا ببرند نصب این مدل مناسب نیست.

آبچکان توکار یا داخل کابینت

می توانیم به جرات بگوییم در حال حاضر در بیشتر خانه های ایرانی، محبوب ترین مدل از انواع آبچکان، آبچکان توکار یا آبچکان های تو کابینتی هستند. این آبچکان ها در کابینت بالای سینک ظرفشویی نصب می شوند. مهمترین مزیت آن ها این است که به راحتی می توان فضای آبچکان را با بستن درب کابینت پوشاند تا فضای آشپزخانه خلوت تر و منظم تر به نظر برسد و ظروف شسته شده نیز کثیف نشوند. علاوه بر این مانند آبچکان های دیواری فضای کمی اشغال می کنند. اغلب آن ها نیز از استیل ساخته می شوند تا مقاومت بالایی داشته باشند.

انواع آبچکان داخل کابینت

هنگام خرید انواع آبچکان باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای اینکه بهترین انتخاب را از بین انواع آبچکان داشته باشیم، شناخت آن ها به تنهایی کافی نیست. بلکه باید بدانیم هنگام خریدشان به چه نکاتی دقت کنیم و چه مواردی را در نظر بگیریم. این نکات عبارتند از:

  • قبل از انتخاب فضای آشپزخانه خود را در نظر بگیرید و مطابق با آن بهترین نوع را از نظر جای نصب در نظر بگیرید. به طور مثال اگر کابینت های کمی دارید و می خواهید از آن ها برای قرار دادن ظروف استفاده کنید، آبچکان توکابینتی برای شما مناسب نیست.
  • پیش از انتخاب نیازهای خود را به خوبی بررسی کنید. اگر با هر بار شستشو به فضای زیادی برای قرار دادن ظرف ها نیاز دارید بهتر است از آبچکان های دو طبقه یا بزرگ استفاده کنید.
  • کیفیت انواع آبچکان باید به گونه ای باشد که به راحتی خراب نشود و به سرعت نیاز به تعویض آن ها نداشته باشید.
  • بهتر است به هزینه ای که می کنید دقت کنید. به طور مثال در خانه هایی که کابینت تو کار دارید، نیاز به خرید یک آبچکان دیگر ندارید.

انواع آبچکان را از کجا تهیه کنیم؟

سوال بسیار مهم دیگری که در زمینه شناخت و انتخاب انواع آبچکان برای بسیاری از ما پیش می آید، در مورد انتخاب فروشگاه است. چرا که بسیاری از ما با بهترین فروشگاه ها و عرضه کنندگان آبچکان آشنایی نداریم. همین امر باعث می شود گاهی دست به انتخاب نادرستی بزنیم. اگر می خواهید با بهترین فروشگاه ها عرضه کننده آبچکان ها آشنا شوید می توانید به سایت چوبکاران مراجعه کنید. برای خرید و مشاهده محصولات می توانید اینجا کلیک کنید.

۱۵ بهمن ۱۴۰۲ (شناسه مقاله: 30151)
لطفاً با ثبت نظرات و انتقادات خود به بهبود این مقاله کمک کنید.
هنوز نظری ثبت نشده است.
برای ثبت نظر  وارد شوید.
نظرات کاربران