...در حال بارگذاری

شلف و قفسه داخل کابینت آشپزخانه، خرید انواع راف ارزان 1402

خرید انواع مدل شلف و قفسه داخل کابینت آشپزخانه با قیمت ارزان، کاربرد و ویژگی نظم دهنده. معرفی مرکز خرید راف و شلف فلزی و ریلی برای قفسه بندی کابینت

خرید انواع مدل شلف و قفسه داخل کابینت آشپزخانه با قیمت ارزان، کاربرد و ویژگی نظم دهنده ها. معرفی مرکز خرید راف و شلف فلزی و ریلی برای قفسه بندی کابینت

علاوه بر شکل ظاهری کابینت ها، داخل آن ها نیز برای مصرف کنندگان بسیار مهم است. به همین دلیل نیز لازم است با تعبیه قفسه داخل کابینت آشپزخانه، هم فضای آن ها را کاربردی تر کرد و هم نظم خاصی به آن ها بخشید. این مقاله از سایت چوبکاران قصد دارد به شرح انواع مدل های قفسه بندی فلزی و غیر فلزی داخل کابینت پرداخته و در آخر برای خرید شلف و راف داخل کابینت را معرفی کند.

برای مشاوره یا خرید همین حالا تماس بگیرید.

09909277303

برای خرید و مشاهده محصولات اینجا کلیک کنید.

خرید قفسه داخل کابینت ارزان

همانطور که امروزه استفاده از کابینت ها امری ضروری در هر خانه ای است، استفاده و خرید قفسه داخل کابینت نیز بسیار مهم است. این قفسه ها علاوه بر نظم بخشی به داخل محیط کابینت، باعث تنظیم جایگاه ظروف و وسایل در کابینت ها شده و محیط داخل را نیز زیباتر می کنند. علاوه بر این برخی از آن ها باعث می شوند از محیط قفسه ها بیشترین استفاده را کرد. به همین دلیل این راف و شلف های داخل کابینت برای ساختمان های کوچک بسیار کاربردی است. از آنجایی که شناخت انواع آن ها هم برای تولیدکنندگان کابینت و هم برای خریداران بسیار مهم است، در ادامه به شرح انواع آن ها می پردازیم.

انواع قفسه برای داخل کابینت آشپزخانه

حتما با مشاهده به کابینت های قدیمی، نگاهی نیز به شلف ها و راف داخل کابینت آن انداخته اید. نمونه های قدیمی این قفسه های داخلی کابینت آشپزخانه بیشتر از ام دی اف یا هایگلاس ساخته می شدند و بسیار ساده بودند. به طوری همه آن ها یک مدل و یک شکل ساخته می شد و محیط یک کابینت را به چند طبقه تقسیم می کرد. اما امروزه این شلف ها از نظر جنس، مدل و کارایی با هم متفاوت هستند و عملکرد بهتری نیز پیدا کرده اند. در ادامه با مدل ها و انواع مختلف بیشتر آشنا می شویم.

 

انواع قفسه داخل کابینت

 

قفسه های ثابت، متحرک یا ریلی

در درجه اول می توان قفسه های داخل کابینت را از نظر طریقه نصب تقسیم بندی کرد. آنچه به نظر می رسد می توان این محصولات را به دو دسته کلی ثابت و متحرک تقسیم بندی کرد. نمونه ثابت شلف های داخل کابینت، هنگام ساخت به دیواره های داخلی وصل می شوند. به طوری که نمی توان آن ها را جابجا یا خارج کرد.

اما نمونه های متحرک قابل جابجایی هستند و می توان قفسه را از کابینت جدا کرد. این قفسه ها معمولا روی پایه هایی که به دیواره وصل شده اند وصل می شوند. مدل های جدید این شلف ها، به صورت ریلی هستند و با حالت کشویی به سمت جلو کشیده شده و دوباره به داخل می روند.

انواع شلف و قفسه ها از نظر کاربرد

اگر قفسه های کابینت قدیمی را به یاد بیاورید، متوجه می شوید که همه آن ها یک شکل بودند. تمام آن ها از یک تخته یا صفحه چوبی یا فلزی تخت، تشکیل می شدند که روی آن ظروف، لیوان، پارچه و ادویه جات و دیگر وسایل قرار داده می شد. اما امروزه در شکل و مدل آن ها تنوع بسیار داده شده و این قفسه های داخلی کابینت تغییرات اساسی کرده اند. در ادامه با انواع آن ها از نظر کاربرد بیشتر آشنا می شویم.

قفسه های داخل کابینت برای ادویه

برخی از راف های داخل کابینت، به گونه ای ساخته می شوند که می توان به راحتی درون آن ها، ظروف ادویه را قرار داد. مزیت این قفسه ها این است که از افتادن ظروفی که ادویه در آن ها ریخته شده است جلوگیری می کنند. همچنین نظم خاصی به شلف داخل کابینت می دهند و باعث جلوگیری از شلوغی و در هم شدن آن ها می شوند.

 

خرید شلف داخل کابینت

 

قفسه کابینت برای قاشق، چنگال و چاقو

در قفسه های داخل کابینت قدیمی، جایی برای قاشق، چنگال و امثال این ها قرار داده نمی شد و افراد در صورت نیاز به جداسازی آن ها باید شلف های جداگانه ای می خریدند. اما امروزه این شلف ها به گونه ای طراحی می شوند که قاشق، کفگیر، چنگال و دیگر وسایل، جای جداگانه ای دارند. همین امر باعث می شوند از به هم ریختگی کابینت ها جلوگیری شود.

 

خرید انواع راف کابینت

 

شلف داخل کابینت برای پارچه

مدل های جدید قفسه بندی داخل کابینت آشپزخانه به گونه ای است که در آن ها جای جداگانه برای قرار دادن پارچه ها، دستگیره ها و دستمال های مختلف تعبیه شده است. به همین دلیل افراد می توانند با آویزان کردن آن ها علاوه بر نظم بخشیدن به محیط آشپزخانه، از جلوی دید قرار دادن این پارچه ها جلوگیری کرده و در جایی به دور از چشم آن ها را پهن کنند.

قفسه داخل کابینت برای ظروف مختلف

امروزه کابینت ها در عمق های مختلف ساخته می شوند. زمانی که عمق کابینت زیاد باشد، استفاده از آن و دسترسی به ظروفی که در آن قرار داده می شود سخت است. بنابراین در اکثر مواقع از قفسه های ریلی داخل کابینت برای آن ها استفاده می کنند. در این مواقع قفسه ها با کمک ریل های کشویی به جلو کشیده می شوند و پس از آن دوباره سر جای خود قرار می گیرند.

شلف داخل کابینت برای لیوان

در کابینت چوبی قدیمی جایی برای قرار دادن لیوان ها نبود. به همین دلیل میزان شکستن آن ها هنگام برداشتن بیشتر بود. اما با تعبیه و خرید شلف داخل کابینت برای لیوان ها، این مشکل نیز حل شد. با این وجود هم نظم داخل قفسه ها بیشتر شده و هم میزان شکسته شدن آن ها نیز کمتر می شود.

انواع قفسه های داخل کابینت از نظر جنس

قفسه های داخل کابینت در قدیم از جنس خود کابینت بود. بنابراین اگر کابینت فلزی بود، شلف داخل آن نیز از فلز ساخته می شد. اما اگر کابینت چوبی بود، قفسه نیز از چوب ساخته می شد. به همین دلیل نیز داخل آن ها چندان متنوع نبود. حتی رنگ این راف ها نیز به طور کامل با رنگ رویی کابینت ها یکی بود و همان رنگ به داخل کابینت نیز زده می شد. اما امروزه بدون در نظر گرفتن جنس کابینت ها، قفسه ها از انواع متریال مختلف ساخته می شود. در ادامه سعی کرده ایم با انواع آن ها و ویژگی هایی که دارند بیشتر آشنا شویم.

قفسه فلزی برای داخل کابینت

در گذشته از قفسه های فلزی داخلی کابینت، تنها برای کابینت هایی استفاده می شد که بدنه آن ها نیز فلزی بود. جنس آن ها نیز معمولا آهنی بود و روی آن ها رنگ زده می شد تا جلوی زنگ زدگیشان گرفته شود. اما بیشتر آن ها با برخورد با رطوبت خراب و دچار زنگ زدگی می شدند. امروزه با تغییر مدل قفسه ها، شلف فلزی داخل کابینت نیز از جنس استیل ساخته می شوند. برای اطمینان و بالا رفتن میزان ماندگاری نیز به آن ها روکش های ضد زنگ و ضد خش زده می شود. همین امر باعث زیبایی ظاهری بیشتر آن ها نیز شده است.

راف و شلف داخل کابینت پلاستیکی

یکی از مدل های دیگر قفسه های داخلی کابینت آشپزخانه، شلف های پلاستیکی هستند. این شلف ها نیز می توانند جای شلف های فلزی که جدیدا به بازار آمده اند را بگیرند. مزیت استفاده از آن ها نسبت به قفسه های فلزی نیز ارزان تر بودن آن ها و سبک بودنشان است. به همین دلیل می توان از آن ها برای جا ادویه ای و جا لیوانی استفاده کرد. البته مشکلی که دارند این است که نمی توان وسیله های سنگین روی آن ها قرار داد. اما قفسه های پلاستیکی تخت، مقاومت بیشتری دارند و از آن ها می توان با اطمینان بیشتری استفاده کرد.

قفسه های ام دی اف یا چوبی

از قدیمی ترین مدل های قفسه داخل کابینت آشپزخانه، قفسه های چوبی یا ام دی اف است. از آنجایی که شلف های چوبی برای داخل کابینت گران هستند، در حال حاضر بیشتر آن ها از ام دی اف با کیفیت ساخته می شوند. از آن ها برای ساخت راف داخل کابینت که به شکل تخته هستند استفاده می شود. از آن ها نیز می توان برای قرار دادن انواع ظروف سنگین و سبک استفاده کرد. چرا که مقاومت و استحکام آن ها بالاست و درصد شکستگی آن ها نیز بسیار پایین است. از آن ها برای ساخت قفسه های ریلی نیز استفاده می شود.

خرید شلف داخل کابینت ارزان قیمت

هنگام انتخاب و خرید شلف کابینت باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

شلف کابینت یکی از مهمترین اجزاء آشپزخانه است. بدون وجود آن همه چیز در محیط نامنظم به نظر می رسد، هیچ چیز جای خودش را ندارد و وسایل نیز بیشتر در معرض آسیب قرار می گیرند. علاوه بر این انتخاب یک شلف داخل کابینتی نامناسب نیز می تواند باعث شود این محصولات کاربرد درستی برای افراد نداشته باشند. به همین دلیل است که هنگام انتخاب آن ها باید نهایت دقت را به کار برد. انتخاب درست شلف داخل کابینت مستلزم رعایت نکاتی است که در ادامه به بررسی برخی از آن ها می پردازیم:

  • پیش از خرید و انتخاب شلف ها نیاز خود را به درستی بررسی کنید. ممکن است این شلف ها را برای قرار دادن ادویه جات بخواهید یا نیاز داشته باشید جایی برای قرار دادن ماکارانی و شیشه های مختلف درست کنید. در هر صورت باید بدانید چه می خواهید و باید به سراغ چه مدلی بروید.
  • پیش از خرید باید در مورد کیفیت شلف ها مطمئن شوید. برخی از شلف ها به اندازه ای بی کیفیت هستند که پس از مدتی تبله می کنند، زنگ می زنند و دیگر قابل استفاده نیستند.
  • قیمت شلف کابینت نیز بسیار مهم است. بنابراین باید بدانید آیا پولی که می پردازید متناسب با کیفیت شلف و راف داخل کابینت هست یا نه. همچنین اگر شلف های ارزانی می خواهید نباید به سراغ شلف های خارجی بروید.
  • به افرادی که در خانه هستند دقت کرده و شلف هایی را تهیه کنید که برای آن ها خطرناک نباشد. به طور مثال اگر کودک در خانه دارید نباید شلف های شما باز شده و به سر و بدن کودک ضربه بزند. همچنین شلف هایی که وسایل خطرناک درون آن ها جای داده می شود باید درون کابینت های بالا قرار داده شده تا کودک به آن ها دسترسی نداشته باشد.
خرید شلف چوبی

قیمت راف و شلف کابینت به چه عواملی بستگی دارد؟

اگر سری به فروشگاه های مختلف زده یا از سازندگان مختلف سوال کرده باشید می بینید که هر کدام از انواع شلف داخل کابینت قیمت های متفاوتی دارند. برخی گران تر بوده و برخی ارزان تر. اما گاهی شما نمی دانید آیا شلفی که گران تر است با کیفیت تر بوده و بالا بودن قیمت آن طبیعی است یا فروشنده و شرکت سازنده قیمت بیشتری برای کالای عرضه شده در نظر گرفته است. این به این دلیل است که عوامل مختلفی روی قیمت شلف کابینت اثر می گذارند. در ادامه در مورد مهمترین این عوامل توضیح خواهیم داد:

  • قیمت شلف داخل کابینتی فلزی با شلف های چوبی متفاوت است. شلف های ساخته شده از ام دی اف نیز معمولا قیمت پایین تری نسبت به شلف های چوبی دارند.
  • شلف هایی که مدل های خاص دارند و جای بیشتری برای قرار دادن وسایل دارند و از متریال بهتری برای ساخت آن ها استفاده شده است قیمت بیشتری نیز دارند.
  • شلف هایی که خارجی هستند از شلف های داخل کابینتی ایرانی گران تر هستند. چراکه نوسانات نرخ ارز، هزینه گمرک و هزینه حمل و نقل باعث گران تر شدن آن ها می شوند.
قیمت شلف چوبی

معرفی سایت معتبر برای خرید و فروش قفسه های داخل کابینت

امروزه به دلیل بازار شدید رقابتی، خرید و فروش یراق آلات برای ساخت کابینت و وسایل چوبی کمی پیچیده شده است. بیشتر خریداران ترجیح می دهند به جای خرید حضوری، سایت معتبری پیدا کنند تا بتوانند انواع مدل های قفسه های داخل کابینت را در آنجا با هم مقایسه کرده و بهترین آن ها را برای خود انتخاب کنند. فروشندگان نیز می خواهند فروش خود را از طریق ارائه آنلاین محصولات بالا ببرند.

برای مشاوره یا خرید همین حالا تماس بگیرید.

09909277303

پیشنهاد ما برای آسایش خریداران و فروشندگان، مراجعه به سایت چوبکاران است. این سایت با ایجاد شرایط همکاری در فروش برای تولیدکنندگان و ارائه مدل های مختلف و برندهای متعدد یک محصول، خرید و فروش کالاها را بسیار راحت کرده اند. برای خرید و مشاهده محصولات اینجا کلیک کنید.

۸ اسفند ۱۴۰۲ (شناسه مقاله: 51)
لطفاً با ثبت نظرات و انتقادات خود به بهبود این مقاله کمک کنید.
هنوز نظری ثبت نشده است.
برای ثبت نظر  وارد شوید.
نظرات کاربران