...در حال بارگذاری

خرید مگنت روکار کابینت ( مزایا، نصب و معرفی بهترین فروشگاه )

خرید مگنت روکار چیست و چه کاربردهایی دارد؟ آموزش طریقه و نحوه نصب مگنت روکار کابینت و کشو چگونه است؟ برای خرید این محصول چه کار باید کرد و از کجا تهیه کنیم؟

امروزه استفاده و خرید مگنت روکار برای وسایل چوبی مانند کابینت ها و کشوی کمدها بسیار رواج پیدا کرده است. نحوه نصب این مگنت ها نسبت به مگنت های توکار متفاوت است. همچنین هر کدام از مدل های مگنت های روکار کابینت نیز کاربردهای متفاوتی دارند. در این مقاله از سایت تبلیغاتی چوبکاران سعی کرده ایم به طور کامل در مورد مگنت ها صحبت کرده و مزایا، کاربردها، قیمت و بهترین مراکز خریدشان را نیز به شما معرفی کنیم.

برای مشاوره یا خرید همین الان تماس بگیرید.

09909277303

معرفی مگنت ها، کاربردهای و 8 مزایای استفاده از آن ها

تغییر و تحولاتی که هر ساله در زمینه ساخت تجهیزات و وسایل خانه و ساختمان به وجود می آید، باعث می شود مدل ها و کاربرد انواع یراق آلات نیز متفاوت شود. حتی باعث ساخت نمونه های جدید از آن ها شود که به استفاده بهتر از آن ها و بهبود کیفیتشان کمک کند. یکی از انواع یراق آلات فلزی که در ساخت لوازم چوبی استفاده می شود، مگنت ها هستند. مگنت ها جایگزین مناسبی برای دستگیره ها هستند. این محصولات که شکلی استوانه ای دارند، گاهی به طور کامل از فلز ساخته می شوند و گاهی با بدنه ای پلاستیکی تولید می شوند.

اگر هنگام خرید نام مگنت های فشاری یا مدادی را می شنوید باید بدانید این نام هایی است که افراد روی آن ها گذاشته اند و در کاربرد آن ها هیچ تاثیری ندارد. آنچه مهم است زبانه آن ها است که به نوعی آهن ربا است و باید از فلز ساخته شوند. این زبانه ها با فشار کمی که به آن ها وارد می شوند باز و بسته می شوند و درب را رها کرده و باعث باز شدن آن ها می شوند. هنگام بسته شدن نیز با فشار دست زبانه مگنت های روکار و توکار به داخل رفته و توسط نیروی مغناطیسی آهن ربا، درب را در سر جای خود نگه می دارد و مانع باز شدن آن می شود.

خرید مگنت روکار

کاربردهای مختلف مگنت ها

اگر به ظاهر کابینت ها، کمد ها یا کشوهایی که در آن ها مگنت های روکار به کار برده شده است دقت کرده باشید، می بینید که در آن ها دستگیره استفاده نشده است. در واقع مگنت ها جایگزین دستگیره ها شده اند. کاربرد این محصولات بسیار زیاد است. به طوری که می توان آن ها را در وسایل زیر به کار برد:

  • کشوهای میز تلویزیون یا میزهای پذیرایی
  • کشوهای تعبیه شده در کابینت ها
  • کشوهای داخلی کمدها، دراورها و کمدهای دیواری ام دی اف
  • درب کابینت
  • درب کمدهای کوچک دیواری و قفسه های چوبی و ساخته شده با ام دی اف

مزایای استفاده از مگنت های روکار برای کابینت

استفاده از هر کالایی باید برای مصرف کننده مزایایی داشته باشد تا بتواند آن را به راحتی جایگزین وسایل و کالاهای دیگر کند. در مورد استفاده از مگنت های روکار کابینت نیز این مورد صدق می کند. از آنجایی که نصب آن ها روی وسایل چوبی بسیار پر طرفدار شده است، به طور قطع برای مصرف کننده نیز مزایای بسیاری دارند. این به این معنی نیست که مگنت ها بدون عیب هستند.

اگر در مورد عیوب آن ها بپرسید باید بدانید ماندن اثر انگشت افراد هنگام باز و بسته کردن درب ها و خراب شدن زود هنگام مگنت هایی که بی کیفیت هستند جزئی از معایب آن ها محسوب می شوند. در ادامه برخی از مزایای استفاده از آن ها را با هم می خوانیم:

خرید و فروش مگنت روکار کابینت
  • برای کسانی که سلیقه به خصوصی دارند و استفاده از دستگیره ها را غیر ضروری می دانند، استفاده از مگنت توکار کابینت یا نصب روکار آن ها می تواند بهتر باشد.
  • در بسیاری از مواقع هزینه خرید مگنت از خرید دستگیره ها کمتر است. بنابراین استفاده از آن ها مقرون به صرفه تر است.
  • به کار نبردن دستگیره تمیز کردن درب کمدها و کشوها را راحت تر می کند. علاوه بر این ظاهری یک دست تری به این وسایل می دهد.

تفاوت مگنت روکار کابینت و مگنت توکار

اگر به دنبال استفاده از مگنت ها برای کابینت ها یا لوازم چوبی خود هستید، با نام های مختلفی مواجه شده اید. برخی از آن ها به نام مگنت های روکار مشهور هستند و برخی دیگر توکار. این دو نوع مگنت به دلیل نوع نصبشان به این نام شهرت پیدا کرده اند. مگنت های توکار به گونه ای ساخته و نصب می شوند که کمترین اثری از آن ها روی درب و بدنه پیدا می شود.

در واقع به حالت پنهان کار گذاشته می شوند. اما نوع روکار این محصولات پنهان نیستند و روی بدنه و درب نصب می شوند. همین امر باعث می شود تفاوت های جزئی در ساختشان نیز داشته باشند.

نحوه نصب مگنت روکار

نصب مگنت های روکار نسبت به مدل هایی که توکار هستند ساده تر است. در واقع برخلاف نصب نوع توکار که باید هنگام ساخت درب های کابینت، کشو یا کمدهای چند منظوره جایی برای آن ها تعبیه کرد و آن ها را درون آن ها نصب کرد، نصب نوع توکار را خود افراد با اندکی تحقیق و کسب اطلاعات می توانند در خانه انجام دهند. البته لازم است قبل از تصمیم به این کار بهترین نوع مگنت را از لحاظ ساختار، جنس و ابعاد برای وسیله مورد نظرتان تهیه کنید. مراحل نصب نوع روکار این محصولات نیز به شرح زیر می باشد.

نحوه نصب مگنت روکار
  • ابتدا باید بدانید قسمت اصلی مگنت باید روی بدنه کابینت، کشو یا کمد و قسمت آهن ربا باید روی درب نصب شود.
  • لازم است در آغاز کار تصمیم بگیرید که مگنت را کجا نصب کنید. بهترین جا برای نصب آن نیز همان نقطه است که دستگیره نصب می شود. در واقع هر چه قابل دسترس تر باشد باز و بسته کردن آن راحت تر است.
  • ابتدا مگنت را با استفاده از پیچ های مخصوص نصب کنید و در جای خود محکم کنید.
  • سپس با بستن درب، جای قرار دادن آهن ربا را به درستی روی درب علامت بزنید.
  • آهن ربا را در جای خود قرار دهید.
  • یکبار با باز و بسته کردن درب از مناسب بودن مگنت و آهن ربا و باز و بسته شدن درست درب مطمئن شوید.

قیمت مگنت های کابینت

همانطور که در قسمت بررسی مزایای مگنت های روکار بیان کردیم، یکی از مزایای این محصولات که باعث جایگزینی آن ها به جای دستگیره ها شده است، قیمت مناسبشان است. البته باید در نظر بگیریم مدل های مختلف آن ها که بدنه پلاستیکی یا فلزی دارند قیمتی متفاوت دارند و معمولا نوع پلاستیکی آن ها ارزان تر از نوع فلزی آن هاست.

علاوه بر این برندهای سازنده این مگنت ها نیز مانند ابعاد آن ها، روی قیمتشان تاثیر گذارند. به طوری که محصولات برندی مانند بلوم که ساخته کشور اتریش است، به دلیل کیفیت ساخت بالا و خارجی بودن آن، قیمت بالاتری نسبت به سایر محصولات دارد.

برای خرید مگنت های روکار باید به چه فروشگاهی مراجعه کنیم؟

سوالی که برای بسیاری از افراد پیش می آید این است که برای خرید مگنت روکار، باید به چه فروشگاهی مراجعه کنیم. آنچه باید بدانید این است که تمامی فروشگاه های یراق آلات کابینت، انواع این محصولات را می فروشند. تنها لازم است یکی از بهترین آن ها را پیدا کرده و به سراغ آن ها بروید. اما برای خرید از این مراکز نیز دو روش وجود دارد که در ادامه آن ها را توضیح خواهیم داد:

طریقه مگنت روکار کابینت

خرید به صورت حضوری

یکی از روش هایی که هنوز بین افراد برای خرید مگنت های روکار رواج دارد، مراجعه به فروشگاه های سطح شهر به صورت حضوری است. با این کار می توانیم از نزدیک محصولات را با هم مقایسه کنیم و بهترین آن ها را برای لوازمی که می خواهیم بخریم. یکی از معایب این روش این است که به دلیل جامع نبودن مدل های مختلف یک محصول در یک فروشگاه، امکان مقایسه کامل و جامع کالاها وجود ندارد. علاوه بر این امکان حضور در فروشگاه های مختلف در شهرهای دیگر نیز کمی سخت به نظر می رسد.

خرید به صورت آنلاین یا اینترنتی

یکی از روش های دیگر برای خرید مگنت های روکار، خرید از فروشگاه های اینترنتی است. در این روش با مراجعه به سایت های مختلف اینترنتی، می توانیم کالاهای مختلف را با هم مقایسه کرده و بهترین آن ها را انتخاب کنیم. از مزایای خرید به صورت آنلاین این است که با صرف هزینه و وقت کمتری برای رفت و آمد به فروشگاه و حتی انرژی کمتر می توانیم مراحل خرید مگنت ها را طی کنیم. حتی می توانیم بین فروشگاه های مختلف در شهرهای متفاوت بهترین را برای خرید انتخاب کنیم.

برای مشاوره یا خرید همین الان تماس بگیرید.

09909277303

معرفی بهترین مراکز فروش مگنت های روکار

کیفیت مگنت ها تاثیر بسیاری در کیفیت ساخت کابینت، کمد یا کشوهایی دارند که ساخته می شوند. به همین دلیل اگر می خواهیم از آن ها به جای دستگیره استفاده کنیم باید مگنت های روکاری را تهیه کنیم که در عین قیمت مناسب، بهترین کیفیت را داشته باشند. بنابراین باید مرکز فروشی را انتخاب کنیم که مدل های مختلف این مگنت ها را با کیفیتی عالی داشته باشد.

برای آشنایی با این مراکز فروش می توانید به سایت چوبکاران مراجعه کنید و با فروشگاه های یراق آلات در سراسر ایران آشنا شوید. برای اطلاعات بیشتر نیز می توانید با شماره 09909277303 تماس گرفته و با کارشناسان این مرکز صحبت کنید.

برای خرید مگنت روکار اینجا کلیک کنید.

۱۴ آبان ۱۴۰۲ (شناسه مقاله: 84)
لطفاً با ثبت نظرات و انتقادات خود به بهبود این مقاله کمک کنید.
هنوز نظری ثبت نشده است.
برای ثبت نظر  وارد شوید.
نظرات کاربران