...در حال بارگذاری

خرید چسب گرانول ارزان قیمت 1402 + کاربردها و ویژگی ها

خرید چسب گرانول چیست و چه کاربردهایی دارد؟ ویژگی چسب های گرانول و نحوه استفاده از آن به همراه بررسی قیمت و بهترین مراکز خرید و فروش آن در بازار ایران

چسب گرانول کاربردهای بسیاری در صنعت و مصارف خانگی دارد. به طوری که گاهی از انواع آن ها به عنوان چسب گرانول پی وی سی و لاستیک یاد می کنند. اما شاید شما هم به درستی ندانید چسب گرانول چیست، چه ویژگی ها و کاربردهایی دارد. در این مقاله از سایت چوبکاران سعی کرده ایم به طور کامل در مورد این چسب ها صحبت کرده و در انتها به بررسی قیمت و بهترین مراکز فروش آن ها بپردازیم.

برای مشاوره یا خرید همین حالا تماس بگیرید.

09909277303

چسب گرانول چیست و چه ویژگی ها و کاربردهایی دارد؟

در حال حاضر برای ساخت وسایل مختلف در صنایع و یا مصارف خانگی، چسب های مختلفی تولید می شوند. هر کدام از آن ها نیز برای چسباندن متریال مختلفی مناسب هستند و ترکیبات مختلفی دارند. یکی از بهترین این چسب ها، چسب گرانول هات ملت است. ساختار این چسب های ترموپلاستیک، چه از نوع مایع باشند و چه از نوع جامد، به گونه ای است که با حرارت کار می کنند.

به این معنی که با حرارت حالت چسبندگی آن ها فعال شده و پس از سرد شدن ثابت شده و دو قطعه را به هم می چسبانند. پس از سرد شدن نیز چسب ها به حالت اولیه برگشته و می توان به دفعات نامحدود از آن ها استفاده کرد.به همین دلیل است که استفاده از آن ها مانند چسب های 123 یا چسب های دیگر نیست. بلکه به ابزارها و دستگاه های خاصی نیاز است که آن ها را به حرارت مورد نظر رسانده و حالت چسبندگی آن ها را فعال کند. این چسب ها مصارف و کاربردهای مختلف و ویژگی های منحصر به فردی دارند که در ادامه به شرح آن ها خواهیم پرداخت.

ویژگی های چسب گرانول

هر کدام از چسب هایی که در بازار وجود دارند، ویژگی های منحصر به فرد و مزایای مخصوص به خود را دارند. برای خرید هر کدام از آن ها لازم است با این فواید آشنا شوید تا بدانید خرید کدامیک از آن ها برای شما مناسب است. چسب گرانول نیز از چسب هایی است که به کیفیت و ماندگاری بالا معروف است. اما ویژگی های دیگری دارد که در ادامه با آن ها آشنا می شویم:

  • این چسب ها حالتی شفاف و بی رنگ دارند. بنابراین زمان استفاده از آن ها اثری روی وسایل مختلف از خود به جا نمی گذارند.
  • زمان خشک شدن این چسب ها کم است و پس از استفاده به راحتی خشک و تثبیت می شوند.
  • یکی از مهمترین مزایای آن ها این است که بر خلاف دیگر چسب ها، در حالت عادی حالت چسبندگی ندارند و با سرد شدن دمایشان، به حالت جامد یا نیمه جامد در آمده و آسیبی به چیزی نمی زنند.
  • چسب گرانول وزن کمی دارد و بر خلاف شیمیایی بودنش، بدون بو است.
  • این چسب ها مقاومت کشسانی بالایی دارند و این مساله استفاده از آن ها را راحت تر کرده است.
  • قدرت چسبندگی آن ها در برابر مزیت بزرگشان که آلودگی کمتر محیط زیست است باعث پر طرفدار شدنشان شده است.
  • انجام عملیات مختلف برش، کنده کاری یا سوراخ کردن وسایل با وجود این چسب ها امکان پذیر است.
خرید انواع چسب گرانول

کاربرد چسب های حرارتی گرانول

ویژگی ها و مزایای هر محصولی باعث می شود، کاربردهای زیادی نیز پیدا کنند و محبوبیت آن ها در میان خریداران نیز بیشتر شود. این مساله در مورد چسب گرانول حرارتی نیز صدق می کند. چرا که همانطور که در بالا گفته شد، مزایای استفاده از این چسب ها بسیار زیاد است. بنابراین به طور قطع می توان برای اهداف مختلف از آن ها استفاده کرد. برخی از مهمترین کاربردهای آن ها عبارت است از:

  • یکی از مهمترین کاربردهای آن ها، اتصال نوار پی وی سی است. در واقع محکم ترین چسب ها برای چسباندن نوار لبه pvc چسب های حرارتی است.
  • این چسب ها برای چسباندن انواع زهوارهای چوبی نیز مناسب است.
  • چسباندن قطعات پلاستیکی و لاستیکی نیز یکی جزء مصارف این چسب ها محسوب می شود.
  • درزگیری و ضد آب کردن لوله ها نیز از کاربردهای آن هاست.
  • علاوه بر این قدرت چسبندگی آن ها باعث می شود برای تولید مصنوعات چوبی مانند مبلمان و کمدهای دیواری نیز بتوان از آن ها استفاده کرد.
  • در انتها نیز می توان به استفاده از آن ها برای مصارف خانگی مانند گل سازی اشاره کرد.

انواع چسب گرانول

چسب های گرانول که در میان تولید کنندگان وسایل چوبی به به چسب گرانول پی وی سی نیز معروف است، انواع مختلفی دارند. هر کدام از آن ها نیز با ترکیبات متفاوت تولید شده و حتی اشکال متغیری دارند. انواع این چسب ها با ترکیبات مختلف عبارتند از:

  • چسب اتیلونیل استات که به چسب های EVA نیز معروف است.
  • چسب پلی اولفین که به چسب های PO معروف است.
  • چسب های پلی اورتان یا PU

هر کدام از این چسب ها بر اساس موادی که دارند، نقطه ذوب های مختلفی دارند و برای فعال شدن به دماهای مختلفی نیاز دارند. علاوه بر این اشکال مختلفی از آن ها در بازار وجود دارد که شامل حالت جامد ( قالبی، لوله ای و مکعبی )، حالت مایع، یا حالت خمیری می شود.

نحوه استفاده از گرانول

همانطور که گفته شد، چسب گرانول چسبی حرارت محور است و باید برای فعال شدن آن ها حرارتشان را تا میزان استاندارد بالا برد. به همین دلیل نیز کار کردن با آن ها منوط به استفاده از دستگاه های مختلف است. برخی از این دستگاه ها به صورت تفنگی هستند. از چسب هایی که در این دستگاه ها گذاشته می شود معمولا برای چسباندن وسایل کوچک و فعالیت های محدود استفاده می شود.

اما برای کاربردهای دیگری مانند چسباندن نوارهای پی وی سی روی لبه های ورقه های ام دی اف یا نئوپان، باید از دستگاه های دیگری به نام دستگاه لبه چسبان استفاده کرد. این دستگاه ها به صورت اتوماتیک و نیمه اتوماتیک تولید شده و با رساندن حرارت چسب ها به نقطه ذوب، آن ها را برای استفاده آماده می کنند.

قیمت خرید چسب گرانول

حلال چسب گرانول چیست؟

گاهی ممکن است هنگام استفاده از چسب گرانول اشتباهاتی انجام دهیم که لازم باشد چسب را پاک کرده و دو قطعه را از هم جدا کنیم. برخی از اوقات نیز ماندن بیش از حد و زیاد این چسب ها در دستگاه هایی مانند دستگاه لبه چسبان که یکی از ماشین آلات صنایع چوب است، باعث می شود در کار دستگاه اختلال ایجاد شده و راه برای جاری شدن چسب به دستگاه باز شود.

در این شرایط لازم است از حلال مناسب این چسب ها استفاده کنیم. این حلال ها توسط شرکت های مختلف ایرانی و خارجی تولید شده و به فروش می رسند. قیمت آن ها نیز بر اساس حجم، کیفیت و خارجی یا ایرانی بودنشان متفاوت است.

بهترین شرکت های سازنده چسب های گرانول

برای خیلی از ما مهم است که کالایی که می خریم از چه برندی باشد. حتی گاهی از اوقات به سراغ معروف ترین این مارک ها و شرکت های تولید کننده می رویم بدون اینکه وارداتی یا داخلی بودن آن محصول برایمان مهم باشد. بنابراین سوالی که درباره چسب گرانول برای بسیاری از افراد پیش می آید این است که بهترین برندهای سازنده این چسب ها کدامند. برخی دیگر نیز می خواهند بدانند آیا محصولات ایرانی کیفیت چسب های خارجی را دارند؟

در ابتدا باید بدانید مارک هایی مانند بایسون، هنکل، اوهو و میتراپل در حال حاضر جزئی از بهترین برندهای سازنده چسب های گرانول هستند. اما اگر می خواهید در مورد کالاهای ایرانی بدانید، باید بگوییم در حال حاضر شرکت های معتبر ایرانی دست به تولید این چسب ها می زنند. کیفیت آن ها نیز به اندازه ای است که می توانند با تولیدات برخی از کشورهای وارد کننده این محصولات رقابت کنند. بنابراین اگر می خواهید از کالاهای ایرانی حمایت کنید، می توانید به سراغ تولیدات داخلی بروید.

قیمت چسب گرانول

قیمت چسب گرانول

قیمت یک محصول مهمترین معیاری است که هر کسی در ابتدای کار به آن توجه می کند. به خصوص زمانی که هزینه جداگانه ای برای خرید آن کنار گذاشته باشد. زمانی که برای خرید چسب گرانول ماوی یا مارک های دیگر به فروشگاه های مختلف مراجعه می کنید، متوجه تفاوت قیمت انواع مختلف آن ها می شوید. این تفاوت قیمت به عوامل زیادی بستگی دارد که در ادامه برخی از آن ها را توضیح می دهیم:

  • در درجه اول باید بدانیم قیمت این چسب ها نیز مانند سایر کالاها، در اثر مرور زمان تغییر می کند و این امری اجتناب ناپذیر است.
  • اولین عامل در تفاوت قیمت ها، کیفیت ساخت چسب ها هستند. هرچه کیفیت بهتر باشد، قیمت نیز بالاتر است.
  • برندهای مختلف، به دلایل مختلفی قیمت های متفاوتی دارند. به طور مثال قیمت چسب گرانول لومیناک با چسب های دیگر یکسان نیست.
  • کالاهای وارداتی از کالاهای ایرانی گران تر هستند. علت آن نیز نوسانات ارزی و قیمت گمرکی است که شامل کالاهای وارداتی می شود.
  • خرید عمده و خرید چسب هایی با حجم کمتر، همیشه هزینه کمتری در بر می گیرند.

چسب گرانول را از کجا تهیه کنیم؟

سوالی که برای بسیاری از افراد پیش می آید این است که از کدامیک از مراکز فروش می توان بهترین چسب گرانول را تهیه کرد. به طور کل در تمامی فروشگاه های ابزار آلات و مراکز فروش لوازم ساخت لوازم چوبی می توان این چسب ها را پیدا کرد. اما اگر به دنبال خرید یکی از این چسب ها از برند مخصوصی هستید، می توانید به نمایندگی های فروش آن برند سر بزنید.

زمان انتخاب یک فروشگاه لازم است از معتبر بودن آن مطمئن شوید. یک فروشگاه معتبر چسب هایی با کیفیت بالا را با قیمتی مناسب به فروش می رسانند. علاوه بر این روش های مختلفی برای خرید آن ها وجود دارد که در ادامه با هر کدام از آن ها آشنا می شویم.

خرید حضوری چسب گرانول

یکی از روش های اولیه برای خرید کالا و محصولات مختلف، خرید حضوری است. با این روش می توانید با مراجعه به فروشگاه های مختلف که در سطح شهر وجود دارند، نسبت به خرید چسب گرانول رونیا یا مارک های دیگر اقدام کنید. از مزیت های این روش این است که می توانید از نزدیک محصول مورد نظر خود را مشاهده کرده و آن را از نظر کیفیت و قیمت مقایسه کنید. اما از معایب آن این است که زمان انتخاب تنها می توانید به فروشگاه های نزدیک خود سر بزنید. همچنین هنگام مراجعه به آن ها باید وقت و انرژی قابل توجهی برای رفت و آمد در خیابان ها صرف کرد.

خرید اینترنتی گرانول

خرید اینترنتی گرانول ارزان قیمت

روش دیگری که در چند سال اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده و گسترش چشمگیری داشته است، خرید اینترنتی چسب گرانولیت است. با این روش همه ما به خوبی آشنا هستیم. فروشگاه های اینترنتی که از آن ها خرید می کنیم یا با پیشنهاد اطرافیان انتخاب می کنیم و یا با جستجو در سایت های مختلفی مانند گوگل.

در هر صورت مزیت آن ها این است که با چند کلیک می توانیم به تعداد زیادی فروشگاه که در سراسر کشور و حتی دنیا هستند سر زده و محصول مناسبمان را انتخاب کنیم. اما دقت کنید که پیش از خرید چسب گرانول پاراکس یا مارک های دیگر از معتبر بودن مرکز فروش اینترنتی مطمئن شوید. یکی از روش های کسب اطمینان، چک کردن نماد اعتماد الکترونیکی پایین صفحه سایت و مشاهده نظر مشتریان است.

برای مشاوره یا خرید همین حالا تماس بگیرید.

09909277303

معرفی بهترین مراکز خرید چسب گرانول

زمانی که تصمیم به خرید این چسب ها گرفتید، باید به دنبال یک مرکز خرید معتبر باشید. امروزه فروشگاه های بسیاری به فروش چسب گرانول مشغول هستند. علاوه بر این شرکت ها و کارخانه جات بسیاری دست به تولید این چسب ها زده اند و هر کدام نمایندگی های فروش و مراکز پخش مختلفی دارند. به همین دلیل پیدا کردن بهترین این مراکز کمی سخت است.

اگر از جمله کسانی هستید که نمی توانید یک مرکز فروش معتبر در میان آن ها پیدا کنید، بهتر است به سایت چوبکاران سری بزنید. جهت اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 09909277303 تماس گرفته و با متخصصین این مرکز صحبت کنید. علاوه بر این برای خرید چسب گرانول اینجا کلیک کنید.

۲۵ بهمن ۱۴۰۲ (شناسه مقاله: 30108)
لطفاً با ثبت نظرات و انتقادات خود به بهبود این مقاله کمک کنید.
هنوز نظری ثبت نشده است.
برای ثبت نظر  وارد شوید.
نظرات کاربران