...در حال بارگذاری

کاربرد انواع قفسه ریلی داخل کابینت

انواع ریل داخل کابینت برای قفسه و طبقه های داخلی کابینت و کاربرد آنها. معرفی بهترین فروشگاه ریلهای داخل کابینتی با مناسبترین قیمت.

انواع ریل داخل کابینت برای قفسه و طبقه های داخلی کابینت و کاربرد آنها. معرفی بهترین مراکز خرید و فروش و فروشگاه ریلهای داخل کابینتی با ارزان ترین قیمت.

امروزه استفاده از ریل داخل کابینت در ساخت کابینت ها بسیار پر کاربرد است. چرا که با استفاده از آن ها می توان سبدها، طبقه ها و اکسسوری های کابینتی را داخل آن ها قرار داد و همین امر باعث استفاده بهینه از فضا می شود. در ادامه این مقاله از سایت چوبکاران، با انواع این ریل های داخلی کابینت، قیمت و بهترین مرکز خرید آن ها آشنا می شویم.

برای مشاوره یا خرید همین حالا تماس بگیرید.

09909277303

ریل داخل کابینت و کاربردهای آن

نحوه ساخت کابینت های آشپزخانه امروزه بسیار متفاوت شده است. اگر به یاد داشته باشید در گذشته این محصولات از چند کشو، طبقه هایی برای قرار دادن ظروف و وسایل تشکیل می شدند. اما امروزه به دلیل اینکه تعداد این ظروف بسیار زیاد شده است، آشپزخانه ها کوچک شده اند و افراد نیاز دارند از تمامی فضای داخلی محیط کابینت استفاده کنند و ساخت آن ها متحول شده است. و یراق آلات کابینت به آن ها اضافه شده است مانند سبدها یا ریل های داخل کابینت.

سبدها و طبقه های مختلف که معمولا از استیل و فلز ساخته شده اند و با مواد با کیفیتی روکش شده اند، روی ریل های کشویی یا ریل های کابینتی سوار می شوند و در مواقع مورد نیاز به صورت کشویی از داخل کابینت بیرون کشیده می شوند. در این صورت دیگر مشکلی که برای استفاده از فضای گوشه کابینت ها یا فضاهایی که دسترسی به آن ها سخت است وجود ندارد. علاوه بر این قرار دادن وسایل و ظروف داخل کابینت ها با نظم بهتری انجام می شوند و ظاهر کابینت ها نیز جلوه خوبی پیدا می کنند.

ریل داخل کابینت

کاربرد طبقه های کشویی داخل کابینت

کسانی که تجربه استفاده از این قفسه های ریلی داخل کابینت را دارند می دانند که استفاده از آن ها چقدر باعث راحتی کارشان می شود. مضاف بر اینکه این طبقه ها هر کدام به گونه ای ساخته می شوند که برای مصارف مختلف به کار برده می شوند. برخی از مهمترین آن ها عبارتند از:

  • برخی از این سبدها سینی شکل و مشبک هستند. از این طبقات برای قرار دادن سیب زمینی و پیاز می توان استفاده کرد.
  • دسته ای از سبدها باریک بوده و برای قرار دادن جای ادویه جات بسیار مناسب هستند. البته می توان انواع مواد شوینده را نیز داخل آن ها قرار داد.
  • سبدهایی نیز برای گوشه های کابینت که دسترسی به آن ها سخت است درست می شود که می توان با کشیدن آن ها به سمت بیرون به راحتی از این فضا استفاده کرد.
  • سبدهایی نیز برای قرار دادن لیوان ها در سایزهای مختلف درست می شوند. در این صورت می توان آن ها را به طوری داخل کابینت قرار داد که باعث به خطر افتادن و شکستن آن ها نشود.

انواع ریل های داخل کابینتی

برای قفسه ها یا طبقاتی که داخل کابینت ها نصب می شود، ریل های مختلفی به کار می برند. این ریل ها علاوه بر اینکه باید روان باشند و قفسه ها را با کمترین صدا و با سرعت کنترل شده به سمت بیرون یا داخل هدایت کنند، باید تحمل بار و وزن سنگین را نیز داشته باشند. چرا که در برخی از مواقع وسایل و موادی که داخل کابینت ها گذاشته می شود باعث سنگین شدن قفسه ها و ریل های داخل کابینت می شود. انواع ریل هایی که برای این منظور به کار برده می شوند عبارت است از:

ریل های ساچمه ای

یکی از ریل هایی که می توان به عنوان ریل داخل کابینت به کار برد، ریل های ساچمه ای هستند. این ریل ها انواع مختلفی مانند ریل های دو تکه، ریل های سه تکه، ریل های ساچمه ای ترمز دار و ریل های آرام بند دارند. ریل های ترمز دار از سرعت زیاد باز  و بسته شدن جلوگیری کرده و ریل های آرام بند هنگام بسته شدن جلوی ضربه را می گیرند. علاوه بر این، این ریل ها سایزها و ابعاد مختلفی دارند. بنابراین می توان از آن ها برای قفسه ها و طبقه ها در اندازه های مختلف استفاده کرد.

ریل های تاندوم

ریل های تاندوم، پس از ریل های ساچمه ای تولید شدند و فناوری به روزتری دارند. در ریل های تاندوم، از چرخ دنده و غلطک برای باز و بسته شدن قفسه های ریلی داخل کابینت استفاده می شود. اکثر این محصولات بدون صدا هستند و قدرت تحمل بارهای سنگین و وزن های زیاد را دارند. این ریل ها در دو نوع ریل های فول و ریل های نیمه فول ساخته می شوند. ریل های فول برخلاف نوع نیمه فول، به صورت کامل باز می شوند. بنابراین شاید برای قفسه داخل کابینت مناسب تر باشند.

ریل های تاندوم باکس

پس از ریل های تاندوم، ریل های تاندوم باکس وارد بازار شدند. در ساخت آن ها پیشرفته ترین تکنولوژی های ساخت به کار گرفته شده است. این ریل ها علاوه بر اینکه ویژگی های تاندوم را دارند و بی صدا باز و بسته می شوند و مقاومت بالایی در برابر وزن زیاد دارند، حالت مخفی دارند و هنگام باز شدن قفسه های ریل داخل کابینت، چندان مشخص نیستند. به همین دلیل نیز ظاهری زیباتر نسبت به سایر ریل ها دارند.

قفسه ریل کابینت

ریل لگرا

در حال حاضر، پیشرفته ترین و جدیدترین نوع ریل های کابینت یا کشویی، ریل های لگرا هستند. این ریل ها را نیز می توان برای ساخت قفسه های ریلی داخل کابینت استفاده کرد. باز و بسته شدن کشوها و قفسه ها با استفاده از این ریل ها راحت تر است، چرا که درون آن ها پیشرفته ترین تکنولوژی تاچ یا لمسی به کار گرفته شده است. این ریل ها در سه ارتفاع کوتاه، متوسط و بلند تولید می شوند.

قیمت ریل داخل کابینتی

همه ما زمانی که قصد خرید یک کالا یا یک محصول را داریم، به قیمت آن دقت می کنیم. چرا که می خواهیم محصول مورد نیاز و علاقه خود را با کیفیتی مناسب اما قیمتی منطقی بخریم. قیمت اکسسوری و ریل داخل کابینت به عوامل زیادی بستگی دارد. برخی از آن ها نیز عبارتند از:

  • کیفیت ساخت آن ها روی قیمتشان تاثیر مستقیم دارد. به طور مثال قیمت ریل کشو ساچمه ای که کیفیت پایینی داشته باشد، ارزان تر است.
  • ابعاد این قفسه های چوبی و نوع ریلی که برای آن ها به کار برده شده است نیز در بالا یا پایین بودن قیمتشان تاثیر دارد.
  • اگر کالاهای ایرانی را انتخاب کنید، هزینه کمتری برای خرید این ریل ها کرده اید. اما اجناس خارجی در اکثر مواقع گران تر هستند.
  • اگر فروشنده یا برندی را انتخاب کنیم که محصولات خود را گران بفروشد، هزینه زیادتری بابت خرید یک ریل می پردازید. بنابراین قیمت ریل کشو آرام بند در همه فروشگاه ها یکسان نیست.

نحوه خرید ریل های داخل کابینت

با استفاده از دو روش متفاوت می توان نسبت به خرید ریل های داخل کابینت اقدام کرد. اولین و قدیمی ترین روش که هنوز مورد علاقه افراد زیادی است، خرید حضوری از فروشگاه ها است. دومین روش که دیگر نیاز به صرف وقت، انرژی و هزینه برای حضور در فروشگاه ندارد، خرید اینترنتی یا آنلاین از سایت های مختلف است. این فروشگاه ها امکان مقایسه کالاها و قیمت آن ها را با استفاده از چند کلیک به مشتریان می دهد. البته باید به یاد داشته باشید پیش از انتخاب یک فروشگاه اینترنتی، باید از معتبر بودن آن مطمئن شویم.

پیشنهاد ویژه: خرید سطل داخل کابینت

قفسه ریلی داخل کابینت

نحوه انتخاب بهترین مراکز خرید ریل کابینت ایرانی و خارجی

برای اینکه بتوانیم بهترین این ریل های داخل کابینت را انتخاب کرده و با قیمت مناسبی تهیه کنیم، باید مرکز خرید مناسبی را پیدا کنیم. این مراکز باید انواع مدل های مختلف را جمع آوری کرده باشند تا بتوان به راحتی آن ها را با هم مقایسه و بهترین را انتخاب کنند. سایت چوبکاران مرجع کاملی از فروشگاه های معتبر یراق آلات تهران و سراسر کشور است. بنابراین با مراجعه به این سایت می توانید با مراکز خرید مختلف آشنا شوید و اجناسی با کیفیت را با قیمتی مناسب تهیه کنید. برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 09909277303 تماس گرفته و با کارشناسان این مرکز صحبت کنید.

برای مشاوره یا خرید همین حالا تماس بگیرید.

09909277303

۷ بهمن ۱۴۰۲ (شناسه مقاله: 65)
لطفاً با ثبت نظرات و انتقادات خود به بهبود این مقاله کمک کنید.
هنوز نظری ثبت نشده است.
برای ثبت نظر  وارد شوید.
نظرات کاربران