...در حال بارگذاری

ساختار و طرز کار اره عمود بر + بررسی مزایا و معایب و امکانات

اره عمود بر چیست و امکانات به روز و جانبی آن کدام است؟ معرفی انواع اره عمود بر و بررسی مزایا و معایب آن. معرفی بهترین مرکز خرید برای تهیه اره عمود بر

امروزه برای سهولت در انواع کارهای کارگاهی، مانند کار با چوب و فلز، دستگاه های مدرن و به روزی تولید شده اند. یکی از این دستگاه ها، اره عمود بر است. این اره ها یکی از دستگاه هایی است که وجود آن برای کسانی که قصد راه اندازی کارگاه چوب بری و ساخت ام دی اف را دارند بسیار کارآمد و ضروری است. در این مقاله از سایت چوبکاران قصد داریم اره عمود بر را از نظر ساختار و مزایا بررسی کنیم. در ادامه نیز طرز کار با این اره ها و انواع آن را شرح خواهیم داد.

برای مشاوره یا خرید همین حالا تماس بگیرید.

09909277303

اره عمود بر چیست و ساختار آن به چه صورت است؟

بریدن چوب یا ورق های ام دی اف هایگلاس یکی از کارهای سخت و زمان بری است که تقریبا همه استادکاران و کسانی که کارگاه های نجاری و ساخت مصنوعات چوبی دارند با آن درگیر هستند. در این میان به کار بردن یک دستگاه مفید به نام اره عمود بر می تواند روند کار در کارگاه ها را سرعت بخشیده و از میزان خستگی افراد نیز کم کند. همانطور که از اسم این محصول پیداست، اره عمود بر وسیله ای برای ایجاد برش های مستقیم و یا حتی منحنی بر روی چوب و فلز است.

نام دیگر این دستگاه اره چکشی است که شاید خیلی از شما این اسم دستگاه را بیشتر شنیده باشید. ساز و کار این اره ها بسیار ساده است اما در عین سادگی کارایی منحصر به فرد و فوق العاده ای دارند. برای شناخت بهتر این محصول ابتدا بهتر است با ساختار کلی این دستگاه آشنا شوید.

اره عمود بر چیست

ساختار کلی اره عمود بر

اگر شما هم از جمله افرادی هستید که نام اره عمود بر ماکیتا و سایر برندها را برای بار اول می شنوید، طبیعی است که از ساختار آن نیز چیزی در ذهنتان نباشد. اره های چکشی یا همان عمود برها دارای موتورهای مسی هستند که نیروی گشتاور به وجود آمده در آن ها را به یک تیغه عمودی منتقل می کنند و باعث می شوند این دستگاه در راستای بالا و پایین حرکت کند. این تیغه اره ای به عمق چوب یا فلز نفوذ کرده و آن ها را برش می دهد. به دلیل ضخامت و تراکم بالای متریالی که قرار است این اره ببرد، به موتورهای بسیار قوی و با دوامی نیاز دارد.

انواع اره عمود بر و امکانات مختلف آن

اره عمود بر توسن، بوش، رونیکس و دیگر مارک ها، از جمله دستگاه هایی است که وجود آن تقریبا در همه کارگاه ها که به طور حرفه ای یا نیمه حرفه ای به ساخت مصنوعات چوبی مشغول هستند نیاز است. به همین دلیل بسته به کاری که از این دستگاه انتظار می ‌رود، دو نوع مختلف از آن ها که در ادامه معرفی کرده ایم، تولید و روانه بازار می شود:

  • اره عمود بر صنعتی: در جلوی این دستگاه گیربکسی فولادی قرار دارد که فشار زیادی را در حین کار تحمل می ‌کند و در نتیجه مدت زمان زیاد تری کار می دهد. این وسیله برای افرادی که حرفه ای هستند بسیار مناسب است.
  • اره عمود بر نیمه صنعتی: اگر فردی هستید که به طور نیمه حرفه ای به کار نجاری می ‌پردازید، این اره مناسب شماست. چرا که قدرت این اره به نسبت مدل صنعتی آن کمتر و کار با آن به دلیل پیچیدگی کمتر راحت تر است.

در طول سال های زیادی که از تولید این اره گذشته است، شکل ظاهری و کارکرد آن تغییر چندانی نکرده است، فقط امکانات جانبی مختلفی به آن اضافه شده است که در ادامه به چند مورد از آن ها اشاره خواهیم کرد.

اره عمود بر گیربکسی چیست

سیستم تیغ گیر اره عمود بر

در مدل های اولیه اره عمود بر دستی برای تعویض تیغ، باید از پیچ و مهره استفاده می شد، که علاوه بر وقت گیر بودن، دقت پایینی نیز داشت. اما با وجود گستردگی استفاده از این دستگاه، تیغ گیرهایی تولید شدند که با استفاده از آن ها می توانید با دقت بالا و کمترین زمان ممکن تیغه دستگاه خود را تعویض کنید.

سیستم کنترل سرعت

در گذر زمان یک قابلیت دیگر نیز به اره عمود بر رونیکس 1410 و سایر مدل ها اضافه شد که سیستم کنترل سرعت یا دیمر کردن موتور است. با استفاده از این قابلیت می توانیم سرعت حرکت موتور و سرعت حرکت تیغه اره را تنظیم کنیم. این کار معمولا با یک چرخک که بر روی بدنه دستگاه تعبیه شده انجام می ‌شود. راه دیگر کنترل سرعت نیز با استفاده از یک انتخابگر است که بر روی شصتی دستگاه نصب می شود. قابلیت دیمر کردن باعث می شود به راحتی موادی مثل چوب، پلاستیک و فلز را برش دهید.

سیستم پاندولی در اره عمود بر

این سیستم تقریبا مانند مکانیسم برش با اره دستی است و در واقع با الهام از آن حرکت ساخته شده است. از این جهت که دستگاه اره عمود ادون و دیگر مارک ها بر علاوه بر حرکت بالا و پایین، حرکت رو به جلو نیز دارد. قاعدتا ترکیب این دو حرکت سرعت بالایی به کار شما می ‌بخشد. با انتخابگری که این دستگاه دارد، می توان حرکت های چندگانه را نیز انتخاب نمود و پاندول را با این روش کنترل کرد. البته باید بدانید هرچقدر حرکت پاندول بالا تر رود، دقت کمی کاهش می یابد.

مکانیزم اره عمود بر

سیستم گاورنر

سیستم گاورنر، یک سیستم اتوماتیک است که کار آن تثبیت توان یا دور موتور است. این سیستم یکی از جدیدترین امکاناتی است که به اره عمود بر دیوالت و سایر مارک ها اضافه شده است و قبلا در وسایل برقی شاهد چنین چیزی نبودیم. به همین خاطر تعداد کمی از اره عمود برهای موجود در بازار این قابلیت را دارند. کار این سیستم تثبیت گشتاور یا دورهای خروجی در بارهای مختلف وسیله شماست. به این شکل که در صورت وارد شدن فشار زیاد به دستگاه، این سیستم سعی می کند با اعمال توانی بیشتر، این سرعت را کاهش دهد.

سیستم soft start

در این سیستم که راه اندازی نرم نام دارد، اره عمود بر بوش و سایر مارک ها با شیبی ملایم راه اندازی شده و شروع به کار می کند و با طی مدت کوتاهی که حدود 3 ثانیه است، به حداکثر دور خود می‌ رسد. این مکانیزم جریان ناشی از راه اندازی دستگاه را از بین برده و دوام قطعات و موتور را بالا می برد.

سیستم جلوگیری از استارت مجدد در اره عمود بر

این قابلیت، یک سیستم ایمنی است که خیلی از وسایل برقی امروزی این قابلیت را دارند. بهترین برند اره عمود بر نیز از این مورد استثنا نیست. در این مکانیسم، روشن شدن دستگاه تنها به فشردن دکمه استارت دستگاه نیست، بلکه به خاطر داشتن ایمنی بیشتر حتی اگر سوییچ روشن و دستگاه نیز به برق وصل باشد، روشن نشده و ایمنی فرد را حفظ می‌کند. چرا که این سیستم از روشن شدن ناگهانی آن جلوگیری می کند.

تیغه گیر اره عمود بر

سیستم دمش

آخرین مورد از امکانات جانبی جدیدی که به انواع مارک اره عمود بر اضافه شده، سیستم دمش و مکش است که به منظور کنار زدن براده های آهن و خرده های چوب استفاده می شود. این مکانیسم باعث می شود خط برش چوب یا فلز با براده پوشیده نشود و قابل دیدن باشد تا شما بتوانید کار خود را در تمیزترین حالت ممکن به پایان برسانید. در پشت تیغه دستگاه، سوراخی کوچک است که وظیفه دمیدن را انجام می ‌دهد. در مکنده نیز با یک نازل به شلنگ جاروبرقی وصل است که وظیفه مکیدن خرده ها را بر عهده دارد. متاسفانه باید گفت بیشتر عمود برهای بازار این قابلیت را ندارند.

مزایا و معایب اره عمود بر

همانند هر دستگاه صنعتی و برقی دیگری که باید هنگام خرید مزایا و معایب آن را بدانید، برای خرید اره عمود بر نیز پیشنهاد می کنیم قبل از هر چیز اطلاعات کافی از تمام جنبه های این محصول داشته باشید. به همین دلیل مهمترین مزایا و معایب این محصول را با هم بررسی می کنیم تا در نهایت بتوانید بنا بر بودجه و اولویت خود بهترین را خریداری کنید.

اره عمود بر چیست
  • یکی از مهم ترین نقاط مثبت این اره ها که در انتخاب نهایی نیز نقش اساسی دارد، برش زاویه دار است. این قابلیت باعث می شود دست کسی که قرار است با آن کار کند برای برش های مختلف باز باشد.
  • دیگر مزیت اره عمود بر، دسته ضد لرزش آن است‌. این قابلیت باعث می شود تا در هنگام کار لرزش نداشته باشد و برش به درستی انجام شود.
  • در برخی از اره های عمود بر، تیغه به راحتی تعویض می شود که این کار را راحت تر می کند.
  • از جمله معایب این محصول می توان به این اشاره کرد که از این دستگاه نباید انتظار صاف در آوردن برش ها را داشت چرا که در نهایت خطای جزیی در همه آن ها وجود دارد.

راهنمای کار با اره عمود بر

برای تمیز و دقیق در آمدن کار با اره عمود بر دست دوم یا نو، ابتدا باید نقشه کلی طرحی که می خواهیم روی چوب و یا فلز پیاده کنیم را روی کاغذ ترسیم کنیم و بعد کاغذ را روی سطح اصلی بچسبانیم. در مرحله بعد باید تیغه و سرعت را متناسب با کاری که قصد داریم انجام دهیم تنظیم کنیم. باید دقت کنیم هر چقدر کار مشکل تر باشد، سرعت اره باید کمتر باشد. در مرحله اخر نیز باید سوراخی روی سطح به وجود بیاوریم و بعد از رد کردن تیغه از آن، دستگاه را روشن و شروع به کار کنیم.

پیشنهاد ویژه: خرید اره میزی

نحوه کار با اره عمود بر

بهترین فروشگاه برای خرید اره عمود بر

اگر برای خرید این دستگاه سری به فروشگاه های مختلف زده باشید می بینید که انواع مختلفی از آن ها که از نظر کیفیت و قیمت اره عمود بر متفاوت هستند در بازار وجود دارد. بهتر است به کیفیت دستگاه و قیمت آن به طور همزمان دقت کنیم. برای خرید از مطمئن ترین مرکز فروش اره عمود بر می توانید از سایت چوبکاران کمک بگیرید. این سایت به شما در پیدا کردن بهترین فروشگاه های ماشین آلات صنایع چوب و خرید دستگاه خراطی مانند دستگاه لبه چسبان، دستگاه لیختنبرگ، برش لیزر غیر فلزات و دستگاه میخکوب کمک می کند.

برای مشاوره یا خرید همین حالا تماس بگیرید.

09909277303

برای خرید و مشاهده لیست محصولات نیز می توانید اینجا کلیک کنید.

۱۵ آذر ۱۴۰۲ (شناسه مقاله: 30222)
لطفاً با ثبت نظرات و انتقادات خود به بهبود این مقاله کمک کنید.
هنوز نظری ثبت نشده است.
برای ثبت نظر  وارد شوید.
نظرات کاربران