...در حال بارگذاری

میز رزین اپوکسی چیست؟ ( قیمت خرید، کاربرد، مزایا و معایب )

میز رزین اپوکسی برای چه مواردی مناسب است و چه مزایا و معایبی دارد؟ بررسی قیمت میز رزین اپوکسی و نکات مهم هنگام خرید اینترنتی و حضوری میز رزینی

بیشتر ما با مراجعه به فروشگاه های لوازم خانگی و چوبی، یا از زبان اطرافیان، نام میز رزین اپوکسی را شنیده ایم. برخی از ما آن ها را نیز از نزدیک دیده و زیباییشان را درک کرده ایم. اما اکثرا نسبت به انتخاب و خرید آن ها شک داریم و نیاز داریم بیشتر در مورد میز رزینی اپوکسی، کاربردها، مزایا و معایب آن ها بدانیم. در این مقاله از سایت چوبکاران سعی کرده ایم به طور کامل به معرفی میزهای چوب و رزین پرداخته و قیمت و نکات مهم درباره انتخاب میز رزینی را نیز بررسی کنیم. در پایان نیز تعدادی از مراکز خرید میز رزین اپوکسی را نیز معرفی خواهیم کرد.

برای مشاوره یا خرید همین حالا تماس بگیرید.

09909277303

میز رزین اپوکسی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

نام رزین را همه ما شنیده ایم. رزین در ابتدا ماده کاملا طبیعی بوده است که از گیاهان و شیره درختان بدست می آمده است و برای عایق بندی وسایل چوبی مانند قایق استفاده می شده است. اما امروزه در کارخانه جات مختلف، نمونه های مصنوعی آن ها با تاثیر پذیری بیشتر تولید می شود. از رزین برای ساخت وسایل مختلف مانند زیورآلات، لوازم خانه و وسایل چوبی استفاده می شود. یکی از جدیدترین این وسایل، میز رزین اپوکسی است. اپوکسی در واقع نام یکی از انواع رزین است که بیشتر برای ساخت وسایل چوبی کاربرد دارد.

برای ساخت میزهای رزینی، از رزین اپوکسی به همراه انواع چوب مناسب مانند چوب توسکا، چوب روسی، چوب راش و چوب گردو استفاده می شود. طرح و مدلی که به این میزها داده می شود بسیار متنوع است و گاهی حتی از گل و گیاه خشک در ساخت آن ها نیز استفاده می شود.

میز رزین اپوکسی چیست

از میز چوبی رزین اپوکسی در کجا می توان استفاده کرد؟

بهتر است پیش از هر چیز به سراغ کاربردهای میز رزین اپوکسی برویم و بررسی کنیم که در کجا و چه مواقعی می توانیم از آن ها استفاده کنیم. در نظر بگیرید که مدل ها و طرح های این میزها بسیار متنوع است و به راحتی می توانید از آن ها در خانه ها، تراس، باغ و حتی شرکت ها استفاده کنید. اما بیشترین کاربرد آن ها عبارت است از:

بررسی مزایا و معایب میز رزین اپوکسی

پیشنهاد ما همیشه این بوده است که پیش از اینکه تصمیم به خرید یک محصول بگیرید، بررسی های کاملی در مورد مزایا و معایب آن و ویژگی هایی که دارد انجام دهید. این مساله باعث می شود، مزایا و معایب را با نیازها و علایق خود در کفه های ترازو گذاشته تا بتوانید تصمیم بهتری نسبت به خرید آن بگیرید. به همین دلیل نیز لازم دانستیم در این نوشته شما را با مزایا و معایب میز رزین اپوکسی بیشتر آشنا کرده و نقاط قوت و ضعف آن ها را نیز به اطلاع شما برسانیم.

میز رزین اپوکسی

مزایای میزهای رزینی

میزهای رزینی، غیر از زیبایی و ایجاد تنوع در خانه و ساختمان، مزایا و فواید دیگری نیز دارند که در ادامه در مورد آن ها بیشتر می خوانیم:

  • رزین اپوکسی لایه ای ضخیم روی چوب ایجاد می کند و همین امر باعث مقاومت بیشتر بافت چوب در برابر حریق، رطوبت، نور آفتاب و خط و خش می شود.
  • رزین اپوکسی را می توان با رنگ های مختلفی در ساخت میز استفاده کرد. به همین دلیل تنوع محصولی زیادی از آن ها در بازار مشاهده می کنیم.
  • با وجود تمام مزایایی که دارند، میز رزین اپوکسی قیمت چندان بیشتری از سایر میزها ندارند و تهیه آن ها برای همه افراد امکان پذیر است.
  • در ساخت این میزها می توان از تکه های بلا استفاده چوب و حتی ضایعات چوب استفاده کرد. بنابراین از هدر رفت منابع طبیعی نیز جلوگیری می شود.

معایب میز رزین اپوکسی

همه ما می دانیم که همه محصولات در کنار مزایایشان، عیب هایی نیز دارند که اطلاع از آن ها باعث انتخاب دقیق تر ما می شود. برخی از معایب میز رزین اپوکسی عبارت است از:

  • رنگ های رزین اپوکسی شفاف نیز و کمی مات است. بنابراین برخی از افراد استفاده از آن را روی چوب نمی پسندند.
  • میزهایی که به رزین آغشته می شوند، معمولا وزنشان بالا می رود.
  • اگر میزهای رزینی به درستی ساخته نشده باشند، پس از مدتی دچار ترک خوردگی می شوند.
میز چوب و اپوکسی

آیا قیمت میز رزین اپوکسی زیاد است؟

میز رزین اپوکسی جزء یکی از محصولات چوبی جدید است. به همین دلیل نیز بسیاری از ما اطلاعات دقیقی در مورد قیمت آن ها نداریم و این سوال برای ما پیش می آید که قیمت این میزها چقدر است و آیا قیمت میز رزینی بیشتر از میزهای چوبی است؟ برای پاسخ دادن به این سوال باید نکات بسیاری را در نظر گرفت. آن نکات نیز عبارتند از:

  • ابتدا باید کیفیت و نوع چوب را بدانیم. اگر برای ساخت میزهای رزینی از چوب های با کیفیتی مانند گردو استفاده شده باشد قیمت آن ها معمولا بالاست. اما اگر از چوب های ارزان تر یا ضایعات چوب برای ساخت آن ها استفاده شده باشد قیمت میز رزینی کمی کمتر می شود.
  • نکته دوم این است که رزین ماده ای نه خیلی گران و نه خیلی ارزان است. بنابراین به نظر می رسد قیمت میز رزینی از میزهایی که به تنهایی از چوب ساخته شده اند کمی بیشتر است.
  • نکته آخر کیفیت رزین است. هر چه کیفیت رزین به کار برده شده در ساخت میز رزین اپوکسی بهتر باشد، قیمت میز نیز بیشتر می شود.

نکات مهم هنگام خرید میز رزین اپوکسی

نکته مهم دیگر که باید در مورد میز رزین اپوکسی بدانید، این است که آیا این میزها برای شما و بر اساس نیازهایتان مناسب است و چگونه بهترین مدل از آن ها را انتخاب کنیم. هنگام انتخاب این میزها موارد زیر را به یاد داشته باشید.

میز اپوکسی
  • اگر دکوراسیون داخلی خانه شما به سبک مدرن است یا از تنوع طرح بسیاری برخوردار است، می توانید از این میزها به عنوان میزهای ناهارخوری رزین داخل آشپزخانه یا عسلی های کوچک برای کنار سالن یا اتاق استفاده کنید. شیوه ساخت آن ها باعث شده است میز رزینی کمی برای میزهای رسمی یا میزهای مورد نیاز برای پذیرایی نامناسب باشند.
  • هنگام انتخاب طرح و مدل سعی کنید تناسب را میان این میزها و سایر لوازم و وسایل موجود در خانه خود از نظر شکل و رنگ حفظ کنید.
  • نکته آخر اینکه سعی کنید بر اساس نیاز، تعداد افرادی که از میز استفاده می کنند، فضایی که در خانه دارید بهترین سایز و اندازه میز را انتخاب کنید و از انتخاب میزهای خیلی کوچک یا خیلی بزرگ پرهیز کنید.

آیا ساخت میز رزین اپوکسی در خانه امکان پذیر است؟

برای برخی از افراد به دلیل قیمتی که میز رزین اپوکسی دارد یا به دلیل علاقه زیاد به ساخت لوازم و وسایل در منزل، این سوال پیش می آید که آیا می توانم خودم در خانه یکی از این میزها را بسازم. پاسخ این سوال بستگی به توانایی های شما دارد. چرا که برای ساخت یک میز رزینی باید نحوه کار با چوب، نحوه صیقلی کردن و رنگ کاری چوب و روش های برش زدن آن را به خوبی بلد باشید. علاوه بر این باید بدانیم چگونه با رزین اپوکسی کار کنید. همچنین داشتن برخی از ابزار آلات مانند پیچ گوشتی برقی در خانه الزامی به نظر می رسد.

انواع میز اپوکسی

میز رزینی را اینترنتی بخرم یا به صورت حضوری؟

به طور کلی زمانی که تصمیم به خرید میز رزینی گرفتیم، دو روش خرید پیش رو داریم. یکی اینکه یکی از مراکز میز رزین اپوکسی اصفهان، تهران، مشهد یا شهری که در آن زندگی می کنیم را پیدا کرده و پس از بررسی میزها از نزدیک، یکی از بهترین آن ها را بخریم. روش دیگر، خرید اینترنتی است. می توانیم برای خرید میز رزین اپوکسی دیجی کالا یا یکی از فروشگاه های معتبر آنلاین را انتخاب کرده و بدون صرف وقت و انرژی، بهترین محصول را انتخاب کنیم. پیشنهاد ما به شما این است که حتی اگر برای انتخاب میز رزین اپوکسی خرید حضوری را بیشتر می پسندید، یکبار خرید اینترنتی را نیز تجربه کنید. البته پیش از آن یک فروشگاه معتبر را پیدا کنید.

بهترین مراکز فروش میز رزین اپوکسی را چگونه پیدا کنیم؟

اگر شما هم مطالب بالا در مورد مزایا و معایب و کاربردهای میز رزین اپوکسی را خوانده باشید، اکنون توانسته اید تصمیم خود را برای خرید آن گرفته باشید. در این شرایط باید برای خرید میز رزینی اپوکسی بهترین فروشگاه را پیدا کنیم. این کار به دلیل وجود فروشگاه ها و تولید کنندگان بسیار در سطح شهر و در میان فروشگاه های اینترنتی کمی سخت است. به شما پیشنهاد می کنیم در چنین شرایطی به سراغ یک منبع معتبر و کامل بروید. یکی از این منابع سایت چوبکاران است.

برای مشاوره یا خرید همین حالا تماس بگیرید.

09909277303

این سایت یک مرجع کامل برای آشنایی با فروشگاه های میز و صندلی تاشو چوبی، میز ناهار خوری کم جا گرد، صندلی اپن آشپزخانه، صندلی تونت، صندلی راکی، میز تی وی، میز اتو توکار و سایر مصنوعات چوبی است. همچنین برای خرید میز رزین اپوکسی می توانید اینجا کلیک کنید تا به تعدادی از سازندگان و فروشندگان این نوع میز متصل شوید.

۱۷ دی ۱۴۰۲ (شناسه مقاله: 30248)
لطفاً با ثبت نظرات و انتقادات خود به بهبود این مقاله کمک کنید.
هنوز نظری ثبت نشده است.
برای ثبت نظر  وارد شوید.
نظرات کاربران