...در حال بارگذاری

خرید پیچ ام دی اف MDF و تفاوت آن با سایر پیچ ها

کاربرد پیچ ام دی اف یا چوب و تفاوت آن با پیچ فلز. نحوه خرید و بهترین مراکز فروش پیچ mdf 2، 3، 4، 5، 7، 10 سانت با مناسبترین قیمت

پیچ ام دی اف و چوب، خصوصیات و استانداردهای متفاوتی نسبت به پیچ های مناسب برای فلز دارند. تولید کننده های این پیچ ها که برای ساخت لوازم چوبی استفاده می شوند، آن ها را در ابعاد مختلفی از جمله 2، 3، 4، 5، 7 و 10 سانتی متری می سازند. در این مقاله از سایت چوبکاران قصد داریم به معرفی کامل پیچ mdf ، قیمت و نحوه خرید آن ها پرداخته و در پایان نیز بهترین مراکز فروش عمده و جزئی آن ها را معرفی کند.

برای مشاوره یا خرید همین حالا تماس بگیرید.

09909277303

پیچ ام دی اف چیست؟

از زمانی که ویژگی های منحصر به فرد ام دی اف، مانند سبک بودن، ارزان بودن و سهولت کار با آن باعث شد این ورقه ها بتوانند جای فلز و حتی چوب را برای ساخت لوازم و وسایل مختلف مانند کابینت و کمد دیواری بگیرند، یراق آلات کمد دیواری و یراق آلات کابینت نیز تغییرات ساختاری اساسی پیدا کرد. اکنون این یراق آلات که از گذشته جزء یراق آلات فلزی بودند و از استیل ضد زنگ ساخته می شدند، به گونه ای دیگر ساخته می شوند تا برای کار با چوب بهتر باشند. یکی از این یراق آلات، پیچ ها هستند. همانطور که می دانیم ورقه های ام دی اف و چوب از نظر استحکام و مقاومت، ضعیف تر از انواع فلز هستند. علاوه بر این بافت آن ها باعث می شود نتوان از یراق آلات سنگین برای آن ها استفاده کرد.

همین امر باعث شد برای ساخت لوازم و وسایل مختلف چوبی، از پیچ های مخصوصی به نام پیچ ام دی اف 2 سانت تا 10 سانت استفاده شود. این پیچ ها با وجودی که همچنان از فلز یا استیل ضد زنگ ساخته می شوند تفاوت هایی در نحوه ساخت با پیچ های مخصوص فلز دارند. به همین دلیل به بافت ورقه ام دی اف و چوب آسیب نمی زنند و به راحتی می توان برای اتصال ورقه ها و تخته ها به هم یا به دیوار و وسایل دیگر استفاده کرد. این پیچ ها باید مشخصات و ویژگی هایی داشته باشند که در زیر به آن ها اشاره می کنیم.

پیچ ام دی اف چیست

تفاوت پیچ ام دی اف و چوب با پیچ فلز

همانطور که در بالا گفته شد، یک تولید کننده پیچ ام دی اف 3 سانت یا سایزهای دیگر باید هنگام ساخت این کالاها، به نکات مختلفی دقت کند. این ویژگی ها علاوه بر شکل ساخت، به طول و ارتفاع این پیچ ها نیز مربوط است. به طور کلی مشخصات این پیچ ها عبارتند از:

  • جنس این پیچ ها بر اساس نوعشان از استیل ضد زنگ، آلیاژ کربن استیل، فولاد، برنج، آلومینیوم و برنز است. به همین دلیل از نظر استحکام و مقاومت، به میزان چوب های فلز مقاوم هستند.
  • این پیچ ها به طور معمول با ارتفاع بیشتری نسبت به چوب ها، فلزی ساخته می شوند. این ارتفاع بیشتر به دلیل زیاد بودن قطر ورقه های چوبی و ام دی اف هایگلاس و ملامینه است.
  • رنگ پیچ های چوب نیز اکثرا به رنگ سیاه است.
  • چهارسو بودن پیچ mdf باعث می شود برای استفاده از این پیچ ها از انواع مته ها و ابزارهای مخصوص مانند مته خزینه استفاده کرد.

تفاوت پیچ های چوب با پیچ های فلز

اگر با تفاوت ساخت و ظاهری این دو پیچ آشنا شوید، متوجه می شوید که علت متفاوت بودن کارایی آن ها چیست. علاوه بر این هیچ گاه آن ها را به اشتباه به جای هم به کار نمی برید. این تفاوت ها در ادامه توضیح داده می شوند.

تفاوت پیچ چوب با پیچ فلز
  • ارتفاع گام های این پیچ ها نیز بیشتر از پیچ های فلز است. این به دلیل این است که یک دور پیچ خوردن، به مقدار بیشتری در چوب یا ورقه ام دی اف فرو بروند.
  • ممکن است پیچ های فلز دو سو نیز ساخته شوند، ولی همه پیچ های چوب و ام دی اف، چهار سو هستند.
  • ممکن است بتوان از پیچ های فلز برای ساخت چوب و ام دی اف به کار برد، اما به دلیل مشخصات پیچ ام دی اف 4 سانت و بزرگ تر نمی توان از آن ها برای فلز و ساخت لوازم و وسایل فلزی استفاده کرد.
  • بر خلاف پیچ های فلز که تمام رزوه هستند، در پیچ چوب بخشی از پایه را بدون رزوه و در پیچ های ام دی اف کامل رزوه و گام فاصله دار می سازند.

ابعاد و استاندارد پیچ ام دی اف mdf

اگر یک پیچ فلز را کنار یک پیچ مخصوص چوب بگذاریم، به سادگی متوجه ابعاد آن می شویم. یکی از دلایل بلندتر بودن آن ها نیز قطر بیشتر یک ورقه ام دی اف یا یک تخته چوب، نسبت به ورقه های فلزی است. پیچ های چوب به طور معمول با قطر ثابتی که تقریبا برابر با 3 تا 3.5 میلی متر است ساخته می شوند. این پیچ ها در طول های مختلفی ساخته می شوند. در واقع استانداردهای خاصی برای ساخت آن ها وجود دارد. طول آن ها به طول معمول عبارتند از:

  • پیچ های 2 سانتی متر
  • پیچ های 2.5 سانتی متر
  • پیچ mdf 3 سانتی متر
  • پیچ 4 سانتی متر
  • پیچ های چوب 5 سانتی متر
  • پیچ ام دی اف 7 سانت
  • پیچ ام دی اف 10 سانت
خرید پیچ ام دی اف

قیمت پیچ ام دی اف

اگر به دنبال تفاوت قیمت پیچ چوب با پیچ فلز هستید، باید بدانید قیمت آن ها تفاوت چندانی با هم ندارند، چرا که متریالی که برای ساخت آن ها به کار برده شده است یکسان است. اما اگر به دنبال پیچ ام دی اف ارزان هستید، باید بدانید پیچ هایی که از فولاد ضد زنگ و استیل ساخته شده اند، قیمت بالاتری نسبت به پیچ های برنزی یا برنجی دارند. چرا که کیفیت ساختشان بالاتر بوده و از مقاومت بیشتری نیز برخوردارند. علاوه بر این مسئله دیگری که باعث تفاوت قیمت آن ها می شود، طول آن هاست. چرا که به طور قطع چوب هایی که طول بیشتری داشته باشند، قیمت بیشتری نیز دارند. البته خارجی یا ایرانی بودن پیچ های چوب عامل دیگری در تفاوت قیمت آن هاست.

نحوه و روش خرید پیچ ام دی اف

هنگامی که قصد خرید پیچ ام دی اف را پیدا کردید، باید ابتدا به میزان مصرفی که دارید نگاه کنید. به طور قطع میزان نیازتان به پیچ های چوب، زمانی که کارتان تولید انواع کابینت ام دی اف ساده، کمد دیواری یا لوازم چوبی خانه است، با زمانی که برای تعمیرات جزئی خانه به سراغ خریدشان می روید متفاوت است. این تعداد دو مدل خرید زیر را ایجاد می کند.

  • خرید پیچ ام دی اف عمده: کسانی که تولیدی های کوچک و بزرگ لوازم چوبی و ام دی اف دارند، خرید عمده و با تعداد زیاد برایشان به صرفه تر است. چرا که علاوه بر اینکه نیاز نیست برای هر بار خرید، وقت و انرژی جداگانه ای مصرف کنند، خرید این پیچ ها در تعداد زیاد هزینه کمتری برای افراد در بر می گیرد.
  • خرید پیچ به صورت جزئی و غیر عمده: برای کسانی که کارشان ساخت لوازم چوبی نیست، و تنها می خواهند چند پیچ برای تعمیر یا ساخت یک وسیله چوبی در خانه داشته باشند، خرید تعداد زیاد و گذاشتن این پیچ ها بدون استفاده در گوشه ای از خانه کار اشتباهی است. بنابراین لازم است به تعدادی که لازم دارند از آن ها خرید کنند تا هزینه کمتری نیز بپردازند.
خرید پیچ ام دی اف ارزان

کدام روش خرید برای پیچ چوب مناسب است؟

فرقی نمی کند که قصد خرید پیچ ام دی اف فله ای را دارید یا جزئی، چرا که به طور کل دو روش برای خرید این پیچ ها پیش رو دارید. در ادامه هر کدام از آن ها توضیح داده می شود تا بتوانید بر اساس نیازها، اولویت ها و علایق خودتان یکی از بهترین آن ها را انتخاب کنید:

  • خرید حضوری: یکی از بهترین روش ها برای کسانی که می خواهند به صورت عمده خرید کنند، مراجعه به مراکز خرید و بورس فروش پیچ و یراق آلات چوبی به صورت حضوری است. در این صورت به راحتی می توان جنس و کیفیت آن ها را از نزدیک بررسی کرد و یکی از بهترین آن ها را انتخاب کرد.
  • خرید اینترنتی یا آنلاین: یکی از بهترین روش ها برای خرید پیچ های چوبی به صورت تکی و جزئی، خرید آنلاین از فروشگاه های اینترنتی مختلف است. به طور مثال می توانید پیچ ام دی اف را در دیجی کالا یا سایت های دیگر جستجو کنید و مدل های مختلف آن ها را مشاهده کنید. علاوه بر این در این روش انتخاب از بین فروشگاه های متعدد در تمامی شهرها و خرید، با صرف کمترین وقت، انرژی و هزینه ای انجام می شود.
فروش پیچ mdf

معرفی بهترین مراکز فروش پیچ ام دی اف

زمانی که قصد خرید پیچ ام دی اف 5 سانت یا 10 سانت یا سایزهای دیگر را پیدا کردید، باید بتوانید یک مرکز فروش معتبر را پیدا کنید که علاوه بر ارائه کالاهایی با کیفیت، این پیچ ها را با قیمت مناسبی به مشتریان عرضه کنند. در چنین مواقعی می توانید با مراجعه به سایت چوبکاران، با بهترین مراکز فروش موجود در بازار ایران آشنا شوید. این سایت یک مرجع بسیار کامل برای شناخت مراکز فروش انواع یراق آلات، ماشین آلات صنایع چوب و مراکز فروش ام دی اف است. برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 09909277303 تماس گرفته و با متخصصین و مشاورین این مرکز صحبت کنید.

برای مشاوره یا خرید همین حالا تماس بگیرید.

09909277303

برای خرید و مشاهده محصولات اینجا کلیک کنید.

۱۴ اسفند ۱۴۰۲ (شناسه مقاله: 86)
لطفاً با ثبت نظرات و انتقادات خود به بهبود این مقاله کمک کنید.
هنوز نظری ثبت نشده است.
برای ثبت نظر  وارد شوید.
نظرات کاربران