...در حال بارگذاری

خرید انواع میز تحریر چوبی و نکات مهم برای انتخاب آن

انواع میز تحریر چوبی کلاسیک، مدرن، تاشو، نشسته و کشودار. نحوه انتخاب و خرید بهترین میز تحریر چوبی دخترانه، کودکانه و مناسب بزرگسال

از آنجایی که چوب نسبت به فلز مزایای بیشتری برای ساخت لوازم خانه دارد، در حال حاضر انتخاب و خرید میز تحریر چوبی در میان افراد بسیار رواج پیدا کرده است. اما سوال اینجاست که چگونه از میان مدل ها و انواع مختلف این میزها، بهترین میز تحریر چوبی را برای خود پیدا کنیم؟ در این مقاله از سایت چوبکاران نکات مهم هنگام انتخاب آن ها را بررسی کرده و انواع شان را نیز معرفی خواهیم کرد. در انتها نیز نحوه آشنایی با بهترین فروشگاه های این میزهای تحریر را شرح خواهیم داد.

برای مشاوره یا خرید همین حالا تماس بگیرید.

09909277303

آشنایی با انواع میز تحریر چوبی

فرقی نمی کند که محصل یا دانشجو در خانه داشته باشیم یا نه، در هر صورت همه ما زمانی در طول ساعات شبانه روز به مطالعه نیاز داریم و می خواهیم چیزی را بنویسیم. در این صورت نیاز داریم یک میز تحریر چوبی مناسب در خانه داشته باشیم. وجود این میزها علاوه بر حفاظت از بدن انسان در برابر آسیب ها، از آشفته شدن محیط خانه جلوگیری کرده و گاهی حتی به چیدمان فضای خانه به ما کمک می کنند. این میزها انواع مختلفی دارند. پیش از شناخت آن ها اجازه دهید در مورد متریال به کار برده شده برای ساخت آن ها صحبت کنیم:

  • میز تحریرهای ام دی اف: ورقه های ام دی اف گزینه مناسبی برای ساخت برخی میزهای تحریر هستند. چرا که وزن این میزها به مراتب پایین تر و قیمتشان نیز کمتر است.
  • میز تحریر با چوب طبیعی: برای افرادی که به استحکام و مقاومت چوب طبیعی بیشتر اعتماد دارند، این میزها گزینه خوبی است. چوب گردو، چوب راش، چوب روسی، چوب توسکا و چوب بلوط برای این منظور بسیار مناسب است.
  • میز تحریر چوبی فلزی: برخی از میزهای حرفه ای، از چوب و فلز ساخته شده اند. پایه های برخی از آن ها قابل تنظیم در ارتفاع متفاوت است.
خرید میز تحریر چوبی

انواع میزهای تحریر چوبی از نظر سبک و مدل نیز عبارتند از:

  • میز تحریر چوبی کلاسیک: اگر به ظاهر آن ها دقت کنیم به یاد میزهای چوبی قدیمی می افتیم. مدل آن ها بسیار ساده و جمع و جور است.
  • میز تحریر چوبی مدرن: امروزه میزهایی که به سبک مدرن ساخته می شوند، طرح هایی بسیار جذاب و جدید دارند. اکثر آن ها با چیدمان جدید خانه ها همخوانی دارند.

میز تحریر چوبی زمینی

برخی از افراد علاقه دارند به جای نشستن روی صندلی، فعالیت های خود را به صورت نشسته روی زمین یا تخت خواب انجام دهند. در چنین شرایطی می توانند از میز تحریر چوبی نشسته استفاده کنند. پایه های این میزها بسیار کوتاه بوده و می توان پا را از میان آن ها رد کرد. علاوه بر این ابعادشان نیز کمتر از میزهای عادی است. چرا که وسیله خاصی روی آن ها قرار داده نمی شود. مزیت دیگر آن ها نیز این است که به راحتی از مکانی به مکان دیگر منتقل می شوند.

میز تحریر کشو یا کمد دار

برخلاف میز تحریر چوبی ساده، در طراحی برخی از میزها از کشو یا کمدهای کوچک استفاده شده است. این میزها برای کسانی که وسایل زیادی در زمینه کاری یا مطالعه خود دارند بسیار مناسب است. چرا که از پخش شدن وسایل جلوگیری می شود و فضای ساختمان نیز درهم نشان داده نمی شود. مدل این میزها بسیار متنوع است و می توان به راحتی از میان طرح های متعدد، بهترین آن ها را برای ساختمان و هدف خود انتخاب کرد.

خرید انواع میز تحریر چوبی

میز تحریر چوبی تاشو یا کمجا

جذاب ترین مدل میز تحریر تاشو، مدل تاشو یا کمجای آن هاست. مدل های تاشو به گونه ای طراحی شده اند که در صورت عدم استفاده از آن ها می توان آن ها را جمع و به مکان مناسبی منتقل کرد. نمونه کمجا به طور معمول در دیوار اتاق تعبیه شده اند. به گونه ای که در صورت نیاز به آن ها می توان میزها را از حالت عمودی به حالت افقی در آورد و پس از اتمام کار نیز به داخل دیوار هدایت کرد. این میزها برای خانه هایی که فضای کوچکی دارند بسیار مناسب است.

میز تحریر چوبی دکور دار

از دیگر مدل های میز تحریر چوبی، میزهایی هستند که قسمت هایی مانند دکور دارند. از قسمت هایی که در دکور آن ها است می توان برای قرار دادن کتاب، ظروف مناسب برای قلم و مداد، وسایل تزئینی مانند گلدان و سایر لوازم مورد نیاز برای مطالعه استفاده کرد. ابعاد این میزها معمولا بیشتر از میزهای ساده است. بنابراین قبل از انتخابشان باید فضای ساختمان خود را در نظر بگیریم. چرا که استفاده از آن ها در برخی از خانه ها تنها باعث شلوغ نشان دادن فضا می شود.

فروش میز تحریر چوبی

میز تحریر مناسب برای کامپیوتر

برخی از انواع میز تحریر چوبی به گونه ای ساخته شده اند که از آن ها هم به عنوان میز تحریر و هم به عنوان میز کامپیوتر می توان استفاده کرد. به این صورت که فضای کافی برای قرارداد کیس و صفحه کلید نیز دارد. جایگاه صفحه کلید نیز در اکثر مدل ها به صورت کشویی بوده و در صورت عدم نیاز به آن به سمت داخل هدایت می شود. با انتخاب آن ها می توانیم یک میز دو کاره داشته باشیم و به چیدمان زیباتر ساختمان نیز کمک کنیم.

هنگام انتخاب میز تحریر چوبی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

درست است که گاهی زیبایی یک میز تحریر ما را از خود بیخود کرده و ما را به سمت خرید آن پیش می برد، اما باید بدانید غیر زیبایی، نکات مهم دیگری نیز وجود دارد. بنابراین برای اینکه هنگام خرید میز تحریر چوبی، بهترین انتخاب را از میان انواع آن ها داشته باشیم، باید نکات مهم هنگام انتخاب آن ها را نیز در نظر بگیریم. مهمترین این نکات را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

دارا بودن استانداردهای مورد نیاز برای یک میز تحریر 

از میز تحریر چوبی معمولا برای ساعت های طولانی استفاده می شود. به همین دلیل است که اگر ارتفاع آن مناسب نباشد آسیب جدی به ستون فقرات، مهره های گردن و حتی مچ دست وارد می شود. ارتفاع استاندارد برای یک میز تحریر مناسب برای بزرگسالان 73 تا 77 سانتی متر از سطح زمین است. اگر میز شما شیب دار نیز باشد که بسیار خوب است. البته انتخاب و تنظیم ارتفاع صندلی نیز می تواند از آسیب های وارده به بدن انسان جلوگیری کند.

خرید میز تحریر مدرن چوبی

رنگ میز تحریر

ابتدا به این توجه کنید که میز تحریر را در کجای خانه یا ساختمان قرار می دهید. سپس باید به رنگ های غالب در آنجا دقت کرده و رنگی را برای میز تحریر انتخاب کنید که با رنگ سایر لوازم و وسایل مانند خرید میز جلو مبلی چوبی، میز تی وی و صندلی اپن سازگاری داشته باشد. علاوه بر این در انتخاب رنگ باید دقت کنید که میز تحریر چوبی دخترانه را انتخاب کنید یا پسرانه. چرا که معمولا رنگ آن ها با هم متفاوت است.

میز تحریر را برای چه کسانی می خریم؟

نکته دوم دقت به فردی است که با میز تحریر کار می کند. ابتدا باید بدانیم هیچگاه نمی توانیم از یک میز تحریر چوبی کودک، به عنوان میز تحریر بزرگسالان استفاده کنیم. بنابراین به سایز میز تحریری که انتخاب می کنید توجه کنید. این میزها معمولا در سه سایز کودک، نوجوان و بزرگسال تولید می شوند. 

میز تحریر را برای چه هدفی خریداری می کنیم؟

میز تحریری که برای گوشه اتاق خواب انتخاب می شود با میز تحریری کنار سالن یا محیط کار کاملا متفاوت است. میز تحریرهای اتاق خواب معمولا ساده هستند. اما در صورتی که به دلیل کمبود جا مجبور به قرار دادن میز تحریر کنار سالن شدید، باید مدل های زیباتری برای آن ها انتخاب کنید. میزهای اداری چوبی نیز اکثرا مدلی بسیار ساده و کلاسیک دارند. 

خرید میز تحریر چوبی ساده

قیمت میز تحریر چوبی

نکته آخر، توجه به قیمت میز تحریر چوبی است. دقت کنید که پیش از انتخاب بودجه خود را به دقت بررسی کنید. اگر به اندازه کافی بودجه دارید علاوه بر پیدا کردن میزی با بهترین کیفیت، می توانید صندلی ست شده با میز را انتخاب کنید. اما اگر بودجه کافی برای خرید ندارید می توانید با رنگ کردن و ترمیم یک میز تحریر چوبی قدیمی، از آن مجددا استفاده کنید.

بهترین فروشگاه ها برای خرید میز تحریر چوبی را چطور پیدا کنیم؟

اگر نگاهی به فروشگاه های لوازم چوبی سطح شهر خود کرده باشید یا سری به سایت های اینترنتی زده باشید، متوجه می شوید که در حال حاضر تعداد عرضه کنندگان میز تحریر چوبی ساده یا مدرن بسیار زیاد است. همین امر انتخاب از میان آن ها را کمی سخت کرده است. برای اینکه از کیفیت و قیمت این میزها مطمئن باشیم و دستمان در انتخاب بین مدل های مختلف باز باشد، باید بهترین و معتبرترین فروشگاه ها را انتخاب کنیم. برای این منظور می توانیم از سایت های مرجع در زمینه مراکز فروش مختلف استفاده کنیم. یکی از این منابع، سایت چوبکاران است.

برای مشاوره یا خرید همین حالا تماس بگیرید.

09909277303

این سایت یک مرجع کامل برای آشنایی با فروشگاه های یراق آلات کابینت است. برای خرید میز تحریر چوبی می توانید اینجا کلیک کنید.

۱۹ اسفند ۱۴۰۲ (شناسه مقاله: 30172)
لطفاً با ثبت نظرات و انتقادات خود به بهبود این مقاله کمک کنید.
هنوز نظری ثبت نشده است.
برای ثبت نظر  وارد شوید.
نظرات کاربران