...در حال بارگذاری

نوار پی وی سی چیست؟ ( ویژگی، انواع، نحوه استفاده )

معرفی انواع نوار پی وی سی پشت چسب دار، اتویی و ساده و کاربردهای آن. بررسی قیمت و ویژگی نوار pvc. نوار پی وی سی از کجا بخریم؟

نوار لبه پی وی سی چیست و انواع آن ها از نظر ابعاد، رنگ و کیفیت کدام است؟ بهترین نوار لبه pvc چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ نوار لبه ها چه کاربردهایی دارند و در کجا می توان از آن ها استفاده کرد؟ نحوه استفاده از نوار لبه پی وی سی پشت چسب دار یا ساده چیست؟ قیمت این نوارها چقدر است و نوار پی وی سی از کجا بخرم؟ پاسخ این پرسش ها و سایر اطلاعات لازم در مورد این نوارها را در این مقاله از سایت چوبکاران می خوانیم.

برای مشاوره یا خرید همین حالا تماس بگیرید.

09909277303

برای خرید و مشاهده لیست محصولات اینجا کلیک کنید.

نوار پی وی سی چیست و چه ویژگی ها و کاربردهایی دارد؟

چوب یکی از متریالهای بسیار پر کاربرد در زندگی بشر است. به همین منظور از دیرباز برای ساخت لوازم و وسایل ساختمانی مورد استفاده قرار می گرفته اند. همه ما نیز می دانیم که استفاده از لوازم چوبی برای طراحی داخلی خانه بسیار مناسب است. اما سال هاست مواردی مانند سنگین بودن چوب، گران بودن آن و محدود بودن این متریال باعث شده است ورقه های نئوپان و ام دی اف جای آن را برای ساخت لوازم خانگی بگیرند.

یکی از مشکلاتی که در استفاده از ام دی اف وجود دارد، لبه های خشن این ورقه ها است. چرا که زمان ساخت یک وسیله چوبی، کوچک ترین جزئیات نیز می تواند روی زیبایی ظاهری آن ها تاثیر بگذارد. علاوه بر این خشن بودن این لبه ها باعث می شود زمان برخورد به آن ها به پوست بدن یا لباس افراد آسیب وارد شود. بنابراین تولید کنندگان به فکر بهترین روش برای پوشاندن لبه های این ورقه ها افتادند و توانستند با ساخت نوار پی وی سی این مشکل را حل کنند. نوار لبه pvc توانست به راحتی جای نوارهای کاغذی و سایر محصولات این چنینی را بگیرد. نوار لبه پی وی سی ویژگی هایی دارد که در ادامه به شرح آن ها خواهیم پرداخت.

ویژگی های نوار pvc

ویژگی های نوار pvc

اکنون زمان آن است که به صورت دقیق در مورد ویژگی هایی که یک نوار پی وی سی خوب باید داشته باشد رابدانیم. علاوه بر این شناخت تفاوت این نوارها با نوارهای کاغذی که قبلا وجود داشتند نیز می تواند گویای مزایای استفاده از آن ها باشد. مهمترین ویژگی های آن ها عبارت است از:

  • استحکام و دوام بالای نوار پی وی سی ، یکی از مزایای آن ها نسبت به نوارهای کاغذی است.
  • تنوع رنگ و طرحی که دارند نیز استفاده از آن ها را راحت کرده است.
  • علاوه بر این انعطاف پذیری آن ها و شکننده نبودنشان باعث سهولت کار و چسباندن آن ها بر روی لبه ها می شود.
  • همچنین این نوارهای ساخته شده با مواد پلیمری، در برابر رطوبت و آب نیز مقاوم بوده و در برابر نور خورشید نیز تغییر شکل و رنگ نمی دهند.
  • این نوارها اگر چه با مواد پلیمری ساخته می شوند، اما کاملا بدون بو هستند.
  • خط و خش و خراشیدگی کمترین آسیب را به بافت و ظاهر آن ها وارد نمی کند.
  • در آخر نیز با توجه به نوع ساختشان، به خوبی به سطح ام دی اف چسبیده و کنده نمی شوند.

کاربردهای نوار پی وی سی

هر محصولی زمانی که ویژگی ها و مزایای زیادی داشته باشد، در شرایط مختلف نیز مورد استفاده قرار گرفته و به دلیل کاربردهای زیاد، طرفداران زیادی نیز دارد. به همین دلیل نیز استفاده از نوار پی وی سی، در حال حاضر بسیار پر رنگ است. از این نوارها می توان برای تکمیل ساخت وسایلی مانند قفسه ها، مبلمان و میزها، کمدهای دیواری، اجزاء سرویس خواب و تخت و سایر لوازم چوبی استفاده کرد. علاوه بر این برای پوشاندن لبه های لوازم چوبی مانند درب های چوبی و زیبایی هر چه بیشتر آن ها نیز می توان از نوار لبه استفاده کرد.

انواع نوار pvc

انواع نوار pvc

در حال حاضر نیاز افراد، رنگ های مختلف ورقه های ام دی اف و ابعادی که آن ها دارند باعث شده است نمونه های مختلفی از نوار پی وی سی سفید یا رنگی تولید و روانه بازار شود. این تنوع باعث می شود هر فردی با هر سلیقه ای بتواند به راحتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کند. به طور کلی انواع مختلف آن ها عبارتند از:

  • انواع نوار pvc از نظر ابعاد: نوار لبه ها در طول های مختلفی تولید می شوند. اما آنچه باعث تفاوت ابعادشان می شود، عرض و ضخامتشان است. این نوارها با ضخامت یک یا دو میلی متر ساخته می شوند. عرض آن ها نیز از 19 میلی متر شروع شده و عریض ترین نوار پی وی سی 5 سانت و نیم است.
  • انواع نوار pvc از نظر طرح و رنگ: ورقه های ام دی اف رنگ های مختلف و متنوعی دارند. به همین دلیل نوار لبه نیز باید در رنگ ها و نقش های مختلفی تولید شوند تا بتوان به راحتی آن ها را به کار برد.
  • انواع نوار لبه از نظر نحوه استفاده: انواع مختلف نوار لبه ها، بر اساس نحوه چسباندن به انواع نوار پشت چسب دار یا اتویی و ساده تقسیم می شوند. به طور قطع قیمت نوار پی وی سی اتویی با نوارهای ضخیم متفاوت است.

نحوه چسباندن نوار پی وی سی

در حال حاضر علاوه بر پیشرفت تکنولوژی ساخت نوار پی وی سی، نحوه چسباندن آن ها نیز متفاوت شده است. به طوری که بهترین تاثیر و ماندگاری را پس از چسباندن دارند. در واقع در ابتدا این نوارها به صورت نوار پی وی سی پشت چسب دار تولید می شدند که به نوار اتویی نیز شهرت داشتند. نحوه چسباندن آن ها نیز به این صورت بود که پس از قرار دادن آن ها روی لبه کار، با استفاده از اتو و داغ شدن چسب، نوار روی لبه چسبیده می شد. اما میزان ماندگاری این نوار های اتویی بسیار کم بود و پس از مدتی از لبه جدا می شد.

خرید نوار پی وی سی

به همین منظور کم کم استفاده از چسب گرانول یا چسب گرانول پی وی سی جایگزین نوارهای پشت چسب دار شد. این چسب ها میزان ماندگاری نوارها را روی لبه به صورت چشمگیری بالا بردند. اما امروزه استفاده از دستگاه لبه چسبان توانسته است علاوه بر بهبودی کیفیت چسب ها، به روند کار سرعت ببخشد. علاوه بر این در حال حاضر به جای چسب گرانول، از چسب های مخصوص که به چسب های پی وی سی معروف هستند برای اتصال این نوارها استفاده می شود که تاثیر و ماندگاری بیشتری دارند.

بهترین شرکت های تولید کننده نوار pvc خارجی و ایرانی

شاید این سوال نیز برای شما پیش آمده باشد که در حال حاضر بهترین برندها و شرکت های سازنده نوار پی وی سی کدام است. برخی نیز می خواهند بدانند کیفیت محصولات ایرانی چگونه است و آیا می توان به جای خرید کالاهای خارجی که قیمت بیشتری نیز دارند، نوار لبه های ایرانی را انتخاب کرد.

در حال حاضر محصولات ساخت کشور ترکیه مانند برند ماوی افرا توانسته اند جایگاه ویژه ای در میان مشتریان نوار pvc پیدا کنند. البته محصولات ساخت چین نیز در کشور ما بسیار دیده می شوند. اما آنچه باید بدانید این است که در حال حاضر کیفیت ساخت محصولات ایرانی بسیار خوب است و به راحتی می توانند با محصولات خارجی رقابت کنند. اگر شما نیز می خواهید از کالاهای ایرانی حمایت کنید، می توانید با اطمینان بهترین تولید کنندگان ایرانی را برای این منظور انتخاب کنید. تنها کافیست بهترین شرکت های ایرانی فعال در این زمینه را شناسایی کنید.

قیمت نوار پی وی سی ام دی اف

قیمت نوار پی وی سی ام دی اف

قیمت یکی از معیارهای خرید یک کالاست که برای همه ما بسیار مهم است. چرا که هر کدام از ما برای خرید یک محصول هزینه مشخصی کنار گذاشته ایم که باید بر اساس آن یک محصول را انتخاب کنیم. اما باید بدانید در دست داشتن و پیدا کردن یک لیست قیمت نوار پی وی سی کمی سخت است. چرا که عوامل بسیاری بر قیمت این نوار لبه ها تاثیر می گذارند که در ادامه با برخی از آن ها آشنا می شویم:

  • ابعاد و اندازه یک نوار، بر قیمت آن موثر است.
  • نوار لبه ای که از میان کالاهای خارجی انتخاب می کنید، به دلیل نوسانات ارزی و قیمت گمرک، در اکثر مواقع گران تر از تولیدات داخلی هستند.
  • کیفیت ساخت نیز یکی از عوامل مهم در قیمت نوار پی وی سی طلایی و رنگی است.
  • اگر شما قصد خرید عمده با تعداد بالا از این نوارها را داشته باشید، به طور قطع قیمت کمتری می پردازید.
  • نکته دیگری که باید در مورد قیمت این کالاها در نظر بگیرید این است که برندها و شرکت های سازنده مختلف، بر اساس معیارهایی که در قیمت گذاری دارند، محصولاتشان را با نرخ های مختلفی به فروش می رسانند.

نوار پی وی سی از کجا بخرم؟

اکنون زمان آن رسیده که به این پرسش که این نوارها را از کجا بخرم پاسخ دهیم. در واقع نکته دیگری که باید در مورد نوارهای pvc بدانیم این است که پس از انتخاب بهترین نوع، بهترین طرح و رنگ و بهترین برند این نوارها، نوار پی وی سی تارا یا مارک های دیگر را از کجا بخریم.

نوار پی وی سی از کجا بخرم

در اکثر مواقع زمانی که اقدام به خرید کمد دیواری ام دی اف، کابینت یا سایر لوازم چوبی و ام دی اف می کنید، از این نوارها برای تکمیل ساخت یک وسیله چوبی استفاده شده اند و نیازی نیست خودتان یکی از آن ها را انتخاب و به لبه کار بچسبانید. اما اگر شما هم تولید کننده هستید یا برای تعمیر لوازم خود نیاز به خرید آن ها دارید، باید به فروشگاه های عرضه لوازم و تجهیزات چوبی یا یراق آلات کابینت و وسایل چوبی مراجعه کنید. دو روش زیر نیز برای خرید از این مراکز وجود دارد.

خرید حضوری نوار pvc

زمانی که تصمیم به خرید این نوارها گرفتید فارغ از اینکه محصول انتخابی شما ایرانی باشد یا خارجی، می توانید با مراجعه حضوری به فروشگاه های سطح شهرتان، نسبت به خرید نوار پی وی سی تکنوتل، اسکای یا مارک های دیگر اقدام کنید. خرید حضوری این مزیت را برای خریداران دارد که می توانید کیفیت و ابعاد این نوارها را از نزدیک بررسی کنید. اگر مشکلی با صرف وقت در ترافیک و خیابان های شهر نداشته و با هزینه رفت و آمد نیز مشکلی ندارید، این روش خرید بهترین گزینه برای شماست.

در کنار تضمین دریافت کالا در مقابل پرداخت هزینه، باید در نظر بگیرید در مدت زمان کمی تنها می توانید به چند فروشگاه محدود سر زده و نوار لبه مورد نیازتان را انتخاب کنید.. همچنین در این روش خرید نوار پی وی سی نمی توانید مقایسه قیمت و کیفیت دقیقی انجام دهید. چراکه اینکار در خرید حضوری مستلزم این است که به فروشگاه های مختلف که گاهی مسافت زیادی نسبت به یکدیگر دارند سر بزنید.

نحوه خرید اینترنتی نوار پی وی سی

حتما شما هم دیده اید که برخی از افراد خرید نوار پی وی سی از دیجی کالا یا سایت های اینترنتی دیگر را ترجیح می دهند. در واقع خرید اینترنتی روز به روز در حال گسترش است و هر روزه نیز به طرفداران آن اضافه می شود. مزیت این روش این است که شما می توانید با صرف کمترین وقت و هزینه، از فروشگاه های مختلف به صورت آنلاین دیدن کنید. پس از انتخاب و بررسی قیمت مراکز فروش مختلف می توانید هزینه را به صورت آنلاین پرداخت کرده و کالا را درب منزل دریافت کنید.

در چنین شرایطی دیگر نیازی نیست وقت زیادی در ترافیک سنگین شهرهای پر رفت و آمد هدر بدهید، نیازی ندارید هزینه رفت و آمد بپردازید تا تنها بتوانید از چند فروشگاه محدود دیدن کنید. تنها با چند کلیک می توانید فروشگاه های مناسبی برای خرید اینترنتی نوار پی وی سی پیدا کنید. پس از مراجعه به این فروشگاه ها می توانید هر کدام از نوارهای عرضه شده در فروشگاه های اینترنتی نوار پی وی سی را از نظر قیمت، کیفیت، ابعاد و رنگ بررسی کرده و هر کدام که برایتان مناسب تر است را تهیه کنید.

نحوه خرید اینترنتی نوار پی وی سی

همچنین هنگام خرید اینترنتی نوار پی وی سی اتویی یا ام دی اف امکان خرید از فروشگاه های شهرهای دیگر را نیز دارید. این در حالی است که اگر بخواهید حضوری خرید کنید تنها میتوانید از فروشگاه هایی که سطح شهرتان هستند خرید کنید. با مراجعه به این سایت های فروشگاهی می توانید از تخفیفاتی که آن ها گذاشته اند نیز استفاده کنید.

از نظر قیمت نیز هنگام خرید اینترنتی نوار پی وی سی هزینه زیادتری نمی پردازید. در واقع قیمت نوار پی وی سی هنگام خرید اینترنتی و حضوری یکسان است. اما هنگام خرید اینترنتی نوار پی وی سی شما باید بر اساس مسافتی که نسبت به فروشگاه دارید هزینه ارسال را نیز پرداخت کنید.

خرید آنلاین نوار پی وی سی

تنها مشکلی که وجود دارد، بررسی اعتبار مرکز فروش اینترنتی است. اگر یک فروشگاه اینترنتی اعتبار نداشته باشد ممکن است پس از انتخاب یک محصول و پرداخت قیمت آن، نوار پی وی سی که انتخاب کرده اید را دریافت نکرده، یا نمونه بی کیفیت آن را تحویل بگیرید. یکی از روش های کسب اعتماد چک کردن نماد اعتماد الکترونیکی پایین سایت است.

البته باید دقت کنید که این نماد اعتبار نیز داشته باشد. علاوه بر این می توانید نظرات کاربران در سایت های اینترنتی را بخوانید و از میزان رضایتمندی آن ها درباره خرید از آن سایت مطلع شوید. چک کردن آدرس فروشگاه و اطمینان از وجود آن نیز می تواند روش خوبی برای اعتبارسنجی باشد.

ویژگی بهترین فروشگاه ها برای خرید نوار پی وی سی

پس از بررسی فروشگاه هایی که به عرضه نوار پی وی سی مشغول هستند و بررسی روش های خرید نوار پی وی سی باید بدانید بهترین فروشگاه برای خرید آن ها باید چه ویژگی هایی داشته باشد. شناخت این ویژگی ها به شما کمک می کند تا در میان تعداد زیادی از فروشگاه هایی که در حال حاضر مشغول عرضه این محصولات هستند، بتوانید بهترین، معتبرترین و مناسب ترین آن ها را انتخاب کنید.

نتیجه اینکار انتخاب بهترین نوار پی وی سی بر اساس نیازها و خواسته های شماست. برخی از مهمترین ویژگی های فروشگاه های عرضه کننده نوار پی وی سی عبارت است از:

نوار پی وی سی پشت چسب دار
  • بهترین فروشگاه ها باید تنوع محصولی بالایی داشته باشند تا کسانی که قصد خرید نوار پی وی سی را دارند بتوانند از میان مدل ها، طرح ها و انواع مختلف این نوارها، مناسب ترینشان را برای هدفی که دارند انتخاب کنند.
  • فروشگاه های معتبر باید کیفیت محصولی بالایی داشته باشند. همچنین فروشنده باید در شرح مشخصات و کیفیت محصول صداقت کامل داشته باشد. چراکه برخی از افراد شناخت کافی در مورد مشخصات نوار پی وی سی ندارند و نمی توانند از ظاهر آن ها تشخیص دهند که کیفیت آن ها خوب است یا بد.
  • بهترین فروشگاه ها باید مناسب ترین قیمت خرید نوار پی وی سی را داشته باشند. این قیمت باید دقیقا متناسب با کیفیت آن محصول باشد. به طوری که خریدار در برابر کیفیت بد یک محصول قیمت بیشتری پرداخت نکند.
  • در حال حاضر داشتن امکان خرید اینترنتی در کنار خرید حضوری برای یک فروشگاه مزیت محسوب می شود. چراکه برخی از افراد با وجودی که همیشه از یکی از فروشگاه های نزدیک خود خرید می کنند می خواهند در شرایط خاص اینترنتی خرید کرده و از خانه بیرون نیایند.
مراکز خرید نوار پی وی سی

معرفی بهترین مراکز خرید نوار پی وی سی

همانطور که می دانیم پیدا کردن مراکز فروش حضوری یا اینترنتی معتبر زمان انتخاب نوار پی وی سی اسکای، تکنوتل یا مارک های دیگر در میان تعداد زیاد فروشگاه های عرضه کننده این محصولا کار سختی است. تنها اعتبار نیز شرط انتخاب نیست. بلکه یک فروشگاه باید مجموعه ای کامل از طرح ها و اندازه های مختلف این نوار لبه ها را داشته باشد.

برای مشاوره یا خرید همین حالا تماس بگیرید.

09909277303

علاوه بر این قیمتی که برای نوارها در نظر گرفته نیز باید مناسب باشد. بهتر است شناخت این مراکز را به سایت چوبکاران بسپارید. برای خرید و مشاهده لیست محصولات اینجا کلیک کنید.

۱ آبان ۱۴۰۲ (شناسه مقاله: 30109)
لطفاً با ثبت نظرات و انتقادات خود به بهبود این مقاله کمک کنید.
هنوز نظری ثبت نشده است.
برای ثبت نظر  وارد شوید.
نظرات کاربران