...در حال بارگذاری

خرید نوار لبه پی وی سی pvc، انواع و نحوه چسباندن دور ام دی اف

نوار لبه pvc چیست و چه کاربردهایی دارد؟ نوار لبه ام دی اف چه ویژگی هایی دارد؟ نحوه چسباندن و معرفی بهترین مراکز خرید و فروش نوار پی وی سی pvc ارزان قیمت در بازار ایران

خرید نوار لبه pvc یکی از مهمترین لوازم و تجهیزات برای پوشاندن لبه های خام ام دی اف و تکمیل وسایل و کالاهای چوبی می باشد. در واقع نوار لبه پی وی سی کاربردها و ویژگی هایی دارد که پیش از استفاده از آن ها باید در مورد آن اطلاعات کامل داشته باشید. در این مقاله از سایت چوبکاران به معرفی کامل این نوارها و بهترین تولید کنندگان و شرکت های تولید کننده نوار pvc پرداخته ایم.

برای مشاوره یا خرید همین حالا تماس بگیرید.

09909277303

نوار لبه pvc چیست؟

چوب یکی از اولین و مهمترین متریال برای ساخت لوازم و وسایل مورد نیاز برای زندگی انسان بوده است. به طوری که حتی فلزات نیز نتوانستند به طور کامل جایگزین آن ها شوند. اما گران بودن چوب های طبیعی مانند چوب گردو، چوب راش و چوب روس، سنگین بودنشان و محدود بودن منابع، باعث شد ورقه های نئوپان و ام دی اف ساخته و جایگزین آن ها شوند. این ورقه ها در کنار مزیتهایشان مشکلاتی نیز دارند. یکی از این مشکلات برنده و خشن بودن لبه های آن هاست. این لبه ها اگر بدون روکش باشند می توانند علاوه بر آسیب به پوست و بدن انسان، باعث نازیبا شدن ظاهر وسایل چوبی نیز بشوند.

همین امر باعث شد نوارهای لبه های مختلفی تولید و برای پوشاندن لبه ها استفاده شود. یکی از بهترین این نوارها که توانست به سرعت جایگزین نوارهای کاغذی شود، نوار لبه pvc است. این نوارها که به نوار پی وی سی نیز معروف هستند، از بهترین مواد پلیمری ساخته می شوند و با چسبیدن روی لبه ها علاوه بر حفظ ظاهر وسیله چوبی، رنگ لبه را نیز مانند رنگ روکش ام دی اف کرده و خشن بودن آن را نیز می پوشانند. علاوه بر این از نفوذ و تجمع باکتری ها و قارچ ها در اثر رطوبت نیز جلوگیری می کنند.

خرید انواع نوار لبه pvc

خرید انواع نوار لبه پی وی سی

در حال حاضر ورقه های ام دی اف با روکش های مختلفی مانند روکش ملامینه، روکش هایگلاس و روکش پی وی سی پوشیده می شوند که هر کدام رنگ ها و طرح های متنوعی دارند. به همین دلیل نیز در کارخانه جات و زمان تولید این لبه ها با دستگاه تولید نوار لبه pvc طلایی، رنگی و سفید این تنوع رنگ و طرح باید در نظر گرفته شود.

علاوه بر این، نوار های پی وی سی باید در ابعاد و ضخامت های مختلفی تولید شوند تا بتوان از آن ها برای تمامی ورقه های ام دی اف استفاده کرد. این تنوع رنگ انتخاب آن ها را برای همه وسایل چوبی راحت تر می کند. به طور معمول دو ضخامت 1 میلی متر و 2 میلی متر برای آن ها در نظر گرفته می شود. طول این نوارها نیز متفاوت است و در قالب رول هایی با وزن های مختلف به فروش می رسند. عرض آن ها نیز متغیر بوده و با عرض های مختلف 19 میلی متر تا 54 میلی متر در بازار به فروش می رسند.

خرید نوار پی وی سی

ویژگی های یک نوار لبه pvc خوب چیست و چه کاربردهایی دارد؟

نوار لبه پی وی سی مزایای بسیاری دارد. این مزایا و ویژگی های منحصر به فرد باعث شده است به راحتی بتوان علاوه بر استفاده آن ها برای پوشاندن لبه های ام دی اف، برای پوشش لبه های لوازم و وسایلی که با چوب طبیعی ساخته می شوند نیز استفاده کرد. کیفیت این لبه ها باعث شده است بتوان آن ها را جایگزین نوارهای دیگر کرد. برخی از مهمترین این ویژگی ها عبارتند از:

  • این نوارها در برابر رطوبت و آب مقاومت بالایی دارند و مانع نفوذ آن به بافت ام دی اف می شوند.
  • استحکام و دوام آن ها بالاتر از سایر نوارهای لبه است. علاوه بر این عملکرد چسب ها روی آن ها بیشتر و بهتر است.
  • نوار های لبه پی وی سی، انعطاف پذیری بالایی داشته و به دلیل شکننده نبودن می توان به راحتی از آن ها استفاده کرد.
  • خط و خش و خراشیدگی روی آن ها کمترین تاثیر را دارد. بنابراین زیبایی آن ها دوام بیشتری دارد.
  • نور خورشید، حرارت و اشعه ماوراء بنفش تاثیر کمی روی آن ها دارد و باعث تغییر شکل و رنگ آن ها نمی شود.
  • این نوارها رنگ ها و طرح های مختلفی داشته و کاملا بی بو هستند.

از نوار پی وی سی برای چه مواردی می توان استفاده کرد؟

در کنار ویژگی هایی که نوار لبه pvc دارد، بهتر است در مورد کاربردهای آن ها نیز صحبت کرد. آنچه باید بدانید این است که از این نوارها می توان برای تمامی وسایل و لوازمی که با ورقه های نئوپان یا ام دی اف ساخته می شوند استفاده کرد. لوازمی مانند انواع درب چوبی، سرویس خواب، کمدهای دیواری، قفسه های کمد یا کتابخانه ها، کابینت های آشپزخانه، مبلمان و انواع میز و صندلی.

نحوه چسباندن نوار لبه pvc دور ام دی اف

نحوه چسباندن نوار لبه pvc دور ام دی اف

برای بسیاری از افراد جالب است که بدانند نوار لبه پی وی سی به چه صورتی و با چه چسب هایی چسبانده می شوند. در قدیم در خط تولید نوار لبه pvc این نوارها به صورت پشت چسب دار تولید می شد که به اصطلاح به آن ها نوار اتویی گفته می شد. این نوارها پس از گذاشتن روی لبه با استفاده از اتو روی لبه ورقه ام دی اف چسبانده می شدند. اما کاغذی بودن جنس نوارها و ناپایدار بودن این چسب ها باعث شد افراد به فکر استفاده از چسب هایی مانند چسب گرانول پی وی سی بیفتند. نوار لبه هایی که با چسب گرانول چسبانده می شدند، استحکام بیشتری داشتند.

در حال حاضر این کار با استفاده از خرید دستگاه لبه چسبان انجام می شود. البته باید در نظر گرفت که قیمت دستگاه نوار لبه pvc کمی زیاد است. علاوه بر این در حال حاضر به جای چسب گرانول نیز از چسب های مخصوص پی وی سی برای اتصال این نوارها به لبه استفاده می شود.

قیمت نوار لبه pvc

قیمت نوار لبه pvc

برخی از افراد هنگام خرید نوار لبه پی وی سی به دنبال لیست دقیقی از قیمت آن ها هستند. اما باید بگوییم دستیابی به این لیست امکان پذیر نیست و تنها می توانید به صورت تقریبی از قیمت نوار لبه ام دی اف مطلع شویم. چرا که عوامل مختلفی روی قیمت آن ها تاثیر می گذارند. به طور مثال قیمت نوار اتویی با نوار لبه pvc ساده یکسان نیست. کیفیت این محصولات، در کنار ابعاد و ضخامت نوار لبه چوبی تعیین کننده اصلی قیمت آن ها و گران یا ارزان بودنشان است.

همچنین اگر در خرید نوار لبه های خارجی تجربه داشته باشید می بینید که قیمت آن ها به مراتب بالاتر از قیمت نوارهای ایرانی است. چرا که علاوه بر کیفیت بالاترشان، نوسانات نرخ ارز نیز روی قیمت آن ها تاثیر می گذارد. بنابراین اگر به دنبال خرید نوار لبه ارزان تر هستید، باید از بین شرکت های ایرانی، بهترین تولید کننده نوار لبه pvc را برای خود پیدا کنید. چرا که محصولات آن ها در حال حاضر با بهترین کیفیت تولید شده و با کالاهای خارجی در رقابت هستند.

برای مشاوره یا خرید همین حالا تماس بگیرید.

09909277303

معرفی بهترین فروشندگان و تولید کنندگان نوار لبه pvc

در حال تعداد شرکت های نوار لبه pvc در حال افزایش است. در واقع در شهرهای مختلف ایران و دنیا تولید کنندگان مختلفی دست به ساخت این نوارها با کیفیت های مختلف زده اند. اما مهم این است که زمانی که تصمیم به خرید آن ها گرفتیم، بتوانیم بهترین این تولید کنندگان و فروشندگان را پیدا کنیم. بنابراین اگر شما نیز به دنبال بهترین مراکز خرید نوار لبه pvc در اصفهان، شیراز، تهران یا شهرهای دیگر ایران هستید، می توانید به سایت چوبکاران سر بزنید و معتبرترین این فروشندگان را بشناسید.

برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 09909277303 تماس گرفته و با مشاورین این مرکز صحبت کنید. علاوه بر این برای خرید نوار لبه پی وی سی می توانید اینجا کلیک کنید.

۱۰ اسفند ۱۴۰۲ (شناسه مقاله: 30106)
لطفاً با ثبت نظرات و انتقادات خود به بهبود این مقاله کمک کنید.
هنوز نظری ثبت نشده است.
برای ثبت نظر  وارد شوید.
نظرات کاربران